Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:20

Wij hebben morgen weer 2 bezichtigingen, ben heel benieuwd! :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:30

Altijd bellen ook als iets wat langer op verkocht onder voorbehoud staat. Je weet het nooit.

Hier morgen ook de eerste bezichtigingen en dan donderdag en zaterdag weer. Vind het zo grappig al die mega traag langsrijdende mensen :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:41

MarjanB schreef:
Altijd bellen ook als iets wat langer op verkocht onder voorbehoud staat. Je weet het nooit.

Hier morgen ook de eerste bezichtigingen en dan donderdag en zaterdag weer. Vind het zo grappig al die mega traag langsrijdende mensen :')

Hahaha dan weet je al genoeg inderdaad

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:41

Flowery schreef:

Veel succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:01

Flowery schreef:

Wat goed, 2 gewoon :D

Marjan, haha zo grappig! Zolang ze niet voor je raam naar binnen kijken..

Spannend, huis 2 staat nu net bij makelaar online. Als goed is belt ie vandaag terug om een bezichtiging in te plannen. Hopelijk loopt het niet gigantisch storm :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:21

Zou er zeker zelf even achteraan bellen, Idinn! Wij waren bij ons huis ook de eerste geïnteresseerden, zo vroeg dat er zelfs nog geen bezichtigingsdagen gepland waren. De verkopend makelaar zou onze aankoopmakelaar toen ook terugbellen, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan, waardoor we in eerste instantie niet konden bezichtigen. Uiteindelijk door allerlei omwegen en geluk toch goed gekomen, maar we hadden wel mooi ons droomhuis mis kunnen lopen... :=

Wij hebben zo de bouwkundige keuring! Vind het me toch een partij spannend :') Huis was best laag in de markt gezet, dus ik zit nog steeds te wachten op het addertje...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:41

xSwanHeart schreef:
Zou er zeker zelf even achteraan bellen, Idinn! Wij waren bij ons huis ook de eerste geïnteresseerden, zo vroeg dat er zelfs nog geen bezichtigingsdagen gepland waren. De verkopend makelaar zou onze aankoopmakelaar toen ook terugbellen, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan, waardoor we in eerste instantie niet konden bezichtigen. Uiteindelijk door allerlei omwegen en geluk toch goed gekomen, maar we hadden wel mooi ons droomhuis mis kunnen lopen... :=

Wij hebben zo de bouwkundige keuring! Vind het me toch een partij spannend :') Huis was best laag in de markt gezet, dus ik zit nog steeds te wachten op het addertje...

Spannend! Hebben jullie een laag bedrag in gedachten wat er nog aan mag mankeren?

Wij hebben gisteren een gezamenlijke rekening geopend. 2 uur bezig geweest met afschrijvingen omzetten. Wat een ellende zeg. Sommige zijn ontzettend simpel maar anderen... Bluh

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:57

Spannend Swanheart!

En fijn voor alle vervroegers! Scheelt toch weer een beetje.

Hier gisteren iemand gehad voor het bezichtigen van mijn huurwoninkje. Die was helemaal blij met de staat van mijn plekje (Ik ben zelf best netjes en zuinig geweest op dit plekje). Dus dat scheelt wel weer met de overdracht. En fijn dat een ander er zo blij mee is :D

Ik mag overmorgen geld overboeken naar de notaris... Nog maar 4,5 week te gaan :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:17

Winged schreef:
Spannend Swanheart!

En fijn voor alle vervroegers! Scheelt toch weer een beetje.

Hier gisteren iemand gehad voor het bezichtigen van mijn huurwoninkje. Die was helemaal blij met de staat van mijn plekje (Ik ben zelf best netjes en zuinig geweest op dit plekje). Dus dat scheelt wel weer met de overdracht. En fijn dat een ander er zo blij mee is :D

Ik mag overmorgen geld overboeken naar de notaris... Nog maar 4,5 week te gaan :D

Ohhh dat is vroeg! Ik dacht echt dat dat een week van te voren pas zou gebeuren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:07

Dit gaat om die 10% aankoop :) dus nog niet de volle mep :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:11

Ik moet nu alles overmaken want ik krijg vrijdag de sleutel *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:16

Wij hebben gisteren de sleutel van ons nieuwe huis gekregen (huur). Momenteel is de fotograaf in ons oude huis foto’s aan het maken. Haastklusje door een foutje van de makelaar van het huurhuis. Maar goed, we verwachten het snel kwijt te zijn, dus dat komt wel goed.
Ik was even vergeten hoe leeg je huis moest zijn voor de foto’s :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:28

Winged schreef:

Ah de bankgarantie bedoel je? Dat ging bij ons via de hypotheek. Dan wacht ik rustig af haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:45

ingedebruijn schreef:
Winged schreef:

Ah de bankgarantie bedoel je? Dat ging bij ons via de hypotheek. Dan wacht ik rustig af haha.

Ohh ja, nee ik gooi dit geld er zelf in. Gaat mijn bankrekening _O-

(2021 is een duur jaar :+ )

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:11

Wij hebben de bankgarantie toen zelf betaald, kostte destijds 200 euro om dit in de hypotheek op te nemen en dit vonden wij zonde geld plus dat we het als spaargeld hadden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:23

Urona447 schreef:
Wij hebben de bankgarantie toen zelf betaald, kostte destijds 200 euro om dit in de hypotheek op te nemen en dit vonden wij zonde geld plus dat we het als spaargeld hadden.

Ja precies. 30k ging ons wat ver om zo uit eigen zak in te leggen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:41

Plus dat je tegenwoordig negatieve rente betaald bij de notaris als je daar de waarborg stort op de derderekening. Wij hebben dus zelf ook gekozen voor een bankgarantie

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:43

Chawi schreef:
Plus dat je tegenwoordig negatieve rente betaald bij de notaris als je daar de waarborg stort op de derderekening. Wij hebben dus zelf ook gekozen voor een bankgarantie

Daarom is mij ook geadviseerd het te over te maken op de uiterlijke dag. Dus in mijn geval deze week (2 sep) :) Notaris geeft ook per brief aan dat er 0,5 procent doorberekend kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:43

Swanheart.. de makelaar heeft onze naam doorgekregen van de verkopers. Heb het weekend gemaild dat we nog steeds geïnteresseerd zijn, na het zien van alvast een deel van de foto's. Heb gister gebeld en de mail was al bij het dossier gevoegd. En mijn telefoonnummer is er toen nog bij gezet, zodat de makelaar contact op kan nemen om een afspraak te plannen. Beter houdt die dus een plekje vrij. Als ik vandaag niks hoor, bel ik morgen zelf. En als hij er een zooitje van maakt, valt er vast met de verkopers zelf wel wat te regelen nog voor een bezichtiging.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:45

Winged schreef:
Chawi schreef:

Daarom is mij ook geadviseerd het te over te maken op de uiterlijke dag. Dus in mijn geval deze week (2 sep) :) Notaris geeft ook per brief aan dat er 0,5 procent doorberekend kan worden.

Bij ons staat het ruim 9 maanden op de rekening ivm met late overdracht. :')

Maar grootste reden was dat ik dat geld gewoon beschikbaar wilde houden voor onszelf en niet vast hebben staan op een rekening van de notaris

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:49

Jeetje! Ik krijg 24 september de sleutel al :+ Om 10:30 staat de afspraak bij de notaris. Geen idee hoe lang het tekenen etc duurt.

Bedenk mij wel dat ik nog even een afspraak met de verkoper moet maken om een aantal zaken op te meten _O- Kan ik direct los :+ Wel heel dubbel, gisteren hier dus de nieuwe bewoner het huis laten zien. En die was er helemaal weg van. Wel heel fijn, maar ik laat wel 'mijn' huisje achter :+ Ik ben een sentimentele trut in zulke dingen :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:51

Wij hebben ook via de bank gedaan want het werd wel meer dan een halve ton :+ geld hebben we liever vrij voor aankopen die we al doen voor de overdracht.

Vanmorgen al een aantal bezichtigingen gehad voor ons huis en erg enthousiaste kijkers dus gok dat ze allemaal een bod gaan doen :):)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:06

Wij hadden het geld toch niet nodig die twee maand en zodra je bij de notaris bent geweest komt het terug.

Het is meer dat veel mensen niet weten dat je voor een bank garantie moet betalen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:12

Hier vandaag voor het laatst de deur dicht getrokken van ons oude huis. Raar idee, toch 14,5 jaar gewoond, kinderen zijn er geboren. Maar zo ontzettend blij met ons nieuwe huisje, dat ik blij ben dit hoofdstuk af te sluiten.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:00

Wij hebben er weer 2 bezichtigingen opzitten. Eerste huis viel erg tegen (voornamelijk bij mijn vriend) dus die wordt het sowieso niet. 2e huis was al een bod op gedaan waar de koper mee akkoord mee wilde gaan maar mochten alsnog kijken of we er overheen konden. Onze makelaar wist er uiteindelijk uit te krijgen dat er dik 50K of meer overboden was, dus die valt ook af ;( Volgende week woensdag weer 2, we blijven gewoon proberen!