Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:03

Mijn kachel staat al even aan :brr: , rond de 13 a 14 graden anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:05

Wij hebben vloerverwarming. Die staat in de nacht op 19° ochtend 19.5° en middag tot avond 20°.

Heerlijk warm binnen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:02

Hier af en toe de verwarming aan. Sommige dagen red ik het met alleen de houtkachel in de woonkeuken maar net de kachel ook weer hoger gezet zodat het warm is als de kinderen thuiskomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:25

Hier is het in onze tuinkamer nu 22 graden, echt puur en alleen door de zon die erop schijnt, dus dat is wel lekker :D De woonkamer kan lekker opwarmen totdat de zon onder gaat, dan gaat de tussendeur weer dicht. Maar dan koelt het ook meteen weer vrij snel af helaas.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:26

Oke zal ik dan maar eens de andere kant laten horen.. volgens het Nibud is het gemiddelde voor mij €15,73 per dag. Als het alleen om voeding gaat red ik dat redelijk en zit ik er soms onder. Maar als alcohol, schoonmaakmiddelen en overige huishoudelijke artikelen hier ook onder vallen zit ik er ruim boven. Dus ik weet niet waar het Nibud vanuit gaat wat hier allemaal onder valt?

(Oke wij geven minimaal 1 feest per week, eten alleen vlees van de biologische slager uit het dorp en alleen brood van de bakker. Ik kijk zeker naar aanbiedingen en Scoupy enz, maar als we iets willen kopen we het. Dus een avondje bankhangen met verse tartaar op een vers stokbroodje met een glaasje port kost al snel €35)

Echter stoken wij puur op de houtkachel met resthout wat we krijgen van een houtzagerij, dus dat is zo goed als gratis :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:40

Tartaar en een glaasje port voor €35?! := Uit een gouden fles ofzo? :P
Een filmavond vind ik ook wel eens gezellig, en dan krijgt mijn vriend wel eens een lekker speciaalbier (oké, wijn maken we zelf, dat scheelt) en maak ik een kaasplankje en zet wat olijfjes en cashewnoten en knabbels klaar, maar ik denk niet dat ik ooit boven de 10 euro ben gekomen. En dat vind ik dan al zonde van het geld :o haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:53

Ik heb de verwarming snachts op 15 graden.
Tegen half 2 springt hij op 20 graden, dan is het warm in huis als de kinderen thuis komen.
Ik kan per dag mn thermostaat instellen.
Op dinsdags springt hij pas om 17.30 aan omdat we dan naar zwemles moeten.
Wij wonen in Duitsland in een vrijstaande boerderij met hele dikke muren.
Wij hebben een gastank in de tuin staan.
Daar gaat voor 1400 euro aan gas in gemiddeld en doen we net geen jaar mee.
Wij hebben dan wel een enorm groot huis.
Vorig jaar kreeg ik een boekje van de energieleverancier en we zitten met gas en elektra ver onder het gemiddelde.
Voor gas betalen we ook geen vastrecht.
Elektra kost ons trouwens 85 euro per maand.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:40

Wow Paulina ik val bijna van mijn stoel hier van het bedrag dat jij uitgeeft voor een avond bankhangen. Dat is mijn hele week budget :')

Verwarming staat hier nog niet aan. Het is hier momenteel 20,5 graden. Warm genoeg, zelf soms een beetje te warm als ik bezig ben met het huishouden.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:55

Tsja een goede fles port betaal je behoorlijk wat voor :o net als de tartaar trouwens. Het stokbrood is relatief goedkoop. Wij vinden het lekker om af en toe te doen en doen het daarom ook. Ik probeer wel wat te bezuinigen op andere dingen maar dit soort dingetjes waar wij van genieten maakt me echt niet uit wat ik ervoor betaal.
Gemiddeld besteed ik €450 per maand dus kom ik iets onder het bedrag van Nibud uit, maar soms schiet ik er fors overheen. Zeker als je uit eten gaan ook mee telt :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:44

Ach als je het geld hebt kan ik het me wel voorstellen dat je het doet hoor :j ik kijk meer op van 1 feest per week :') maar ook dat is maar net wat je leuk vind! Want jullie betalen dan alles voor het feest begrijp ik? Hier ben ik gewend dat iedereen wat meeneemt nl :)

Hier is de basistemperatuur voor de verwarming 17 graden, staat alleen in de woonkamer open, andere kamers een millimeter om te zorgen dat de boel doorloopt maar dat verwarmt amper de radiator, laat staan die kamers. Ik ben veel thuis maar gaat alleen als ik ziek ben voor 17/18 uur aan. Momenteel is hij 2x een uurtje aan geweest, de rest doe ik met een dekentje, vest of elektrische deken (voor over je heen, niet die op bed), vind ik heerlijk! Maar woon hier pas een half jaar dus geen idee hoe het hier in de winter winter gaat zijn

Volgende maand de vriezer leeg eten, moet alle dure dingen aanvullen in voorraad dus dan blijft er weinig budget over, slecht gepland van me... Gelukkig heb ik 1.5 maand eten in de vriezer dus dat scheelt!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:51

Hier elk kwartaal een kinderverjaardag en dat vind ik al verschikkelijk om te regelen. Weer geld uitgeven en daar hou ik niet zo van :')

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:26

Ik heb altijd de verwarming op 15 graden staan, ook 's nachts. Als ik dan 's ochtends beneden komt merk ik de laatste tijd wel dat deze wat aan staan. Ik weet niet zo goed wat wijsheid is, helemaal koud en 's ochtends aanzetten voor de 2 uurtjes dat ik thuis werk maar ik heb altijd begrepen dat zo'n kickstart voor de verwarming meer energie kost dan stabiel op lage temperatuur te hebben staan.

Ik ben slechts (dankzij m'n paard ;-)) +/- 2 a 3 avonden per week thuis, alleen dan zet ik de verwarming aan en stook meestal bij met de open haard. Om 22.00 uur gaat de verwarming automatisch terug naar 15 graden. Ik zie dat jullie dat om 20.00 uur al hebben, wordt het dan niet al vroeg erg koud?? :)

Ben benieuwd!

Ik leefde lange tijd makkelijk van 130 euro per maand, merk dat ik de laatste maanden steeds ietsje meer geld ben gaan uitgeven. Zit zelfs nu al (vanaf de 25e) op 100 euro, daar moet ik maar eens wat aan doen.
Wel koop ik veel boodschappen, brood, lekkere dingen, pakjes drinken, water om mee te nemen naar de wedstrijden en koop ik daar vrijwel niets. Ben dan ook vaak hele dagen van huis.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:47

Voor de mensen die soep invriezen, in wat voor een bakjes/pakjes/zakjes bewaren jullie dit?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:48

Ik heb bakjes bij de blokker gekocht, wit met blauwe deksel. Deze zijn in verschillende maten verkrijgbaar en kosten niet zoveel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:00

Ik heb een boodschappen briefje gemaakt. Helaas houd ik me er soms niet aan en verdwijnen er andere dingen in m'n karretje. Morgen dan echt maar alleen van het briefje halen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:01

In silicone cake-vormpjes :D Ik vries de soep in meerdere kleine vormpjes in en zodra ze bevroren zijn haal ik ze uit de vorm en doe ze samen in een diepvrieszak. Dan kun je er later kleine of grotere porties uit halen. Erg handig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:04

C_arola schreef:
Ik heb bakjes bij de blokker gekocht, wit met blauwe deksel. Deze zijn in verschillende maten verkrijgbaar en kosten niet zoveel.

Dank voor de tip! Het lijkt me idd wel handig om wat verschillende hoeveelheden in te kunnen vriezen. Ik wil een grote pan soep maken maar heb nu alleen maar diepvries zakjes in huis :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:09

Soep heb ik een keer in een moedige bui in diepvrieszakjes geprobeerd te stoppen na een tip van iemand, ik ben daar gelijk van terug gekomen :')

Siliconen cake-vormpjes heb ik niet eens aan gedacht, ga ik wel onthouden. We zijn hier met z'n vieren en een halve liter bak krijgen we in 1 keer wel leeg dus dat scheelt.
We hebben nu een paar halve liter bakken vol met soep uit de moestuin en een 1,8 liter bak vol met soep wat we denk ik op een verjaardag maar gaan serveren :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:18

8nnemiek schreef:
In silicone cake-vormpjes :D Ik vries de soep in meerdere kleine vormpjes in en zodra ze bevroren zijn haal ik ze uit de vorm en doe ze samen in een diepvrieszak. Dan kun je er later kleine of grotere porties uit halen. Erg handig.

Oh ja, dat klinkt ook wel handig. Dat is met opwarmen waarschijnlijk ook wel makkelijk

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:22

Ik stop soep in plastic bakjes. Deze die ik nu heb, komen nog uit Turkije. Er gaat precies de hoeveelheid van 1 soep schaaltje in. Bakje uit de vriezer, even onder de hete kraan en het blok soep in een pan kiepen. 10 minuten later heb je hete soep. Ik kook 1 x per maand een pan soep ongeveer.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:22

Er zijn ook mensen die een diepvrieszakje in een kommetje doen en dan inschenken en invriezen, op die manier heb je precies 1 pers porties. :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:31

Dat is ook een idee, ik kreeg alleen het plastic zakje niet van de bevroren soep af, dit bleef eraan vast plakken vandaar dat ik bijna meteen bakjes heb gekocht.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:32

Hmmm plastic soep, dat lijkt me niets...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:37

Is het ook niet :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:42

Bevroren soep met zakje en al even onder de kraan houden.
Dan gaat het zakje er veel makkelijker vanaf.
Of met zakje en al in een pannetje warm water :)