[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:45

ehm.. nou, tis nu in ieder geval wel heel serieus :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:58

Goed geregeld Juval z'n vriend met boerderij :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:17

pairadice schreef:
Na enige radiostilte (maand in Mongolie geweest, en daarna erg druk met het huis) meld ik me weer! Ik ben inmiddels weer bijgelezen en zie allemaal mooie berichten voorbij komen! Ik loop zo ver achter dat het niet meer op alles kan reageren, maar ik vind het superleuk om te lezen dat Saskia inmiddels gekocht heeft. Gefeliciteerd!!! En Wolken, de verbouwing ziet er uit als een hele klus, maar volgens mij wordt het heel mooi!

IvysToeter: succes! Ik ken het gevoel. Superspannend. Ik zat toen ik aan het bieden was de hele dag op mijn telefoon te kijken of ik al nieuws had... Ik duim voor je! Funda linkje per PB?

Wat mijzelf betreft: ik heb inmiddels een super leuk huisje aan het water met een eigen steiger gekocht. Net voor mijn vakantie is de hypotheek rondgekomen en de sleuteloverdracht is volgende week vrijdag. Het huis is wat feestelijk gekleurd (paarse plafonds, roze/blauwe gang, de radiatoren hebben alle kleuren van de regenboog etc etc) en de afweking is belabberd. Wordt nog een aardige klus dus. Schrootjesplafonds gaan er uit en worden vervangen door gipsplaten. Vanmiddag heb ik een afspraak met de stukadoor om te kijken wat hij voor me kan betekenen. Plafonds moeten sowieso gedaan worden, maar eigenlijk kan het hele huis wel een stuukbeurt gebruiken :-) Eens kijken hoe het kostenplaatje uitvalt. Oh ja, ook is inmiddels de nieuwe keuken gekocht!

Ik vind het reuzespannend, en kan echt niet wachten tot ik aan de slag kan!!!

Ja, dat huis aan de Nieuwe Rijn toch? Super gaaf. :D
Wat voor keuken heb je gekocht?

Wij kregen afgelopen donderdag de sleutel en hebben inmiddels een groot gedeelte van de tuin gedaan (bomen omzagen, dikke takken van de boom van de buren afzagen :=, planten van de buren zodanig snoeien dat onze schutting er netjes gezet kan worden, alles uit de grond trekken/knippen/zagen), al het behang in huis eraf gehaald, de gangkast helemaal leeg gehaald (behang van de muur gehaald en grondzeil eruit gehaald), de muren in de gang geverfd en beide schouwen geverfd. Oh, en de keuken is er vanochtend uitgehaald, verkocht via Marktplaats. :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:29

Dat huis inderdaad, Saskia! Ik ben er ook superblij mee. Ik had vanmiddag de stukadoor op bezoek, en uiteindelijk ga ik het hele huis opnieuw laten stuken. Wanden zien er echt niet uit namelijk... Dit betekent wel dat er een hele wand in de woonkamer eerst gesloopt moet worden. Hier zit een voorzetwand voor die je bijna 5 cm kan induwen op sommige plaatsen. Daar durft de stukadoor niet overheen te stuken, en terecht. Hij gaf er een duwtje tegenaan met zijn vinger, en ging dwars door de muur heen. Wordt lekker slopen volgend weekend! Plafonds, wand, plaktegels in de werkkamer etc. etc. Eerst maar een paar van die puinzakken halen bij de bouwmarkt :-)

Ik heb een hele strakke, moderne keuken gekocht. Greeploos, wit en met een dik granieten werkblad. fornuis en afzuigkap zijn juist weer klassiek voor het contrast en er zitten twee kleine knalgele bovenkastjes bij om het een beetje apart te maken.

Welk huis is het uiteidelijk bij jou geworden?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:47

Deze:
http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appa ... raat-58-c/ :D

De keuken is er nu dus uit, daar komt deze keuken in:
Afbeelding
Maar dan uiteraard met één handvat per kastje, foutje van de Ikea keukenplanner. :')
Onderin van links naar rechts: wasmachine, spoelbak met kastje, afwasmachine, oven, kastje.
Bovenin: kast met magnetron en nog drie kastjes.

De gang was bruin, hebben we nu donkerrood geverfd. En de schouwen hebben we blauwgrijs geverfd, de rest van de muren worden wit en op één muur gaan we steenstrips plakken:
http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/684/684705.gif

:D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:53

Ziet er leuk uit die keuken!

Echt erg, het is nog niet eens 100% zeker dat we gaan verhuizen maar in gedachten ben ik het huis al aan het inrichten.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:53

Heel herkenbaar Ivystoeter... hoeveel huizen ik al niet ingericht heb :')

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:09

Wat een tof huis, Saskia! Die vloer is ook wel gaaf. Laat je die liggen? En ook een leuke locatie volgens mij. Voor zo'n huis had ik ook kunnen gaan, behalve dan dat ik per se geen appartement wilde kopen. Huur prima, maar koop heb ik het liefst een heel huis. Ik woon nu in een prima appartement in het centrum van Leiden, maar ik merk dat ik er gewoon niet blij van word dat er mensen boven mijn hoofd en beneden me rondlopen. En dan heb ik nog geweldige buren :-)

Leuke keuken ook! Ik moet juist een hele verzameling plakstenen eraf gaan trekken. Zoals de stukadoor ze noemt: die puisten :-) Die jullie hebben uitgezocht vind ik wel heel mooi!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:58

Ja, de vloer laten we liggen. :j Het is een oude vloer, da's te zien (en te voelen :')), maar wel heel mooi. Nog een likje verf erop en dan is 't wel goed. :D Locatie is super! Vlak achter het Centraal Station, echt ideaal. Onze buren zijn tot nu toe ook aardig. We hadden geen goede binnenkomer met "We gaan een schutting rondom onze tuin bouwen" en "Die enorme tak van jullie boom moet eraf" :=, maar ze zijn redelijk bijgetrokken gelukkig.

We hebben al een heel beeld in ons hoofd van hoe het huis gaat worden en we zijn redelijk op weg!
Bij jou zal het ook wel even flink klussen zijn. :))

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:05

Die vloer is echt geweldig inderdaad. Lekkere binnenkomer bij de buren! Ik ga vrijdag denk ik eerst preventief een flesje wijn bij de buren brengen als kennismaking. Kan geen kwaad aangezien ik een wand en plafonds eruit ga rammen. Vrees dat dat niet echt subtiel gaat :-) wordt inderdaad flink klussen. Ik heb globaal in mijn hoofd hoe het uiteindelijk moet worden: mix van industrieel en oude elementen (zoals houten vloer etc.), maar over de kleuren ga ik wel nadenken als het huis strak is. Eerst maar eens slopen en opnieuw laten stuken. En alles wit maken. Heb ik ook wat meer gevoel voor wat bij het huis past. Kleur komt daarna wel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:47

ik ben zo benieuwd hoe jullie huizen allemaal worden!

wie wilde er ook alweer via PB een fundalinkje van mij? van het huis waar we op aan het bieden zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:52

ja, ben ik wel benieuwd naar Ivys :)

ik ben ook benieuwd hoelang mijn huis nu nog op funda blijft. de makelaar was in ieder geval heel snel met zn rekening en dossier retour. bord is denk ik ook al uit de tuin hahaha.. heb ik niet eens op gelet verder. ik heb funda wel tot het eind van het jaar vooruit betaald.. geen idee of ik daar nog iets van terugzie, waarschijnlijk niet... weer een goede reden om volgende toch een nvm makelaar te kiezen he..

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:07

Ik Ivys!

Enneh tjoh...al dat inricht en kluswerk..het begint te kriebelen!
Wij hebben gisteren het bouwdepot even ingericht naar wens :D

Al besloten wat we gaan doen waar en hoe, ook wij hebben nog geen eens een definitieve sleuteldatum maarja van alles moet al geregeld worden.

Makelaar is bij ons wel snel...verkopende partij daarintegen..wat een drama.
Maarja niet zo erg, we moeten het een beetje rekken i.v.m. huurcontract.
ONdertussen al van alles uitzoeken regelen enz :p

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:57

Leuk he, Lolleke! Waarschijnlijk heb je er zelf al rekening mee gehouden, maar ik had dat dus niet en kreeg dus een wat vervelende verrassing. Dus voor de zekerheid: Let bij het bouwdepot op dat de bank nog slechts datgene mag financieren wat resulteert in een waardevermeerdering van je huis. En de pest is dat de waardevermeerdering nooit één op één gelijk oplopen met de kosten van de verbouwingen. Als de taxatie voor de bank (koopprijs van het huis + waardevermeerdering verbouwing) dus lager uitvalt dan de geschatte kosten van de verbouwing (benodigd bouwdepot) moet je eigen vermogen inleggen. En dat moet je dus fysiek in het bouwdepot storten en dus daadwerkelijk direct voor handen hebben. Was voor mij even stressen omdat ik dat ff niet helemaal voorzien had.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:24

Bedankt voor de tip dan alvast! Zou me wel apart lijken. Hebben heel bewust gekeken naar wat we konden en willen lenen. Daarnaast heel erg duidelijk gemaakt dat we geen eigen geld hebben, niks, noppes, nada ( er is natuurlijk wel wat, maar dat blijft ook heel lekker staan daar waar het is. Als we dat er in stoppen hebben we wel niks meer over in geval van nood)
En dus ook dat de verbouwing en het klussen gewoon lekker uit het bouwdepot gaat komen. Nog iedere keer niks van gehoord.
Gooi het volgende week wel even letterlijk in de groep :)

Maar ik ben ook niet heel bang dat wat wij voor het huis betalen + bouwdepot boven de werkelijke waarde die het na finishing touches zou hebben komt :+

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:14

Ik vond het ook heel apart. Zat qua hypotheek ruim een halve ton onder wat ik max kon lenen, dus daar zat het probleem niet. Overigens kwam mijn hypotheekadviseur (van de bank zelf) er ook pas achter nadat we het eerste gesprek gehad hadden dat niet de volledige verbouwing meegefinancierd kon worden. Hang misschien ook een beetje van de omvang van je depot af. Kan me voorstellen dat je taxatie minder spannend is bij een depot van 5000 dan bij eentje van bijna 20000 (zoals ik). Hou het gewoon even in de gaten voordat je straks nare verrassingen krijgt!

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:03

Hallo Allemaal,

Ik kom hier even binnenvallen. Mijn vriend en ik zijn bezig met een huisje. We hebben nu een bod gedaan en hopen natuurlijk dat dit geaccepteerd wordt. Nu komt het financiele gedeelte.
Mijn vriend werkt fulltime en heeft een vastcontract.
Ik werk ook fulltime, maar ik heb maar een vastcontract voor 1 dag. (ik werk in het onderwijs) Voor de andere dagen heb ik een contract voor bepaalde tijd. Ik heb fulltime mijn eigen klas, groep 6, van augustus 2012 tot augsutus 2013. Nu heb ik een werkgeversverklaring aangevraagd bij mijn directeur. Hij heeft deze vraag bij hogerhand neergelegd. Nu heb ik afgelopen weken 2 werkgeversverklaringen gekregen. 1 voor die ene dag en nog 1 voor de overige dagen. Op de werkgeversverklaring van de overige dagen staat dat ik in dienst ben tot 01-01-2013 (dit is al vreemd omdat ik tot het eind van het schooljaar voor deze groep sta) en er staat dat ze geen intentie hebben om van het tijdelijke contract een contract voor onbepaalde tijd maken.
Nou heb ik laatst een gesprek met mijn directeur gehad, hij zei dat als ik een heel jaar lang 4 dagen in een ziekte vervanging werk(wat ik dit jaar doe), ik recht heb op een vaste aanstelling, maar dit staat nu niet op mijn werkgeversverklaring. Ik ga natuurlijk maandag direct naar mijn directeur om even om duidelijkheid te vragen. Helaas heeft mijn directeur de verklaring niet zelf ingevuld, maar iemand van hogerhand die mij waarschijnlijk alleen kent vanuit de computer.
Heeft hier iemand ervaring mee? Zoja hoe is dat toen opgelost?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:21

@roosje; je had ook een link naar het topic in dit topic neer kunnen zetten? Je krigjt daar waarschijnlijk meer antwoord op je vraag dan hier..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:37

lastig roosje.
ik hoop voor je dat het goed komt en geregeld word.

ik heb een nieuwtje!
ons bod is geaccepteerd *\o/*
maandag word er een bouwkundig onderzoek gedaan.
en dinsdag hebben we weer een afspraak met de hypotheek adviseur.
dus we moeten nu alleen nog het financiele plaatje rond krijgen en dan kunnen wij het huis kopen!!
dan zou de sleuteloverdracht 17 december zijn.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:41

Gefeliciteerd Uvystoeter!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:44

ik ben heel benieuwd hoe het nu allemaal gaat.
vind het ook wel spannend.
maar als het goed is komt het financiele plaatje nu ook goed (dat hadden we van tevoren al besproken)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:51

dat is wel heel belangrijk inderdaad.. wijhebben ook al 2x een hypotheek gesprek gehad bij 2 verschillende banken.
Nu dinsdag nog een gesprek... we willen er zeker van zijn dus vragen we veel partijen. Kunnen we mooi vergelijken welke de beste voorwaarden en rentes hebben.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:00

Nou Ivys, wij kunnen handjes klappen denk ik.

Ons bod is inderdaad ook door, wij hebben ook maandag de bouwinspectie :+
Haha, wel leuk. Woensdag de hypotheek en hopelijk hebben we sleuteloverdracht op 3 december.

Hebben jullie al het concept binnen gehad? Heel bizar om dat te zien voor de eerste keer, maar wel echt leuk.

Bij ons zat de overeenkomst van de oude eignaar er nog bij, zo eentje getypt met de typemachine uit 1967...goede man komt zelf uit 1925. Erg leuk om te zien.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:10

Concept?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:21

Concept koopovereenkomst