[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 19:58

nobillity schreef:
Ik weet precies welke hengst jij bedoeld. Kwamen er ook regelmatig langs ook met een merrie. We hielden ons hart vast en uiteindelijk is het bij jou gebeurd. Pfff.

Prachtige hengst daar niet van maar die eigenaar is zo’n simpele boer en denkt niet na over de gevaren. Paard is namelijk al vaker ontsnapt

Ik stuur je even een pb :D 'Gelukkig' dat het bij mij is gebeurd en niet bij jouw merrie.. dat had anders afgelopen denk ik..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:36

Ik was nog wat slaperig en las dit:
Citaat:
Kevin moet altijd een stukje langs het hek mee rennen, om te laten zien hoe stoer ie is _O-

Ik dacht , huh? Hoe kan dat met zijn knie? :') :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 13:43

rocymax schreef:
Ik was nog wat slaperig en las dit:
Citaat:
Kevin moet altijd een stukje langs het hek mee rennen, om te laten zien hoe stoer ie is _O-

Ik dacht , huh? Hoe kan dat met zijn knie? :') :')

_O- _O- Blijft leuk hahaha :') Sowieso: ik zie 'm al gaan _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 14:25

Gelukkig weer een pagina verder, vorige pagina was wel erg langzaam met laden elke keer := Dan ook maar gelijk een weekje verder met updaten! :D 27 januari t/m 2 februari! Eindelijk januari uit!

Brego wilde duidelijk maken dat hij graag weer terug wil naar de sneeuw _O-

Afbeelding

Afgelopen weekend (25 januari) naar de Western Experience geweest in de Brabanthallen, en een hoop leuke dingetjes gescoord :D :):) Voornamelijk veel voor de logeerkamer :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo fijn om dit te zien :+: Gelukkig zo'n goeie match <3

Afbeelding

Deze was wel aan vervanging toe := <|-

Afbeelding

Dus een mooie nieuwe plant wezen halen :D

Afbeelding

En het hoekje weer gezellig gemaakt :+:

Afbeelding

Ook op tafel geprobeerd een beetje op te ruimen en iets leuks neer te zetten :P

Afbeelding

Deze is ook wel klaar :=

Afbeelding

Gelukkig hebben we de kerstcadeautjes nog als herinnering, want daar is vooral 1 iemand heel erg blij mee _O- [&]

Afbeelding

Afbeelding

Mafketel :')

Afbeelding

Snow vindt steeds meer haar draai.. :D

Afbeelding

En is lief voor Flitsie :+: We waren een beetje bang dat ze Flits zou 'verpesten'.. het is zó'n leuke kat, en Snow was dat de eerste dagen niet _O- Maar ze is gelukkig helemaal bijgetrokken en even een spoiler naar nu:
Spoiler:
het is een grote lieverd, wil altijd op schoot, kroelen, komt overal vandaan als ik haar roep, tis echt een schatje <3

Afbeelding

Met een toch al lege kerstboom gelijk ook nog kunnen oefenen voor volgend jaar :P

Afbeelding

Gelukkig deze week ook weer een roostervrije dag :):) Lekker wezen rijden :+:

Afbeelding

Afbeelding

Modder blijft een dingetje :=

Afbeelding

En tijdens m'n ritje met Tamme helemaal verzopen _O-

Afbeelding

Dus thuis even lekker in een warm bad bijkomen, maar daar maakte Snow haar eigen feestje van _O-

Afbeelding

Zelfs ín bad moest ze ff checken, was even bang dat ze erbij zou springen, maar dat deed ze gelukkig niet :')

Afbeelding

Uiteindelijk is ze maar neergestreken op m'n handdoek :')

Afbeelding

In bad weer wat leuks bedacht om ooit te gaan maken :P

Afbeelding

En 's avonds weer een heerlijk diner voorgeschoteld gekregen :+:

Afbeelding

Later wil ik terugkomen als kat denk ik... wat hebben die een luizenleven :oo <3

Afbeelding

Afbeelding

Weer nieuw hooi halen :):)

Afbeelding

Altijd zo leuk! :D

Afbeelding

Zaterdags vrienden op bezoek, dus de zoveelste rondleiding haha :D Maar blijft leuk, als we achterin komen en het hoekje omlopen: "ohhh, hoort dat er óók nog bij?!" :oo Jaaa :D :):) <3 :+: Trots :D :D

Afbeelding

Zondags weer naar mijn opa en oma in Drenthe :+: Brego mee, anders was hij zo lang alleen.. dus daar in het bos gewandeld, waar ik zoveel herinneringen heb aan wandelingen met mijn opa.. al zijn verhalen over de dieren daar, paddenstoelen of besjes <3 :+:

Afbeelding

Ennnnn bij Dije wezen kijken!!

Afbeelding

Afbeelding

We weten inmiddels allemaal hoe dat is afgelopen! :D
De knapperd nu, langzaam begonnen aan zijn opleiding, want afgelopen 12 april is hij 3 geworden!! :oo :):) Y)(^)

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:25

Weer twee updates om bij te lezen, leuk!

Spannend zo'n buitenritje, maar goed dat je zn steigertrucje al kent, maakt t mss íets makkelijker om te kunnen blijven zitten.
Die kat, haha, die dacht jij in bad dan neem ik t toilet :D
Hoe ist met de wormen van Wilgje, is ze ervanaf gekomen?
En Dije <3 ik blijf erbij, wat een knapperd

sureido

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:50

Leuke update weer. Ben geen katten fan maar die zien er wel heel lief uit! En ja die hond... hij spreekt gewoon echt met zijn blik ‘ik ben best ondeugend maar heb dit zogenaamd niet door’ :=

Ziet er allemaal weer heerlijk uit! Toen was het leven nog normaal. Raar eigenlijk als jij typt naar Drenthe op bezoek en vrienden over de vloer dat ne meteen denkt oh das onhandig. :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:04

Is die tekening een ‘vastbindpaal’?
Toevallig al uitgevoerd?

Hier twijfelen we erover. Wil liever 2 palen om ze tussen vast te zetten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 10:29

Lys_PPA schreef:
Weer twee updates om bij te lezen, leuk!

Spannend zo'n buitenritje, maar goed dat je zn steigertrucje al kent, maakt t mss íets makkelijker om te kunnen blijven zitten.
Die kat, haha, die dacht jij in bad dan neem ik t toilet :D
Hoe ist met de wormen van Wilgje, is ze ervanaf gekomen?
En Dije <3 ik blijf erbij, wat een knapperd

Ja, daar was ik inderdaad blij om, dat ik die beweging van hem al wel gewend ben.. maar alsnog lag ik er bijna af := En dat gebeurt, zeker bij Tamme, niet zo vaak :P
Ze is gelukkig wel van de wormen afgekomen.. na het toedienen van die eerste kuur is er zóveel afgekomen! :oo Later nog een kuur gegeven, om het restant eruit te laten komen, maar toen was het nog maar minimaal. Rest van de paarden is niets afgekomen gelukkig.
Nou hè... Tis ook wel echt een knap paard, en heel lief en zachtaardig, dat maakt 'm nog mooier eigenlijk. Nog wel een beetje een watje _O-

sureido schreef:
Leuke update weer. Ben geen katten fan maar die zien er wel heel lief uit! En ja die hond... hij spreekt gewoon echt met zijn blik ‘ik ben best ondeugend maar heb dit zogenaamd niet door’ :=

Ziet er allemaal weer heerlijk uit! Toen was het leven nog normaal. Raar eigenlijk als jij typt naar Drenthe op bezoek en vrienden over de vloer dat ne meteen denkt oh das onhandig. :+

Thanks :D Haha, ja deze katten vind ik ook leuk, terwijl ik ook een hekel heb aan de meeste katten _O- Nu willen we die hier sowieso (misschien nog wel meer..... <<) ) voor de muizen, maar we hebben het geluk twee hele leuke te hebben getroffen :D <3 Hahaha ja die Brego :')
Ja gek is dat hè!! Ik heb dat ook met films enzo :')

Kirrr schreef:
Is die tekening een ‘vastbindpaal’?
Toevallig al uitgevoerd?

Hier twijfelen we erover. Wil liever 2 palen om ze tussen vast te zetten.

Ja klopt! Deze wil ik graag buiten, voor binnen heb ik wel 4 poetspalen besteld, om 2 poetsplaatsen te kunnen maken. Met schotten ook, zodat je ze echt 'op kan sluiten'. Voor buiten wil ik wel ook een plek om ze even vast te kunnen zetten, om lekker buiten af te spuiten ofzo, ff voeten schoonspuiten enz :P Maar dan heb ik aan geen enkele kant verder een muur ofzo, dus alleen voor de braverds of voor 'simpele' dingen, anders gaan ze draaien :') Vind het zo mooi en stoer :D Liefst zou ik er nog zo'n western-trog bij zetten, om uit te drinken :P Maar hebben het nog niet gemaakt, want wil daar eerst bestraten en daarvoor moeten we nog weer op andere dingen wachten haha

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:55

Ik heb zo hard zitten lachen om die kerstboom van je :') je hebt er optimaal gebruik van gemaakt :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 21:20

DeniseES schreef:
Ik heb zo hard zitten lachen om die kerstboom van je :') je hebt er optimaal gebruik van gemaakt :=

Hahaha ja hij is nog nét niet zelf naar buiten gelopen _O- Combinatie van het gewoon veel te druk hebben en het stiekem eigenlijk wel leuk vinden :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:21

Je had m in bad moeten zetten :') en bloedserieus moeten zeggen tegen Kevin 'hij zal wel dorst gehad hebben, heb je m geen water gegeven?' _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 23:25

DeniseES schreef:
Je had m in bad moeten zetten :') en bloedserieus moeten zeggen tegen Kevin 'hij zal wel dorst gehad hebben, heb je m geen water gegeven?' _O-

_O- _O- _O- Ik zie 'm al helemaal staan ook HAHAHA :')

Weer een weekje verder, februari inmiddels :D 3 t/m 9 om precies te zijn.. de week van de komst van Dije, en Ciara... :P De eerste februari storm.. Het begin van een onstuimige periode..

En die begon bij ons die week gelijk al, zonder storm... we lagen 's avonds in bed en hoorden een gek geluid beneden.... omdat Brego nog wel 's kan spoken maar even de camera aangezet om te kijken, maar Brego lag lekker te slapen.... Na even rondkijken zagen we wel iets anders geks.....

:\

De volgende ochtend eerst even thuiswerken, om de files te vermijden.. en toen gebeurde dit..
Tip: zet je geluid niet te hard :=

Dus..... :\

Gelukkig wel ook lekker eten, natuurlijk :+: Toch nog een goed begin van de week :D

Afbeelding

Or so I thought.... Brego had blijkbaar ook honger... :roll:

Afbeelding

Van m'n lieve mama hadden we voor kerst een mooi fotoboek gekregen van onze zoektocht naar ons droomplekje... Vond Brego zeker geen leuk boek... _-:(

Gelukkig maakt dit zien het dan toch wel weer een beetje goed, want dat droomplekje hebben we wel degelijk gevonden <3

Afbeelding

Snow ligt al klaar om naar bed te gaan <3

Afbeelding

Een mooie nieuwe morgen :+:

Afbeelding

En Snow ligt alweer klaar om de dag te starten _O- <3

Afbeelding

Zo'n gaaf gevoel als je naar je werk rijdt en dit ziet <3

Afbeelding

Vanaf mijn werk even ingeslagen voor het weekend, voorbereidingen op de storm :P

Afbeelding

Maar we moesten nog iets anders voorbereiden, Dije z'n komst :D Z'n paddockje in orde gemaakt!

Afbeelding

Stroom aangesloten :D +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik toch spul voor Dije moest bestellen, gelijk maar iets meebesteld voor de mini's! :D

Afbeelding

Geloof niet dat ze al begrijpen waar 't voor is _O-

Afbeelding

Laatste voorbereiding :P

Afbeelding

En daar komt ie!! :D :):) :D :):) Als een kind zo blij!! :D :):) :D :):)

Afbeelding

Issie dan eindelijk.. Wat een knappe vent.. <3 Gelijk ff een goed gesprek met z'n buren :')

Afbeelding

Afbeelding

Genieten, weer zo'n jong guppie :+:

Verder met de voorbereidingen op de storm.. noodstallen maken in de achterste schuur. Hier nog leeg..

Afbeelding

Afbeelding

In totaal 3 stallen gemaakt :D +:)+ Lekker provisorisch haha

Afbeelding

Afbeelding

Brego ff testen, maar volgens mij schaamde ie zich ervoor :')

Afbeelding

Terwijl Kevin de stallen in elkaar aan het timmeren was, was ik binnen bezig met de netwerkkabel voor de camera. Mijn collega's hebben zich de hele week uit lopen sloven met uitleggen en voordoen.. mannen :') Dus ik RJ45 connectoren op m'n POE-kabel krimpen 8-) :') Maar eerst!!! de kabel uitrollen en ruim uitmeten, zodat ik er nog wat stukjes af kan knippen, mocht het niet lukken _O-

Afbeelding

Uiteraard moest Flits zich er weer mee bemoeien :')

Afbeelding

Moest zich er natuurlijk helemaal in verstrikken :=

Afbeelding

En kijk nou! Snow doet gezellig mee _O-

Afbeelding

Gelijk de eerste goed gelukt 8-) De mannen kunnen trots op me zijn :')

Afbeelding

En niet alleen voor 't oog mooi gelukt, maar ze zitten ook nog 's allemaal goed :D +:)+

Afbeelding

Begint al wat harder te waaien.. dus het eind van de middag maar met dekentje op in de wei.. :(:)

Afbeelding

Ook Dije lekker ingepakt :D Nu nog even op zoek naar een goed passende deken := Maar alles staat hem _/-\o_ :')

Afbeelding

Lekker windy al....

Afbeelding

Met dat we staan te kijken naar de kas, en bespreken dat de schade ons tot nu toe meevalt... gebeurt dit _O-

Afbeelding

Toch wel schade.... -O-

Begint nu wel erg naar weer te worden, dus de oudjes naar binnen gesleurd :D

Afbeelding

Gelukkig vinden ze elkaar wel heel lief :+:

Afbeelding

Zo lang er maar eten is :')

Afbeelding

En Splashy maar dromen van naar buiten kunnen.... :(:)

Afbeelding

Perfecte moment om iets te doen wat ik al zo lang heb gemist, lekker in stal op je paard liggen <3 En met Wilg is het al helemaal láng geleden, zo niet nog nooit gebeurd :P Kon het niet laten.. natuurlijk superbraaf en wat ligt ze lekker <3

Afbeelding

Flits heeft ook z'n schuilplaats gevonden :')

Afbeelding

Brego wilde ook een worm _O- Arme George gemold... wat ga ik blij zijn als hij puppy-af is :')

Afbeelding

Inmiddels regent het ín de schuur net zo hard als daarbuiten :=

Je weet zo wel gelijk je zwakke plekken te zitten :7

Paardjes welterusten gewenst <3 En nog even de laatste mest weghalen, zodat ze lekker schoon kunnen liggen :D Toch wel fijn dat deze twee lekker binnen staan :+: De rest hebben gelukkig genoeg plekken om wel te kunnen schuilen en kunnen ook wel wat meer hebben dan deze twee oudjes :+:

Afbeelding

Ouder filmpje inmiddels, maar was 'm helemaal vergeten. Ons bedritueel is nog niet anders, voor het slapen gaan even tandenpoetsen met een dental stick!!

Nog even Snow-knuffelen voor 't slapen gaan <3

En vanuit bed de paardjes in de gaten kunnen houden :+:

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 00:03

Oh wat creepy dat filmpje! Ben je daar niet bang van?
Ben je nog ooit can plan stallen maken in die schuur of niet? Toch wel handig om stallen te hebben voor zulke situaties!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:48

Nou ben ik natuurlijk wel benieuwd of je nog vaker spookjes op bezoek hebt gehad :P

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:10

Oh dat 1e filmpje had ik niet moeten kijken voor ik naar bed ging haha. Wat freaky eigenlijk dat je dat ook zo op camera hebt kunnen krijgen.
En dan dat filmpje dat Brego ineens blaft. Ze zeggen dat dieren meer zien dan wij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:11

Dat eerste filmpje, dat is toch gewoon een muisachtig beestje wat daar aan het rommelen is? En wellicht reageert de hond daar op het tweede filmpje ook op, een muis onder de keukenkastjes

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:17

Zo wat gek die eerste 2 filmpjes. Ik dacht eigenlijk dat het een muis was op het eerste filmpje?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:33

Jaloers op jullie schuur, wat een gemak! En die kas, blijft die staan? Lijkt nog een mooie druif in te staan :)

Ik dacht ook aan een muisje op het eerste filmpje.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:33

Je hebt nu een spook topic _O-

Zo ruk van je fotoboek.... _-:( _-:( _-:( Zelfs voor een pup is dit wel koning Sloop hoor := Maar volhouden! Je bent er bijna _O-

Wilg <3 zo fijn mn meisje terug te zien hier, in deze tijd helemaal...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 09:47

sureido schreef:
Oh wat creepy dat filmpje! Ben je daar niet bang van?
Ben je nog ooit can plan stallen maken in die schuur of niet? Toch wel handig om stallen te hebben voor zulke situaties!

Jawel :') Ik ben sowieso al een held met geesten en sh*t :=
Dat is zeker weten de bedoeling! :D Sterker nog, deze zijn al besteld :):) Dit is de bedoeling om te gaan maken: 5 uitloopstallen :D

Afbeelding

Prairy schreef:
Nou ben ik natuurlijk wel benieuwd of je nog vaker spookjes op bezoek hebt gehad :P

Niet dat we zelf hebben gezien, 'helaas' := Direct daarna hebben we nog wel vaker gekeken, maar de laatste tijd niet meer.. misschien stiekem weer 's ineens wel kijken :P

nobillity schreef:
Oh dat 1e filmpje had ik niet moeten kijken voor ik naar bed ging haha. Wat freaky eigenlijk dat je dat ook zo op camera hebt kunnen krijgen.
En dan dat filmpje dat Brego ineens blaft. Ze zeggen dat dieren meer zien dan wij.

Hahaha, nee snap ik.. zelfs ik had de kriebels weer _O- Heel freaky ja.. en dat filmpje met Brego zou je eigenlijk in het begin wat harder moeten zetten, dan hoor je hem grommen :oo Heeeeel laag en diep... Je weet nu wanneer ie ongeveer gaat blaffen, dan schrik je niet meer :')

Keet schreef:
Dat eerste filmpje, dat is toch gewoon een muisachtig beestje wat daar aan het rommelen is? En wellicht reageert de hond daar op het tweede filmpje ook op, een muis onder de keukenkastjes

k_m schreef:
Zo wat gek die eerste 2 filmpjes. Ik dacht eigenlijk dat het een muis was op het eerste filmpje?

Dat dachten en 'hoopten' wij ook, daarom zijn we (lees: Kevin :') ) op onderzoek uit gegaan en gelijk naar beneden gelopen. Dit heb ik er echter uitgeknipt, omdat Kevin in z'n boxer loopt :') Maar je ziet het bolletje voor 'm aan de kant gaan, wel nog steeds in de buurt van de voerbakken blijven, en beetje rondjes wiebelen bij de deur rechts in beeld. Zodra Kevin klaar is met zoeken naar de muis, vliegt het bolletje weer terug naar het plekje waar hij in bovenstaand filmpje ook steeds zit... Ik was in bed op de camera blijven kijken :D :o Hebben eigenlijk helemaal nog geen muizen in huis gehad..

Mijn tech-collega's zeiden gelijk: mini beestje ín de lens, maar ook dat kan niet, want deze camera kan je draaien en toen ik dat deed, bleef het bolletje op dezelfde plek vliegen: bij de voerbak. Het draaide niet mee met de lens zegmaar..

Solleke_Noah schreef:
Jaloers op jullie schuur, wat een gemak! En die kas, blijft die staan? Lijkt nog een mooie druif in te staan :)

Ik dacht ook aan een muisje op het eerste filmpje.

Daar zijn we ook wel erg blij mee! Zoveel ruimte!! :+: De kas is inmiddels weg, wij konden er een vriend erg blij mee maken, en aangezien wij er toch geen tijd voor hebben om eigen eten te verbouwen, stond hij eigenlijk een beetje in de weg... de druif willen we inderdaad wel houden, dus die is nu even tijdelijk ondersteund en daar gaan we een mooie pergola o.i.d. onder maken :D Misschien nog een blauwe druif erbij ofzo, hebben we daar een mooi zitje <3

DeniseES schreef:
Je hebt nu een spook topic _O-

Zo ruk van je fotoboek.... _-:( _-:( _-:( Zelfs voor een pup is dit wel koning Sloop hoor := Maar volhouden! Je bent er bijna _O-

Wilg <3 zo fijn mn meisje terug te zien hier, in deze tijd helemaal...

Hahaha idd :P Maar het was ook wel spannend :oo
Echt heel erg zonde ja... _-:( En hij wéét dat hij fout zit, maar kan 't gewoon níét laten :') _-:(
Jaaa :+: Snap ik <3

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:49

Haha wij eisen het stukje van Kevin er toch bij hoor :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 09:51

k_m schreef:

_O- Ik zal eens kijken wat ik kan doen :')

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:33

Ahh dat fotoboek, zo zonde! Leuke update weer, ik ben zo benieuwd als de stallen er zijn. Dat kan niet anders dan dat dat mooi gaat worden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:40

xXutopiaXx schreef:
k_m schreef:

_O- Ik zal eens kijken wat ik kan doen :')

Ja, nu moet je wel na deze aanvulling :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:42

Sow haha best creepy!