Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:09

Wauw jouw woonkamer is al prachtig hoor haha! Wat voor visgraatvloer heb je erin liggen? Zoiets willen wij ook :j
Ik zou de muur bij de haard een kleurtje geven, bijvoorbeeld groen indd en dit terug laten komen in je kussens op de bank of kleed?

Ik heb ook eindelijk een mooie bank gevonden die aan mijn wensen lijkt te voldoen. Mooie is ook nog dat ze het hier een dorp verderop verkopen dus we gaan binnenkort gelijk even kijken :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:17

Mloes schreef:
Hoi! Stille meelezer hier, met een vraag :D

We wonen sinds oktober in dit huis, en we hebben het hele huis aangepakt. Nu vind ik alles te wit/ steriel.. in de eetkamer komt fotobehang met donkere bloemen, en houten planken in de hoek, dan is het in de keuken/ eetkamer wel oke qua sfeer en gezelligheid.
Maar dan de woonkamer. Ik vind het heel lastig, een kleur op de muur? Welke muur dan, de hele wand met de haard vind ik niet top denk ik? Hebben jullie ideeën hoe we het iets 'warmer' kunnen maken? Het ene hoekje links van de bank zal tzt een speelhoekje worden voor ons dochtertje.

[ [url=m/KEgfjq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kQ2vUm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FU7KUk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ffv6ID.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ubGVCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een stille meelezer hier. Ik zou ook de muren een ander kleurtje geven en een accentkleur toevoegen.
Maar waar ik vooral voor reageer: waar heb je dat kleed vandaan? <3 wat een mooi ding!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:22

Mloes schreef:
Hoi! Stille meelezer hier, met een vraag :D

We wonen sinds oktober in dit huis, en we hebben het hele huis aangepakt. Nu vind ik alles te wit/ steriel.. in de eetkamer komt fotobehang met donkere bloemen, en houten planken in de hoek, dan is het in de keuken/ eetkamer wel oke qua sfeer en gezelligheid.
Maar dan de woonkamer. Ik vind het heel lastig, een kleur op de muur? Welke muur dan, de hele wand met de haard vind ik niet top denk ik? Hebben jullie ideeën hoe we het iets 'warmer' kunnen maken? Het ene hoekje links van de bank zal tzt een speelhoekje worden voor ons dochtertje.

[ [url=m/KEgfjq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kQ2vUm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FU7KUk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ffv6ID.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ubGVCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de muur om de haard heen een kleur geven. Meer niet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:06

Dank voor alle tips mbt tot de jaloezieën!

Sodera schreef:
Geen tips voor de houten jaloezien, maar wel een punt ter overweging...
Wij hebben ze zowel boven als beneden, in kunststof, maar ik vind het vre-se-lijke stofnesten. Ik vind het prachtig maar wel een beetje van het type never nooit meer...
De onze zijn wit en ik krijg ze gewoon niet 100% schoon....

Dit heb ik in ons vorige huis ook al gemerkt, helaas is dit voor ons raam echt de enige optie...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:19

Supergoede ideeën hebben jullie, thanks! Even per idee reageren:

Dubbeldun: blad van het haardmeubel is van beton cire, zou dat mooi matchen met een lichtgrijze kleur erachter?

Lau: heb net vier nieuwe kussens (die zwart witre) en ze waren best duur haha.. vriend vermoordt me als ik weer nieuwe kussens koop *D kleur qua frutsels kan ik idd eens bekijken!

Dendeempel: die foto waar alleen de haard is geverfd plus links en rechts een stuk, dat spreekt me erg aan! Even kijken welke kleur dan, de gordijnen zijn heel donkergroen velours. Dus wellicht wat in die richting qua kleur?

Miramii: twee muren kan idd ook mooi zijn, zal eens proberen wat in photoshop te maken om te zien hoe dat staat.

Noviceh: alle muren een kleur spreekt me niet echt aan, vind dt witte wel heel mooi verder maar nu is alles wit haha! V.w.b. kleed, we hebben een monster van een hond, neemt het hele bos mee naar binnen en ligt het liefst op het vloerkleed. Ik gooi dit vloerkleed heel vaak in de wasmachine ook, ideaal. Daarnaast komt ons kindje het kleed ook verpesten als ze groter is, vrees ik, dus een nieuw kleed zit er voorlopig niet in hehe!
Salontafeltjes is een goeie! Deze twee hebben we al jaaaaaren, ook echt van de Action en Kwantum ofzo.

Queeleens: dit is een pvc vloer, i.v.m. hond en kind leek ons dat verstandiger dan hout haha! Als je wil weten welk merk enzo laat maar weten, zoek ik het even op.

Fortitude: kleed hebben we via de Wehkamp gekocht, alweer paar jaar terug. Als je bij Wehkamp zoekt op vloerkleed zwart wit vind je wel wat soortgelijke kleden. Onze is van Be Pure home.

Samengevat, muur van de haard een kleur geven dus! Nu nog m’n vriend overtuigen :D thanks allemaal!

DemDeempel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:32

@Mloes, volgens mij heb je ook betonlook verf in (donker) groen. Dan is het wat minder massief 1 kleur en past kwa "vlekkerigheid" ook weer bij je tv meubel.
Afbeelding
Beetje dit idee maar dan een iets lichtere kleur

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:45

Mloes, wellicht vind de bij deoudebank.nl iets naar je zin?

Wij hebben deze kleur groen, misschien ook wat voor jouw wand.
Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:46

Ohja zoiets kan idd mooi zijn! Of kalkverf ofzo heb ik ook wel eens naar gekeken. Maar eens even induiken. Maar eerst.. vriend overtuigen haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:48

Mloes schreef:
Dubbeldun: blad van het haardmeubel is van beton cire, zou dat mooi matchen met een lichtgrijze kleur erachter?
Ik denk wel dat dat zal staan. Maar niet té licht, want dan toont het flets.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:48

Mloes schreef:
Ohja zoiets kan idd mooi zijn! Of kalkverf ofzo heb ik ook wel eens naar gekeken. Maar eens even induiken. Maar eerst.. vriend overtuigen haha

Betonlook verf is wel wat meer hufterproof dan kalkverf (althans die van de oude bank). Is gewoon afneembaar namelijk, waar je bij kalkverf vaak de verf veranderd door de open structuur.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:58

DemDeempel schreef:
@Mloes, volgens mij heb je ook betonlook verf in (donker) groen. Dan is het wat minder massief 1 kleur en past kwa "vlekkerigheid" ook weer bij je tv meubel.
[ [url=m/7zsZLi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je me vertellen welke verf dit is? Ik vind dit echt een hele mooie kleur!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:05

ElSea schreef:
Mloes schreef:

Betonlook verf is wel wat meer hufterproof dan kalkverf (althans die van de oude bank). Is gewoon afneembaar namelijk, waar je bij kalkverf vaak de verf veranderd door de open structuur.

Mooie verf idd bijdeoudebank.nl! Kijk nu naar dusty green, dat zou ook nog mooi bij de gordijnen matchen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:45

smurffie schreef:
DemDeempel schreef:
[ [url=m/7zsZLi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je me vertellen welke verf dit is? Ik vind dit echt een hele mooie kleur!

Ik heb geen idee eigenlijk, had het plaatje op pinterest gevonden. Ik weet wel wie hem heeft gemaakt, dat is Stuccotim. Hij heeft ook een website, misschien kan hij het je vertellen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:56

Het ging hier laatst over klokken. Ik heb echt een hekel aan klokken, maar vriendlief wilde er hee graag een. En nu kwamen we toevallig deze tegen op de website van De Bommel én we hadden nog een bon liggen die we voor augustus moesten opmaken...

Afbeelding

Dus we hebben deze besteld! Ben benieuwd als die binnen is, hij was nog niet in de winkel dus hebben hem alleen nog online gezien haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:01

Leuk model, ik hou daar wel van :)
Weet je of het een 'stille' is of eentje die tikt ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:31

Herinneren jullie die berketakken lamp nog...

Die heeft een zusje gekregen... het is duidelijk geen eeneiige tweeling

Afbeelding

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:45

Leuk die klok!

Even een vraagje, gaat dan wel niet over het interieur maar over het exterieur. Heeft iemand van jullie ervaring met Bitumen dakbedekking?
Het is me niet bekend, Google kan me wel een- en ander vertellen maar niet echt wat voor- of nadelen zijn en of het later vervangen kan worden door bv. dakpanplaten.
Mag ook via PB...
Ik heb een huisje op het oog, staat al behoorlijke tijd te koop (waarschijnlijk omwille van de Bitumen dakbedekking). Ik ben we ingesteld op het principe, als het nog een tijd mee kan - kan het dan wel eens vervangen worden.
Iemand ervaring met dit soort dakbedekking?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:00

Ik heb vroeger een 1930-huis gehad met een deels plat dak en daar lag bitumen op.
Het zou ong 10/15 jaar mee gaan, maar dit lag er al 50 jaar op en was nog steeds waterdicht. Het was wel echt aan vervanging toe.

Hier is de garage net opnieuw voorzien van een laag bitumen, dat lag er een stuk korter op.
Dus bitumen is niet meer wat het geweest is :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:09

is het een plat dak ?
Dan is het gewoon dakleer en dat is een standaard dakbedekking
Of een hellend dak waarvan de hoek te laag is (qua graden) waar geen pannen op kunnen, daar zie je het ook nog wel eens gebruikt worden.

Tegenwoordig word er wel steeds vaker EPDM gebruikt (kunstof folie wat ze lijmen ipv branden zoals bij dakleer)

Schuin dak met dakleer of bitumen (golf)platen kun je vaak wel vervangen door dakpanpanelen , want ik gok dat er dan voor bitumen word gekozen als de constructie niet sterk genoeg is om het gewicht van dakpannen te kunnen te dragen
Of de helling van het dak niet sterk genoeg is

Maar wel even een puntje om naar te kijken is of er een welstands commissie is in de gemeente waar het huis staat die moeilijk zou kunnen doen over verandering van dakbedekking

Edit: wij hebben op een licht hellend stuk dak ook bitumen, dit moet mettertijd vernieuwd worden

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:16

Bitumen zou ongeveer 20 jaar mee moeten gaan, afhankelijk van het oppervlak vallen de kosten voor vervangen best wel mee. Al zal PVC waarschijnlijk wel wat duurder zijn. Nichtje is geloof ik rond de 3500 euro kwijt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:15

Thanks! Het is inderdaad een plat dak. Oppervlakte valt inderdaad redelijk goed mee, dus qua kosten zou dat op den duur wel goed moeten komen.
Dakpan zal inderdaad niet kunnen...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:46

Bitumen is toch normaal voor een plat dak? Vind ik niks vreemd aan. Waarom zou daarom een huis langer te koop staan? Ben echt even nieuwsgierig hoor, want alle platte daken hier gaan toch wel net zo hard als puntdaken. Plat zul je gewoon sowieso nooit dakpan platen op kunnen leggen, maar ik denk dat dat ook niet uit zou zien. Als je je zorgen maakt zou je het kunnen laten checken natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:49

Bij plat dak is bitumen ook wel echt een doodnormale dakbedekking
En kun je idd gewoon weer bitumen/dakleer laten plaatsen als het vervangen moet worden
Of je kiest voor epdm ,
Maar dan kun je wel weer vooruit met info opzoeken

Het 1 gaat wat langer mee als het ander
En het 1 is wat duurder dan het ander
Maar ik weet ook even niet uit mijn hoofd of als je bij dakleer vervangen voor epdm nog extra kosten krijgt ivm het eventueel geschikt maken van de ondergrond voor de folie

Mijn ouders hebben het dak bij vervangen wel met epdm laten bekleden
Geloof niet dat zij hele hoge kosten hebben gehad

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:15

Ik kende het (nog) niet, zag ze bij ons kn België amper, vandaar de vraag.
Vermoed dat er meerdere redenen zijn dat het al zo lang te koop staat, maar het viel me op. Zie ze hier wel vaker langer te koop staan met een plat dak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:19

Onder een plat dak is het natuurlijk altijd wel warmer (en kouder) dan onder een puntdak én je mist de ruimte van een zolder.