Je eigen bos hebben is echt heerlijk, allemaal vogeltjes, het ruisen van de wind door de bomen.. maar soms he

Deze nacht gevallen, gisteren lag hij er nog niet. En natuurlijk weer recht op een paal. Weet alweer waarom ik zelf heb leren kettingzagen
dat scheelt weer een beetje risico
slim. Heb ook twee twijfelgevallen staan op dit moment.. beetje twijfel tussen gecontroleerd neerhalen of rustig afwachten. Na de vorige storm stonden ze al een beetje scheef. Maar het zijn zo'n grote bomen, die gaan sowieso niet neer (gecontroleerd of niet) zonder schade... daarom twijfel.
Vind het echt een win-win, in de zomer een mooie bloemenzee en goed voor de insecten, in het najaar als de weides kort gegeten zijn, hebben de paarden nog een hap gras. En een extra voordeel, weinig werk voor ons

plank op maat gezaagd en geschuurd, was op een kwartiertje gefikst.

), dus dat wordt het speeltuig nog verbouwen tot kippenkot. De hooiboer kwam gisteren nog drie nieuwe pakken voordroog leveren en met hem de mogelijkheid tot inzaaien van bepaalde stukken weiland besproken. Omdat onze paddock niet af was, is het wel heel erg kaal geworden op het weiland. Inzaaien vind ik eigenlijk zonde, bang dat de bodem kapot getrokken wordt... maar is nu even kiezen tussen twee kwaden vrees ik.

Heel benieuwd wie en wat daar allemaal in komt wonen!
Heeft dat nog een doel? En waar kun je dit soort salamanders vinden (regio, maar ook biotoop)?
).