Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:00

En als je de eethoek en zithoek omwisselt? Dan heb je de eethoek ook lekker voor de openslaande deuren staan, dat vind ik zelf altijd wel een mooi gezicht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:02

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:18

Oh Kentaro, leuk! Die kende ik nog niet!

Ik heb even gespeeld met het omdraaien van eethoek en zithoek, maar geloof dat ik dat zelf toch zonde vind van die aanbouw met het mooie lichtinval en met het oog op buiten zitten en deuren open hebben 's avonds. Je leeft toch vooral in je zithoek en niet in de keuken.

Maar oordeel zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:22

Kan je de TV niet gewoon op de rechter muur doen i.p.v. de linker muur in de uitbouw? Als dat lastig is met het licht, doe je er mooie shutters voor o.i.d. (dicht tijdens tv kijken)?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:24

Dat kan zeker, alleen vind ik het niet mooi dat je dan met de rug naar alle ramen zit en de bank voor de openslaande deuren komt te staan. Dan kan je die niet meer gebruiken als doorgang :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:27

Je zou ook evt de TV kunnen ophangen aan het uitsteeksel en dan een kastje er (evt aan beide kanten) naast (laten) maken voor de tv spullen. Ik had ongeveer het zelfde probleem met mijn schouw namelijk. Ruimte er naast was te klein voor een tv en aan de andere kant kon ook niet. Kan binnenkort wel ff foto maken :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:32

Ik zou de eethoek een kwartslag draaien. Als je daar zit, zit je ook niet met je rug naar de tuin.
En mij lijkt het alsof je dan meer ruimte krijgt in de woonkamer gedeelte?

Dan de bank met de hoek bij dat linker uitsteekseltje en de tv (op een verrijdbaar tv meubel) tussen de deur en de tuindeur? Kabels wegwerken in de plint. En je houdt een balzaal over!

En anders... TV eruit! :D

Wij hebben geen tv en dat bevalt me prima. Onze inrichting kan op verschillende manieren en we hoeven nooit rekening te houden met dat (lelijke) apparaat. Een feestje!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:32

En zoiets?

Ik zou een kast willen maken waarin de tv verstopt wordt als je hem niet gebruikt, hoef je dat lelijke ding niet steeds te zien. :D Als je die zo maakt dat het uitstekende stukje er in verwerkt wordt (dus zelf op maat maken) dan oogt het rustiger. Je zou het zo kunnen maken dat je de TV eruit kunt trekken en op de juiste plek neer kunt zetten als je hem nodig hebt, dus met achterkant vd TV naar de tuin toe.

Je kunt je bank dan zo neerzetten dat je optimaal geniet van alles buiten. Of dit een handige oplossing is hangt wel een beetje af van hoeveel je TV kijkt. Heb je hem een of twee keer in de week aan werkt het prima denk ik. Als je vaker TV kijkt is het misschien minder handig. Op welke hoogte starten je ramen aan de aan de andere kant eigenlijk?

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:51

Thesserd schreef:
Je zou ook evt de TV kunnen ophangen aan het uitsteeksel en dan een kastje er (evt aan beide kanten) naast (laten) maken voor de tv spullen. Ik had ongeveer het zelfde probleem met mijn schouw namelijk. Ruimte er naast was te klein voor een tv en aan de andere kant kon ook niet. Kan binnenkort wel ff foto maken :D

Het uitsteeksel is hol en kan het gewicht niet dragen, tenzij die precies in het aangebrachte staal gaat wat achter het gips zit. Kom er net achter dat daar wel beugels voor bestaan (het staal is net zo breed als de lengte van een iphone 5s 8-)) omdat je die ook in verticale bevestiging hebt.
Want zoals jij schrijft hadden we het idd ook bedacht.

renskep schreef:
Ik zou de eethoek een kwartslag draaien. Als je daar zit, zit je ook niet met je rug naar de tuin.
En mij lijkt het alsof je dan meer ruimte krijgt in de woonkamer gedeelte?

Hier snap ik niets van :D Heb je het dan over de tv hoek bij de openslaande deuren, of naast de keuken?

Ir111 schreef:
En zoiets?

Ik zou een kast willen maken waarin de tv verstopt wordt als je hem niet gebruikt, hoef je dat lelijke ding niet steeds te zien. :D Als je die zo maakt dat het uitstekende stukje er in verwerkt wordt (dus zelf op maat maken) dan oogt het rustiger. Je zou het zo kunnen maken dat je de TV eruit kunt trekken en op de juiste plek neer kunt zetten als je hem nodig hebt, dus met achterkant vd TV naar de tuin toe.

Je kunt je bank dan zo neerzetten dat je optimaal geniet van alles buiten. Of dit een handige oplossing is hangt wel een beetje af van hoeveel je TV kijkt. Heb je hem een of twee keer in de week aan werkt het prima denk ik. Als je vaker TV kijkt is het misschien minder handig. Op welke hoogte starten je ramen aan de aan de andere kant eigenlijk?

Dan de bank met de hoek bij dat linker uitsteekseltje en de tv (op een verrijdbaar tv meubel) tussen de deur en de tuindeur? Kabels wegwerken in de plint. En je houdt een balzaal over!

En anders... TV eruit! :D

Wij hebben geen tv en dat bevalt me prima. Onze inrichting kan op verschillende manieren en we hoeven nooit rekening te houden met dat (lelijke) apparaat. Een feestje!

Als er geen raam tussen de openslaande deuren en de achterdeur had gezeten, dan had ik dat een mooie oplossing gevonden, want dan had ik op de plaats van het raam de tv gedaan.
De eethoek zo hebben wij ook over gedacht, maar op de afbeelding komt de bar (want dat is wat dat lijntje is) breeder uit. Ik denk niet dat het gaat passen om daar de eettafel + stoelen en schuifruimte te hebben :(

Een kast ervan maken hebben we ook bedacht, maar dan komt de tv-hoek in het midden van de woonkamer, wat we dus weer zonde vinden van de ruimte.

Ik weet zo niet hoe hoog de ramen starten, ik denk vanaf 60 cm vanaf de grond?

Ben nu ook verder aan het kijken op idd verrijdbaar tv meubel!

Goeie tips en meedenkers, dank allen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:57

Idd misschien naar een beugel met verticale bevestiging zoeken dan inderdaad. Ik moest ook best lang zoeken voordat ik de beugel had wat precies aan mijn voorkeuren voordeed :') je betaalt er soms wat meer voor maargoed... dan heb je ook wat!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:00

Het valt me nog mee, voor een mooi tv meubel betaal je ook wel minimaal 400,- (in mijn smaak in elk geval :)) en de beugels van Vogel zijn er al veel goedkoper :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:02

Oeh wat ook nog kan trouwens; latjes monteren aan je uitsteeksel (die dus goed vast zitten in het staal of hoe je dat in gedachten had) en daarop de tvbeugel vastmaken. Moet je wel stevig en dik stuk hout hebben, maargoed dan zit je niet vast aan die verticale bevestiging xD

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:30

Thesserd schreef:
Oeh wat ook nog kan trouwens; latjes monteren aan je uitsteeksel (die dus goed vast zitten in het staal of hoe je dat in gedachten had) en daarop de tvbeugel vastmaken. Moet je wel stevig en dik stuk hout hebben, maargoed dan zit je niet vast aan die verticale bevestiging xD

Haha heel creatief bedacht!

Voor de beeldvorming even een foto van de potentiele tvhoek en een uitsteeksel. Dit is nog heel kaal, zonder gips en volledig onafgewerkt.
Gips komt vanaf rechterkant staal tm houten latje.

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:33

Dan zou ik de hele muur een stukje laten uitspringen zo diep als de balk is. Dan kun je daar je tv meubel voor kwijt. Lijkt me de simpelste oplossing. Je zou dan nog een plank/kast kunnen maken die onder je vensterbanken doorloopt. Die is dan minder diep op de plek waar je de muur laat uitspringen voor de TV. Zo krijg je wel wat meer geheel en minder een pukkel die je woonkamer inspringt denk ik.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:42

Haha toevallig hebben we dat gister nog uitvoerig besproken als idee. Om het net zo breed te trekken als de tv, of misschien wel zo breed dat er tussen beide ramen en uitsteeksel even veel ruimte zit.
Toch leek ons dat weer te massief worden, ineens zo blok midden op de muur. En zonde van de lichtinval.

We zijn wel een stelletje zeikerds he? :')

De voorstellen voor nu waar ik tot dusver op verder zoek ik een Vogel vloerstaander of verrijdbaar-ding. Die zijn lang niet zo massief als een tv meubel/kast. Want kast + uitsteeksel lijkt me erg log. Wij houden van strak en less is more :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:55

Jotoma schreef:
Wij houden van strak en less is more :)

Dan zou ik de TV eruit gooien. :')

Ik denk dat het met de lichtinval wel mee gaat vallen, hoe dik is die balk, 10cm oid? Geloof niet dat dat iets gaat uitmaken met het vele licht dat er binnenkomt.

Ben benieuwd wat het gaat worden, wel leuk hoor zo'n project!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:27

Haha ja dat was ook mijn voorstel, tv uit het raam :').

Zeker leuk! Maar wel jammer dat we ons niet aan het oorspronkelijke model konden houden.
Dan hadden we denk ik ook niet de openslaande deuren aan de linkerkant gedaan, maar aan de rechterkant.

Nou ja, houd je van de straat!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:35

Haha het is wel een lastig ding ja. Ik had op een één of andere manier 2 stalen balken in mijn hoofd ipv 1 :+

Ik heb het zo, maar heb een veel groter stuk muur inderdaad.Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:49

En een hoekmeubel voor de tv?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:21

Mooi opgelost! Bij jou kan die wel echt eraan hangen of niet?

@tink: en welke hoek denk je dan aan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:38

Linksboven, en dan de tv zo neerzetten dat hij niet echt voor het raam staat. Je zou qua hoogte zelfs kunnen overwegen of het meubel gelijk te trekken met de vensterbank bijvoorbeeld.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:52

Dus dan zou het hoekmeubel aan de rechterkant vh uitsteeksel (mooi woord he? :')) plaatsen.

Zoiets? Is wel handig omdat je hem recht kan draaien en weer kan verstoppen. Maar weet niet of t past met t raam..

Afbeelding

Dit vind ik ook mooi, maar weet niet of t past met t raam, ik denk dat het te smal is.
Dan zou je toch weer uitkomen op iets van een l-vorm kast om hem deels voor en aan de zijkant vd uitbouw te zetten.

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:48

Lees wel eens mee in dit topic, komen hele gave ideeen voorbij!

Wij hebben afgelopen november een appartement gekocht, heerlijk wonen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:49

Wauw, erg leuk interieur Mloes :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:58

Ziet er leuk uit Mloes!!