Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:09

Volgens mij mag ijken alleen gedaan worden door mensen die gecertificeerd zijn en dat zijn vaak mensen van de netbeheerder

inochiyo

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:38

de kans dat je wordt afgetapt lijkt me vrij klein, zoals eerder aangegeven heb je gezegd dat je meter volledig stopt als je alle zekeringen uitzet. als er afgetapt wordt dat moeten ze aftappen van je binneninstallatie en met een kabel weer uit jouw woning geraken. Aftappen is iets wat meestal gebeurd bij de meter, wat ook niet het geval is. en als er al een kabel ligt van jou naar een ander woning dan hebben ze blijkbaar de tijd gehad om alles proper in te werken in de muur of plafond. Als ik jouw was dan had ik al lang een ijking van je meter laten doen. Ik zou me erg verbazen als de electricien iets vind in de bekabeling. Dit lijkt me dan ook een verloren kost.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:29

Ik ben iig overgestapt op nuon, zij betalen de overstapboete van 100 euro, ik hoef enkel de 50 euro te betalen. Vastrecht ofzo is bij oxxio toch echt ontzettend hoog, 340 per jaar wat bij nuon 85 ofzo was :+
Hij was al meerdere keren kangs geweest (van de nuon) maar ik was er telkens niet xD omdat mijn huiis natuurlijk eerst van stroom werd voorzien door Nuon. Ik wou sowieso al ovrrstappen naar nuon dus kwam goed uit. Hij had idd al gehoord over de torenhoge rekening en verbruik n was echt verbaasd omdat hij zag dat ik niks in huis had xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:30

Als je electricien dat mag (vanuit zn werkgever / werk) kan je vragen of hij het telwerk wil controleren. Dus niet alleen het laatste cijfer maar echt de mechaniek. Of dat hij iemand weet die dat mag :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:30

Ik kan dat wel even navragen morgen !

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:34

Ben je nu overgestapt? Is dat wel verstandig? Je hebt Oxxio nog nodig i.v.m. de lopende rekening, zij zullen niet zo heel veel extra moeite meer voor je doen als ze weten dat je als klant toch al verloren bent.
Misschien is deze timing niet heel handig.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:39

In principe hoort oxxio gewoon met ie rekening te helpen :) ik heb idd ook aan die van nuon gevraagd hoe dat zat maar dt zou geen probleem moeten zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:40

lifaya schreef:
In principe hoort oxxio gewoon met ie rekening te helpen :) ik heb idd ook aan die van nuon gevraagd hoe dat zat maar dt zou geen probleem moeten zijn.

Uiteraard zegt Nuon dat. Die willen jou als klant binnen harken :+
Ik had ook even gewacht met overstappen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:45

Nog niet overstappen tot dit is opgelost, want je gaat dit ook bij nuon krijgen anders. Die ziet het geld ook al lekker binnenstromen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:50

lifaya schreef:
Ik ben iig overgestapt op nuon, zij betalen de overstapboete van 100 euro, ik hoef enkel de 50 euro te betalen. Vastrecht ofzo is bij oxxio toch echt ontzettend hoog, 340 per jaar wat bij nuon 85 ofzo was :+
Hij was al meerdere keren kangs geweest (van de nuon) maar ik was er telkens niet xD omdat mijn huiis natuurlijk eerst van stroom werd voorzien door Nuon. Ik wou sowieso al ovrrstappen naar nuon dus kwam goed uit. Hij had idd al gehoord over de torenhoge rekening en verbruik n was echt verbaasd omdat hij zag dat ik niks in huis had xD

Als je een contract met iPad/iPhone/whatevs hebt, betaal je per jaar max 174 euro vastrecht bij Oxxio. Het vastrecht bij Oxxio is juist (bij normale contracten) redelijk laag met 5 euro per maand. Tenzij dat je dus die iPad cadeau hebt, maar dan nog zit je noooooooit aan de 340. Ben je niet in de war met je transportkosten?

Verder was ik als ik jou was ook niet overgestapt tot het rond en duidelijk was hoor. Niet om banketstaaf te doen maar je ziet toch vaak dat leveranciers nét iets minder hard lopen voor ex-klanten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:57

Ik zL even met nuon praten of het mogelijk is het oveerstappen met een maand ofzo uit te stellen, dus dt het niet nu meteen gebeurd. Maar anders ja, het enige wat ik van oxxio moet hebben is uitstel van de rekening en dat heb ik gekregen :) daar kunnen ze niet op terug komen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:02

Ik vind het ook een beetje dom te wisselen nu je midden in deze ellende zit..... Voor een klant die toch al weg is, doen ze sowieso minder moeite (als ze al moeite doen) dan voor een blijvende klant, dus hou ze even aan jouw kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:04

lifaya schreef:
Ik zL even met nuon praten of het mogelijk is het oveerstappen met een maand ofzo uit te stellen, dus dt het niet nu meteen gebeurd. Maar anders ja, het enige wat ik van oxxio moet hebben is uitstel van de rekening en dat heb ik gekregen :) daar kunnen ze niet op terug komen.

Als je weg gaat als klant dan mogen ze je dus wel die rekening gaan vorderen. Dus als die in juni aan zijn einde komt mogen ze als jij dan weg bent gewoon eisen tot betaling hoor.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:10

Je hebt sowieso bedenktijd als je net bij Nuon hebt getekend.. daar kan je gewoon nog onderuit. Ik zou ook niet nu overstappen... eerst zorgen dat alles klopt... en dat je zeker weet geen grote naheffing moet betalen omdat ze geen zin meer in gedoe hebben met een klant die al bij de concurrent zit.
Oxxio is tot nu toe toch prima meedenkend geweest?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:12

Yvank_ schreef:
lifaya schreef:

Als je weg gaat als klant dan mogen ze je dus wel die rekening gaan vorderen. Dus als die in juni aan zijn einde komt mogen ze als jij dan weg bent gewoon eisen tot betaling hoor.

Hm als dat zo is neem ik morgen wel even contact op met nuon of ze het verstappen kunnen uitstellen tot dit probleem is opgelost. Gewoon voor de zekerheid.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:21

Zou ik zeker doen. Bedrijven lopen over het algemeen een stuk minder hard als ze de klant al kwijt zijn, dan valt er niks meer aan te verdienen namelijk..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:24

Waarom een maatschappij straffen door weg te gaan als ze juist een beetje proberen mee te denken?
Denk je nu echt dat jouw meter anders gaat draaien als je bij een ander zit? Ik zou eerst eens stap voor stap dit probleem oplossen en pas dan gaan kijken naar een andere leverancier als je dat echt wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:44

Geloof dat je er toch wel iets te laconiek over aan het denken bent, geen tijd door baan,studie enz maar overstappen terwijl je dit soort akkefietjes hebt is inderdaad niet verstandig, doe het wanneer je alles hebt opgelost. Wanneer ben je trouwens overgestapt??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:07

Ik was vandaag overgestapt, maar heb een bericht gestuurd of het mogelijk is om het alsnog uit te stellen tot alles op orde is. De kans is zelfs groot dat Nuon mij niet eens aanneemt vanwege de hoge rekening.
Morgen komt de electricien.

Misschien dat ik er iets te makkelijk over dacht over het overstappen, was ook een beetje overdonderd door alles. Kwam net thuis van boodschappen, had een ernstig ongeluk met een kind gezien om de hoek, ambulance politie en noem maar op, drama. En tien stond deze meneer hier. Ik wou sowieso al overstappen maar wou er in de eerste instantie even mee wachten. Maar deze meneer vertelde dat het in principe niet uit zou maken hoe en wat en als ik zou overstappen omtrent de rekening, maar bij nader inzien is het inderdaad niet echt in mijn voordeel. Ik zal ook nog een berichtje sturen naar de Facebookpagina van Nuon, hoop dat het iig mogelijk is uit te stellen anders zie ik er voor nu van af.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:15

Zou ik niet doen een bericht sturen naar de Facebook pagina van nuon alles op Facebook is openbaar he. Gewoon netjes even bellen dat kan morgen ook nog.
Wel nog echt een tip voor jou om over zulke dingen iets beter na te denken en zulke beslissingen niet te snel te nemen vooral als je nog zo "zaak"hebt lopen. Wat de andere al zeggen oxxio gaat dan echt geen moeite meer voor je doen en willen gewoon geld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:21

Je kan gewoon een privé bericht sturen. Dit heb ik al gedaan, netjes uitgelegd dat het toch niet zo handig is nu dit loopt en of het uitgesteld kan worden.

Ik ben vrij impulsief, helaas, en ik merk dit helaas in dit soort situaties nogal snel :') maar ik wou dus sowieso al bij Nuon overstappen dus ik dacht he handig, maar ja achter af is het inderdaad beter geweest als ik nog even had gewacht.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 26-05-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:21

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:23

Ah thanks, dan bel ik gewoon morgen even naar Nuon en hoop ik dat het nog niet verwerkt is. Ik cancel het dan wel gewoon.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:40

Door 2 door ligt dat volgens mij net even anders maar ik meen dat de meeste leveranciers particulier wel die 2 weken hanteren, dus morgen inderdaad even bellen :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:44

Dan is het nog langer zelfs bij mijn weten.