Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:14

Hebben jullie ook meer moeite met bezuinigen in deze periode?
Supermarkt ligt vol met lekkernijen haha

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:33

Sint Maarten haal ik wat voor , verder vind ik kruidnootjes spontaan vies maar met truffel lust ik ze nog wel.

Ergste moet nog komen dat is kerst haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:41

Rebecca schreef:
Sint Maarten haal ik wat voor , verder vind ik kruidnootjes spontaan vies maar met truffel lust ik ze nog wel.

Niet eens snoep maar ook lekker avondeten. Ik ben dol op de krieltjes met rozemarijn en zeezout. Maar zo' n bak is toch e1,69. Tikt dan toch best aan..
En die hebben ze alleen tijdens feestdagen

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:49

Ooh ja echt erg! Crème brulee is er weer en allerlei soorten luxe vlees en en en... ik heb geloof ik met wel 10 dingen in mijn handen gestaan die ik niet nodig had. En op 1 na, cake met 35% korting, heb ik ze allemaal netjes terug gelegd, maar oeh jummmmmm

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:54

Ik ben bezig met afvallen. Er moet 4 kg af en eraf blijven voor de bruiloft van juni volgend jaar. En weer wat zuiniger te doen met boodschappen om te sparen voor de bruiloft.

Ik probeer uit te komen met 50 euro deze maand. nou heb ik mijn vriezer nog vol liggen met vlees wat ik op maak en een worst van mijn moeder gekregen. Dus dat hoef ik voorlopig niet te halen.
Ook een grote zak aardappels heb ik pas gehaald van 5 kg dus heb ik voorlopig ook niet nodig.

Vandaag bij lidl geweest de boodschappen die ik heb gedaan:
mandarijnen
lente ui
paprika mix
broccoli
wortels 1 kg
boerenkool 500 gram
kipfilet
creme fraiche
suiker
erwtensoep
mais
uien baguette
krackers
tortilla chips
tortilla wraps

Ik was 12,95 kwijt. Vanaf dat ik mijn salaris heb (27-10) tot nu heb ik 26,75 uit gegeven. Verzorgingsproducten zitten hier niet bij.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:58

Blingh schreef:
Rebecca schreef:

Niet eens snoep maar ook lekker avondeten. Ik ben dol op de krieltjes met rozemarijn en zeezout. Maar zo' n bak is toch e1,69. Tikt dan toch best aan..
En die hebben ze alleen tijdens feestdagen

Losse rozemarijn en zeezout is een stuk goedkoper en je doet er lang mee :)
krieltjes bij de lidl kosten maar 69 cent ofzo. Maar wat ik ook vaak doe is aardappelblokjes zelf maken met olie en allerlei kruiden, dan 30-45 minuten in de oven en het smaakt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:04

Ja dat weet ik maar toch smaken die anders als die kant en klare bak -O-

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:06

Ja dat is waar!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:06

Vandaag weer mooi 25 euro korting :D De vivera vleesvervangers bij Emté zijn 1+1 gratis, en bij AH een hoop vegetarisch broodbeleg en zonnatura spread ingeslagen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:43

Vandaag alleen wat fruit gekocht en een flesje kookroom wat ik achteraf gezien niet nodig had. De rest van de week wil ik echt m'n vriezer leeg eten want zaterdag komt Klara 1.0 (www.koopeenkoe.nl)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:49

Hoe werkt dat precies met koop een koe? Staat overal bij welk stuk het is (biefstuk? Steak? Ed) en is het koel of al ingevroren?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:50

zaterdag ga ik het zien. Volgens mij wordt alles per 2 verpakt en vacuüm. Wordt gekoeld geleverd dus niet ingevroren, dat kan je bij aankomst doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:57

Heb me er ook al eens op ingelezen, maar voor nu nog te duur helaas, wel veel info te vinden op de website:

Citaat:
Hoe ziet mijn pakket eruit?

Al het vlees wordt voor twee porties geseald en vers en gekoeld in een doos bij je afgeleverd. Bewaar het vlees na levering in de vriezer voor een langere houdbaarheid. De stukken die je meteen wil eten, bewaar je in de koelkast. Zo kun je dezelfde dag nog het lekkerste vlees eten!

Allergie-informatie

Elk afzonderlijk pakje vlees heeft een sticker met daarop de ingrediënten en alle relevante informatie over de koe. Wij gebruiken geen e-nummers, suiker, bindmiddelen of andere middelen die niets met vlees te maken hebben. Wel worden er in de worstjes en hamburgers biologische gedroogde kruiden, verse peper en een heel klein beetje zout gebruikt om deze een goede smaak te geven zodat ze bij je thuis direct gebruikt kunnen worden. Al het vlees is glutenvrij, maar het is wel geproduceerd in een ruimte waar op andere tijden ook gluten worden gebruikt in de productie. Verder is al ons vlees 100% lactosevrij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:04

Vibabu, heb je 7,5 kilo klara of 8,5 kilo klara besteld?
Hier komt Berta over 3,5 week.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:14

Volgens mij de 7,5. Als die bevalt wil ik (en een vriendin die ook Klara heeft besteld) de luxe Klara bestellen. Die was 8,5 toch?
Vind de prijs wel meevallen, goed vlees als ik het mag geloven en je doet er best lang mee. Ik wel in ieder geval in m'n eentje :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:27

Het is een fikse prijs zo ineens, maar per kilo valt het enorm mee, zeker omdat er toch heel wat stukken duur vlees bij zitten. :j De slager is hier een stuk duurder, supermarkt trouwens ook, en dan heb je niet eens biologisch.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:31

Ja inderdaad. Moet zeggen dat even ruim 100€ voor vlees over te maken best een zakje geld is maar als je dan gaat kijken hoe lang je er mee doet het wel meevalt. Als je gaat berekenen wat je anders per maand kwijt bent aan vlees.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:25

ben blij dat ik op 5 minuten rijden kalfsvlees kan halen :)
mij het geld wel waard, echt heerlijk vlees

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:10

Dat is inderdaad wel heel fijn! Heb in de buurt gezocht maar er is hier niks anders dan de gewone slager. Dus bij gebrek aan beter ga ik nu eerst voor koopeenkoe.nl. al zag in laatst ook een website voorbij komen die lam verkochten. Ik vraag me af of er van het voorjaar niet rechtstreeks lam vanaf Texel gekocht kan worden :) ga ik wel even een dagje naar Texel.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:49

Wie wou ook al weer die bestek zegels? Ben al over de helft, heb er zelfs per ongeluk al heel wat weggegooid of vergeten mee te nemen :+ Maar nu doe ik dat maar braaf.

Ik ga volgende week bij koopeenkoe bestellen, ben benieuwd! Weet iemand hier hoe je erachter komt of er boeren in de buurt vlees verkopen? Wij eten eigenlijk alleen maar rund/kip/kalf. Maar we hebben niet echt een poelier in de buurt. Daarvoor ben ik afhankelijk van anderen die het ophalen of met mij mee te rijden. Nogal lastig en wil daar wel vanaf.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:58

Ik spaar ze :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:03

Haha was het vergeten :') Ontzettend druk geweest :') Maar ik spaar braaf door :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:54

No problem! :D Vind het sowieso al super lief dat je ze spaart hoor! <3

Ik zit met smart te wachten op nieuwe Scoupy's. Ben net 2 dagen terug uit Tokyo en men, mis sommige producten van daar echt heel erg! Of 't nou extreem veel goedkoper was is altijd de vraag, al stond de wisselkoers extreeeem gunstig (10000 yen = 77€ betaald) en heb ook veel etensdingetjes meegenomen naar huis :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:12

Dat is altijd leuk!
Ik wil graag wat kilo's kwijt en mag daarom van mezelf niet zoveel lekkers meer kopen. Dat scheelt wel een heleboel geld!

Hier in de stad hebben we op de markt een hele goede kippenboer met goede kippetjes! Lam zou ik graag van Texel halen en de koeien uit een dorp een stuk verderop. Alleen voor zover ik weet is dat vlees weer bij de slager te koop en dan vraag ik me toch weer af of het wel van die boerderij komt.
Dus als iemand ideeën heeft?
Mijn koe komt zaterdag :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:33

Geen probleem hoor *D Vind het wel leuk, maak ik iemand anders blij :D
Wij hebben alles van Sola, dus vind het dan zonde om iets anders te nemen. Overigens ooit van V&B bij de outlet voor 99,95 een bestek set gezien voor 8 personen :P Dus dan vind ik het zonde haha. Krijg nooit alles bij elkaar dan.

Heb ook bestek van gero zilmeta :P Dat was een soort erfenis dus heb sowieso niks nodig haha :P