Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:58

Als het goed is één nachtje tot de nieuwe scoupys! :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:30

Niet echt bijzondere scoupy's dit keer. Veel dingen waar je alsnog voor moet betalen helaas....

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:19

Nee ik ga ook niks haken vanDe scoupy dit keer dingen die ik niet gebruik / lust

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:23

Nou ja, die zoutjes wil ik nog wel hebben, dat komt wel op ;). Als ik ze kan vinden (zien er nogal bijzonder uit namelijk, haha)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:35

Ik ga gewoon alles weer halen. Ben ook wel benieuwd naar die groente friet. Verder is het wel een herhaling van wat al is geweest. En weinig gratis.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:22

Valt inderdaad een beetje tegen dit keer.. Die gratis zoutjes ga ik wel halen denk ik en die groente-frietjes met korting ook :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:38

Groentefriet heb ik al gehaald, was als het goed is gratis ;). Moet volgens mij het geld nog terugkrijgen, maar was toen een actie van de Allerhande :D.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:15

Ik ga die ovensnacks proberen :)

Hoe zit dat met Scoupy? Komen er iedere week op maandag nieuwe acties?

Gisteren trouwens boodschappen gedaan voor €35,- en daarmee zijn we t/m zaterdag voorzien.
Hadden nog redelijk wat groenten en vlees in huis dus daar hebben we de gerechten bij bedacht.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:48

Elke keer halverwege de maand nieuwe acties geloof ik. Vorige keer hadden ze ook de ovensnacks, ik had toen de kaas-nuggets (of weet ik hoe ze precies heten). Waren best lekker! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:53

Vandaag toch mijn ultieme record met bezuinigen :D
Ik heb altijd echte canon cartridges nodig, en die waren nu in de aanbieding bij de prijsmepper.. Flinkt ingeslagen.. Ik betaalde 30 euro, en heb 144 euro korting gekregen *\o/*
Kan ik weer een paar jaar mee vooruit!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:07

Ik heb een vraagje? Wie van jullie gaan gourmetten en kunnen mij vertellen hoeveel je ongeveer kwijt bent voor 5 volwassenen in 1 kind? Denk hierbij aan sauzen, groenten, vlees, salades etc.

Ik heb 2e kerstdag hier mijn schoonouders en zusje om te gourmetten. Nu kan ik voor 80euro ergens bestellen. Hier zit alles bij in. Ook de vaat word meegenomen en daar zit bij: Vlees, vis, 2 keuze salades per persoon, sauzen, stokbrood, bakboter, kruidenboter, mayo,satésaus,remouladesaus, curry, ketchup, cocktail saus, gesneden groenten: ui/paprika mix/champignons en nog iets.

Zal dit niet veel goedkoper zijn? Vorig jaar ook gourmet gedaan met zijn 3-en maar dat viel ons eigenlijk best tegen. Meestal zit er goedkoper vlees in en bij de slager hier zag ik al dat ze 15euro pp rekenen.

Iemand toevallig nog een oud bonnetje liggen? :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:13

Daar zou ik je echt niet mee kunnen helpen! Al zou ik voor gourmet niet het duurste vlees nemen aangezien toch overal saus overheen gaat. Salades zelf maken is vaak ook niet zo duur.
Ik ben zaterdag even bij de AH op de hoek geweest die aan leeg verloop deed van allerlei producten.
4 gilette scheermesjes die normaal 19 euro ongeveer kosten voor 9 euro, andere weggooischeermesjes van Wilkinson voor 75 cent. Cruesli met chocola die ik graag een keer wilde was 1,40 ipv 2,80. Alles was voor 50% of minder dus even van dit soort dingen ingeslagen. Wel nodig maar wel duur.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:16

Ik pak voor de gourmet altijd de Lidl :D
Vrij luxe vlees voor €2/€3 per bakje. Ik denk niet dat je dan meer dan €15 pp kwijt zou zijn eerlijk gezegd. Het kan zeker wel goedkoper dan die catering.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:50

Wat vlees betreft kan ik niet helpen, dat eten wij niet.. Maar salades enzo zijn hartstikke goedkoop als je het zelf maakt. Krop sla, komkommer, tomaat, ui, knoflook, feta, ei, creme fraiche.. wat couscous erbij en ik heb voor 5 euro een kom salade waar je met vier personen vol van zou zitten :))

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:58

Probleem hier is mijn man die niet tegen een bepaald e-nummer kan wat in vlees gespoten word om het langer goed te houden. Supermarkt valt dus sowieso af. Ik heb daar de keuze gemaakt om de duurste schotels te kiezen. Zonder slavink, hamburger, shoarma of filet lapje. Dat word hier niet graag gegeten en dat zit standaard in die goedkope schotels.

Moet ook een extra gourmetstel gaan aanschaffen anders en extra borden :+ Dus denk/gok dat het om het even is. Ken wel een goedkope slager maar ik weet niet of hun met die e-nummers werken.

edit: Zitten geen gewone salades bij. Heb de keuze uit verschillende pasta salades, bietensalade, komkommersalade, rundvleessalade, aardappelsalade. Je kan per persoon dan ook kiezen uit 2 salades.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:07

Sunrise , dan zou ik voor het gemak gaan en voor de ceteraar gaan. Scheelt hoop inkoop stress en afwas achteraf

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:13

Ja ik twijfel nog haha :+ Haal ook liever een goedkope schotel, maar sinds we erachter zijn waarom mijn man telkens zo ziek word na het eten passen we nu wel op. Echt super erge darmkrampen en dat soort gekkigheid. Dus dat zou ik echt vervelend vinden met kerst.

De slager hier vraagt ook gewoon 15euro pp zonder iets erbij. Dus dat is geen oplossing en zelfs nog een stuk duurder helaas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:13

Een hoop andere dingen klaarzetten naast het vlees is ook een idee om niet te duur uit te zijn. Uienringen, champignons, aardappeltjes, ei, paprika en meer groentes enzo :9

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:16

Dat zou een super oplossing zijn als iedereen daar ook blij van zou worden :+ Mijn schoonmoeder en ik vinden dat wel lekker, de rest alleen niet. :+ Na mijn bbq van de zomer doe ik dat niet meer, had vlees tekort en kon bijna alle salades weggooien :+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:44

ik ben goedkoper uit..
Koop altijd varkenshaas, biefstuk, schnitzel en gehakt bij de emte
kipfilet op de markt
verder kabeljauw en zalm ( diepvries supermarkt) en pakje katenspek
salade van de emte nog geen 5 euro voor een kilo ( eigen merk) kan je zelf wel mooi opmaken
ui en paprika ( zak van 3)

was voor 50 euro klaar incl sausje sla salade en drinken:P ( geen drank)
hebben met 11 volwassenen gegeten en er was ruim over.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:54

Grr.... net Belvita van de actie gehaald, maar geen actieverpakking. Stonden naast de yoghurt-versie in het schap, wel met sticker. En ik had de yoghurt-aardbei zonder sticker... Balen!

Qua gourmet zou ik voor makkelijk gaan en de cateraar kiezen omdat je man zo'n 'moeilijke' eter is. Maar als je schoonmoeder en jij wel van de salade en groente zijn, kan je evt ook voor 3-4 personen bij de slager halen en de rest zelf maken/halen? Soms doen die cateraars/slagers wel 6-8 stukjes vlees per persoon, misschien dat eens navragen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:59

Scoupy niet zo leuk idd. Heb de oven snacks, mentos en zoutjes gehaald maar daar blijft het ook bij denk ik.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:01

Wel apart, ze hadden vorige periode de mentos ook al. Ik neem toch aan dat je dan deze ook weer kan halen? Vond ze wel lekker, zijn gisteren opgegaan dus ga zeker weer nieuwe halen :D.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:03

Ja, staat in de voorwaarden! Zelfde voor de oven snacks.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:09

Bedankt :) Slager rekent maar 200-250 gram p.p. Dus dat is wel wat weinig, had die optie ook al overwogen. Sta eerste kerstdag ook al de hele dag in de keuken, dus niet heel veel zin om tweede kerstdag weer een hele dag druk te zijn. Anders had ik wel gewoon grotere stukken gehaald en klein gemaakt.

Salade is inderdaad het duurste niet, maar heb ook niet standaard saus in huis omdat wij dit nagenoeg nooit eten. Dus vandaar mijn afweging. Al is 50 euro voor 11 personen natuurlijk wel echt een stuk goedkoper! Ik ga nog eens even rondkijken. Zo jammer dat hij zo ziek word van die toevoegingen in supermarktvlees.