Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 07:29

ingedebruijn schreef:
xSwanHeart schreef:
Oké jongens, ik neem nog een keer even de spotlight, want... Ons bod is geaccepteerd! *\%/* *\%/* *\%/*

Van harte gefeliciteerd!! Zo leuk om te lezen dat steeds meer volgers een huis vinden.

Hier trekken we vandaag het huis van mijn vriend leeg en gaan we samenwonen in mijn huurhuis. Vanaf december dan samen als getrouwd stel naar Coevorden.

Wat super leuk Inge!

En swanheart; gefeliciteerd *\o/*

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:53

Narya schreef:
idinn schreef:
Gefeliciteerd Swanheart! Hebben je ouders al een rolberoerte gekregen van het nieuws? :')

Of misschien heeft ze het nog niet durven vertellen :')

Nou, het scheelde niet veel :')

Nee, heb het ze gewoon meteen verteld, en de reactie was 'oei, wat spannend'. Geen gefeliciteerd, maar ook geen jeetje wat dom, so I'll take it!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:51

Wat super!! Gefeliciteerd Swanheart! Nu kan het regelen beginnen :D

Morgen hebben wij de bouwkundige keuring van ons hopelijk nieuwe huisje. Daarna het koopcontract ondertekenen. Dan voelt het pas écht serieus ;)

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:56

xSwanHeart schreef:
Nee, heb het ze gewoon meteen verteld, en de reactie was 'oei, wat spannend'. Geen gefeliciteerd, maar ook geen jeetje wat dom, so I'll take it!

Gefeliciteerd!
Het punt "huurders in de wijk" zou voor mij ook absoluut geen probleem zijn hoor. Bovendien: totdat je in je nieuwe huis trekt, ben je zélf een huurder, en - neem ik aan - geen overlast veroorzakende idioot. Misschien voor je ouders ook even als perspectief, want ik neem aan dat zij jullie ook niet zo zien :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:14

Joepie we staan weer op de reservelijst bij een huis :')

Najah over 10 jaar hebben we vast wel wat gevonden. Ik zie mezelf zo voor mijn 40e geen eigen koophuis kopen in deze markt :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:20

idinn schreef:

Najah over 10 jaar hebben we vast wel wat gevonden. Ik zie mezelf zo voor mijn 40e geen eigen koophuis kopen in deze markt :')

Das niet leuk zeg, maar aan de andere kant heb je er dan ook geen zorgen van.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:54

idinn schreef:

Waar zoeken jullie, Idinn? En wat voor woning? (En, als je het wil delen, in welke prijsklasse ongeveer?)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:53

idinn schreef:

Bizar hè.
Hier ook nog steeds niets.
Gelukkig hebben wij wel een koophuis maarja 90m2 maisonnette met een tuintje van 30m2, wil jr ook na zeven jaar wel eens verruilen voor iets anders.
Dit is nog onze eerste woning.
Prijs ookal omhoog geschroefd.

En in januari uitgerekend dus het wordt nu ook niet zo handig meer om te verhuizen ivm dat wij zuid Holland willen verlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:00

Onze eisen:

- Regio: Gelderland + aangrenzende provincies (hoe perfecter hoe groter de afstand mag zijn).
- Buitengebied, mag vrijstaand hoeft niet (we hebben op moment 3 hanen en 9 kippen, dat werkt in de bebouwde kom niet). Liefst niet in the middle of nowhere, maar ook hier geldt hoe perfecter..
- Kluswoning is geen probleem, mits de basis (vooral dak) een 10 jaren plan aan kan. Want wij zien het al voor ons dat we de 1e 3 jaar de tuin omtoveren en dan eens beginnen nadenken over het huis.
- Circa 1.000m2 grond minimaal, huis vanaf 60m2 is prima, liefst niet te groot.

Budget: €290 - 450 (afhankelijk of je alle studieschuld meetelt, zijn we daar eerlijk in en kan er geen bedrag geleend worden bij (schoon)ouders om daar wat aan te doen, dan wordt het dus een flatje in deze markt _O-).

Nadeel is gewoon dat we nu verwend zijn. We wonen boven de schuur van de huisbaas. Kippen in de tuin, moestuin aan huis, de volgende buren op >100 meter. Erf delen zijn we dus wel gewend en is voor koop ook zeker weer een optie. Maar ik wil dus echt niet naar een rijtjeshuis in de bebouwde kom. Met zoveel hanen en kippen heb je dan instant burenruzie met heel de buurt :D

pillow

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:23

Heeft niks met dit topic van doen, maar waarom 3 hanen. Die blijven tegen elkaar op schreeuwen. Gewoon 1 haan en het is rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:39

Alle buren hebben hanen, huisbaas heeft 2 verblijven met leghennen en daar ook elk een haan, dus die vlieger gaat sowieso niet helemaal op. Van ons kukelt eentje in de ochtend. De andere vooral in de avond. En de derde wat random tussendoor. Toen het er nog 1 was, was het gekukel niet minder. En ze tolereren elkaar prima, dus deze zoon mocht blijven 2 jaar terug en opvanghaan van vorige zomer ook.

Overigens zijn er zat momenten zonder gekukel.. de dames kunnen er ook wat van qua geschreeuw :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:45

Wie weet voor iemand hier, hier vlakbij, grens Groningen/ Drenthe staat sinds gister een huisje te koop. Zonder makelaar, 06 nummer tegen de ruit geplakt.
Huis heeft woonoppervlakte van 68m2 en grondoppervlakte van 910m2. Ligt tegenover het bos aan een doorlopende maar rustige weg.
Durf niet te zeggen hoe de staat binnen is, kon alleen maar foto's vinden van 2014 toen de huidige eigenaar het kocht.
Huis heeft zo een heerlijk landelijk houten schapenhek met lavendelstruiken eronder.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:33

idinn schreef:
Onze eisen:

- Regio: Gelderland + aangrenzende provincies (hoe perfecter hoe groter de afstand mag zijn).
- Buitengebied, mag vrijstaand hoeft niet (we hebben op moment 3 hanen en 9 kippen, dat werkt in de bebouwde kom niet). Liefst niet in the middle of nowhere, maar ook hier geldt hoe perfecter..
- Kluswoning is geen probleem, mits de basis (vooral dak) een 10 jaren plan aan kan. Want wij zien het al voor ons dat we de 1e 3 jaar de tuin omtoveren en dan eens beginnen nadenken over het huis.
- Circa 1.000m2 grond minimaal, huis vanaf 60m2 is prima, liefst niet te groot.

Budget: €290 - 450 (afhankelijk of je alle studieschuld meetelt, zijn we daar eerlijk in en kan er geen bedrag geleend worden bij (schoon)ouders om daar wat aan te doen, dan wordt het dus een flatje in deze markt _O-).

Nadeel is gewoon dat we nu verwend zijn. We wonen boven de schuur van de huisbaas. Kippen in de tuin, moestuin aan huis, de volgende buren op >100 meter. Erf delen zijn we dus wel gewend en is voor koop ook zeker weer een optie. Maar ik wil dus echt niet naar een rijtjeshuis in de bebouwde kom. Met zoveel hanen en kippen heb je dan instant burenruzie met heel de buurt :D

Oef, ja dat is wel een moeilijke zeg! Staat maar weinig met zoveel grond eromheen. Is dat nodig voor de kippen? Ik zou denken dat die aan 500m2 ook al ruim voldoende zouden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:28

Ow de kippen hebben daar zeker genoeg aan hoor! Maar we hebben nogal een flinke moestuin + volkstuin op dit moment. En ik wil naast moestuin en kippenhok ook nog gezellig kunnen zitten.

Nuscaniels, klinkt als iets voor ons.. maar dan net te ver weg _O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:51

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:23

Ik weet niet of je budget dan helemaal realistisch is Idinn, zelfs in Drenthe is 5 ton weinig geld voor deze eisen. Maar ik hoop dat je het vind!
Sociale huur vind ik zo afhangen van de plaats. Ik kom uit Overijssel en wat Hberg, Ommen en Dalfsen slechte wijken noemen vinden westerlingen vast geen probleem. In Enschede zou ik absoluut niet in Dolfia of Glanenbrug gaan wonen bijvoorbeeld. Het hangt zo van de plaats af.
In Hberg heb ik wel een huis in een sociale huurstraat afgeketst omdat er een AZC zit en er voor 90 % kans was dat dat je nieuwe buren gingen worden. Geen garantie dat het dan een gezin is, voor die eer heb ik bedankt. We wonen nu in een koopstraat en hebben nieuwe buren verderop, nou dat weet ook de hele buurt. Dus het zegt niet alles.
Dat heeft een vriendin van mij ook in een van de duurste straten van deze stad, giga mooi huis en de buren hebben een nog groter huis, echt miljoenenwerk. Maar t is net Peter Gillis, wat een aso's. :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:56

flooooo schreef:
Dat heeft een vriendin van mij ook in een van de duurste straten van deze stad, giga mooi huis en de buren hebben een nog groter huis, echt miljoenenwerk. Maar t is net Peter Gillis, wat een aso's. :')

Geld hebben garandeert inderdaad niet of het aardige of beleefde mensen zijn. Juist niet denk ik weleens. Mijn buren zijn vanuit Vlaardingen hier neergestreken, die hadden van mij wel weg mogen blijven.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:51

Mijn vriend en ik hebben gisteren ons droomhuis bezichtigd en hebben zojuist een bod uitgebracht! Volgens onze makelaar is de kans niet heel groot dat wij het krijgen (ookal hebben we dik 40K overboden) maar we doen een poging :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:55

Spannend! Wanneer krijg je wat te horen?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:01

Chawi schreef:

Morgen om 12:00 sluiten de biedingen, dus we hopen voor het weekend :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:12

Flowery schreef:
Chawi schreef:

Morgen om 12:00 sluiten de biedingen, dus we hopen voor het weekend :)

Duimen draaien!!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:50

Succes Flowery!

Wij hebben gister de bouwkundige keuring gehad en moeten het rapport nog even afwachten. Die krijgen we vrijdag.

Morgenochtend 09;00 gaan we het koopcontract ondertekenen. Maandagochtend gaan we naar de hypotheek adviseur om onze hypotheek definitief vast te leggen. En dan is er geen weg meer terug! :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:40

Spannend, Flowery! 40k is in deze tijd helaas een bod met 'weinig kans', maar je weet het nooit. Wij hadden volgens onze makelaar ook een bod dat niet echt kans zou maken en zijn het gewoon geworden. Hopelijk is dat jullie ook gegund!

Was je bij de keuring, Loei? Of is de uitkomst nog een verrassing? Wel lekker hoor, als het balletje zo gaat rollen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:59

Collega regio den haag had op een huis geboden en werd door de verkoopmakelaar gebeld dat de verkopers het hun wel zouden gunnen als ze 25k meer wilden bieden :')

Verkapt gunnen dus. Ze kunnen het helaas niet bieden dus daar gaat weer een huis.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:15

Flowery schreef:
Mijn vriend en ik hebben gisteren ons droomhuis bezichtigd en hebben zojuist een bod uitgebracht! Volgens onze makelaar is de kans niet heel groot dat wij het krijgen (ookal hebben we dik 40K overboden) maar we doen een poging :D

Spannend!! Ik ga voor je duimen!! Heb je er een motivatie brief bij gedaan? Zo niet, zou ik dat zeker aanraden!