Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 20:12

Spannend weer idin, ik duim. moet toch eens lukken.

Idd gewoon een brief met bod doen floo nee heb je ja kan je krijgen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:20

Zou leuk zijn weer wat positief nieuws!

Hier komt woensdag de makelaar om alles in gang te zetten.
Ik vind eerlijk gezegd verkopen nog spannender dan kopen :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 20:28

Hier flink wat afgebeld voor taxatie nieuwe huis, allemaal te druk..
Nu gaat onze financieel adviseur het regelen.
Hypotheek aanvraag heeft hij ook in gang gezet

Ook de notaris nog niet gelukt
Ze willen allemaal de aanvraag per mail en zijn vervolgens traag met reageren.

Woensdag komt de aankoopmakelaar voor het bespreken van de verkoop.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:41

Beter in Limburg kunnen kopen dan :D
Ik werd bij beide binnen een dag geholpen.
Allemaal ook super vriendelijk en behulpzaam!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 20:58

Hebben nu ook noord Limburg paar aanvragen gedaan voor notaris. Zitten gebonden aan max twintig km van holthees

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:59

Mwah, hier duurde taxatie regelen een week. Daarna 2 weken wachten op rapport van taxatie. En hypotheek regelen duurt nu al 16 werkdagen bij de hypotheek verstrekker waar wij bij zitten. :+ Notaris was wel snel geregeld (een dag).

Maar inmiddels hebben wij de sleutel gekregen en zijn we al druk bezig met klussen. *\o/*

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:03

Bijzonder dat het zo'n klein landje overal zo verschilt :Y)

Hier morgen en woensdag weer een bezichtiging staan.
Bij 1 waren de bezichtigingen al vol zag ik net dus daar verwacht ik weinig van.
De andere heeft erfpacht, eigenlijk probeer ik dat te vermijden maar flat ziet er mooi uit en ligging in het centrum incl eigen parkeerplek is ook fijn. Iets met kijken kan geen kwaad :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:07

Ik krijg niet echt hoogte van wat nou de gemiddelde tijd is tussen tekenen koopcontract en overdracht.

Wij gingen er vanuit dat een paar maanden toch wel normaal is, maar krijg nu van jullie de indruk dat alles heel snel moet?

Mijn zus en ik hebben beide een woning met koopgarant. Dus op het moment dat we eruit willen gaat de verkoop sowieso lukken in max drie maanden. Maar begin me nu af te vragen of dat te lang is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:12

Wij hebben vorige week vrijdag getekend en krijgen 4 juli de sleutel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:22

Shiloh schreef:
Ik krijg niet echt hoogte van wat nou de gemiddelde tijd is tussen tekenen koopcontract en overdracht.

Wij gingen er vanuit dat een paar maanden toch wel normaal is, maar krijg nu van jullie de indruk dat alles heel snel moet?

Mijn zus en ik hebben beide een woning met koopgarant. Dus op het moment dat we eruit willen gaat de verkoop sowieso lukken in max drie maanden. Maar begin me nu af te vragen of dat te lang is.

3 maanden is heel normaal volgens mij. Wij hebben 6 maanden gewacht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:33

3 maanden is wel normaal.

Hier wil de eigenaar het snel, want hij heeft al 18 weken een andere woning onder voorbehoud.
Hij zit op dezelfde dag bij de Notaris voor zijn oude en nieuwe huis :P

Ik krijg 31 mei de sleutel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:39

Shiloh schreef:

Hypotheek regelen moet redelijk snel. Overdracht kan wel even duren, is per huis verschillend. Huis wat wij hebben gekocht stond leeg, dus wij kregen de sleutel na 7 weken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:12

Ik heb in december gekocht met oplevering 2 mei, 5 maanden dus. En de kopers van mijn huis hebben in januari getekend voor oplevering in juni. Ook 5 maanden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 05:58

Hier in juli gekocht en december de sleutel. Was eerst 1 januari maar werd een maand eerder.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:18

Hier is begin februari ons bod geaccepteerd en we krijgen deze week de sleutel.

Wij zijn heel fijn geholpen door onze hypotheekadviseur die tijdig (binnen een week) de taxateur regelde waarna het taxatierapport ook relatief snel binnen was. We hebben de hypotheek binnen 3 weken kunnen tekenen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:42

idinn schreef:
Als ze je wel wat lijken, gewoon brief er naartoe met dit is mn bod, geldig tot dan en dan.. zie je vanzelf wel of er nog wat in zit :+

Op beide hebben we geboden dus ons bod is bekend maar afgewezen. Dan blijf je toch lekker met je eigenwijze kop hopen op een bod boven de vraagprijs joh. (letterlijk vraagprijs geboden.)

Spannend Shiloh.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:11

Hier hebben we vorige week getekend en 20 mei krijgen we de sleutel al.
Nu mijn huis klaarmaken voor de verkoop, binnekort de foto's maken en dan gaat het beginnen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:15

flooooo schreef:
idinn schreef:
Als ze je wel wat lijken, gewoon brief er naartoe met dit is mn bod, geldig tot dan en dan.. zie je vanzelf wel of er nog wat in zit :+

Op beide hebben we geboden dus ons bod is bekend maar afgewezen. Dan blijf je toch lekker met je eigenwijze kop hopen op een bod boven de vraagprijs joh. (letterlijk vraagprijs geboden.)

Spannend Shiloh.

Je zou ook zelf de makelaar kunnen bellen. Wij hadden een bod gedaan van de vraagprijs, waarna ze voor een ander (hoger) bod zijn gegaan. Die kopers hebben zich teruggetrokken en toen kwam het weer beschikbaar op Funda. We hebben toen de makelaar gebeld dat ons bod nog stond en inmiddels wonen we in ons nieuwe huis.

Soms moet je even over je ego heenstappen. Ik had hetzelfde als jij, maar ben nu blij dat ik toch gebeld heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:38

Shiloh schreef:

Volgens mij is dat wel de standaard hoor.

Wij hebben een huis gekocht wat leegstaat. ene eigenaar overleden, andere naar een versorgingstehuis. Familie is het dus aan het afhandelen en geen enkele baat bij langer wachten. Wij komen uit een huurhuis met een maand opzegtermijn per dag (dus je hoeft niet te wachten op een nieuwe maand). Dus voor ons kan het ook allemaal snel. Maar dat is toch wel de uitzondering. Verder was alles pas beschikbaar na 3 maanden na bezichtigingsdatum.... Dus zou me niet al teveel zorgen maken. Ook heel wat huizen bezichtigd waar de eigenaar blij was al het zo lang mogelijk gerekt kon worden ivm verbouwing, nieuwbouw, etc.

Duurt hier alsnog wel lang met administratieve afhandeling, vind ik. Geen idee wat normaal is. Do koopcontract gehad. Vrijdag getekend. Maar verkopende partij nog niet getekend :') Zou blij zijn als alles rond is. Blijft toch nog een beetje spannend zo nu alles buiten je eigen macht ligt :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-22 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:40

Ja het kan natuurlijk zijn dat er betere biedingen zijn, of biedingen met betere voorwaarden.

Dat het misschien nog op Funda staat zegt niets, mijn huis staat ook nog niet verkocht ovb of onder bod, terwijl het voorlopige koopcontract al getekend is.
Bij mijn ouders huis heeft alleen onder bod gestaan op Funda en was binnen 1 dag verkocht.

De tip van mavantos is een goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:41

Shiloh schreef:
Ik zit al een tijdje mee te lezen in dit topic. Vandaag voor het eerst een bezichtiging gedaan. Woensdag nog twee. Spannend hoor.

Mijn zus en ik hebben tijdens Corona 1,5 jaar samen gewoond en dat is ons erg goed bevallen. Dus we zijn samen op zoek naar een huis. Beetje alternatief wellicht, maar we zien er eigenlijk alleen maar voordelen van. Zelfs al krijgt een van ons een relatie, we zijn beide het type dat niet zomaar zou willen samen wonen, maar zou willen LATten, dus zolang we een huis kunnen vinden met voldoende privacy, moet er toch heel wat mogelijk zijn.

Maar goed, we weten ook wel dat we onze verwachtingen flink moeten temperen, en dat het momenteel ongelofelijk lastig is.

Leuk en spannend :D Heb nog wel gehoord dat het een uitdaging kan zijn om een hypotheek aan te vragen als zussen. Ken een tweeling die samen een huis kochten, en die hadden wat issues daarmee. Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt :D Maar misschien goed om daar wat tijd voor in te plannen met je voorbehoud van financiering :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:53

Ik wist 14 juli dat ik het huis had, een week later getekend, 24 september had ik de sleutel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:05

Mijn werkgever vertelde mij een verhaal dat zij er eerst ook niet uitkwamen in concurrentie met andere bieder. Die zijn toen gewoon zelf gaan aanbellen, en gezegd “wat moet erbij om het te laten lukken”, buiten de makelaars om.

Een makelaar mag dat niet, die zit vast aan regels. Maar als particulier heb je dat soort beperkingen niet.

Weet niet of ik zo brutaal zou durven zijn, maar goed, als je echt met de handen in haar zit… wie niet waagt wie niet wint.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:29

idinn schreef:

Spannend Shiloh.[/quote]

Je zou ook zelf de makelaar kunnen bellen. Wij hadden een bod gedaan van de vraagprijs, waarna ze voor een ander (hoger) bod zijn gegaan. Die kopers hebben zich teruggetrokken en toen kwam het weer beschikbaar op Funda. We hebben toen de makelaar gebeld dat ons bod nog stond en inmiddels wonen we in ons nieuwe huis.

Soms moet je even over je ego heenstappen. Ik had hetzelfde als jij, maar ben nu blij dat ik toch gebeld heb.[/quote]

We hebben al met de makelaar gesproken. Mensen van het ene huis blijven bij hun prijs en die anderen willen toch nog even wachten maar bellen we zeker over een paar maand weer hoor.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:59

Vandaag een huis bezichtigd dat er prima uit zag.
Helaas moet het voegwerk van de gevels wel gedaan worden, en moet er buiten worden geschilderd.
Niet smaak gerelateerd zeg maar, maar meer noodzaak.

Dus even uitzoeken wat zoiets kost.

Donderdag nog een bezichtiging. Is voor een appartement, ruim in mijn budget. Dus we gaan het zien.

Mij huidige woning kocht ik half mei, en op 1 augustus kreeg ik de sleutel (2,5 maand)
Nu is overdracht meestal in overleg. Ik weet van bijna niemand die zijn huis verkoopt voordat ze iets anders hebben. Dus vaak afhankelijk van oplevering / overdracht nieuwe woning. En ik heb al dingen voorbij zien komen tussen een per direct te betrekken en september.