Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:38

Ja dat ben ik ook eens. Ik zou het ook belangrijk vinden om het te verkopen aan iemand die er echt met plezier jaren gaat wonen. Ik heb nu ervaren hoe vreselijk de huizenmarkt is als je een huis wil kopen. Als we het zouden verkopen aan beleggers dragen we daar dus zelf aan bij.

Vandaag het koopcontract ondertekend! Helemaal blij. Het is definitief. Alhoewel nog 3 dagen bedenktijd :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:40

Allemaal leuk en aardig voor 1000 of 2000 euro.
Maar voor 10.000 euro of nog meer wordt het een ander verhaal :Y) :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:42

Martine schreef:
Allemaal leuk en aardig voor 1000 of 2000 euro.
Maar voor 10.000 euro of nog meer wordt het een ander verhaal :Y) :')

Precies. Ik vond de huizenjacht vreselijk maar als ik mijn huis nu voor 50k meer kon verkopen aan een belegger.. Gekke eppie die het afwijst.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:58

Het hangt van heel veel factoren af. Ik zou ook liever mijn huis niet verkopen aan beleggers. Echter als die een dusdanig hoger bedrag bieden dat ik daar bijvoorbeeld nét een leuker huis met land zou kunnen kopen, dan is de kans dat ik dat doe wel groter.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:02

Het is inderdaad heel dubbel. We zouden hier bizar veel overwaarde hebben terwijl we dit huis pas 5 jaar hebben dus als als ik 10k laat liggen en daarmee een stel starters help die net zo verliefd zijn op dit huis als wij dan is dat prima. Maar als we praten over die 50k die hierboven wordt genoemd, sja dan ben ik bang dat er een strikje omheen gaat ongeacht wat de verkoper ermee doet, al ramt hij er een sloopkogel doorheen.
Laatst bijgewerkt door Yessy op 26-08-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:02

Ook principes hebben een prijs.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:34

Bij mijn buren ging het wel om meer dan 1.000-2.000 :) Maar goed, dat huis is ook met het lagere bod bizar goed verkocht. Verdubbeling van de prijs tov vijf jaar geleden, dat is toch haast niet voor te stellen.. En zij vonden het echt heel belangrijk om het te verkopen aan iemand die er daadwerkelijk in ging wonen. Ook voor de rest van de buren (is een appartement). Nu woont er een hele vriendelijke meneer in met twee puberzonen, dikke prima!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:53

Het huis van onze buren staat te koop. Nieuwbouw uit 2018 en wij hebben een hoek met een dubbele tuin ernaast en zoals het er nu naar uitziet gaat hun huis ook voor het dubbele van de koopprijs van 3 jaar geleden. Bizar... het is dat we hier niet weg willen maar anders wist ik het wel. En 10k zou voor ons een bedrag zijn waar we de gunfactor voor loslaten als de overige voorwaarden niet gek zijn...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:28

Flowery schreef:
Mijn vriend en ik hebben gisteren ons droomhuis bezichtigd en hebben zojuist een bod uitgebracht! Volgens onze makelaar is de kans niet heel groot dat wij het krijgen (ookal hebben we dik 40K overboden) maar we doen een poging :D

Helaas zijn we het niet geworden… Waren nog 4 stellen met een hoger bod, dus we denken dat er zeker 50-60K is overboden en daar hadden wij nooit van kunnen “winnen” :(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:39

Flowery schreef:
Flowery schreef:
Mijn vriend en ik hebben gisteren ons droomhuis bezichtigd en hebben zojuist een bod uitgebracht! Volgens onze makelaar is de kans niet heel groot dat wij het krijgen (ookal hebben we dik 40K overboden) maar we doen een poging :D

Helaas zijn we het niet geworden… Waren nog 4 stellen met een hoger bod, dus we denken dat er zeker 50-60K is overboden en daar hadden wij nooit van kunnen “winnen” :(

Heel zuur :( blijft echt een bittere pil om dan weer verder te gaan zoeken en weer te hopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:58

Wij zijn van de reservelijst en gaan naar de bezichtiging die de bewoners zelf gaan houden. Niet dat we het ooit gaan worden. Maar wel leuk om eens überhaupt te mogen kijken.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:09

Idinn, zoek je in wageningen? Ben benieuwd in welke plekken het zo enorm storm loopt..

Bij ons in de buurt konden we eigenlijk altijd gewoon bezichtigen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:40

Loei schreef:
Idinn, zoek je in wageningen? Ben benieuwd in welke plekken het zo enorm storm loopt..

Bij ons in de buurt konden we eigenlijk altijd gewoon bezichtigen.

Ik heb deze week op 3 gereageerd en alle 3 binnen 2 uur vol geboekt. Oost en Noord Drenthe en ZO Friesland.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:21

Het gaat soms heel raar. Mijn man en ik hadden ook besproken dat we ons huis niet aan een belegger wilden verkopen tenzij het meer dan 15k zou schelen. Gelukkig had in ons geval een leuk startersstel het hoogste bod die al een jaar aan het zoeken waren en graag hun huurwoning uit wilden.

Onze eigen woning hebben we kunnen kopen zonder een cent over te bieden :Y) Wij vonden het niet meer dan de vraagprijs waard maar wel echt mooi genoeg om een bod uit te brengen. En toen werden we gebeld dat we het hoogste bod hadden haha. Noooooit verwacht, maar zo blij. We wonen er nu 5 weken en al helemaal thuis (zuidwest Friesland, maar dit is ook hier een uitzondering hoor, op onze eigen woning is 17.500 overboden op onze vraagprijs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:51

Loei, we zoeken tussen lijn Nijmegen en Zwolle vanaf de grens tot aan lijn Utrecht. In Wageningen blijven wonen zou ik echt een pluspunt vinden, maar het is hier niet te doen. Buitengebied-achtig wat vrijkomt is meestal Wageningen Hoog en dat is ver boven budget :')

Gelukkig zijn er ook heel veel andere plaatsen die ons ook aanspreken. We zijn wat dat betreft niet zo plaatsgebonden. Enige wat ik echt niet wil is terug naar de randstad. Leuk dat mijn ouders er altijd gewoond hebben, ik had er nooit wat mee. Met de auto ben je in Nederland toch overal zo en op een nieuwe plek leer je ook wel weer mensen kennen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:43

Wij zijn gisteren in ons huis geweest. Ontzettend lieve mensen. Hebben bijna 2 uur heerlijk zitten kletsen.

Het huis leek nu wat kleiner maar nu werd er natuurlijk ook geleefd in plaats van alles perfect aan kant. Maar nog steeds super en een heerlijke sfeer <3

We gaan proberen om de overdracht 2 weken te vervroegen bij de notaris. Dan zouden we per 1 december de sleutel krijgen. Hopelijk lukt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:43

Nog steeds een goed gevoel dus! Hopelijk lukt 1 december! Aftellen maar :D

Wij zijn gister bij huis #1 wezen kijken. Helaas toch te weinig eigen tuin voor ons. De bijenkasten kunnen nergens staan en als we de fruitstruiken uit onze volkstuin erin zetten.. is er geen plek meer voor groente.

Het stucwerk binnen zat inderdaad goed op de muren, zoals de advertentie zei, maar de afwerking aan de randen was erg matig. Sowieso vond ik het slordig binnen qua afwerking. Viel dus ook tegen.

Gemaild voor huis #2, morgen nog even die makelaar bellen. Komt dinsdag online en voor mijn gevoel past dat huis en tuin veel beter bij ons. Gister al even langs gereden, erg leuke locatie... en bij een huis uit 1910 vind ik de details binnen iets minder belangrijk als bij een huis uit 2016 _O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:50

ingedebruijn schreef:
Wij zijn gisteren in ons huis geweest. Ontzettend lieve mensen. Hebben bijna 2 uur heerlijk zitten kletsen.

Het huis leek nu wat kleiner maar nu werd er natuurlijk ook geleefd in plaats van alles perfect aan kant. Maar nog steeds super en een heerlijke sfeer <3

We gaan proberen om de overdracht 2 weken te vervroegen bij de notaris. Dan zouden we per 1 december de sleutel krijgen. Hopelijk lukt het!

Fijn dat het nog steeds goed voelde, Inge! Zou toch heerlijk zijn als jullie er met de kerst in zitten :)

idinn schreef:
Nog steeds een goed gevoel dus! Hopelijk lukt 1 december! Aftellen maar :D

Wij zijn gister bij huis #1 wezen kijken. Helaas toch te weinig eigen tuin voor ons. De bijenkasten kunnen nergens staan en als we de fruitstruiken uit onze volkstuin erin zetten.. is er geen plek meer voor groente.

Het stucwerk binnen zat inderdaad goed op de muren, zoals de advertentie zei, maar de afwerking aan de randen was erg matig. Sowieso vond ik het slordig binnen qua afwerking. Viel dus ook tegen.

Gemaild voor huis #2, morgen nog even die makelaar bellen. Komt dinsdag online en voor mijn gevoel past dat huis en tuin veel beter bij ons. Gister al even langs gereden, erg leuke locatie... en bij een huis uit 1910 vind ik de details binnen iets minder belangrijk als bij een huis uit 2016 _O-

Jammer dat het niet was wat jullie zochten! Hopelijk past nummer twee beter bij wat jullie voor ogen hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:33

Wij hebben de overdracht kunnen vervroegen naar 3 december! Lekker 2 weken eerder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:40

ingedebruijn schreef:
Wij hebben de overdracht kunnen vervroegen naar 3 december! Lekker 2 weken eerder.

Ideaal! Die van ons gaat waarschijnlijk naar 1 dec ipv de 15e :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:41

MarjanB schreef:
ingedebruijn schreef:

Ideaal! Die van ons gaat waarschijnlijk naar 1 dec ipv de 15e :D

Fijn!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:42

Haha we gaan lekker samen op zo :D :')

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:54

Oh heerlijk. Hier nog tot 1 maart. Duurt lang :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:08

Wij hebben echt een flitsoverdracht, 15 oktober al :oo

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:49

Ik ben vrijdag wezen kijken bij een huis hier vlakbij, maar die was al zo ver boven de vraagprijs overboden dat we hebben besloten geen bod te plaatsen.
Gaaf huis gezien maar het dorp is zo minimaal, alleen een buurtsuper :=. Plus de bezichtingsdagen zitten al vol. Morgen kijken in het dorp waar mijn vriend werkt, hopelijk daar meer geluk. Nog een ander huis daar gezien, maar die staat al twee weken op Funda dus vreeeees een beetje dat de kijkdagen al geweest zijn en hij zo goed als verkocht is. Helaas.