Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kana schreef:Hier staan de planten in het koudste stukje huis door de tochtige ramen. Denk dat het daar in de nacht rond de 15 graden is. Tot nu toe doet het ze niet slecht maar geen idee hoe ze er over een paar maand bij staan na een paar nachten flinke vorst.
Maar meer stoken voor de planten ben ik niet van plan....
Kuggur schreef:Kana schreef:Hier staan de planten in het koudste stukje huis door de tochtige ramen. Denk dat het daar in de nacht rond de 15 graden is. Tot nu toe doet het ze niet slecht maar geen idee hoe ze er over een paar maand bij staan na een paar nachten flinke vorst.
Maar meer stoken voor de planten ben ik niet van plan....
Heel veel planten waarderen een koele rustperiode in de winter. De kunst is je watergift aanpassen.
kans is dat je babies eraf sloopt, maar daar heb ik mijn moeder gelukkig mee gemaakt toen dat hier gebeurde 
Er stonden ook nog Ravens, maar wetende dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik alles kwijt moet, heb ik me beperkt tot de zenzi

geen idee, maar hij was zo klein, dat ik hem te aandoenlijk vond te laten staan 

sinds ik ergens heb gelezen dat planten elkaar horen te kunnen knuffelen staan er hier veel meer planten. Zo gezellig! Leuke groepjes van 3 bijvoorbeeld op een kast of allerlei verschillende grootten en soorten naast elkaar op de vensterbank. 

corinep schreef:Mee eenssinds ik ergens heb gelezen dat planten elkaar horen te kunnen knuffelen staan er hier veel meer planten. Zo gezellig! Leuke groepjes van 3 bijvoorbeeld op een kast of allerlei verschillende grootten en soorten naast elkaar op de vensterbank.
Gauw afgesneden tot het gezonde stuk, dat in water gezet (en nu hopen dat het wortelt), en tot waar ik kon heb ik tot het gezonde gesneden tot aan de wortels in de pot, hopende dat ik daarmee een stop heb gebracht eraan. Ik weet niet hoe het heeft kunnen rotten, rest van de plant doet het geweldig. Het was echt enkel die stengel, en niet eens compleet van onderaf. De plant heeft enkel bij het verpotten een slokje water gekregen, maar daarna ook niet meer. Aan het blad zag ik niks, dat zag er gelukkig nog goed uit.
Maar om te zien of hier wortels aan kunnen komen, vind ik het een poging waard 

Tigress schreef:Ja, ik heb al eens begrepen dat het stekken langzaam gaat.