Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:52

Of het systeem is veranderd. Wij hebben onze plissé van Veneta nu ruim vijf jaar.

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:01

Niet alle plissé hebben binnen en buitenkant zelfde kleur. Dat is een optie, weet ook niet of het bij elke kan. Het staat bij enkele aangegeven.
Misschien was er veel vraag naar en dus een nieuwe optie inderdaad.

Sem_
Berichten: 7773
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:09

Ah dat zou goed kunnen! Ze hebben een heleboel tinten wit ook, wij zijn uiteindelijk voor Crystal gegaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:37

Ik zie nu idd dat er bij bepaalde kleuren een keuze is om de buitenkant in dezelfde kleur te krijgen, dat was toen niet. Wat betreft de isolatie: dat werkt echt, zowel geluid als koude/warmte worden goed tegen gehouden. Wij hebben overal beneden de kleur espresso en semi-transparant.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:38

Plukje schreef:
PSvanLot schreef:
Wat bedoel je met isolatie? Ik wil sowieso veel glas, of het nu een harmonica is of wat anders.

Beestjes zijn hier geen probleem. Wonen niet in een bos oid. Vind wat insecten in huis ook niet zo'n ramp. Hebben er nu ook met de grote tuindeuren die vaak open staan.

Wij hebben een klein vermogen uitgegeven aan het isoleren van het complete huis. Daarmee houden we in de winter niet alleen de kou buiten, maar in de zomer ook de warmte. Dat heeft geen zin meer als je een harmonicadeur van 10 meter breed open gooit.


A op die manier.
Ik wil met mooi weer gewoon de deuren open. Met heel warm weer houd ik ze overdag dicht, maar anders alles open.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:16

Ceetje_bokt schreef:
De plissé gordijnen van Veneta hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik wel jammer vind is dat de kleur aan de buitenkant wittig is en niet dezelfde kleur als aan de binnenzijde. Als ik een gordijn had moeten hebben, ging ik voor een duurdere. Ik ons vorige huis hadden we plissé van Bruynzeel ofzo: veel duurder, maar wel twee zijden in dezelfde kleur.


Ik heb gewoon binnen en buiten zwart hoor

IMANDRA

Berichten: 9830
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:04

Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)

Sem_
Berichten: 7773
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:19

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft of ze verduisterend zijn of niet (de plissé gordijnen).

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:53

IMANDRA schreef:
Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)

Het gaat me ook niet om het glas. We hebben tripple glas. Maar wij zouden die deur niet hebben om hem dicht te laten. Het ging om dus om het openzetten van de deuren en het gevolg daarvan. Toen het laatst 32 graden buiten was, was het bij ons binnen 21 graden. Dat is echt een ongekend resultaat zonder airco. Zonde om dan de harmonicadeur open te gooien. Hoe gaaf ik het ook zou vinden.

knollentuin
Berichten: 10414
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:16

Plukje schreef:
IMANDRA schreef:
Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)

Het gaat me ook niet om het glas. We hebben tripple glas. Maar wij zouden die deur niet hebben om hem dicht te laten. Het ging om dus om het openzetten van de deuren en het gevolg daarvan. Toen het laatst 32 graden buiten was, was het bij ons binnen 21 graden. Dat is echt een ongekend resultaat zonder airco. Zonde om dan de harmonicadeur open te gooien. Hoe gaaf ik het ook zou vinden.

Maar op dat soort dagen hou je de boel dicht, de andere dagen dat het buiten niet zo extreem warm is zet je hem open, ik zou ook zo een grote deur willen :j

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:23

knollentuin schreef:
Maar op dat soort dagen hou je de boel dicht, de andere dagen dat het buiten niet zo extreem warm is zet je hem open, ik zou ook zo een grote deur willen :j

Links om of rechts om, het heeft effect op de temperatuur binnen ook als het buiten maar 24 graden is. Hoe gaaf we het ook vonden heeft dat plus alle beestjes (hier midden in het bos hebben we heeul veeul beestjes) hebben ons doen besluiten de investering niet te doen. Gelukkig geen spijt van.

IMANDRA

Berichten: 9830
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:04

Plukje schreef:
IMANDRA schreef:
Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)

Het gaat me ook niet om het glas. We hebben tripple glas. Maar wij zouden die deur niet hebben om hem dicht te laten. Het ging om dus om het openzetten van de deuren en het gevolg daarvan. Toen het laatst 32 graden buiten was, was het bij ons binnen 21 graden. Dat is echt een ongekend resultaat zonder airco. Zonde om dan de harmonicadeur open te gooien. Hoe gaaf ik het ook zou vinden.


Maar dat is toch niet specifiek voor deze deuren, maar met álle deuren?

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:28

IMANDRA schreef:
Maar dat is toch niet specifiek voor deze deuren, maar met álle deuren?

Dit is de enige deur die over de volle breedte open gaat. Dat doe je natuurlijk ook om het effect van zo’n deur ten optimale te benutten. Als je hem maar een klein stukje open zet, dan heb je ook geen harmonicadeur nodig.
Bij ons zou dit een stuk van 10 meter met daarnaast een stuk van 5 meter betreffen. Zo’n deur is drie keer duurder dan een ‘gewone’ kunstof schuifpui met tripple glas. Als ik zo’n investering zou doen, dan zou ik hem open willen ook ;) .

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:09

IMANDRA schreef:
Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)


Als je ze dicht houdt dan zal het geen verschil maken.

Ik wil ze juist omdat ik dan een heel groot stuk open kan zetten. Ga dan ook de tuin zo aan laten leggen dat het in elkaar overloopt.
Beetje zoals dit.

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:10

Plukje schreef:
IMANDRA schreef:
Met die harmonicadeuren, met goed glas erin zal het vast wel meevallen met het warmte verlies etc wat je hebt toch? (Ik vind ze ook interessant voor in onze NOM woning straks namelijk)

Het gaat me ook niet om het glas. We hebben tripple glas. Maar wij zouden die deur niet hebben om hem dicht te laten. Het ging om dus om het openzetten van de deuren en het gevolg daarvan. Toen het laatst 32 graden buiten was, was het bij ons binnen 21 graden. Dat is echt een ongekend resultaat zonder airco. Zonde om dan de harmonicadeur open te gooien. Hoe gaaf ik het ook zou vinden.


Er zijn zoveel dagen/avonden dat het geen 31 graden is en ze wel open kunnen.

Ons huis is nog nooit warmer dan 23 graden geweest in de afgelopen 4 jaar dat we er wonen. Bij heel warm weer blijft alles dicht. Daarbuiten heerlijk open als het kan!

MyWishMax

Berichten: 25544
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:05

Het ligt ook gewoon heel erg aan het huis. En als het buiten zo warm ks doe je het toch al niet open meestal.

Hier zou het niks uitmaken. Als het buiten 30 graden is is het binnen 28 :+ Ik vind die deuren geweldig en snap dus wel dat je het zou doen. Prachtig, idd met de tuin zo.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:10

Jester_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:
De plissé gordijnen van Veneta hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik wel jammer vind is dat de kleur aan de buitenkant wittig is en niet dezelfde kleur als aan de binnenzijde. Als ik een gordijn had moeten hebben, ging ik voor een duurdere. Ik ons vorige huis hadden we plissé van Bruynzeel ofzo: veel duurder, maar wel twee zijden in dezelfde kleur.


Ik heb gewoon binnen en buiten zwart hoor


Dat witte aan de buitenkant heeft toch meer te maken voor de zon? Wij krijgen het straks ook in de keuken, omdat de zon er hier altijd vol op staat in de zomer. Daarom bewust gekozen voor een witte buitenkant, volgens de verkoper veel meer zonwerend.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:21

Zolang de zon vol op het glas staat blijft er van het zonwerende niet veel over. Dan kaatst het van de gordijnen weer terug op het glas waardoor dat nog meer opwarmt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:48

Als je de plisségordijnen helemaal sluit, houden ze echt veel kou en warmte tegen.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:48

DubbelFun schreef:
Zolang de zon vol op het glas staat blijft er van het zonwerende niet veel over. Dan kaatst het van de gordijnen weer terug op het glas waardoor dat nog meer opwarmt.


Doordat het twee lagen zijn, heeft het altijd een isolerende werking. Tuurlijk werkt zonwering aan de buitenkant van je raam nog beter, maar voorlopig willen wij dit eerst proberen. Het witte aan de buitenkant heeft altijd een meer zonwerende werking dan als je het niet zal hebben.

MarliesV

Berichten: 15264
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:31

Wij hebben achter (zonkant) aan de keukenramen ook plisegordijnen, enkelvoudig gebroken wit, houden super veel warmte buiten. De zon brand daar vol op maar het scheelt veel meer dan we ooit hadden verwacht.
Hebben wel over screens aan de buitenkant nagedacht maar dat is nu niet nodig door deze oplossing.
Zal altijd iets beter werken, maar nu is het heerlijk licht in huis en toch warmt het nauwelijks op.

Die van ons komen trouwens van raamdecoratie.com
Erg nette service, fijn bedrijf.

lukka63
Berichten: 1423
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:05

Ik heb 2 vragen, zijn er mensen die rolgordijn van screenstof hebben ? Hoe bevalt dit?
We kijken ook naar Duettes,nu is me al een paar keer opgevallen dat er deukjes zitten in de plooien in showrooms, wij hebben ramen van 240 hoog ze gaan dus ook helemaal dicht met spots erboven als er dan onregelmatigheden zijn in stof zie je dat wel denk ik.
Komt dit bij jullie voor of is het omdat iedereen er met zijn tengels aan zit in showroom?

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:25

MarliesV schreef:
Die van ons komen trouwens van raamdecoratie.com
Erg nette service, fijn bedrijf.


Hoe werkt dat precies? Gewoon via internet bestellen of komen ze langs?

karijn

Berichten: 5428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:46

Niets zo veranderlijk als het weer…..en onze jacht naar een nieuwe vloer. Gingen we eerst voor een visgraat, nu zijn we heel erg gecharmeerd van de brede rechte planken. Wilden we eigenlijk een lichte vloer, nu twijfelen we over een donkere.

Afbeelding

Ik vind zelf de donkere linksonder prachtig.

CairnTerrier

Berichten: 993
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:12

De vloer op de ondergrond vind ik persoonlijk het mooist :Y)