[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:01

Als je vast een weekendje wil proeven hoe het is om te klussen ben je welkom _O-
Denk dat ik zeker met het paardendeel best wat hulp kan gebruiken :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:02

Hmmm dat zou best wel gezellig zijn!! Als je een planning hebt moet je het maar ff laten weten, dan kijk ik of we kunnen helpen!! :):)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 11:58

Hey hoho, beetje help poachen in mijn topic :+ :D

Het is echt gaaf hier, ze werken goed door en het toont direct weer enorm anders nu de afwerkingen er op komen!

Binnen is inmiddels het grootste deel van de oude platen er af. Schuur lijkt gelijk enorm veel groter haha!

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:03

Het is ook gewoon een mooie schuur eigenlijk :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:55

Dat scheelt enorm! Ik zou de balken trouwens wit of lichtgrijs ofzo schilderen. Als je ze een beetje schuurt en dan lakt, blijft er minder stof/haar/spinnewebben aan hangen. En het toont ook weer groter. Heb ik met de donkere balken in onze garage ook gedaan en werkt is echt fijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:55

Hahaha :')
Dat ziet er gaaf uit zo zeg!! En heel ruimtelijk inderdaad, en mooi licht <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:07

Ik geloof dat ik zeker boven de stallen niet eens een vloer zou willen hebben. Dat maakt de stallen zoveel luchtiger met een betere luchtcirculatie.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 13:22

Prairy schreef:
Dat scheelt enorm! Ik zou de balken trouwens wit of lichtgrijs ofzo schilderen. Als je ze een beetje schuurt en dan lakt, blijft er minder stof/haar/spinnewebben aan hangen. En het toont ook weer groter. Heb ik met de donkere balken in onze garage ook gedaan en werkt is echt fijn.

Ja moet nog even kijken wat ik daar mee doe. Wilde in elk geval de underlayment platen straks gaan witten aan de onderkant. Maar misschien de balken ook meenemen inderdaad. Nog even over nadenken!

DubbelDun schreef:
Ik geloof dat ik zeker boven de stallen niet eens een vloer zou willen hebben. Dat maakt de stallen zoveel luchtiger met een betere luchtcirculatie.

Ja als je dit zo ziet is het bijna jammer om er weer een vloer in te doen. In dit geval komt echter boven de stallen een theorieruimte en de rest van de zolder wordt de hooiopslag. Dus tja, wil die ruimte wel effectief kunnen gebruiken. En het scheelt al enorm dat ze nooit echt 'op stal' gaan. Ze kunnen gewoon zelf in en uit lopen. En als het straks allemaal weer netjes en schoon (en weer geverfd is) toont het ook met vloer al heel anders dan het was!

Afbeelding

Het wordt al zo gaaf! Zeker als over een tijdje ook de nieuwe kozijnen er in zitten en het gebouw weer schoongemaakt en geverfd is, is het helemaal af!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:59

Zo tof <3

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:22

Dat begint er goed uit te zien zeg!
Super :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:54

Zou mooi een groot afdak aan de stal vast maken. Altijd gemakkelijk, heb ik ook gedaan en de smid kan altijd droog staan en wanneer het bagger weer is dan maak ik er een overdekte voerplek van. Is vijftien bij vier meter, vroeger konden de kinderen daar altijd droog borstelen/zadelen en opstappen, ideaal.
Hooizolder hadden we ook maar toch besloten dat dat niet ideaal was en nu alleen voorverpak wat gewoon door de loonwerker vlak bij stal gezet word.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:10

bigone schreef:
Zou mooi een groot afdak aan de stal vast maken. Altijd gemakkelijk, heb ik ook gedaan en de smid kan altijd droog staan en wanneer het bagger weer is dan maak ik er een overdekte voerplek van. Is vijftien bij vier meter, vroeger konden de kinderen daar altijd droog borstelen/zadelen en opstappen, ideaal.
Hooizolder hadden we ook maar toch besloten dat dat niet ideaal was en nu alleen voorverpak wat gewoon door de loonwerker vlak bij stal gezet word.

Ja dat zou iedereen graag willen, maar dat betekent een bouwwerk en daarmee vergunningsplichtig vrees ik. Wel heerlijk om dat als poetsplek te hebbe trouwens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:15

Denk dat dat meevalt, laatste jaren heb je voor veel zaken geen vergunning alleen meldingsplicht maar dat is verschillend per gemeente.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:07

Gewoon even wachten tot alle bouwwerkjes achter de rug zijn en dan opeens na een weekend staat het er ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:12

DubbelDun schreef:
Gewoon even wachten tot alle bouwwerkjes achter de rug zijn en dan opeens na een weekend staat het er ;)

Kweenie hoe het in Drenthe gaat, maar in het buitengebied van Ede wordt met de helicopter gecontroleerd op extra bouwwerkjes, dat zou jij toch moeten weten :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:20

Er wordt hier in de buurt anders genoeg illegaal bijgebouwd ;)
Zelfs stallen die hun binnenbak van 40 tot 60 mtr uitbreiden zonder vergunning, stallen 'verlengd' met een overhang (die later dichtgemaakt wordt om er opslag van te maken etc. )

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:31

Zullen wel goede relaties hebben in het gemeentehuis >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:24

Op Vergunningsvrijbouwen.nl kun je precies uitrekenen wat je nog bij je woning kunt zetten.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 16:00

Voorlopig hebben we sowieso wel even hele andere prioriteiten dan een extra overdekking :D . Overdekt poetsen/opzadelen etc. kan ook gewoon in het gebouw. Paarden kunnen sowieso nu al onderdak staan.

Vandaag is de afdekplaat op de nok nog op het dak gegaan :D :D Heel tof, echt de finishing touch van het dak :D . Wat nog open staat nu is nieuwe goten en de afwerking aan de onderkant van de windveren etc. Daarnaast nog de doorbraak naar buiten vanuit de stallen, vervangen van kozijnen, luiken en ramen. En er moet nog een nieuwe betonvloer in het gangpad. Verder uiteindelijk een vaste trap naar zolder en voorin komt een theorieruimte.

Ik ben bekaf :+ Maar zooo genieten dat er nu echt grote stappen zijn gemaakt *\o/*

De dekplaat er op
Afbeelding

Mijn zolder <3
Afbeelding

Uitzicht vanuit het luik aan de achterkant :D
Afbeelding

Ondertussen ook nog een simpele nieuwe plaat in de aanhanger. Eigenlijk hadden de zijplanken er uit gemoeten en dan alles nieuw. Bodemplaat is bij het plaatsen een beetje beschadigd, dus we hebben lak gespoten op de beschadigde stukjes als extra bescherming. Perfect is het niet, maar zo kunnen we in elk geval makkelijker spul naar de vuilstort brengen :D
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:03

Dat is idd nog een flinke zolder.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:05

Wordt al een mooie stal. Wat voor theorie ga je geven in de theorieruimte?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:22

Mooie zolder, staan je paarden 24 uur buiten met mogelijkheid om binnen te gaan staan?? Want wanneer ze de nachten binnen staan dan gaat dit dak condenseren en krijg je schimmel in je hooi. Dus veel luchten wanneer dat zo is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:23

Wat een mooie stap weer! Gigantische zolder is er ontstaan zeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:28

@Bigone: dak is geïsoleerd, dus gaat niet condenseren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:01

DubbelDun schreef:
@Bigone: dak is geïsoleerd, dus gaat niet condenseren.

Ok, weer wat geleerd.