Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:00

manzano schreef:
Maar goed, ik wil nooit meer in Den Helder wonen. Dus daar gaat het sowieso al mis haha.

Haha, ik ook niet. Geboren en getogen Jutter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:02

Ik kom niet uit Den Helder maar ken de omgeving daar wel goed.
En ik vind het een beetje troosteloos in die omgeving, maar misschien is dat mijn verkeerde beeld :+

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:55

Cayenne schreef:
Jeetje, wat zal de gemeente blij zijn als iemand dat koopt zeg := Lekker klusje ook om het weer op te ruimen :=

en wb het huis in Den Helder: Een beetje flauw om nu te zeuren dat we "te hard zijn".
Er werd zelf om meningen gevraagd. Die zijn op een nette manier gebracht en er werd ook gezegd wat er wel mooi aan gevonden werd.
Hadden we dan alleen maar oeh en aah mogen roepen? :+ Een huis is nou eenmaal smaakgevoelig.

Niemand 'zeurt' en nee absoluut niet. :+

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:00

Cayenne schreef:
Ik kom niet uit Den Helder maar ken de omgeving daar wel goed.
En ik vind het een beetje troosteloos in die omgeving, maar misschien is dat mijn verkeerde beeld :+

Dat stuk is juist super gezellig! Ik ben een geboren en getogen in de visbuurt. En nu heel de werf word aangepakt.. zit je met dit huis echt onwijs in de buurt van alles. Ook het centrum is/ word hard aangepakt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:45

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:05

Achterom schreef:
Achterom schreef:
Iemand nog een leuk objectje kopen?
https://www.bog-auctions.com/nl/auction ... 6236?pid=0

Kennelijk asbest vrij gekomen bij de brand. Zal wel lekker saneringsklusje zijn :=

Enorme saneringsklus :j
https://www.tubantia.nl/achterhoek/wie- ... ?sfns=xmwa

En dus nog meerdere keren brand geweest...
https://www.destentor.nl/achterhoek/wee ... ~aa2f824e/
https://www.tubantia.nl/achterhoek/bran ... ~ac2834fc/

Ik kwam er zondag langs, toen stonden er mensen bij te kijken... ik hoop echt dat er iemand zo gek is om een bod te doen, dan komt er wellicht eindelijk een oplossing.[/quote]

nou ik wens de gemeente veel succes...die ze hard nodig hebben, want dit gaat toch niemand kopen? Alleen de sanering alleen al van al de vervuilde grond, dan de asbest en panden die afgebroken kunnen worden.
De gemeente raakt het misschien kwijt als ze het te koop zetten met geld toe :+ ipv verwachten dat ze hier nog geld voor gaan vangen.
Diegene die het wel koopt, moet gewoon letterlijk geld te veel hebben, zoals bv zo'n stinkendrijke oliesheik of iets van dat kaliber; dan maakt het niet uit dat het jaren gaat duren voor dat terrein ook maar enige winst gaat opleveren. Als het dat al ooit gaat doen....

alleen al de te verwijderen grond is 1,5 miljoen kilo....en dan de rest van de vervuiling nog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:14

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:14

Het is niet van de gemeente, maar van een failliete bv waarvan een hele rij schuldeisers geld willen zien. Die zullen waarschijnlijk ook niet toestaan dat het complex voor een habbekrats verkocht wordt.

De rekening van sanering zal waarschijnlijk uiteindelijk wel bij de gemeente terecht komen, mede afhankelijk van de vraag of er grondwaterverontreiniging is. Wat een ellende. Ben je lekker mee, als gemeente.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:26

aah, oke, dan begreep ik het verkeerd; dacht dat het nu van de gemeente was.

Nou ja; de rest blijft gewoon staan :D

Ellende is het zeker....en als de gemeente er uiteindelijk voor opdraait, dan draait iedereen er voor op waarschijnlijk, middels een verhoging van de gemeentelijke belastingen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:37

Kaka schreef:
Het is niet van de gemeente, maar van een failliete bv waarvan een hele rij schuldeisers geld willen zien. Die zullen waarschijnlijk ook niet toestaan dat het complex voor een habbekrats verkocht wordt.

De rekening van sanering zal waarschijnlijk uiteindelijk wel bij de gemeente terecht komen, mede afhankelijk van de vraag of er grondwaterverontreiniging is. Wat een ellende. Ben je lekker mee, als gemeente.

De vervuiling is tientallen jaren gedoogd, want werkgelegenheid :+
Zijn we mooi klaar mee inderdaad, het ligt ook nog eens aan de rand van een natuurgebied.
Dus ik vraag me ook echt af wat een nieuwe eigenaar er concreet mee kan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:38

Ceetje_bokt schreef:
manzano schreef:
Maar goed, ik wil nooit meer in Den Helder wonen. Dus daar gaat het sowieso al mis haha.

Haha, ik ook niet. Geboren en getogen Jutter.

Grappig. Ik ook. Maar al wel jaren weg inmiddels. Woont nog steeds familie en Willemsoord is zeker een hele verbetering idd. Maar toch word ik nooit vrolijk als ik daar DH binnen rij. Weet niet wat het is met die stad.

Schattig ding in Wassenaar. Idd meer een vakantiehuisje ofzo.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:09

Fitzroy schreef:
Echt schattig, maar er moet veel aan gebeuren en erfpacht van meer dan 6300,-

https://www.funda.nl/koop/wassenaar/hui ... atweg-464/

Omggggggggggg te cute!!!!

Ons huis is net verkocht onder voorbehoud voor het überhaupt op Funda is gezet, lol! Ik moet makelaar worden :') :)) .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:02

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:14

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:18

Ja ik ken de omgeving daar niet. Ik droom van dat soort lage prijzen, maar dan in andere omgeving haha.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:06

manzano schreef:
Ja ik ken de omgeving daar niet. Ik droom van dat soort lage prijzen, maar dan in andere omgeving haha.

In welke omgeving wil jij? De omgeving van dit huis is echt wel mooi.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:57

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:09

Zit wel lekker perceel bij in Wijnjewoude.
Die in Bussum is wel errug veel hout := Zelfs dat toilet :’)

@Pillow: noord-oost Veluwegebied (maar wel ten westen van de A50 en onder de A28, verder niet lastig hoor haha)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:33

Ik vind die in Wijnjewoude niet duur hoor. Mooi plekje!

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:36

Nou een vierkante meter prijs van bijna 6000 euro is echt bizar hoog!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:42

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:57

Zo raar vind ik dat...een half uurtje voorafgaand aan het tekenen bij de notaris ff snel de gekochte woning door om te kijken of alles in orde is en netjes overgedragen.
Duurt een kwartiertje volgens de makelaar....nou, dacht ut niet. Alsof je een broodje kaas aan iemand verkoopt. Zijn dure plakjes. Bij een tweekamerflatje kan ik me er iets bij voorstellen maar bij een groot huis... Bij een kennis stond de garage nog vol halfvol zut bij de overdracht. Hadden ze geen tijd meer voor gehad af te voeren. Hoe ging dat bij anderen die net verhuisd zijn? Broodje kaas of toch iets uitgebreider?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:14

Spytgnieskje schreef:
Nou een vierkante meter prijs van bijna 6000 euro is echt bizar hoog!

Maar maakt nogal verschil of er 300m grond bij zit of ruim 9000 en die wordt niet meegenomen in die M2 prijs. Daarom kijk ik daar in het buitengebied eigenlijk nooit zo naar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:20

Ik reken meestal half uur voor een inspectie. Meestal ben je eerder klaar, maar stressen is ook niet fijn.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:20

Lindsey_99 schreef:
Zo raar vind ik dat...een half uurtje voorafgaand aan het tekenen bij de notaris ff snel de gekochte woning door om te kijken of alles in orde is en netjes overgedragen.
Duurt een kwartiertje volgens de makelaar....nou, dacht ut niet. Alsof je een broodje kaas aan iemand verkoopt. Zijn dure plakjes. Bij een tweekamerflatje kan ik me er iets bij voorstellen maar bij een groot huis... Bij een kennis stond de garage nog vol halfvol zut bij de overdracht. Hadden ze geen tijd meer voor gehad af te voeren. Hoe ging dat bij anderen die net verhuisd zijn? Broodje kaas of toch iets uitgebreider?

Wij hebben een extreem groot huis en perceel gekocht, dus er was een half uur voor uitgetrokken. Ook best bijzondere situatie met een huis in behoorlijk vervuilde en vervallen staat. Het was bij oplevering ook nog niet leeg, want dat was ze niet op tijd gelukt. Maar goed, toch door naar de notaris en mondeling de afspraak gemaakt dat de rest in de loop van de komende paar dagen leeggemaakt zou worden. Dat hebben ze netjes gedaan. Wij hadden genoeg ruimtes die we wel alvast konden slopen.