Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:02

fohadie schreef:
ashley1 schreef:
[ [url=m/4IC6k3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prijsstijgingen!

Ik zit bij Oxxio en heb sinds dit jaar variabele tarieven omdat ze niet meer aan vaste tarieven doen. In juli is het idd weer verhoogd, maar ik betaal maar de helft van het bedrag in dit schema, hoor? Ik weet niet waar ze de cijfers van dit schema vandaan hebben, maar ikbetaal echt geen €4,oo per kuub. Dat kan ik gewoon in mijn app zien en in de mail die ik kreeg.

Zelfs als ik gas en stroom bij elkaar optel kom ik niet op dit bedrag uit. Volgens mij klopt de tabel niet.

Ik zit bij eneco met variabel contract en kreeg gisteren te horen dat m3 gas voor mij naar 2,71 of zo ging. In tabel staat hij over de 4 euro. Klopt niks van.

asjemenou

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:10

Zijn de prijzen in het schema niet als je overstapt naar een andere leverancier?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:29

Bij mij is het bij Eneco 2,24.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:29

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:15

Petpa schreef:
Bij mij staat het ook als ik inlog bij Vattenvall en dan rechtsboven klik op "correspondentie"

Staat het ook niet :') maar goed, ik kreeg vorige keer ook pas 1 dag van te voren bericht. Toch apart.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:43

Hier ook nog geen bericht ontvangen van Vattenfall. Maar ook hier vorige keer pas op de laatste dag bericht. Maakt op zich ook niet uit, kan er toch niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:22

Hier is alles opgemeten en op de foto gezet vandaag voor die wisselaar. Benieuwd wanneer ze het komen installeren. Het zou 70% in gasverbruik moeten gaan schelen. Dat is prettig want huisbaas zei dat het gastarief verdubbeld was ten opzichte van vorig jaar :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:28

ashley1 schreef:
[ [url=m/4IC6k3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prijsstijgingen!

Vattenfall hier, volgens de app betaal ik voor mijn 15m2 die ik verbruikt heb deze maand €41. En dus €2,73 per kuub.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:42

Sanet schreef:
Vattenfall hier, volgens de app betaal ik voor mijn 15m2 die ik verbruikt heb deze maand €41. En dus €2,73 per kuub.

Heb je een variabel tarief?
Waarom betaal ik dan 6 tot 7 euro per kuub gas volgens de app van Vattenfall :') -O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:22

Gitana schreef:
Sanet schreef:

Waarom betaal ik dan 6 tot 7 euro per kuub gas volgens de app van Vattenfall :') -O-

Uhhhm, ik weet even niet waar ik dat kan zien? Onder het menu-item Contractgegevens staat alleen maar dat we stroom en gas afnemen. Maar niet via welk soort contract.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:15

Gitana schreef:
Sanet schreef:

Gebruiken jullie nu niet gewoon de bedragen uit de verbuikstabel? Want die zijn natuurlijk inclusief belastingen/netbeheer/vaste kosten. Mijn verbruik was afgelopen maand 1 m3, kosten 21 euro. Maar dat betekent niet dat ik 21 euro per m3 betaal.. Als ik heb dubbele zou gebruiken gaat die 21 euro maar een heel klein beetje omhoog omdat de vaste kosten hetzelfde blijven.

Afbeelding

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:45

Ja klopt. Als hij op 1 kuub staat is het inderdaad een behoorlijk vertekend beeld daardoor.
Waarschijnlijk is het dan inderdaad bij 6 kuub nog steeds een vertekend beeld.
Dan wordt de kuubprijs vast wat lager naar mate ik meer ga verbruiken :P thanx!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:21

Ik las dat elektrisch rijden vandaag duurder is dan op benzine. Moet niet gekker worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:26

Nou, daar sta je dan met je goed gedrag....
Wat 'n treurnis.
Blij dat ik op benzine rij en in Belgie kan tanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:40

Suzanne F. schreef:
Ik las dat elektrisch rijden vandaag duurder is dan op benzine. Moet niet gekker worden.

Dat is echt niet waar hoor... elektrische betaald geen motorrijtuigenbelasting, weinig onderhoud. En de prijs per kilometer ligt ook vandaag nog altijd lager. De meeste mensen hebben thuis een laadpaal en zelf zonnepanelen. Dat is beetje zoiets als wanneer je duur langs de snelweg gaat laden. Maar daar betaal je ook nog 2,30 voor je benzine.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:41

Dan blijft goedkoper rijden (electrisch) voor de mensen die het kunnen betalen :j (met geld maak je geld, of wat was het ookalweer ;-) )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:47

Spenk schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is echt niet waar hoor... elektrische betaald geen motorrijtuigenbelasting, weinig onderhoud. En de prijs per kilometer ligt ook vandaag nog altijd lager. De meeste mensen hebben thuis een laadpaal en zelf zonnepanelen. Dat is beetje zoiets als wanneer je duur langs de snelweg gaat laden. Maar daar betaal je ook nog 2,30 voor je benzine.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... teitsprijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:55

Ja dat is wat ik zeg vergelijken op basis van de huidige elektriciteit prijzen terwijl grote gros een laadpaal op zonne-energie thuis heeft :)

De benzine aan de snelweg, de adviesprijs is ook 30 cent duurder dan gewoon een onbemande.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:57

Laadpalen aan huis zie je niet veel in de stad. Ik lees inderdaad dat 2derde van de electrische rijders een laadpaal aan huis heeft. Dat is niet bij een flat of appartementengebouw denk? Daar zie ik ze niet veel. Wel bij de wat grotere eengezinswoningen :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:59

maar een eigen laadpaal is dus juist duurder dan geen eigen laadpaal op dit moment, als ikh et artikel mag geloven. Tenzij je uiteraard zonnepanelen hebt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:59

Elektrisch rijden is alleen duurder als je thuis laadt met hoge stroomtarieven. Aan de langzame openbare laadpalen is het nog steeds een stuk goedkoper (wij betalen 19ct per kWh aan de laadpaal in ons dorp en 36ct per kWh op het vakantiepark waar we regelmatig laden, dat is zo'n €7 of €13 per 300km.)
En als je thuis te veel zonnepanelen hebt, of een gunstig contract, of een dynamisch contract, dan ben je ook een stuk goedkoper uit.
Daarnaast inderdaad veel minder onderhoud, en nog geen wegenbelasting..

Edit, ik zie in het artikel dat ze wel heel apart hebben gerekend :))
"Een gemiddelde stekkerauto gebruikt per 100 kilometer zo'n 21 kWh." Geen idee hoe ze bij dat verbruik komen := De meeste auto's zitten zo rond de 15 tot 17 kWh per 100km. Sommige rond de 20. En alleen de SUV's en busjes en sportbakken zitten daar boven.
Die van ons verbruikt 14kWh/100km als we alleen snelweg rijden.
Zo kun je jezelf als benzinerijder vrij makkelijk rijk rekenen natuurlijk :')

Om meer kwijt te zijn dan die benzine auto met 15 euro per 100 kilometer zouden we met onze auto dus al minstens €1,13 per kWh moeten betalen. Ik houd de tarieven niet zo goed bij, maar geloof niet dat ik zo'n stroomtarieven al voorbij heb zien komen :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:13

asjemenou schreef:
Zijn de prijzen in het schema niet als je overstapt naar een andere leverancier?

Ja volgens mij wel. Die prijzen in het schema zijn voor nieuwe klanten. Niet voor bestaande klanten !

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:45

Ik belde gister mijn woningbouw ivm dat ik elektrische wil gaan koken en dus een nieuwe stoppenkast nodig heb met aparte groep. Gezien mijne nog uit de jaren 80 is toen de huizen hier gebouwt zijn. Ja nee voorlopig kan dat niet. Ivm een renovatie die gepland staat. Ja eh wanneer dan dat wist ze niet. Kan voor zelfde geld nog wel jaar of langer duren..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:02

Ze zullen voor die renovatie mensen en materialen moeten verzamelen en daar hangt inderdaad een wachttijd (6-18 maanden) aan. Zeker omdat het een groter project zal zijn dan even tussendoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:04

Roosje neem een inductie op gewoon stroom, heb ik ook en werkt perfect.