Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:06

Wat een verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:24

Thanks! Wij zijn ook erg tevreden met het resultaat. Nog beter dan verwacht.

De radiator. Geen idee waar die vandaan komt. Maar verkopen ze op meerdere plaatsen. Ik vind hem prachtig.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:34

Ik denk dat ik op dat lelijke stuk een op maat gemaakte kast onder de schuine wand zou maken. Dan maak je het beste gebruik van die ruimte. Wordt op zolders ook vaak gedaan.
Of schuifwandjes maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:43

vec schreef:
Dit was het...

[ [url=m/s7cZkK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maeTAN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3on1ts.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is het geworden...
Mijn plant is de enige die al jaren mee mag ;)

[ [url=m/kLIMQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MHQ67C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SzoKRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi _O_.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:54

Prachtig geworden Vec!

Sorry dames, ben er al een paar dagen helemaal uit. Zie mooie dingen voorbij komen.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:37

Fair schreef:
Zouden jullie met mij mee willen denken?

Ik woon in een appartementje met vrijwel alleen maar schuine muren waardoor ik erg beperkt ben met waar ik alles kan plaatsen. Ik heb nu een indeling gevonden wat redelijk goed werkt. Echter denk ik dat er nog steeds wel een verbetering plaats kan vinden. Zoals ik al zei ben ik al een behoorlijk stuk van de oppervlakte kwijt door de schuine muren. Daarbij zou ik er een beetje meer eenheid in willen hebben. Hebben jullie ideeën?

zitgedeelte:
[ Afbeelding ]

Eetgedeelte:
[ Afbeelding ]

Keuken:
klik

Kast met printer + stereo
klik

En het lelijke stuk van de keuken naar de zitkamer. :') Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Zowel mijn vriend als ik hebben een creatieve studie dus dit zit vol gepropt met knutselspullen, schoolspullen etc. We hebben het dus altijd bij de hand nodig, maar het is nogal moeilijk op te bergen?
klik

En van boven:
Klik

Het is dus 1 ruimte aan elkaar. De donkere balk op de plattegrond is de schuine muur, aan die ruimte heb je in principe niets. Je kan er alleen kleine, lage dingen neerzetten.

Kruipt onder mee lees steen vandaan...

Je hebt 1 rechte muur. Die gebruik je momenteel met een laag kastje&tv misschien kan je daar een feature wall van maken. En dan de kleuren van de rest daar op af stemmen.

Verder heb je veel open kastjes. Als je daar dichte kasten van maakt lijkt het al veel minder druk.

Layoutwise voelt alles achter de bank wat weggestopt. Maar dat is lastig vanaf een tekening in te delen zo.. denk dat je daarvoor echt in de kamer moet staan en passen en meten..

Succes!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:49

Fair schreef:

Ik woon in een appartementje met vrijwel alleen maar schuine muren waardoor ik erg beperkt ben met waar ik alles kan plaatsen. Ik heb nu een indeling gevonden wat redelijk goed werkt. Echter denk ik dat er nog steeds wel een verbetering plaats kan vinden. Zoals ik al zei ben ik al een behoorlijk stuk van de oppervlakte kwijt door de schuine muren. Daarbij zou ik er een beetje meer eenheid in willen hebben. Hebben jullie ideeën?

zitgedeelte:
[ Afbeelding ]

Eetgedeelte:
[ Afbeelding ]

Keuken:
klik

klik

En het lelijke stuk van de keuken naar de zitkamer. :') Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Zowel mijn vriend als ik hebben een creatieve studie dus dit zit vol gepropt met knutselspullen, schoolspullen etc. We hebben het dus altijd bij de hand nodig, maar het is nogal moeilijk op te bergen?
klik

En van boven:
Klik

Het is dus 1 ruimte aan elkaar. De donkere balk op de plattegrond is de schuine muur, aan die ruimte heb je in principe niets. Je kan er alleen kleine, lage dingen neerzetten.

Persoonlijk vind ik het door alle kleune meubels heel vol en rommelig ogen.

Ik zou ook een (deel) schuinewand dicht maken.
Een groter (dicht) tv meubel en de vakkenkast weg en een veel langere buffetkast ervoor in de plaats die je dan tegen de wand van de hamsterkast zet.
Eetbankje groter en aan de andere kant van de tafel en er nog een stoel bij (of twee bankjes of vier stoelen).

De twee kleine kasten in de keuken zou ik er ook 1 van maken.

Je hebt op dit moment 11 meubelstukken in een kleine ruimte staan, wij hebben ook niet heel veel ruimte, wel wat meer en rechte wanden) en wij hebben 6 meubelstukken staan (waarbij ik, bij ons de bijzet tafeltjes naast weerskanten van de bank dubbel tel), grote meubels maar minder laat een ruimte groter lijken.
Zeker als je wat meer dichte meubels hebt is het minder rommelig en dus ook weer ruimer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:24

Mooi geworden Vec!

wat Jes trouwens ook zegt: Beetje kunst van het weglaten en handig indelen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:29

Fair schreef:

zitgedeelte:
[ Afbeelding ]

Eetgedeelte:
[ Afbeelding ]

Keuken:
klik

klik

klik

En van boven:
Klik

Je hebt heel veel kleine losse dingetjes. Om te beginnen zou ik dan eerst alle kleine decoraties weghalen. Schuif die Kallaxkast naar de overgang van keuken naar woonkamer. Als die te hoog is, zou ik een enkele rij Kallax daar neerzetten. Desnoods op pootjes of wielen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:24

Fair schreef:

zitgedeelte:
[ Afbeelding ]

Eetgedeelte:
[ Afbeelding ]

Keuken:
klik

klik

klik

En van boven:
Klik

Kan jij eigenlijk goed koken in je keuken?je kan je toch niet goed over je wasbak buigen?

Ik zou je eettafel onder het raam plaatsen en je hamsterkast? waar je eettafel staat.En misschien een mooie hoge kast waar veel in kan waar je tv staat zodat je wat meer rommel kwijt kan.En wat geopperd word schuif wanden onder de schuine delen dan kan je heel wat kleine rommel kwijt.Het is wat onrustig door de vele lossen spullen.Het ziet er wel een leuk appartement uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:39

Afbeelding

Klaar *\o/*. Die lichte plek is van de zon :+.

Waar nu t witte kastje hangt komen over een paar weken twee planken.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:19

Een tijdje terug heb ik hier mijn toekomstige huis laten zien en gevraagd voor kleurtips. Gister de sleutel gekregen en begonnen met verven, maar alle muren waren 3 jaar geleden gespoten en nog nooit overgeverfd, dus dat blijkt verschrikkelijk lastig te verven... iemand tips hoe ik dat nog mooi krijg, of hoe ik een volgende muur beter aan kan pakken?

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:28

Oei dat ziet er gek uit!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:30

Ik ben bang dat het heel veel lagen verven gaat worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:39

Behangen misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:40

senna21 schreef:
Behangen misschien.

Idd glasvliesbehang erover.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:43

Het lijken wel strepen van de roller.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 06:55

De muur is zo grof dat behang niet zal blijven hangen, dan zou je eerst moeten stucen.

Het zijn wel strepen van de roller, maar dat komt dus doordat de muur op de ene plek meer verf nodig heeft dan op de andere, maar na 2e laag was het nog niet veel beter :(

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:17

Waarschijnlijk is het te laat voor voorstrijk. Misschien de tweede laag verdunnen met water en dan nog een derde of vierde keer eroverheen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:42

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:06

Idd eerst voorstrijk er op. Dan krijg je minder strepen en het rolt dan ook makkelijker. Verder sneller rollen... zorgen dat het ondertussen niet kan drogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:22

Voor voorstrijk is het nu te laat. Wat nog wel kán helpen is een laag horizontaal rollen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:39

Wat voor roller gebruik je? Een goede vachtroller nemen en dan vooral geen banen trekken maar kriskras.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:47

Oh boy, ik heb me weer wat op de hals gehaald :roll: :')
Aanschouw de puinhoop en laten we allen niet vergeten dat het eerst erger moet worden, eer het beter wordt :+
Afbeelding
Dit is een kamertje dat onderin ons huis zit. Vroeger was dit een garage. Hier staat het gaming-gebeuren van zoonlief en afgezien van het feit dat een jongen van 12 wel toe is aan wat anders (niet dat hij dat echt vindt of zo, het is tenslotte een kerel :') ), was alles wel toe aan een opknapbeurtje.

Dusss...moeders heeft een pot Denim Drift gehaald (ik had trouwens verwacht dat het wat blauwer zou uitvallen) en een pot wit. De randen heb ik vast gedaan en de gaten gevuld. Zondag maar eens verder.
Uiteindelijk komt er ook een nieuwe vloer in.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 27-04-18 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:48

Hahaha ja gelukkig kan het nu alleen maar weer beter worden.