[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:32

Snap dat je baalt Elize, maar er zijn inderdaad erg veel mensen al op vakantie. Komt vast goed!

Morgen passeert mijn huis en vanaf dan huren we het terug van de opkoper die het gekocht heeft. Wel raar gevoel hoor.
En ook te horen gekregen dat we bij het nieuwe huis gaten in de plafonds kunnen maken op de plekken waar we willen voor de houtkachel. We moeten iets van 15cm afwijken, maar dat is wel goed te doen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:42

Elize geduld hebben, veel mensen op vakantie nu en het is bloedje heet.
Liselot dat is te doen, hier ook dikke gaten in twee verdiepingen ivm de houtkachel destijds. De plaatser heeft ivm het dikke beton aardig wat diamant zagen vernaggeld ermee.

En even een frustratie uiten. -:(- En het maakt steeds pijnlijker duidelijk hoe de huurmarkt in elkaar zit. -O- In mijn woonplaats, zelfs in de wijk waar ik woon is een rijtje allerleukste aangepaste huisjes. Rijtje tuin precies groot genoeg twee slaapkamers parkeerplaatsje voor de deur achter uitzicht op parkje. Ooit gebouwd voor senioren en gehandicapten. Eerder meteen na scheiding geinformeerd toen er een leeg kwam, nee we verhuren alleen aan 55 plussers, en ik was toen 47. Huur was toen 528 euro per maand. Goed te doen dus.

Maar afgelopen jaar komt de een na de ander vrij en leeg. Maar worden niet meer verhuurd aan de doelgroep maar aan jonge gezonde mensen met een goedbetaalde baan. Die er even in wonen en dan vertrekken naar een groot eigen koophuis. Kwam er net langs met honden uitlaten. Net is huisje nummer 5 vrijgekomen in iets meer dan 6 weken tijd. De vorige 4 wonen nu jongere mensen die de slaapkamer beneden gebruiken als werkkamer of eetkamer. Ook in de nu leeggekomen woonde een jonge vrouw alleen die een huis van 250000 heeft gekocht.

Reden van deze omslag, de huurprijs van inmiddels 710 euro en meer afhankelijk van de grootte van de tuin, nu zou ik dat net kunnen betalen met de allimentatie. Maar die accepteren ze niet als inkomen, heb ze al meerdere keren gemaild en gebeld. Maar helaas. En andere wao ers of aow ers hebben domweg te weinig per maand om het te betalen.

Zo krom zo groot gillend te kort aan aangepaste huizen hier en die er zijn worden er niet voor gebruikt. Ok tot zover mijn frustratie. -:(- |(

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:52

Oh jongens ik heb de kriebels.... morgen krijg ik na 6 maanden wachten de sleutel van mijn eerste eigen huis!! Gekocht met mezelf... gelukkig hele lieve ouders en die gaan morgen mee en de komende tijd klussen :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:24

Spannend!!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:56

Balen Karuna. Niet eerlijk indd!

Phylos: spannend! En superleuk. Ga je een topic maken over het klussen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:17

ElizeVdS schreef:
Balen Karuna. Niet eerlijk indd!

Phylos: spannend! En superleuk. Ga je een topic maken over het klussen?

De klussen zijn niet zo uitgebreid dat het een topic waard is denk ik. Voor een nieuwe keuken heb ik helaas geen geld meer. Verder is het vooral schilderen vloer doorleggen en inrichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:30

Ook leuke klussen. Misschien iets voor in het interieur/inrichting topic dan ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:03

ElizeVdS schreef:
Wij zijn inmiddels een week verder en nog geen reactie nav de twee bezichrigingen en ook geen nieuwe afspraken. Begin er erg van te balen wel. Had meer reacties verwacht. Al is het natuurlijk ook gewoon vol op vakantieperiode..

Jammer zoiets, ik vind het als kijkers wel even netjes om iets van je te laten horen. Al is het maar dat je er nog over aan het nadenken bent o.i.d.
De verkopers maken helemaal hun huis netjes voor jou, dan is het een kleine moeite om na een paar dagen de makelaar even te bellen en wat te laten horen.

Wij zijn tijdens mijn zwangerschap in de 36ste week wezen kijken bij een huis, we waren erg aan het twijfelen en zaten te denken aan een 2de bezichtiging. Toen kreeg ik een hoge bloeddruk en werd er gesproken over eerder inleiden, ziekenhuis e.d.
We hebben toen de makelaar verteld en gewoon het verhaal uit gelegd. Dat het voor ons even op een laag pitje kwam. Ze waardeerde het heel erg dat we in ieder geval even iets lieten weten.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:14

Mjetterd dat vind ik ook wel zo netjes maar hier reageren de makelaars zelf weer niet op die berichten... bij 5 huizen doorgegeven dat we geen interesse meer hadden (voor de vorm waren we hier in de wijk aan het kijken) en welgeteld 1 reactie.

Karuna ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Phylos sterkte met de laatste loodjes wachten... en vast gefeliciteerd ;)

Hier vanavond de blokhut van manlief uitgemest... vergeten een foto te maken maar mennnn... wat een troep :x
Wat overbleef (halve tuin vol) staat nu op één of andere manier toch in de schuur, gelukkig kwamen er toevallig 2 vrienden langs die spontaan hielpen... halleluja anders waren we een uur extra bezig geweest vrees ik.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:44

*\o/* *\o/* Jeeeujjj, er staat verkocht bij op Funda *\o/* *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:15

Fijn he!! Gefeliciteerd!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:50

ElizeVdS schreef:
Wij zijn inmiddels een week verder en nog geen reactie nav de twee bezichrigingen en ook geen nieuwe afspraken. Begin er erg van te balen wel. Had meer reacties verwacht. Al is het natuurlijk ook gewoon vol op vakantieperiode..

Ik heb mijn huis vorig jaar verkocht,en dat vond ik ook zo onbeleefd,dat ze kwamen kijken en dan helemaal niets lieten horen daarna.Weliswaar bleken er ook personen te zijn die eerst allerlei andere huizen ook gingen bekijken en dus niet meteen beslisten.Maar je raakt het nu toch wel snel kwijt vanwege de huidige overspannen markt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:40

Zitten hier nog bokkers die werkzaam zijn als zelfstandige en daarnaast alleen een huis hebben gekocht met hypotheek? Ben wel benieuwd naar tips en aanpak :o #dtv

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:59

We zijn gisteren terug gekomen van vakantie en gaan straks even bij de makelaar langs. Vinden de communicatie niet super lekker lopen. Geen nieuwe bezichtigingen etc meer dus willen even weten hoe of wat. Van een kijker te horen gekregen dat ze het te duur vinden (zonder een tegenbod te doen) en andere nog niets.. die zijn anderhalve week geleden wezen kijken. Daar.mag de makelaar bijvoorbeeld van mij toch wel even zelf achteraan bellen dan!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:41

ElizeVdS schreef:
We zijn gisteren terug gekomen van vakantie en gaan straks even bij de makelaar langs. Vinden de communicatie niet super lekker lopen. Geen nieuwe bezichtigingen etc meer dus willen even weten hoe of wat. Van een kijker te horen gekregen dat ze het te duur vinden (zonder een tegenbod te doen) en andere nog niets.. die zijn anderhalve week geleden wezen kijken. Daar.mag de makelaar bijvoorbeeld van mij toch wel even zelf achteraan bellen dan!

Te duur vinden,en dan een wat in de paardenwereld heet ,onzinbieding te doen,daar had ik wel last van,daar schiet je niets mee op.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:26

Zijn hier ook mensen die een huis hebben gekocht waarbij de taxatie hoger is dan de verkoopprijs? Wij hebben een leuk huis gezien maar er moet zo ongeveer voor een halve ton aan verbouwd worden :(
Dit gaat ons niet lukken, misschien wel als het huis hoger wordt getaxeerd dan we het voor kunnen kopen... Iemand hier mee te maken gehad?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:32

Bij een huis wat verbouwd moet worden en je (een deel van)die verbouwing wilt mee financieren word er bij de taxatie voor de hypotheek een bedrag genoemd voor de waarde van het huis zoals het nu is
En een bedrag voor de waarde wat het huis zou gaan hebben na de beoogde verbouwing
Het verschil tussen die twee bedragen zou je (als dit Binnen de Grenzen van je max hypotheek qua inkomen past) kunnen lenen in de vorm van een bouwdepot

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:46

Ok, dankjewel Sonja, hoef je dan niet 40 procent in te leggen zoals bij een normaal bouwdepot? We kunnen het qua hypotheek makkelijk doen maar hebben niet genoeg spaargeld voor zo'n grote verbouwing

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:55

Hoe de exacte regeltjes op dit moment zijn durf ik niet te zeggen , maar volgens mij hoef je idd niet zo wel zelf in te leggen
Zolang de verbouwing mar voldoende waarde vermeerdering oplevert
Dus bijvoorbeeld je hebt 25000 nodig en het huis is na verbouwen 25000 of meer waard , prima
Maar als het huis volgens taxatie maar 20000 meer waard is na verbouwen
Zul je dus zelf moeten lappen ( die 5000 die het huis niet meer waard word)
Maar ik zou je zeker adviseren om even te gaan babbelen met een hypotheek adviseur.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:16

Klopt inderdaad. Vraagprijs van ons huis was 189 we hebben het voor 187 gekocht. Maar wel tot 215 aangevuld voor een bouwdepot want we hadden dat ook niet aan spaargeld liggen :+

Huis moet dan wel zo getaxeerd worden natuurlijk. Maar vraag me af of je een halve ton erbij getaxeerd krijgt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:14

Ligt er aan wat het waard is op dit moment en wat het waard word /wat je er aan moet gaan klussen
En idd wel of je alles laat doen
Of ook een hoop zelf kunt (manuren blijven dure geintjes )

Maar als je het juiste huis op de juiste plek voor de juiste prijs kunt vinden
Kun je een eind komen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:53

Hypotheek plus bouwdepot is 40 procent zelf inleggen, we zijn laatst bij een hypotheek adviseur geweest. We hebben het toen niet over taxatie e.d. gehad, niet alle banken werken daarmee, vandaar dat ik op zoek ben naar (recente) ervaringen van anderen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:41

Dat klopt niet hoor. Wij hebben een hypotheek + bouwdepot en hebben niks zelf ingelegd. Ja de k.k. maar voor de rest geen eigen geld.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:08

Recent Booo?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:22

Ja in mei.