Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:03

Caesar schreef:
Stond als Blikvanger op Funda:
https://www.funda.nl/koop/boskoop/appar ... straat-63/

Wel een enorm appartement!

Ik woon hier vlakbij, plekjes aan de gouwe zijn ontzettend gewild. Is van buiten ook echt een mooi complex. Maar ik zou nooit zo'n groot iets willen en zeker geen tuin opgeven.

chevax

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:15

Wij gaan nieuwe foto's laten maken van ons huis door een professionele fotograaf plus woningstyliste. Dat schijnt tegenwoordig toch nodig te zijn. Ik wil iig geen geen groothoekbeelden, daarop komt mijn woning absoluut niet mooi uit. Zodra er nieuwe foto's online staan, plaats ik hier een linkje voor jullie kritische mening ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:17

Ik zou verwachten dat het in deze markt juist niet nodig is? Of hadden jullie dat 'lastige' huis? :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:19

idinn schreef:
Ik zou verwachten dat het in deze markt juist niet nodig is?

mijn gedachte.

Ook al komen de foto's niet uit wat het echt is, tegenwoordig toch wel kijkers lijkt me.
En een woningstyliste lijkt me helemaal onnodig.
Gewoon het huis opruimen en de rest zal wel denk ik dan

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:25

prompter schreef:
Hoe verlies je een achtergevel :?

Het is niet alleen de achtergeveldat huis is van binnen uit gesloopt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:53

idinn schreef:
Ik zou verwachten dat het in deze markt juist niet nodig is? Of hadden jullie dat 'lastige' huis? :)

Welk lastige huis bedoel je? Volgens mij is het niet lastig, het is alleen behoorlijk groot met veel ruimtes en mogelijkheden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:12

Is het dan (te) hoog geprijsd dat jullie het niet verkocht krijgen? Ookal wordt de markt minder, slecht is hij nog niet.. ik zou naast andere foto's ook kijken of prijsbepaling wel klopt eigenlijk.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:36

smurffie schreef:
Is het dan (te) hoog geprijsd dat jullie het niet verkocht krijgen? Ookal wordt de markt minder, slecht is hij nog niet.. ik zou naast andere foto's ook kijken of prijsbepaling wel klopt eigenlijk.

Nee hoor, staat nog maar paar weken te koop. Maar ik vind de presentatie niet mooi en wil dat graag anders. Zeker niet te hoog geprijsd. In principe zou de vraagprijs puur op de berekeningen van het systeem van de makelaar(s) hoger kunnen, maar daar is dit de regio niet voor.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:46

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:51

DuoPenotti schreef:
idinn schreef:
Ik zou verwachten dat het in deze markt juist niet nodig is?

mijn gedachte.

Ook al komen de foto's niet uit wat het echt is, tegenwoordig toch wel kijkers lijkt me.
En een woningstyliste lijkt me helemaal onnodig.
Gewoon het huis opruimen en de rest zal wel denk ik dan

De markt in Z-Vl is echt wezenlijk anders dan in de rest van Nederland.
*edit* we hebben een inhoud van ruim 900m3 en het is belangrijk dat de samenhang tussen de ruimtes duidelijk wordt. De authentieke details zijn nu teveel weggevallen en de makelaar kreeg de virtuele tour niet voor elkaar. Doordat je niet door heel het huis kon lopen, was de samenhang weg. En dat vind ik jammer. Dus dan doe ik het liever opnieuw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:04

Ah oké.
Als het een heel apart huis is zal het wel anders zijn.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:57

Een huis opnieuw in de verkoop brengen is altijd een slecht idee. Dat gaat je niet meer opleveren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:04

Ik denk heel eerlijk dat het onoverzichtelijk is gepresenteerd. Ik werd er niet veel wijs uit. Bij jullie huis zou zo’n platteland in de foto wel kunnen helpen, dan weet je waar je je bevindt. Niet iedereen zoekt een grote woning met inpandig appartement dus het is ook wel net een huis waar mensen naar op zoek zijn. Een rijtjeshuis of vrijstaande woning met grond verkoop je zo maar denk dat het toch soms bij de wat bijzondere huizen anders is. Wat niet maakt dat jullie een slechte woning hebben, het is gewoon niet voor 80% van de zoekenden geschikt. Dat maakt dat een makelaar gewoon extra zijn best moet doen (en dat zijn ze wellicht niet gewend in deze markt)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:49

MarjanB schreef:
Ik denk heel eerlijk dat het onoverzichtelijk is gepresenteerd. Ik werd er niet veel wijs uit. Bij jullie huis zou zo’n platteland in de foto wel kunnen helpen, dan weet je waar je je bevindt. Niet iedereen zoekt een grote woning met inpandig appartement dus het is ook wel net een huis waar mensen naar op zoek zijn. Een rijtjeshuis of vrijstaande woning met grond verkoop je zo maar denk dat het toch soms bij de wat bijzondere huizen anders is. Wat niet maakt dat jullie een slechte woning hebben, het is gewoon niet voor 80% van de zoekenden geschikt. Dat maakt dat een makelaar gewoon extra zijn best moet doen (en dat zijn ze wellicht niet gewend in deze markt)

Wat bedoel je dan met extra zijn best doen? Sorry maar ik heb dat al eens vaker langs zien komen en vraag me dan oprecht af wat daar mee bedoeld word?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:45

smurffie schreef:
Een huis opnieuw in de verkoop brengen is altijd een slecht idee. Dat gaat je niet meer opleveren.

Nee hoor, dat is geen slecht idee.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:45

Kaja schreef:
MarjanB schreef:

Wat bedoel je dan met extra zijn best doen? Sorry maar ik heb dat al eens vaker langs zien komen en vraag me dan oprecht af wat daar mee bedoeld word?

Zorgen dat het goed wordt gepresenteerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 06:20

Ja en dat ie wat meer bekendheid moet geven in zijn netwerk/Facebook via mailings naar collega’s en woningzoekenden.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 06:48

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:54

Ceetje_bokt schreef:
Ik hoop wel dat de maandelijkse bijdrage aan de gebruikersvereniging een typefout is…. Iets met de komma :=

Nee hoor, 390 is geeneens een raar bedrag tegenwoordig, helemaal als het een wat luxer pand betreft.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:54

Brainless schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik hoop wel dat de maandelijkse bijdrage aan de gebruikersvereniging een typefout is…. Iets met de komma :=

Nee hoor, 390 is geeneens een raar bedrag tegenwoordig, helemaal als het een wat luxer pand betreft.

Afbeelding
Het is ietsjes meer dan €390, ietsjes maar hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:56

Dat is inderdaad een typefout, maar dat begrijpt iedereen toch wel? Ze bedoelen 334,55 euro per maand.
En het getal klopt sowieso niet natuurlijk want dan had er een 0 achter de 5 moeten staan.
Ben het wel eens dat het een slordige fout is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:24

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:25

pillow schreef:
Wicky schreef:
Was deze hier al gedeeld?

https://www.funda.nl/koop/middelie/huis ... 41-a-en-b/

Kan heel mooi worden, denk ik.

Er staat "met een zee aan eigen land" Daar kunnen ze beter "een zee als eigen land" van maken.

Dat kan idd ook heel letterlijk uitpakken _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:29

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:37

Cayenne schreef:
Dit is wel een heel apart pand; een oude meelfabriek: https://www.funda.nl/koop/walsoorden/hu ... estraat-4/
Je moet echt een beetje door de (imo onrustige) inrichting heen kijken, maar er zijn wel heel veel mooie oude elementen bewaard gebleven :j
En wat een uitzicht! _/-\o_

Dat is hier in de buurt en in die hoek wil je echt nog niet dood gevonden worden. Huis is natuurlijk ieders smaak, maar als je ervoor staat denk je “oef….”