Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:12

Hier vandaag de achtertuin flink onder handen genomen. Is gelukkig wat kleiner, maar nog niet helemaal klaar. Morgen sowieso het terras nog, en wat eenjarigen poten die ik vandaag gekocht had. Ben vandaag wel 5 keer heen en weer gereden naar het groen depot :=

Nu nog even genieten van de tuin en de zon <3
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:15

Hier ook in de tuin gewerkt. Voegen gekrabd, tuinset schoongemaakt en neergezet, dahlia's buiten gezet, onkruid gewied maar daar is haast niet tegenaan te werken, gras gemaaid en nog wat planten in potten gezet om het terras wat op te fleuren.

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:57

In de tuin gewerkt. Gesnoeid. Rozen van luis ontdaan. Irissen gemerkt. Heb vorig jaar iets(?) niet goed gedaan. Heb 5 pollen donkerrood roze staan ipv 1

Cabelona

Berichten: 1705
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:35

Hoe kan het ook anders, maar hier ook in de tuin bezig geweest. Een border leeggehaald. Deze planten waren allemaal oud, slecht onderhouden of niet interessant voor in mijn nieuwe plan. Door de vorige eigenaren slecht bijgehouden met snoeien e.d. waardoor er niet veel meer mee mogelijk was. Planten die niet meer op te lappen waren, maar die ik wel mooi vind heb ik stekken van genomen.
Eerder had ik planten die ik wel wil bewaren al gesplitst, in de achtertuin of zijtuin geplaatst of in potten gedaan.
De fruitbomen zijn voorzien van nieuwe boompalen. Zijtuin is ontdaan van jong onkruid. De mannen zijn verder gegaan met de schuur.

Vanmiddag verder nog even lekker relaxed. Ik heb tijdens het slaapje van onze zoon in de hangmat gelegen met een Garderners World en manlief is met zijn mountainbike in de weer geweest.

Vanavond maar de voorjaarsbollen voor volgend jaar besteld (225 stuks en ik heb me nog aardig weten te beheersen :o )

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:33

225 is inderdaad netjes. Knap dat je jezelf hebt kunnen inhouden. Vorig jaar had ik er 1000+. Zo veel zullen het er dit jaar wel niet worden. Maar er zijn er nog zat die ik wel wil dus de 200 ga ik makkelijk halen vermoed ik. Wat heb je besteld?

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:04

Ik heb er vorig jaar ook rond de 300 in mijn kleine tuintje gestopt, veel plezier van gehad dit voorjaar :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:06

Heb vorig jaar een 400 bloembollen gezet, was echt genieten. Nu niet meer, ze waren vrij laat en moeten nog helemaal afsterven, ik had dat stuk graag al volgezet met zomerbloeiers. :))

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:11

Ja, dat is wel een nadeel :')

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:17

Wat ik niet begrijp :D .
Vorig jaar kwamer er overal tulpen, krokussen, narcissen, sneeuwklokjes, blauwe bessen, pioenrozen op. Niets aan gedaan en dit voorjaar kwamen ze weer op.
Ik weet dat ooit een deel van mijn tuin is opgehoogd met grond van een tulpenveld.

Maar komen ze volgend jaar weer op of zal ik wat bijplanten?

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 06:37

Tegen de voorgevel heb ik twee klimrozen: enorme hoeveelheid luizen erop. Planten doen het goed alle htk middelen geprobeerd: niks hielp. Afspuiten werkt maar kort. Nu heb ik twee weken geleden er lavameel opgespoten (ik heb een gek dingetje uit de keuken waarmee je poeder kan verstuiven) en er zijn bijna geen luizen meer. Fantastisch. Wellicht hebben jullie iets aan deze tip.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:12

Electra63 schreef:
Wat ik niet begrijp :D .
Vorig jaar kwamer er overal tulpen, krokussen, narcissen, sneeuwklokjes, blauwe bessen, pioenrozen op. Niets aan gedaan en dit voorjaar kwamen ze weer op.
Ik weet dat ooit een deel van mijn tuin is opgehoogd met grond van een tulpenveld.

Maar komen ze volgend jaar weer op of zal ik wat bijplanten?


Zeker Narcissen, krokussen en sneeuwklokjes komen elk jaar weer op. Tulpen zou je eigenlijk uit de grond moeten halen als ze afgestorven zijn en in het najaar weer planten. Doe ik nooit, en gaat eigenlijk altijd wel jaren goed.

Ik heb met name in de voortuin veel bloembollen, daar kwam ik dit jaar ook wat in de knel met de late bloei.

Vorig jaar niets gepland in het najaar, dit jaar wil ik wel wat erbij. In ieder geval wat alliums en tulpen. Misschien boshyacinten. Waar hebben jullie besteld?

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:22

Afbeelding

Afbeelding

Al iets meer gezelligheid toegevoegd! :)

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:34

Ik haal de bollen er ook nooit uit en komen jaarlijks weer terug op :)

Cabelona

Berichten: 1705
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:02

Malenka schreef:
225 is inderdaad netjes. Knap dat je jezelf hebt kunnen inhouden. Vorig jaar had ik er 1000+. Zo veel zullen het er dit jaar wel niet worden. Maar er zijn er nog zat die ik wel wil dus de 200 ga ik makkelijk halen vermoed ik. Wat heb je besteld?


Sneeuwklokjes, krokus chrysanthus Blue Pearl, narcis dancing moonlight, blauwe druifjes ocean magic, tulpen (infinity, Queen of night, crispion sweet) en hyacint gipsy queen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:05

Ik ga ze er wel uithalen, heb ze in speciale mandjes zitten. Maar omdat dat stuk wisselt van beplanting en de grond hard is, dus omspitten, is het makkelijker om ze eruit te halen.

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:49

Genieten al die groene tuinfoto's <3

Dat vogelbadje een paar posten geleden is ook erg leuk!


Wij hebben gisteren ook flink in de tuin gewerkt. We deden mee aan 'Maai Mei Niet', dus alles stond kniehoog :P Voor het huis hebben we alles kort gezet en in de tuin hebben we padjes gemaaid en de rest blijft hoog. Het is waarschijnlijk wat te wild naar de smaak van de meesten, maar ik geniet enorm van alle soorten planten die elk jaar weer opduiken in 'de gazon'.

Dit was twee jaar geleden nog een grindbak voor het huis. De vorige eigenaars waren fan van dat grijze grind. Het eerste jaar toen we het kochten hebben we nog trouw alle onkruid verwijderd, tot mijn vriend voorstelde om het maar gewoon te gaan maaien alsof het gazon was. In no time was het grind verdwenen onder een grasmat :D Vind het veel leuker zo en de eerste orchideeën (brede wespenorchis) komen alweer piepen :+:

Afbeelding

Rond de tuin stond zo'n typische betonnen omheining. Die hebben we gesloopt en vervangen door houtblokken en klimplanten.

Afbeelding

Padjes gemaaid in het hoge gras, naar achter, rond de vijver en moestuin en naar het tuinhuis. Hier en daar staat een extra ruig hoekje. Vind op deze manier gazon onderhouden echt win-win: padjes maaien kost ons veel minder tijd dan de hele boel platgooien om de paar weken, we kunnen toch overal wandelen in de tuin en er komen zoveel vlinders en ander leuk spul op af.

Afbeelding

Afbeelding

Waterranonkel in de vijver staat al in bloei <3

Afbeelding

En de paddock van de paarden met wat leuke bloemetjes aangekleed :D

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:58

Wauw, wat een droomplek Solleke_Noah <3

Flying_Angel, dat ziet er al gezellig uit!

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:06

Wat een prachtige plek Solleke <3

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:17

Inderdaad! Heerlijk Solleke <3

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:20

Merci, kan het echt aanraden om een deel van je gazon te laten staan en later te maaien, we hebben sinds kort ook margrieten enz in de tuin, heel mooi <3

IMANDRA

Berichten: 9848
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:25

Oh waaauw solleke :D

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:15

Ik heb een heel zwaar leven vandaag
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:19

Vjestagirl schreef:
Ik heb een heel zwaar leven vandaag
[ [url=m/SV8vxB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel met je te doen hoor... :D

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:26

Snolleke wat een heerlijke plek.
Doe bloemetjes aan de paddock waren hier geen lang leven beschoren :P

Dat vogelbadje heb ik ook!
Daar wordt zo dankbaar gebruik van gemaakt, hebben veel meer soorten daardoor in de tuin. Drinken, badderen, heerlijk!

Hier ook in de tuin gewerkt gisteren , terras weer schoon en onkruid vrij. Achter is weer netjes. Voor redelijk maar moet nog wel onkruid wieden.
Vandaag gewoon lekker genoten van het weer {:}

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:53

Hoi!

Ik ben opzoek naar wat inspo over wat te doen met de schuur. Hebben jullie een idee? Ik ben een beetje braindead hierover. Er moet iets mee, maar niet goed erover uit wat dan. Hopelijk willen jullie meedenken :)
Afbeelding

( tuin is nog onder construction, her en der ligt nog zooi :’) )