[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:20

Even wat fototjes van mijn huis spammen. Zo ziet het er nu uit:

Woonkamer
Afbeelding

Afbeelding

Trappenhal
Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Het schiet al aardig op, maar we zijn er nog lang niet....

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:22

Wow, goed bezig Wolken!!! Wordt wel mooi!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:25

Ziet er goed uit Wolken :j
Ben heel erg beniewd naar het eindresultaat straks.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:28

Gaaf met zo'n dakkapel. :D

Ja, ze hebben beide op Werkspot veel en goede recensies en de websites (en vorige zaken) zien er goed uit. :j
En als ze langskomen voor de offerte en het voelt niet goed, dan doen we het gewoon niet!

Ik wil ook nog een 'professionele' loodgieter laten komen voor een offerte om te kijken of ze je niet gewoon via Werkspot even veel laten betalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:30

Zo hebben wij het idd ook steeds gedaan Saskiaatje. Kost geen geld :n :n

Verder zou ik adviseren om te kijken of je echt niet viavia aan je klussers kan komen ipv werkspot.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:33

Mijn schoonvader kan gelukkig heel veel, maar een normale kast ombouwen naar een toilet is toch een beetje teveel van het goede helaas. :\
Een vriend van mijn broer is loodgieter, maar kan dan alleen in de avonduren en vindt het teveel werk. }:0

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:34

Wij hebben ook nagedacht over werkspot idd maar het toch allemaal via via geregeld :j
Hoewel het muurtje niet helemaal mooi gestuct is (kon die meneer trouwens ook niks aan doen. Moest met structuur en de voorlagen e.d. waren allemaal superstrak. Structuur er op, op 1 van de warmste dagen van het jaar en het droogde gewoon te snel, arme man had haast geen tijd om het fatsoenlijk uit te smeren.
Je ziet er niet zoveel van trouwens hoor en straks als de tv en het schilderij er tegen aanzitten al helemaal niet meer. Dus we hebben het maar zo gelaten.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:35

Na ja, dit is mijn sfeervol ingerichte slaapkamer ;)

Afbeelding

Dit weekend gaan we als het goed is de slaapkamers helemaal afmaken en inrichten. Dan zal ik weer wat nieuwe foto's maken.

Viavia is vaak wel beter idd. je moet net geluk hebben met een goede via Werkspot. Maar mocht er nog iemand een stucadoor nodig hebben omgeving Amsterdam - Den Haag heb ik nog een goede :D .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:36

Ik weet vooral welke stucadoor je NIET moet hebben :') :)) _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:27

_O-
Avaluna :')
Het begint wat moois te worden, Wolken! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het straks af is!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:41

ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat!

Wij zijn net weer bij een huis wezen kijken.
maar die viel wat tegen.
de vloer zag er vanaf de foto's goed uit, in het echt valt het echt tegen.
en zo nog meer kleine dingetjes.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:12

Dat heb ik dus ook toen een paar keer gehad. Foto's kunnen echt heel erg vertekenend zijn.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:25

Die tip van dat samenlevengscontract is een goeie :0 .... extra dagen vrij!

En wolken...er zit een monster achter je bed :+ zie de foto niet zo goed...net zo'n spinnig stofmonster, hihi.

Wij hebben nu trouwens wel voor een aankoopmakelaar gekozen. Kan genoeg zelf hoor, en het huis overhoop trekken naar gebreken kan ik met een gerust hart aan mijn vader overlaten. Maar het is al spannend genoeg, dus doe maar lekker zon all in een pakket. Wij zeggen wat we willen en mr. makelaar regelt het maar lekker.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:37

Kan mijn post niet meer aanpassen...maar tijd voor spanning is aangebroken...wachten op een telefoontje van de makelaar :D

Grote kans dat het nee wordt...maarja daar hebben we op voorzien, en we hopen natuurlijk van harte op een ja!

Hoe gaat het met de rest?
@wolken; je spin al opgeruimd en een stucadoorgevonden? :p

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:18

SAKKIA schreef:
Wij hebben ook nagedacht over werkspot idd maar het toch allemaal via via geregeld :j
Hoewel het muurtje niet helemaal mooi gestuct is (kon die meneer trouwens ook niks aan doen. Moest met structuur en de voorlagen e.d. waren allemaal superstrak. Structuur er op, op 1 van de warmste dagen van het jaar en het droogde gewoon te snel, arme man had haast geen tijd om het fatsoenlijk uit te smeren.
Je ziet er niet zoveel van trouwens hoor en straks als de tv en het schilderij er tegen aanzitten al helemaal niet meer. Dus we hebben het maar zo gelaten.

Als het weer er niet naar is, moet je het gewoon niet doen, als vakman...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:26

wij zijn verder helemaal niet op zoek naar een koophuis...dat is pas over dik een jaar op zijn vroegst aan de orde, maar afgelopen week wel langs twee te koop staande woningen in de buurt gereden :+ :')

1 was in de advertentie en op foto interessant, maar toen we er langs reden dachten we beiden "uhuh...das nie handig en een beetje overpriced " huis ligt aan een sloot en door de ligging van de sloten die er langs lopen heb ik een donkerbruin vermoeden dat er ook onder iets loopt/liep (lijkt er op dat het een gemaal achtig iets is geweest wat de functie niet meer hoefde uit te voeren en dus ooit eens aangepast is)
de oppervlakte is miniem en de trap loopt langs een raam... echt ontzettend onpraktisch en buiten dat zag al het houtwerk er uit alsof het tien jaar terug vervangen had moeten worden , de prijs zou op grondprijs gebaseerd moeten worden + een beetje voor de schuur die er op staat...maar de vraagprijs zit daar bijna 50.000 boven .

het andere huis...sja, zoals ik al zei, we zijn niet op zoek, we gaan nog niet kopen...maar donders wat een leuk huis... gisteren stiekem wel oriënterend wat dingen zitten berekenen...wat doen we onszelf aan zeg... even langsrijden ...iets met een wortel voor je neus bungelen terwijl je nog niet mag zeg maar .
Maar ja, zetten huis maar weer even uit het hoofd enzo en braaf verder sparen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:36

als je dat al gaat doen ben je in je gedachten toch al een stap verder denk ik.

wij gaan nu kiezen tussen 2 huizen.
allebei in dezelfde straat wel een stukje uit elkaar.
mijn vriend zegt meer huis B en ik meer huis A.
dus het is lastig.
onze aankoopmakelaar adviseert op beide huizen hetzelfde bod te gaan doen en dan kijken welke verkoper wil 'bewegen'.
ik moet nog een keus maken maar ik vind het lastig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:46

IvysToeter, stiekem wel, maar het is nu echt zo niet handig, ik ga volgend jaar weer studeren (deeltijd) dus we willen eigenlijk mijn P afwachten en dan pas echt zoeken, maar toevallig kwam ik die twee huizen tegen en sja, " ah we rijden voor de gein eens langs , beetje oriënterend voor de toekomst "

dat moet je dus niet doen :n
maar ja, het is verder heel simpel, tenzij 1 van de ouders opeens aankomt met een schenking/lening gaat het op dit moment niet lukken met dat huis...dus dat lost al weer aardig wat hoofdbrekertjes op ;)

maar het stimuleert wel tot bruut zuinig leven om zo veel te kunnen sparen lol

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:24

Sonja het is wel goed om je alvast een beetje te orienteren. Als je de huizenmarkt en prijsklasse waarin je zoekt een tijdje in de gaten houdt ben je beter voorbereid wanneer je over een tijdje actief gaat kijken.

Ivystoeter, spannend hoor! Succes er mee :)

Wij hebben gisteren weer een bezichtiging gehad. Leuk jong stel dat erg enthousiast was. Dit was alleen het eerste huis dat ze bekeken hebben dus ik verwacht in ieder geval op korte termijn nog niets. En woensdag nog een bezichtiging dus dat is wel positief!

Hoe is het verder met de huizenverkopers en huizenzoekers?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:30

wat leuk Daan_Ordeal, ik duim voor je!!

tja.. ik zit een beetje in dubio..
ik ga volgende maand verhuizen, het huis komt dan leeg. de makelaar doet weinig.. dus misschien een andere (nvm) makelaar inschakelen?? ik heb nu een vbo.
of misschien toch maar verhuren?
ik kwam ook deze site tegen: www.openhuis.nl

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:34

Ik zou sowieso altijd een NVM makelaar nemen :o Al is het maar om het netwerk dat ze hebben.
Je komt ook hoger in de Funda-hits :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:53

ja, dat denk ik eigenlijk ook wel... vorig jaar toen we het huis te koop zetten heb ik daarom bewust voor een vbo gekozen omdat ik niet weg wilde :D .. ik had helemaal geen haast om mn fijne huis te moeten verlaten (t was niet mijn keus, maar ivm echtscheiding).
inmiddels ben ik zover dat ik er nu wel aan toe ben om afscheid van mn leuke huis te nemen...ook al vind ik het nog steeds jammer...

ik ga eens rondkijken voor een nvm makelaar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:56

Wij hebben inderdaad ook heel bewust gekozen voor een NVM makelaar vanwege de funda hits :j

Wel vervelend hoor Juval, zeker als het straks leeg staat.
Ik heb nog even gekeken naar de foto's van je huis. Echt wel een leuk huis! Maar zo op het eerste gezicht lijkt het me niet zo heel ruim. Als ik dan kijk naar de kenmerken heeft het wel een woonoppervlakte van 130 m2, dat is toch best groot! Ik vind dat je dat niet aan de foto's af kan zien. Wellicht valt daar nog wat winst te behalen? De foto van het zwembad zou denk ook wel beter kunnen, het is nu een beetje rommelig met die slangen en de bodem ziet er wat viezig uit. Als je de foto's zou veranderen is het raadzaam de eerste foto ook te veranderen, dan zien mensen misschien niet gelijk welk huis het is en zullen het dus eerder aanklikken en bekijken.

Ik heb geen idee wat goede prijzen in die omgeving zijn dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar ik denk dat wanneer je zo weinig animo hebt en het toch al een tijd te koop staat, of de prijs te hoog is of de advertentie niet goed. Verder zou ik sowieso ook meedoen met de landelijke open dagen. Dan ligt voor veel mensen de drempel toch net even wat lager om ergens te gaan kijken.

Maar het is op dit moment ook gewoon een hele moeilijke markt om je huis te verkopen...

Excuus als mijn ongevraagde mening niet gewenst is!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:02

Daan, In vergelijking tot de oude foto's van Juval haar huis, zijn deze foto's al 100% verbeterd ;)
Ik denk ook dat de houten skeletbouw in het nadeel werkt. Houten huizen zijn erg leuk, maar het gros van de mensen wil er niet in wonen door het enorme preventieve onderhoud (schilderen) dat ermee gemoeit is...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:25

Spannend daan, wel fijn dat je sowieso bezichtigingen hebt natuurlijK! En gewoon hopen dat ze voor een tweede keer of een bod gaan :)

En ik ga mee met mootje :p foto's geven wel een goed beeld van hoe het huis is, de ruimte komt er nog niet echt uit inderdaad, maar je kijkt toch ook altijd naar kenmerken en omschrijving.

Wij zijn aan het wachten op antwoord op ons bod... hebben donderdag het bod uitgebracht via de makelaar, maar nog niks gehoord...had ècht niét verwacht een week of meer te moeten wachten op antwoord.. -O-
Nouja het is in ieder geval geen definitieve nee en het bod is niet direct afgeslagen houden we maar in ons hoofd.