[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:10

Wij hebben beide keren huis gekocht waarop amper onderhandelingsruimte zat. Dat wisten we van te voren.
Waren ook verder redelijk standaard gevallen.
Met de aankoop van de grond van de gemeente waren wel wat rare dingen (moesten extra rechten op gevestigd worden t.b.v. energiemaatsschappijen), maar dat hebben we ook zelf geregeld.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:03

https://www.verkoopjehuiswel.nl/

hm.. ik heb me hier maar eens ingeschreven, wie weet haha.. ik geloof er niet zo in verder hoor. maar goed.

wat doen jullie er verder nog extra aan om je huis te verkopen.
verder dan regelmatig twitteren of op facebook zetten kom ik eigenlijk niet.
ik zag dat er 29 september weer een openhuizenroute is.. ik heb al 4 vrije zaterdagen voor pietsnot me thuis zitten vervelen.. dus ik heb er eigenlijk niet zo'n zin meer in... t heeft nog niets opgeleverd. doe jullie mee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:12

collega van mij houdt prive elke zaterdag open huis... Ik zou er niet aan moeten denken!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:14

Elke zaterdag?! Mij niet gezien! Wij hebben 2 keer open huis gehad en beide keren kijkers, 29 september gaan wij ook doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:19

ik heb in de anderhalf jaar dat mn huis nu te koop staat pas 1 kijker gehad.. dat is echt erg frustrerend.
maar goed, ik ben vast niet de enige.

wat er aan te doen valt? andere makelaar? lagere vraagprijs? meer adverteren? ik heb geen idee.. (ik heb ook eigenlijk al een paar maanden niets meer van mn makelaar gehoord eigenlijk, is dat slecht?)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:20

Elke zaterdag :j en elke week zijn er tot nu toe mensen wezen kijken uit alle uithoeken vandaan (woont zelf ook in een uithoek).
Het zijn naar zijn idee meer kijkers dan kopers, maar je moet wat als je je huis kwijt wil...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:21

hoe maakt ie dat bekend dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:37

Dat kan je in Funda toevoegen. Kunnen mensen ook op zoeken.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:40

Ik vind dat wel slim. :j Je moet je huis toch schoonmaken, dan maar elke vrijdag. :D

Wij hebben trouwens de 22e het koopcontract getekend, de huurder heeft inmiddels een andere woning gevonden en vandaag daarvan het huurcontract getekend en de oplevering staat nu op 20 sept, heb net gevraagd of het niet nog iets eerder kan (ons huurcontract loopt af op 1 okt). :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:43

Wat mij opvalt is dat huizen met een scherpe vraagprijs zomaar verkocht zijn.

Z'n openhuizen route is opzich wel handig. Weet je tenminste wanneer je huis op en top schoon en netjes moet zijn hahaha.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:48

haha.. ja Tinkels, dat is inderdaad wel een voordeel. we zitten nu al tussen de verhuisdozen zo'n beetje, dus eigenlijk heb ik er echt geen zin in om dat allemaal te moeten wegwerken... maar ja, misschien komt mn koper wel ... dat weet je nooit. ik denk er nog even over.

wat is een scherpe vraagprijs? ik heb geen idee.. we zijn al meer dan 50000 gezakt inmiddels en nog steeds gebeurt er niets.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:56

Bij die collega staat het inderdaad in de advertentie :j

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:44

Tinkels schreef:
Spannend Safari! Mensen wonen nu op Terschelling?

Oh sorry helemaal niet je berichtje gezien. De mensen zijn gepensioneerd en wonen op dit moment op Terschelling.
We zouden eind deze week iets horen dus we hopen op morgen of vrijdag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:47

Even een hele andere tip voor mensen (en dat zullen er best veel zijn) die een samenlevingscontract gaan afsluiten.

Ik kom er net bij toeval achter dat ik volgens mijn CAO bij een huwelijk recht heb op 2 dagen verlof en dat een notariele samenlevingsovereenkomst daaraan gelijkgesteld wordt. Damn, had ik dus gewoon 2 vrije dagen kunnen hebben!!!!!

Check dit dus in je CAO!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:08

Ons huis was binnen drie weken verkocht en dat waren niet de enigen die het gekocht zouden hebben en beetje voor de fun, maar wel leuk is het beeldje van Jozef begraven...
Ik houd wel van zo'n dingen en heb het dus gedaan, wel niet op z'n kop, meen ik, stond ergens dat dit toch wel erg disrespectvol was := .
Ben het beeldje gaan halen in een speciale winkel en dus begraven, ditzelfde beeldje heeft later ook nog gediend bij de succesvolle verkoop van het huis van een tante van ons.
"Baat het niet, dan schaadt het niet" en wij hebben er erg veel lol mee gehad, had ook zo'n kaars gekocht en die brandde als ik thuis was, ook leuk was het zoeken naar Jozef naar de verkoop, halve voortuin om moeten spitten, want merktekentje was onvindbaar :D .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:12

Ik zou het beeldje gaan verhuren :+ :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:15

manzano schreef:
Ik zou het beeldje gaan verhuren :+ :')

Ik vind dat Jozef nu wel een mooi plaatsje verdiend heeft bij ons op de boerderij, maar hij is idd weer door naar een ander huis binnen de familie :D . *misschien idd maar eens over de huurprijs gaan praten*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:56

Daar heb ik nu nog nooit van gehoord Avaluna :+

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:03

manzano schreef:
Even een hele andere tip voor mensen (en dat zullen er best veel zijn) die een samenlevingscontract gaan afsluiten.

Ik kom er net bij toeval achter dat ik volgens mijn CAO bij een huwelijk recht heb op 2 dagen verlof en dat een notariele samenlevingsovereenkomst daaraan gelijkgesteld wordt. Damn, had ik dus gewoon 2 vrije dagen kunnen hebben!!!!!

Check dit dus in je CAO!!!

Goed dat je het zegt.... Wij krijgen voor verhuizen ook een vrije dag. Aangezien ik net 2 weken vrij geweest ben ivm de verhuizing.... Ga 't meteen in mijn uren registratie verwerken!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:09

Ik ken ook mensen die een jozefbeeld hebben begraven, maar helaas staan beide huizen nog te koop :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:14

Ik heb wel steentjes van Jozef in huis :+
Weggehaald bij een kerkje in Frankrijk waar nogal een emotionele waarde aanzit.

Heel klein kerkje midden tussen de heuvels. Je kan er alleen maar naar toe over een onverharde weg, met een 4x4 auto :+

Maar dat zal het wel niet aan ligggen dat we het huis zo snel verkocht hebben :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:56

Ik heb even een kort vraagje, kan het zo snel via Google niet vinden en er zitten hier een partij slimme mensen, die vast genoeg ervaring hebben met verbouwen. :D

Wij willen een apart toilet laten bouwen in een gangkast, nu heb ik daarvoor een opdracht op Werkspot gezet en twee reacties gekregen. Beide bedrijven willen (uiteraard) eerst langskomen om de situatie te bekijken en vervolgens een offerte uit te brengen, zijn hier kosten aan verbonden? Of verschilt dat per bedrijf?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:17

Meestal is een offerte aanvragen wel gratis en hoef je daar niet voor te betalen.
Tenminste wij hebben nog nooit voor een offerte hoeven betalen :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:19

Mootje schreef:
Ik ken ook mensen die een jozefbeeld hebben begraven, maar helaas staan beide huizen nog te koop :')

Een winkeltje in het Zuid-Limburgse Gulpen, verkoopt de enige goede en je moet wel ook een Noveenkaars laten branden :j :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:13

Saskiaatje schreef:
Ik heb even een kort vraagje, kan het zo snel via Google niet vinden en er zitten hier een partij slimme mensen, die vast genoeg ervaring hebben met verbouwen. :D

Wij willen een apart toilet laten bouwen in een gangkast, nu heb ik daarvoor een opdracht op Werkspot gezet en twee reacties gekregen. Beide bedrijven willen (uiteraard) eerst langskomen om de situatie te bekijken en vervolgens een offerte uit te brengen, zijn hier kosten aan verbonden? Of verschilt dat per bedrijf?

Nee, hier zitten geen kosten aan verbonden. Een offerte is in principe altijd geheel vrijblijvend, tenzij ze er erg veel werk aan hebben gehad om tot de offerte te komen. Als ik jou was zou ik dit alleen ook wel nog even bevestigen naar de 2 bedrijven toe. Dan kom je achteraf niet voor nare verrassingen te staan. Check je ook nog even via internet wat voor een bedrijven het zijn? Er gaan niet altijd hele goede verhalen over Werkspot de rondte, al mag ik niet klagen. Ik heb echt een goede, betaalbare stucadoor gevonden :)