Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:47

Je hebt in de kas een schaduwdoek en dat scheelt al heel veel warmte. Tevens kan je met de ramen ook een hoop koelte in de kas creëren.

Ik ken toevallig ook iemand die een verbouwde kas heeft en het valt echt wel mee mits je het een beetje managed zoals met de ramen en schaduwdoek. Verwarming in te winter en gaan maar

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:54

En het dak kan open hè. Schaduwdoek en dak open en het.us er net zo koel of zelfs koeler dan een loods. Waar paardenboxe heel vaak in zijn gevestigd. Alles pot dicht.

Maargoed. De rede dat er een kas staat en geen loods dat zegt mij dat daar geen vergunning voor kwam. En als je nieta agrarisch wil doen heb je kans dat het weg moet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:34

Oja, dat is waar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:18

Renee1991 schreef:
Dat paardengebeuren in Vaassen.. Niemand die zich druk maakt over die kas? Dat wordt toch kneiter warm als de zon ook maar een beetje schijnt? :?

Die 'in' Amsterdam vind ik echt een schatje! Als ik alleen was, zou me dat echt wel trekken :j

Dan moet je beter lezen want er zijn wel opmerkingen gemaakt over de warmte in de kas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:15

Ik heb jaren in een kas gewerkt
Maar ondanks schaduw doeken en open ramen drijf je weg van het zweet hoor in de zomer.
Wat ook de bedoeling is uiteraard. :)
In de winter is de wind natuurlijk weg, maar als je niet stookt vriest het er ook gewoon binnen.
En met die buien van tegenwoordig met hagel. Niet mijn ding, laat ik het zo zeggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:39

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:29

pillow schreef:
Renee1991 schreef:
Dat paardengebeuren in Vaassen.. Niemand die zich druk maakt over die kas? Dat wordt toch kneiter warm als de zon ook maar een beetje schijnt? :?

Die 'in' Amsterdam vind ik echt een schatje! Als ik alleen was, zou me dat echt wel trekken :j

Dan moet je beter lezen want er zijn wel opmerkingen gemaakt over de warmte in de kas.

Joh, iets vriendelijker zou je niet misstaan. Ik heb in m'n puberteit een jaar in een kas gewerkt en fikte daar compleet weg. Vandaar dat ik er aan moest denken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:52

Nou ja, pillow heeft het wel gelijk. Het ging al een pagina lang over de warmte in de kas. Misschien heb je een blz gemist ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:13

chevax schreef:
Bij zo'n huis zie ik eigenlijk alleen de styling. Heel erg mooi, maar doordat het zo enorm is gestyled, zie je weinig van het huis zelf én moet je goed zelf toch je eigen draai eraan kunnen geven.

Ik snap wel wat je bedoelt, al is het volgens mij vooral de manier van foto's maken. Ik denk dat als je er eenmaal bent, het wel een stuk makkelijker is om er doorheen te kijken. Maar op de foto's staat steeds iets anders centraal dan de ruimte, en worden ze vaak afgesneden op een manier dat je net niet snapt hoe het in het geheel past. Dat is wel echt jammer (zeker omdat het best een goede fotograaf lijkt - die alleen wel beter is in decoratie fotograferen dan ruimtes.)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:37

Interieur foto’s zijn voor mij eigenlijk maar bijzaak in een beeld krijgen van een woning, plattegronden vind ik veel belangrijker. Hoewel die bij een split level woning ook niet echt verhelderend zijn moet ik eerlijk zeggen.
Beste is onder nog om gewoon zelf te gaan kijken als je serieus interesse hebt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:42

Renee 1991 Het kan zijn dat je iets gemist hebt. Misschien wil je even teruglezen, want er is wel een opmerking gemaakt over de warmte.
Zo vriendelijk genoeg?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:32

Pff sommige last van de warmte?
Gelukkig zit je niet in die kas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:54

:evaw: :evaw:

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:15

Shadow0 schreef:
chevax schreef:
Bij zo'n huis zie ik eigenlijk alleen de styling. Heel erg mooi, maar doordat het zo enorm is gestyled, zie je weinig van het huis zelf én moet je goed zelf toch je eigen draai eraan kunnen geven.

Ik snap wel wat je bedoelt, al is het volgens mij vooral de manier van foto's maken. Ik denk dat als je er eenmaal bent, het wel een stuk makkelijker is om er doorheen te kijken. Maar op de foto's staat steeds iets anders centraal dan de ruimte, en worden ze vaak afgesneden op een manier dat je net niet snapt hoe het in het geheel past. Dat is wel echt jammer (zeker omdat het best een goede fotograaf lijkt - die alleen wel beter is in decoratie fotograferen dan ruimtes.)

Ind, je ziet niet meer hoe de ruimte zelf nu is. Ik zie alleen mar grote beelden en ornamenten en een huis waarin vooral niet wordt geleefd :-)
De fotograaf is zeker goed, alleen gericht op het interieur en niet op de woning. Toen mijn man nog makelde, was hij altijd verbaasd over de opmerkingen van mensen. Ze bezichtigen een huis en als hij dan vroeg "wat vindt u van de woning" kreeg hij opmerkingen als "die lamp, zó mooi" of "prachtige bank". Maar je koopt de inrichting niet, je koopt een huis.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:21

Het is meer een showroom dan een thuis, maar ik vind het wel prachtig. <3
Iemand een idee hoe die combi zwembad/vijver nou werkt? In een deel kan je zwemmen en in het andere deel niet? Op de foto snap ik niet goed waar ik naar kijk en wat de verschillende delen zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:57

Dat is een zwemvijver :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:01

Ik wil ook een zwemvijver <3

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 22:58

Dat huis is zo gaaf, zet maar hier neer :D
Incl. de vijver.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 05:17

En een kweekvijver voor muggen :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:15

Cayenne schreef:
En een kweekvijver voor muggen :P

Als je het goed aanlegt heb je er weinig last van, is geen stilstaand water en met goede planten heb je kikkers en daarmee ook weinig muggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:42

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:37

Wat een leuk plekje die in Winterswijk, die vloer vind ik ook mooi, maar idd wel onpraktisch.

Dat huis in Angerlo kan zo een woontijdschrift in, mooi!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:57

MarjanB schreef:
Dat is een zwemvijver :D

Grapjas. :P Dat snap ik.

'De tuin is ontworpen als een idyllische watertuin met de grote zwemvijver die overloopt in een natuurlijke vijver.'

En op de foto zie ik een soort van scheiding? Het geheel bestaat uit meerdere delen. Ik was benieuwd hoe dat zat. Heeft dat een bepaalde functie en kan je overal in zwemmen of alleen in een stukje.