Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:44

Ik ben eigenlijk mijn kledingkast aan het opruimen. Dingen die ik amper tot niet draag gaan op vinted, zodat ik enkel dingen overhou die ik wel met regelmaat aantrek. In principe zou ik dan nog ongeveer 1/3 eruit moeten gooien maar ik geef mezelf wat respijt :o Plan is dat er enkel meer kwalitatieve en tijdloze dingen voor in de plek komen.
Idem met schoenen, maar daar draag ik alles sowieso al sneller en makkelijker af. Hakken die oncomfy zijn of te hoog en dus 1-2x gedragen: weg ermee.

Louboutins staan al ja-ren op mijn verlanglijstje. Daar wil ik wel echt in investeren. Ik heb voor dagelijks gebruik een Michael Kors handtas, een eenvoudig zwarte leren, type kleine shopper en een kleine cognac lederen. En dan 2 kleinere tasjes, cognac en olijfkleur, voor als we ergens heen gaan dat wat fancier is.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:48

Kleding... Ik zal deze vakantie ook alles eens opruimen. Kijken of ik wat op vinted kan plaatsen.
Ik geef niks om dure handtassen en pumps. Doe mij maar comfortabel, maar wel kwaliteit. Gisteren weer nieuwe binnen gehad... Ook daar maar eens goed gaan uitzoeken deze week.

Het wordt maar weinig met het weer voorlopig. Wil zomerkleding aan..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:50

Ik geef ook weinig om dure kleding en schoenen, schoenen zijn sowieso een ramp bij mij want ik heb maatje 43 en brede pootjes en redelijke wreef dus val gauw in de categorie mannenschoenen. Loop dus vaak op (mannen) sneakers.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:55

Ik heb geen handtas meer _O- zelfs mijn portemonnee gebruik ik nog maar zeldzaam. Als ik ooit mijn telefoon kwijt raak ben ik echt zwaar de sjaak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:00

Oh ik hou gewoon van het type schoen op zich. Steve Madden vond ik ook een paar leuke modellen van een tijd terug (nog voor Corona) maar geen enkele past bij mijn type voet. Dan is dat gewoon een no go. Stel dat dat met Louboutin ook zo blijkt te zijn, jammer maar helaas dan.
Ik draag weleens graag iets wat opvalt, maar op een subtiele manier, maar wat je outfit wel gelijk net een tikje meer geeft. Onder een blazer een shirtje van hard rock café bijvoorbeeld (ik heb niet de standaard witte shirt van HRC). Een jeans met hemdje met korte mouw, bijpassende sneakers en bretels in zwart of donkerblauw. Of mijn personalized All-Stars, maar die zijn bijna op nu. Mijn dagelijkse kleine leren handtas, die net opvalt omdat ze zulk heerlijk soepel en zacht leer heeft.
Mijn knielange, doodbrave jurkje met pied-de-poule motief, dat met zwarte nylons en zwarte enkellaarsjes met hoge hak gelijk een heel ander cachet krijgt.

Daar kan ik echt Fun in hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:24

Ik heb een kast vol schoenen en 80% draag ik amper. Er zijn er ook een paar die eigenlijk net te ruim zijn. Maar ja, maat kleiner past niet en wel willen hebben. Dus er ligt ook een rol dubbelzijdig tape en en schaar tussen de schoenen. Gewoon vastplakken die hap _O-

Maar eigenlijk zou ik gewoon streng moeten zijn en heel deel wegdoen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:29

O ik kleed me ook graag leuk :j en heb echt best dure stukken. Maar ik miskoop me eigenlijk zelden. Dus wat hier weggaat, valt meestal gewoon uit elkaar :D ik ben er ook echt streng mee: wat ik een jaar niet heb aangehad gaat weg.

Ik heb momenteel nog 1 klein handtasje in zwart leer die ik zelden gebruik. Ik heb hem meestal niet meer bij. Ik heb een ini mini portefeuille en mijn telefoon. Verder sleur ik niet zoveel mee.

Qua kleren kan ik ook echt wel streng zijn. Heb ik het echt nodig of wil ik het gewoon? Ik heb momenteel nog een goed gevulde kleerkast, enige wat er weer eens bij moet zijn enkele panties. Dan kan ik weer vooruit. Bij het paarden of loopgerief zou een nieuw shirtje of broek of pull wel eens leuk zijn (want het meeste is echt heel erg afgedragen nu) maar dat kan gewoon wachten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:41

Ik ben denk ik niet zo’n vakantie ganger. Het geeft me altijd veel stress. Voorbereiden, pakken. Is het wel schoon en is het zoals op de website.
Ben afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Jaar ervoor naar Turkije in mei vakantie en in zomer vakantie naar Duitsland op een camping.
Ik ben er nog niet uit waar ik nou happy van word. Voor dit jaar zou ik graag in Nederland in een huisje zitten, misschien geeft dat me minder stress. Heb tenslotte wel 3 weken kinderen te entertainen.
Zocht eigenlijk iets op Terschelling maar kan niks vinden, alleen heel kort en heel duur.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:44

Varekaj gecondoleerd..

Enne ik spaarde ook altije voor reizen. Maargoed toen ik mijn man ontmoette gegaan voor een sta caravan en daar ben ik nu met ons kleintje en corona heel blij mee. Komende jaren dus sowieso lekker hier en betalen ook elk jaar huur van de grond e.d. Maar misschien eens een keer er tussenuit. Als we minder afhankelijk zijn met kids van luiers en slaapjes dan zou ik graag weer eens een mooie reis doen waar ze mee kunnen. Maar eerst nog een nr 2 als het meezit dus voordat die groter is..

Vooral het duiken mis ik en de hikes in de ongerepte natuur!

Verder nu weer geld op de spaar geschoven. Eens kijken of we er vanaf kunnen blijven. We zitten nog steeds in quarantaine ivm corona besmetting. Dus terrasjes en shoppen is uitgesteld. Mijn verjaardag is nog de vraag of die volgende week zondag door kan gaan en of we daar wat aan uit kunnen geven. A.s. maandag ben ik echt jarig maar die is sowieso nog in afzondering.
We hebben ook vakantie volgende week zaterdag dus verwacht nog wel wat uitgaven aan terrasjes tegen die tijd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:49

Kleren en schoenen is eigenlijk wel een categorie waar ik heel goed ben in niet-kopen. Vorig jaar heb ik zelfs helemaal niets in die categorie gekocht. En het jaar daarvoor zou ik al goed moeten nadenken, sowieso wel een paar schoenen.
Ik heb nu een goedgevulde kleer- en schoenenkast met verschillende outfits voor verschillende gelegenheden, waarom zou ik dan constant meer kopen? Ik koop enkel wanneer ik iets nodig heb wat ik nog niet heb of wanneer hetgeen ik heb kapot/niet meer voor het doel geschikt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:52

Ik heb veel kleding die ik oprecht leuk vind en heel graag wil dragen, maar te weinig gelegenheid toe. Op het werk mogen haltertops of halterjurken niet, tenzij er een jasje overheen zit ivm blote schouders. Ja, ik draag zoiets vaak juist omdat het pokkeheet is, dan is een jasje niet handig :') Iets met hele brede schouderstukken, net geen mouwtje zeg maar, dat mag wel maar smaller is eigenlijk een no go. Rokjes idem, knielengte of liefst met (niet te transparante) panty onder als ze korter zijn.
Idem met topjes, liefst mouwtje en anders zo breed mogelijk schouderstuk. Subtiel décolté mag wel. En qua combineren, het mag wat in het oog springen maar niet extravagant.

Voor de rest zit ik ofwel thuis, ofwel op stal. Ja, dan kies je vaak genoeg voor gewoon makkelijke kledij natuurlijk. Dus wat ik nu aan het wegdoen ben is kledij die niet werkproof is zeg maar, en voor die 3x/jaar dat het aan kan vind ik het zonde om er een hele lading van te hebben. Ik hou een paar exemplaren die ik echt dolgraag draag buiten werk om en de rest, weg ermee.

Shirts koop ik regelmatig, maar die draag ik ook echt constant. En wanneer niet meer suitable voor werk of nette gelrgenheid, dan gaan ze de kast met sportkleding in. Dan draag ik ze af bij de paarden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:35

Ja dat heb ik ook wel dat ik veel verschillende ‘kleerkasten’ heb:

Werk: extreem business op vorige werkplek, denk maar maatpakjes.
Casual chic: waar ik in vrije tijd in rondloop of voor nieuwe kantoorbaan.
Casual: broeken/tops. Beetje te zien in welke bui ik ben.
Feestjes : jurkjes en hakken :D
Chill voor thuis
Loop kleren
Paardenkleren
Vakantie kleren :vale shirtjes en mottige shorts voornamelijk en 1 berenpull :D ik reis met 7-8 kilo bagage dus loop de hele reis in het hetzelfde haha. Na 20-25 dagen ben ik het soms wel zat :’)

Ik bereid mijn reizen heel minutieus voor. Wij trekken rond maar elke slaapplek is met veel zorg uitgezocht, ook al kost het maar 10 euro. Het valt zelden tegen. Reviews zijn vaak wel veelzeggend. En doordat ik veel reis vind ik het niet zo erg als er ergens een nacht of een activiteit tegenvalt. Inmiddels weet ik ook heel goed wat werkt en wat niet voor mij op reis. Kan me wel inbeelden dat als je enkele weken naar 1 plek gaat dat je daarvan stresst! Ik heb overigens ook een vaste inpaklijst, echt heerlijk! Heb met een uurtje mijn pack wel klaar.

Ik twijfel een beetje of ik mijn tweede baan ga aanhouden. Denk met de studie erbij dat het onmogelijk wordt maar financieel scheelt het wel echt. Komende maanden even testen hoe ver ik kom er zonder (dus gewoon opzij zetten).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:37

Ik hou van reizen, mijn grote spaar doelen zijn dan ook reizen en emigreren. Dat zijn de redenen waarom ik op heel veel andere dingen bespaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:47

Met hakken hoger dan 3cm ben ik vaak al overdressed op familiefeestjes met mijn schoonfamilie :+ en in ons stadscentrum is alles kassei of onhandige tegels. Dus ik trek ze niet zo vaak aan als ik zou willen. En er zijn algemeen erg weinig feestjes bij ons _O- en om nou ermee in de kroeg te gaan zitten op 100m van de deur... Vriend waardeert het uitzicht zeker wel, maar dan ben ik eerlijk gezegd wel wat te lui haha.

Op vakantie pak ik wel uit met jurkjes! Tenzij we iets heel actiefs gaan doen, rotswandeling of grotten bezoeken ofzo. Dan is een short/broek handiger.

Maar goed, kledingkast werkproof maken is wel leuk, want het levert alsnog een kleine zakcent op. En het laat ook nadenken bij nieuwere aankopen: kan het of kan het niet? Ik heb ook 2 pakken en verder enkele blazers en blousjes gekocht een tijd terug die makkelijk te combineren zijn met een paar gekledere broeken. Met weinig toch veel opties nu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:55

Ik heb timberlands gekocht. Waren 220 euro.
Ik kan ook alleen maar op timberlands lopen, van andere schoenen krijg ik pijn in mijn knieën.

In december ga ik wel even los in New York. Maar levi's en victoria's secret en timberlands zijn daar wel goedkoper

Net even de energie stand gecheckt en gaat goed. Krijg waarschijnlijk weer een leuk bedrag terug

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:55

Overdressed bestaat in mijn wereld niet :D de ene keer kom ik aanzetten in sneakers en jeans en hoodie. De keer erop sta ik in hakken en fancy jurkje met alles erop en eraan :D maar idd: ook hier zijn hakken in de stad erg lastig. Ik heb een tijd als motto gehad: liever zere voeten dan plat. Ik liep toen quasi altijd op hakken. Had een baan waar ik ook op pumps moest lopen en dat ging echt vaak op naaldhakken van 10cm. Ik heb het wel een beetje meer losgelaten haha.

Moonsparkle: idem! Hier gaat er veel geld naar reizen en ook naar het plan om ooit te emigreren. Of we het gaan doen hangt echt van een paar factoren af, vooral veiligheid.

In de tactiek van besparen hebben we wel eens alle bubbels uit de Aldi geproefd :') we trekken wel elk weekend wat open dus even rondkijken in de prijsklasses kan geen kwaad :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:58

Haha, en welke bubbels waren nu het lekkerste?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:01

Prosecco ballaturi vonden we erg lekker voor de prijs (6,99).
En Louise d’estree touraine brut was ook prima (8 euro dacht ik).
Qua witte wijn is de La Capelude (5 euro) echt heel lekker trouwens!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:06

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de prijs kwaliteit verhouding van de Aldi wijnen eigenlijk altijd wel goed vind...

Tuurlijk kan het een keer je smaak niet zijn maar dat kom ik met wijnen bij de jumbo of de AH ook geregeld tegen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:07

Ja eens, hebben prima wijntjes daar.
Ze hebben ook een witte wijn van nog geen 2 euro, die is ook lekker.
Verder vind ik de 1 heart cava van jumbo erg lekker. Helaas geen jumbo hier.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:09

Ha dat van jumbo ga ik onthouden!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:10

Mijn wijn aankopen gaat zo :

Lage prijs : check
Leuk plaatje : check.

Schat, hier is je 2 maandelijkse fles wijn :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:14

Wij drinken geen alcohol dat scheelt denk ik wel in de kosten :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 16:49

Nou dat is zeker zo Moonsparkle.
Ben erg van de lekkere wijnen en ook van uitproberen en wijnproeverijen etc :Y) :9k lekkere hapjes erbij, daar kan ik enorm van genieten. Heb zelfs twee officiële diploma's :+
Dus vandaar dat ik ook erg graag naar Toscane ga deze zomer. Ga ik helemaal los :))
Heb dat ook met koffie trouwens. Zalig. Ooit barista opleiding gedaan. Heb B&B gehad, kwam goed van pas.

Maar goed. Hou me in het dagelijks leven in hoor want je kunt er helemaal op los gaan :D

M'n kledingkast is aardig op orde. Wil graag nieuwe schoenen voor bij jurkjes. En uiteraard wil ik ook nog een paar nieuwe zomerjurkjes. Ben erg van de jurkjes. En toen mijn knieën nog niet kapot waren door het paardrijden (paar keer erg ongelukkig gevallen helaas) hield ik van flinke hakken. Vind dat ook gewoon mooi. Nu kan ik daar niet meer lang op lopen maar bevallig aan de bar staan lukt nog aardig := =:)

En ik koop elk jaar een echt goede jeans. De oude gaat dan richting kluswerk. Heb altijd Corel of Tommy Hillfiger. Kost wat. Maar heb je ook echt wel wat. En als ik geen geld heb op het moment dat de jeans helemaal op zijn ga ik net zo makkelijk naar de HEMA, want hoe dan ook, die skinny's van de HEMA staan best aardig en zitten me prima. Zijn minder mooi qua stof.

Vroeger stond een jute zak me nog goed, vind wel dat als je ouder word je meer geld kwijt bent aan kleding voordat het weer een beetje wat wordt zeg maar :P :))

Nou zoonlief afgeleverd bij zijn nieuwe woonadres. Hier maar liefst 3 km vandaan :') het zal me benieuwen :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:43

Oh joh, die komt elke dag thuis eten en zijn was brengen. 3km is echt te dichtbij :+