[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:58

Wij waren nog niet klaar. Badkamer niks aan gedaan nog, keuken half klaar tuin bijna. Deel nog schattig bruin geschildert. Maar ja we gaan ook niks klaarkrijgen ook meer helaas, -O-

Maartje_M

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:01

Ja inderdaad Fee, vooral omdat we stiekem diep in ons hart eigenlijk een beetje op zoek zijn naar een klushuis :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:05

Maartje over een tijdje komt ons klushuis vrij O:) basis is meer dan ok moet alleen nog afgemaakt worden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:07

Maar woon jij hier in de buurt? :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:08

Eeh nee :+ wel mooi maar niet in braboland, :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:12

Ja dan houdt t op haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:45

Arabella,
Het kan twee kanten op met "gedateerd"
Of het is gewoon ouderwets qua uiterlijk, dus babykotsgroen sanitair en bruinbeige keuken met een foute bruine deurtjes met kunstof grepen(als je geluk heb psychedelische oranje met paarse 70s tegels en knaloranje keukeninrichting , tis dat dat huis andere minpunten had als we die wel gekocht hadden, had ik die keuken de eerste jaren echt wel laten zitten :+ :') )
En idd schrootjesparadijs
Maar kan ook zo zijn dat het echt antiek is... dus dat er qua elektra en andere voorzieningen ook wel het 1 en ander gedaan moet worden
Maar dat is echt een kwestie van gaan kijken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:00

Wauw Solleke_Noah, wat een prachtig huis! Zoiets zou mij ook wel passen, maar dat is hier echt niet te betalen. Voor mij dan iig. :')

Wij hebben 26 mei een gesprek bij de Hypotheker. Mevrouw aan de telefoon was wel wat verbaasd, ze vond ons te jong om te kopen (beide 25 jaar en een vaste baan). Zal mij benieuwen hoe dat gesprek gaat als ze nu al dit zegt. :D

Hoe hebben jullie dat gedaan met het kopen van jullie eerste huis? Mijn vriend en ik weten wat we met onze inkomens bij elkaar aan hypotheek kunnen krijgen, maar zouden het eigenlijk ook wel 'safe' en prettig vinden als de kosten op één loon goed te dragen zijn. Dit om te voorkomen dat er financieel ook ellendige situaties ontstaan mocht onze relatie ooit verbroken worden, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:13

Vind ik niet gek klinken. Wij hebben het ook op die manier gedaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:26

Bij ons eerste huis hebben we het ook op die manier gedaan... mijn man kon het op alleen zijn inkomen al financieren. Bij dit huis kunnen we dat niet... stel dat we uit elkaar gaan, dan moet het huis verkocht worden omdat we het geen van beide in ons eentje kunnen opbrengen. Dat risico zijn we dit keer bewust aangegaan :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:28

als ik met iemand anders zou kopen, dan zou ik het ook op 1 loon baseren. Voor mijn gevoel veel fijner.
Nu ik alleen ben moet ik bijna wel het maximale lenen wat ik kan lenen (al ben ik dan met alles wrs nog goedkoper of even duur uit als mijn appartement van nu). Maarja dat is dan maar zo :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:28

Bij ons eerste huis was er niks anders dan dat. Een salaris mocht meedoen de ander niet. Toen dat werd toegestaan zijn de huizenprijzen ook verdubbelt toen, alleen maar verstandig.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:30

Wij ook op beide salarissen. Ik zou alleen maar 40.000 kunnen lenen en mijn vriend 100.000. Daar kom je helaas niet zo ver mee. Met zijn tweeën iets boven de 200.000 en aangezien we toch het liefst gelijk een eengezinswoning wilde, was de keuze snel gemaakt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:32

Thanks voor jullie reacties! :) En indd, dat vinden wij dus ook fijner, Arabella2000. Betekent wel dat we het huis dat we op het oog hebben eigenlijk niet kunnen betalen en wel in een andere prijsklasse moeten gaan kijken.
Fee_, ik snap je heel goed. Afhankelijk van waar je woont, is het ook niet te doen om voor 100.000 een eengezinswoning te kopen in een fijne buurt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:33

Ik heb het net uitgerekend... ik kan ongeveer 270.000 lenen. Manlief ook zoiets. Maar samen kunnen we bijna 6,5 ton lenen maximaal.
Waarom kun je samen eigenlijk meer lenen? Is toch best gek eigenlijk? Of heeft dat te maken met kosten van het alleen wonen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:34

Geen idee.. Ik moet zeggen dat de uitkomsten ook wel erg verschillen per website. Waar heb jij het net berekend, Wendy?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:37

Ja je kan echt een heel stuk meer lenen samen. Ik kan nu even niet meer zo goed nadenken, ben moe, haha. Maar samen deel je natuurlijk heel veel kosten. Je kan het allemaal wat makkelijker opvangen.

Met mijn salarisje, had ik niet eens een huisje kunnen huren denk ik. De kosten voor tv, gwl, huur, verzekeringen moet je toch allemaal maar in je eentje ophoesten. Met twee salarissen is het toch een stuk makkelijker.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:38

@julia: op de site van de hypotheker... het bedrag van ons samen heb ik op meerdere plaatsen zo gezien. O.a. bij de rabobank en onze vorige adviseur had dat ook berekend.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:39

voor 100.000 kun je hier in de buurt al een mooie woning kopen. Ik kan hier met minder al een mooie eensgezins woning betalen. Wel in de stad, in een dorp voor ongeveer 125.000 denk ik.
Ik kan nog minder lenen, maar in de buurt waar ik wil kan dat wel. Alleen goed kijken bij de woningen of er wel verwarming inzit. Vaak zijn de woningen zonder bijna even duur als die met. Ik wil graag hier in de buurt blijven omdat ik dan dicht in de buurt van een bosje zit (fijn voor het wandelen met de hond) en in de buurt voor mijn oma. Mocht zij in de toekomst problemen krijgen met zelfstandig wonen, dan kan ik makkelijk elke dag even naar haar toe om bv samen te koken etc.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:42

Voor 100.000 heb je hier een klein appartement in de minst leuke wijken.
Scheelt zo enorm veel in wat voor gebied je zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:44

Voor een ton heb je hier weinig, hoor. Alleen ernstige opknap.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:47

Wendy schreef:
@julia: op de site van de hypotheker... het bedrag van ons samen heb ik op meerdere plaatsen zo gezien. O.a. bij de rabobank en onze vorige adviseur had dat ook berekend.

Ik heb het op een aantal sites berekend en bij een aantal zat er een verschil in van zo'n 50.000 euro. Dat vind ik nog best wel een verschil.

Voor 100.000 heb je hier echt een klein appartement in een buurt waar je eigenlijk liever niet komt. Of het is een huisje waar nog heel veel aan moet gebeuren voordat je er echt kan wonen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:55

http://www.funda.nl/koop/landgraaf/huis ... straat-29/

Dit huis is bv 100.000. Prima eengezinswoning volgens mij. Ligt vlak bij de grens met duitsland in een dorpachtig gebied. (Niets voor mij ivm de ligging, maar wel een mooi huis).
Een appartement is hier vaak even duur of maar een paar duizend goedkoper dan een huis. Dan heb ik toch echt liever een huis.

laatst zag ik dit bij een wooning: Maandelijks betaalt men een bijdrage aan de vereniging **** vanEuro 21,00 voor het onderhoud aan gevels, voortuinen en glasverzekering.
Daar kap ik echt op af. Ik doe het wel lekker zelf :P

edit: de buurt waar ik nu woon is niet geweldig, maar ik ben het gewend en het is beter dan de buurten in de echt grote steden denk ik

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:06

Die advertentietekst van bovenstaand huis vind ik echt apart. :') Maar goed, het is bieden vanaf 100.000. Getaxeerd op 117.000. Zo te zien geen dubbel glas, moet nog wel het nodige gebeuren om het af en eigen te maken, wat ook weer aardig wat geld kost. Maar misschien ben ik te kritisch. :o

Ik heb even gekeken. Waar wij willen gaan wonen, staat er geen enkel huis te koop voor 100.000 of minder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:22

Hier heb je voor een ton niets....
De goedkoopste woningen zijn vp 115.
Dat zijn geschakelde 1 verdiepingswoningen met plat dak en 1 slaapkamer.