Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Prairy schreef:Is die 25 p.p. of per rekening? Anders 2x afrekenen?
Maaltijd cheques lijken mij ook wel leuk, soort gratis geld haha
Tancreda4 schreef:Oh verzekeringen moet ik ook even aanpassen idd... Ik ben benieuwd ook hoeveel ik netto qua loon overhou vanaf deze maand, maar zal wel tegenvallen op de andere kosten....
Fitzroy schreef:Ik heb een deposito bij Klarna bank, Zweden. 1,65 % voor 6 maanden. 6 maanden vind ik nog wel te overzien. Maar daarnaast gewoon spaarrekeningen waar ik wel bij kan. Renault bank in Frankrijk geeft 1,25% rente op de spaarrekening.
Merlen schreef:Varekaj schreef:Ik zit bij Argenta en die is gewoon gratis in België, zowel betaalrekeningen als spaarrekening. Ik had nu 0,66% rente geloof ik.
Kan jij via de app geld overmaken van je spaar- naar je betaalrekening?
Dais_ schreef:Zojuist ben ik met mijn nieuwe goede voornemen gestart en heb ik de vaste lasten in kaart gebracht met de nieuwe tarieven van 2023. Toen ben ik even in een hoekje heel hard gaan zitten huilen
Ik doe dit nu al 5 jaar en het is bizar om te zien hoe bepaalde dingen zijn gestegen.
Ik betaalde 2 jaar geleden bijvoorbeeld nog 280 euro voor een pallet vlas, nu bijna 500! En het zijn er nog steeds 54. En zo is het met alles.
Sparen wordt wel steeds meer een uitdaging zo
Faelynn schreef:Fitzroy schreef:Ik heb een deposito bij Klarna bank, Zweden. 1,65 % voor 6 maanden. 6 maanden vind ik nog wel te overzien. Maar daarnaast gewoon spaarrekeningen waar ik wel bij kan. Renault bank in Frankrijk geeft 1,25% rente op de spaarrekening.
Ben je tevreden over Klara?
Zag inderdaad dat die en 6 maanden en 1 jaar optie bieden, dat vind ik wel interessant.
Misschien een gekke vraag, maar stel je krijgt na een jaar dan bijvoorbeeld €200 door wat je op het deposito hebt gezet, moet je dat dan opgeven bij de belastingdienst? Word dat gezien als inkomen of mag je dat volledige percentage gewoon vrij op te spaarrekening houden daarna?
Onze belastingdienst wil eigenlijk altijd overal wel geld hebben, maar vind het het niet waard als ik t daarna weer moet opgeven en er nog wat vanaf gaat oid.
Citaat:Ja, uiteraard betaal je daar weer belasting over.
Ik heb trouwens alles via Raisin lopen, en van daaruit verdeeld in potjes. Deposito bij Klarna voor een half jaar is nu alweer 1,80. En CKV bank in België geeft zelfs 1,55 voor 3 maanden. Dat is helemaal te overzien.