[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:44

@Lolleke: spannend, idd zijn ze niet meteen neatief, dus wie weet. Ben zelf heel lang met de verkopers bezig geweest en had er al bijna geen zin meer in *was ook een speciaal geval*.

Saskiaatje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

Weet één van jullie misschien waar je op internet kan zien op welk adres je ingeschreven staat? :o?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:14

Uhm, je laten flitsen door de KLPD en kijken waar de boete wordt bezorgd :+
Zijn de adressen in dezelfde gemeente? Bij mij kun je inloggen op de website van de gemeente met je DigiD. Dan komt je adres bij 'persoonsgegevens' te staan!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:25

Hoelang duurt het eigenlijk meestal tot je een antwoord hebt op en bod?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:29

Ja, ik heb het gevonden bij Mijn Overheid. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:30

IvysToeter schreef:
Hoelang duurt het eigenlijk meestal tot je een antwoord hebt op en bod?

Wij kregen vaak dezelfde dag nog een tegenreactie. Wij hebben drie biedingen gedaan en drie tegenbiedingen gehad en het was binnen twee dagen rond. :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:19

Jullie zijn goed...ik moet hier vaker spammen dat het me niet zint :+

We hebben dus antwoord maar zijn nog in onderhandeling

En inderdaad, je hebt het al gevonden maar je hebt allemaal van die "mijn" sites. "mijn overheid" "mijn pensioen" enz enz. En daar kun je dus ook alle info vinden. (adres waar je staat ingeschreven burgerregistraties enz. enz.)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:34

Lolleke, en die "mijn"-sites zijn voor iedereen gewoon in te zien of kun je alleen bij je eigen gegevens dmv je DigiD :o?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:34

Mootje schreef:
Lolleke, en die "mijn"-sites zijn voor iedereen gewoon in te zien of kun je alleen bij je eigen gegevens dmv je DigiD :o?

:j Eigen DigiD.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:12

Daan_Ordeal schreef:
Wij hebben inderdaad ook heel bewust gekozen voor een NVM makelaar vanwege de funda hits :j

Wel vervelend hoor Juval, zeker als het straks leeg staat.
Ik heb nog even gekeken naar de foto's van je huis. Echt wel een leuk huis! Maar zo op het eerste gezicht lijkt het me niet zo heel ruim. Als ik dan kijk naar de kenmerken heeft het wel een woonoppervlakte van 130 m2, dat is toch best groot! Ik vind dat je dat niet aan de foto's af kan zien. Wellicht valt daar nog wat winst te behalen? De foto van het zwembad zou denk ook wel beter kunnen, het is nu een beetje rommelig met die slangen en de bodem ziet er wat viezig uit. Als je de foto's zou veranderen is het raadzaam de eerste foto ook te veranderen, dan zien mensen misschien niet gelijk welk huis het is en zullen het dus eerder aanklikken en bekijken.

Ik heb geen idee wat goede prijzen in die omgeving zijn dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar ik denk dat wanneer je zo weinig animo hebt en het toch al een tijd te koop staat, of de prijs te hoog is of de advertentie niet goed. Verder zou ik sowieso ook meedoen met de landelijke open dagen. Dan ligt voor veel mensen de drempel toch net even wat lager om ergens te gaan kijken.

Maar het is op dit moment ook gewoon een hele moeilijke markt om je huis te verkopen...

Excuus als mijn ongevraagde mening niet gewenst is!

je hoeft niet te excuseren hoor, alle meningen tips en adviezen zijn welkom :) ik vind het toch wel moeilijk om naar een andere makelaar over te stappen evt. dat voelt toch wel als een motie van wantrouwen he... maar goed, nu schiet het ook niet op. ik moet even uitzoeken hoeveel kosten er aan een overstap zijn verbonden.
mijn huis is niet perse heel groot, maar wel veel kamers, ook veel slaapkamers.. maar goed, dat komt er op de fotos niet goed uit inderdaad.. t is ook best heel moeilijk om fotos'te maken. vooral op de kelderverdieping, daar is het inderdaad niet hoog. Betere foto's van het zwembad zijn op dit moment helaas niet mogelijk, want het is leeg (en lek ahum)..
maar eens informeren wat een andere makelaar daar van denkt.
zakken met de prijs is uiteraard ook een optie, dat zal uiteindelijk toch wel moeten vrees ik.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:25

Ik ga ook overstappen van makelaar, heb offerte van de nieuwe en de "oude" opgezegd. De afkoopsom was van tevoren afgesproken. Allebei NVM. We gaan een poging doen om het huis beter te presenteren. De nieuwe makelaar had wel goede ideeën daarover. Ook gaan we met de prijs zakken.

Wish me luck, ik zit inmiddels bijna een jaar met dubbele lasten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:05

heel veel geluk anneve!!! veel succes..

vond je het niet moeilijk om je oude makelaar op te zeggen?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:55

Ja, ik wel, maar hij vond het helemaal niet erg, dus het was een kort gesprek.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:58

oke, dat is prettig dan.
ik heb geen afkoopsom afgesproken, dus mijn 'oude' makelaar kan zijn uren en kosten tot nu gewoon doorberekenen.. dat is misschien niet zo handig.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:29

Juval: Wat ik mis bij jouw advertentie (als ik zo brutaal mag zijn als leek) is een simpele plattegrond. Ik vind de omschrijving al een beetje rommelig overkomen, en de foto's kunnen me precies ook geen wegwijs maken.

Voor de rest zou ik persoonlijk de voliëre(?) in de tuin slopen, voor mij maakt het de tuin er kleiner uitzien denk ik, zeker omdat er al een groot tuinhuis én een zwembad én een terras is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:31

plattegrond was erg duur om te laten maken door de makelaar.. en t is er eigenlijk ook nog niet van gekomen om zelf iets op papier te zetten. daar heb je wel gelijk in. t is niet duidelijk.

het kippenhok gaan we slopen als ik verhuisd ben en de kippen in hun nieuwe hok zitten.. de tuin zal dan inderdaad wat groter lijken.. maar t blijft lang en smal. 30 meter.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:46

weet iemand een site ofzo waar je makkelijk zelf een plattegrond kan tekenen? floorplanner heb ik al gevonden, maar die vind ik te moeilijk. :) ik ben een dummy wat dat betreft.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:42

@juval: http://www.funda.nl/help/?pagina=/nl/al ... en-tekenen

Funda is your friend :)
En anders inderdaad gewoon lekker floorplanner, beetje klooien maar er valt wel uit te komen. Programmas zijn vaak nou eenmaal niet de makkelijskte.

Btw, iemand een beetje thuis in het maken van waterdichte opzegbrieven voor huurovereenkomsten? WIl die brief echt helemaal dichtgetimmerd hebben :)
Heb er al wel een, maar het idee dat ie niet helemaal correct is :')

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:15

Wat ik zelf merk inderdaad dat ik plattegronden bij een huis erg handig vind :) Kun je gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn van een huis en krijg je vaak een beter idee bij de werkelijke grootte.

Wij zijn druk aan het zoeken.. best moeilijk.. eigenlijk staat er niet zoveel te koop van wat wij willen :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:50

Wat zou er niet waterdicht kunnen zijn aan een opzegging?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:21

ik heb vandaag contact gehad met makelaarsland ...
op zich lijkt me die ook wel makkelijk, maar wel jammer dat je vooraf moet betalen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:28

veerledec schreef:
Wat zou er niet waterdicht kunnen zijn aan een opzegging?

De termen etc.
Laten we zeggen dat de verhuurder een pannekoek is...en neit zo'n kleintje ook niet.
Wil gewoon alles in 1 brief, opsturen, en niet meer aan denken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:38

Hierbij wil ik, Lolleke, geboren 1-1-2012, BSN 123456789, u als volgt mededelen met betrekking tot de huurovereenkomst de dato 1-1-2012 zoals bijgevoegd bij deze brief.

Bij deze wil ik u informeren dat ik de huurovereenkomst de dato 1-1-2012, zoals die is gesloten tussen mijzelf en u, verhuurder X, bij deze wil opzeggen vanwege reden Y, op grond van artikel zus en zo van bijgevoegde huurovereenkomst. De opzegging treedt in per datum volgende week.

Graag ontvang ik van u een ontvangstbevestiging van deze opzegging.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:55

Thanks! :)

Kleine btw: ons bod is geaccepteerd :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:01

Gaaf lolleke, gefeliciteerd!!