Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:52

Hoi dames, ik kreeg de tip dit topic te volgen aangezien ik binnenkort onze woonkamer ga verbouwen en geen inspiratie heb :+

Zie al veel leuke dingen langs komen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:59

Ik ben heel blij dat we besloten hebben een nieuwe inrichting uit te stellen tot de pup uit de dramaperiode is... ding heeft serieus al meer aan de meubels gehangen dan Eyck, onze reu van 4, in heel zijn leven :=

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:56

Hoi! Ik lees al een tijdje mee en het leek me erg leuk om jullie wat van mijn huis te laten zien. In de hoop dat jullie misschien wat tips hebben :)

Afgelopen week hebben we eindelijk onze nieuwe bank gekregen. Naast de nieuwe bank zijn er ook nieuwe kussentjes, een lamp en een schilderij bijgekomen.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Ik ben er zelf erg tevreden over, het is toch wat meer aangekleed zo.

Aan de andere kant van de kamer hebben we onze eettafel. Ik hou van simpel en niet teveel prullaria maar soms denk ik ook wel; het is misschien iets te kaal..
Afbeelding

Met beneden ben ik nu dus wel aardig tevreden :). We wonen hier nu twee jaar en ik begin me steeds meer te ergeren aan het tapijt wat wij boven hebben liggen. Ik zou erg graag een keer laminaat willen hebben liggen, mede omdat je op dit tapijt echt alles ziet en laminaat gewoon makkelijker schoon te maken is (bij het stofzuigen van dit tapijt krijg ik behoorlijk last van mijn rug). Mijn vriend is helaas niet zo'n klusser dus als ik iets wil dan zal ik het zelf moeten doen.
Boven hebben we ook behalve het witten van onze slaapkamer en de 'blauwe kamer', nog niks gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Het is allemaal zo ontzettend braaf.. en ik zou er zo graag mee bezig willen gaan *\o/*
Mochten jullie tips hebben, brand los :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:09

Mooie strakke bank! Wel grappig hoe mensen verschillen, jij vind het te kaal en vind dat er niet zo veel prullaria staat en ik dacht juist 'wat staan en hangen er veel prulletjes'. :')

Ik vind het wat rommelig ogen omdat je aankleding voornamelijk kleine dingetjes zijn (en omdat er veel losse dingen staan, een extra stoel in een hoek, een ding naast de tv, etc). Ik zou zelf kiezen voor 1 plek waar alle kleine dingetjes staan/hangen. En dan verder alleen nog maar 1 heel groot ding kiezen ter decoratie, een enorme poster oid.

Vloerbedekking er gewoon uittrekken en laminaat leggen. Super makkelijk, dat kun je echt zelf. Ziet er vast al veel minder oudbollig uit dan de beige vloerbedekking. :D
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 25-04-16 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:15

Wat hebben jullie veel verschillende materialen en kleuren zeg (witte kast/houten kast/rode tafel, 3 verschillende materialen stoelen/banken)! Denk dat het daarom misschien wat onrustig oogt. Je nieuwe bank is iig een vooruitgang, ziet er mooi uit :)! Mag ik vragen waarom jullie ervoor gekozen hebben om een kleed te leggen onder de eettafel?

Ik zou boven en op de trap inderdaad het tapijt eraf trekken... Je ziet bij die tv programma's vaak een trap gerenoveerd worden, kan heel mooi worden :j Tapijt op de slaapkamer kan fijn zijn, maar ik zou zeker op de overloop & overige kamers gewoon laminaat neerleggen. Oogt zoveel frisser en ruimtelijker!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:24

@Ir111
Haha, wat grappig dat je dat vind! Moet wel zeggen dat dit ook wel het maximale aantal prulletjes is Ik kom uit een gezin waar mijn moeder de hele kamer er mee vol had staan en waar schoonmaken zowat onmogelijk was.

Het er uit halen van de vloerbedekking en laminaat leggen vind ik nog best wel eng haha. En welke kleur/soort laminaat, alles hetzelfde of verschillend in iedere kamer.. en dan moet het ook nog goed gebeuren haha ;)

@Doubtless,
veel verschillende materialen idd, moet ook wel zeggen dat toen we hier net kwamen wonen dat we een beetje vanalles bij elkaar hebben gepakt. Tv meubel + eettafel zijn van hetzelfde (hebben we gekregen), dressoir is witgeverft (was van mijn oma), stoelen in verschillende kleuren, mijn vriend wilde een relax stoel, we hebben een extra stoel voor eventueel bezoek haha. Bij elkaar geraapt zooitje dus eigenlijk nog! Met de nieuwe bank had ik bedacht om verder te gaan met rood.. maar eigenlijk is het nu meer rood, grijs, wit, bruin haha.
Het kleed onder de eettafel.. tsja, geen idee eigenlijk, dat is zo gekomen en we vinden het eigenlijk wel prettig.
Van mij mag persoonlijk ook al het tapijt er uit, dit is ook zeker iets wat ik wil gaan doen ;) ook op de slaapkamer vind ik het gewoon niet zo fris meer.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:46

Moet je vloerbedekking er wel uit voor laminaat? Als het niet te hoogpolig is kan je het laminaat er volgens mij gewoon overheen leggen. Scheelt een bak werk en je hebt gelijk een mooie, dempende ondervloer.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:51

Ik denk dat hij daar wel te hoog voor is

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:59

Leuk vrolijk huis Eleadoras!

Beneden lijkt het wat donker, ik zou de kleden (woonkamer/eethoek) omwisselen dat maakt de hoek wat lichter en de eetkamer wat gezelliger misschien. Je eetkamer stoelen in 1 kleur verven. En voor de raam aan de voorkant twee grote potten.

Boven laminaat is een goed idee! Wat ga je dan doen met de trap?
Als er goed hout onder zit kan je hem schuren en verven.

Ik zou de wand achter je bed ook een mooie kleur geven of behang.
En dan het hoekje links niet meepakken voor wat meer diepte. Eventueel een plank erboven waar je nog iets leuks op kan zetten of een grote krans kan ophangen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:19

Willen jullie mij helpen? :D

Morgen ga ik gordijnen kopen (wrs bij de Karwei) dus heb even op hun site gespiekt naar wat voorbeelden om te kijken welke richting ik het op wil. Vind het echt heel erg lastig :')

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Wat zouden jullie doen? Ik neig zelf naar wit of lichtgrijs. Maar het liefst heb ik wel een beetje zo'n grof/gemeleerd linnen stofje. De kleuren en doorzichtigheid klopt overigens wrs niet helemaal, heb t maar een beetje zo gedaan in Photoshop dat het redelijk echt lijkt :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:28

Zo van de foto's de 2e of de 5e ; in ieder geval iets dat zo dicht mogelijk bij je bank komt :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:30

ik vind ook de 2e en 5e t mooiste!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:31

Nr. 1 die houdt het fris en ruimtelijk.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:32

Ik stem voor wit! Nr 1 bvb.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:41

Nr 2 of nr 6. Inderdaad wat zo dicht mogelijk bij de bank komt.
Bij praxis trouwens zatd ochtend 25% korting op alles.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:42

Ik zou of 1 of 5 kiezen denk ik

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:47

Bedankt voor jullie reacties :D

Nr 1, nr 2 en 6 ga ik morgen sowieso ff checken denk ik :j
Helemaal wit vind ik toch niet je van het denk ik.

Deze vind ik ook wel OK overigens. Maar deze kleur stof is wel een stuk warmer dan mijn bank, dat vind ik dan weer geen gezicht :+ Er gaat morgen iig even een stofje van mijn bank mee naar de Karwei haha.
Afbeelding

Sowieso wil ik een gordijn die (licht)doorzichtig is. Een dichte is geen optie. Misschien is die hierboven in het echt wel niet doorzichtig, dat is lastig te zien op de site.

Oeh thanks voor de tip Jotoma. Miss nog wel een optie dan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:51

Oehhhhhhh die laatste ook mooi!
Of nummer 2

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:12

1 of 2, maar twee vind ik dan het mooiste bij de bank! 1 is praktisch als je ooit een andere bank neemt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:21

Ik kom ook graag mee volgen. Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht, en mogen vanaf 14 juni helemaal los. Ben natuurlijk al wat ideeën aan het opdoen.

Dit huis hebben we gekocht: http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/hui ... iegeel-35/

En voor de muur met de openhaard had ik dit idee. Kleuren kloppen niet, dat moeten we nog even bekijken, maar voor het idee.
Afbeelding

Verder willen we graag een donkere laminaat vloer. De keuken word zeer waarschijnlijk grijs/antraciet.
En verder weten we het allemaal nog niet. Zo ontzettend lastig, maar wel heel leuk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:22

Ik zou ook voor 2 en 5 gaan! Misschien een stofstaaltje meenemen?

Gefeliciteerd Fee_! Wat een leuke straatnaam :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:43

Dankjewel! Haha ja dat hoor ik vaker, echter is het voor mij al volkomen normaal. Wij hebben een kleurenbuurt, en elke straat heeft dus zo'n naam. Alarmrood, mosgroen, spierwit etc.

Ik zou zelf voor gordijn 2 gaan denk ik. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:46

Oeeeh leuk huis + straatnaam idd haha :D

Plankjes naast de kachel is wel heel mooi idd :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:47

Ja he. Nu is dat zo'n loze ruimte. Ik wil daar graag van die dikke robuuste houten planken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:23

Kom ook weer even binnenvallen...druk bezig met het huis, moet nog heeeeeel veel gebeuren. Maar een tijdje terug (aantal pagina's) vroeg iemand of iemand ervaring had met de krijtverf van de kwantum (Ashford and sons).
Ik ben nu de muren daarmee aan het schilderen (misty green en foggy mint) en ben aangenaam verrast. Het dekt uitstekend, droogt mooi en strak op, echt een mooie, matte muurverf vind ik! Heb ook de taupe aangeschaft (vind ik meer een zandkleur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding