[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:44

Goed nieuws Amanda! Dan kunnen de zaakjes maar in orde gemaakt worden. Super!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:51

Ja, ben er ook heel blij mee. Het buitenschilderwerk viel wel even tegen. Maar goed, alles blijft binnen budget. Schilderwerk binnen moet iets aangepast worden en wat nieuwe spulletjes moeten gewoon even wachten. Maar dat geeft niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:12

Gaaf Amanda, gefeliciteerd!! :D

Gisteren huis 1 (het monument): DRAMA! We mochten eigenlijk niet naar binnen omdat de bewoners niet geïnformeerd waren.. Het huis was blijkbaar verhuurd aan Polen, een stuk of 10 - 12 man. Zij hadden overal willekeurig muurtjes neergegooid om meer ruimtes te creëren. Het huis was al in jaren niet meer onderhouden en het verhuren had weinig goed gedaan.. Incomplete keuken, badkamer ter grote van een kast in een huis van 1100m3, ook zat er boktor in het hout, is het huis goed verzakt en moest de monumentale gevel(s) volledig gerenoveerd worden. Het royale dakterras was trouwens niet eens groot genoeg om een stoel neer te zetten := Omschrijving en foto's waren absoluut niet overeenkomstig met het pand, een beetje jammer..

Huis 2: Wel aardig, maar voor mij maakt de grond veel goed ;) Klein, genoeg voor 2 man maar iets groter mag wel. We moeten dus bedenken of we eventueel een stuk zouden kunnen/willen aanbouwen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:25

Dat is dan wel weer even een desilusie, die eerste bezichtiging Selka... Dat een makelaar dat dan niet weet!
Dan geeft zo'n huis uit de 2e bezichtiging weer een heel ander gevoel.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:32

Wat bizar eigenlijk, dat er zoveel regels zijn voor het opknappen/aanpassen van een monument, maar dat je het wél zonder problemen compleet kan uitwonen en laten verloederen ...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:36

Dat is precies wat wij tegen elkaar zeiden Traiectum!
Inderdaad een desillusie, maar we zoeken vrolijk verder ;)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:30

Traiectum schreef:
Wat bizar eigenlijk, dat er zoveel regels zijn voor het opknappen/aanpassen van een monument, maar dat je het wél zonder problemen compleet kan uitwonen en laten verloederen ...

Nou inderdaad!

NL en de regels :')

Amanda gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Fijn Dancer, geeft ook wel weer rust als alles rond is :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:41

Jammer, maar helaas. Zonde van het huis overigens... :\

En bedankt :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:11

Amanda: gefeliciteerd met je huis! Heb een link naar je huis toe? :D

Wij wonen ondertussen ook alweer een maand in ons huis. Beetje bij beetje wordt het meer 'mijn' huis!

Wie zijn tante had er ook alweer een huis te koop in Amsterdam? Ik weet nog een stel die nog een huis zoekt met precies dezelfde omschrijving die gegeven werd over het huis! Heb je een link voor mij via PB?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:38

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:35

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:37

:j
Het is mooi licht en heeft sfeer. Ik hou er wel van :j
Voorlopige koopakte is ook binnen. Overdracht staat voorlopig op 15 oktober :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:03

Dat is lekker snel Amanda!

De bezichtiging bij ons is goed verlopen. Nu hopen op een bod :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Klinkt goed Amanda en Georgette!

Hier lijkt t ook allemaal de goede kans op te gaan voor ons huis. Gisteravond gesprek gehad met de hypotheekadviseur, aanvraag voor de offerte is de deur uit. Als alles lukt zitten we voorlopig (zowel 1 als 5 jaar aangevraagd) met een rente van 2.8-3.2%, niet verkeerd!
Vanochtend meteen ook de bouwtechnische keuring gehad, er zagend nogal wat scheuren dus we waren stiekem wel bang. Gelukkig zag het huis er volgens de ingenieur keurig onderhouden uit, op wat schilderwerk buiten en een kapot kiepraam na is alles in orde!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:20

Fijn dat het allemaal positief is Miekelien!

Ik zit behoorlijk in de stress... Vandaag weer contact gehad, bod niet geaccepteerd. Eigenlijk had ik dat bedrag als maximaal bedrag willen aanhouden, maar we willen dit huis graag. Zouden jullie het laten schieten op een bedrag van 2.500,-?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:23

Ik weet niet wat je totale budget is jeannaa, en hoeveel 2.500 euro daar een deel van is (op een bedrag van 100.000 euro is het een veel groter deel dan op 1.000.000), maar als het echt verder een super huis is, zou ik die 2500 euro erbij doen. Ik neem tenminste aan dat je die 2500,- wel uit kunt geven.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:26

Het huis ligt een behoorlijk eind onder ons maximale budget, maar er moet nog erg veel aan gedaan worden en daarom had ik een maximum prijs in mijn hoofd. Mijn vriend vind dat we het of moeten doen of nog moeten proberen het verschil te delen (scheelt toch weer een nieuw toilet :+)

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:38

Als het echt jullie huisje is, zou ik zeggen doen!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:45

Dit is ook het enige huis (in die buurt) waarbij we een eind onder de maximale hypotheek kunnen blijven zitten. Er zijn completere huizen te koop waar we zo in kunnen, maar het voelde niet goed... Als we een stuk onder die maximale hypotheek blijven dan is er ook meer ruimte voor andere dingen en ik zou toch wel echt graag allebei mijn paarden blijven houden :) Natuurlijk zie ik ook wel op tegen zo'n enorme verbouwing, aan de andere kant kan je het dan ook meer naar je eigen stijl maken. Eerst straks nog maar eens contact hebben. Hopelijk kan ik de sleutel vandaag krijgen want ik wil daar vanavond even kijken met een architect en wat andere kenners. Ik was er allemaal rustig onder, maar vandaag slaat de stress toe :D

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:47

Dat had ik ook hoor Jeannaa toen het er bij ons op aan kwam. Het is toch een hele aanschaf :) Maar als het goed voelt moet je het denk ik gewoon doen. Alhoewel je kunt natuurlijk altijd nog een keer probeer om het verschil te delen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:52

Je zou ze inderdaad nog 1 voorstel kunnen doen wat er tussenin zit, of iets boven het gemiddelde (bijv. 1500 euro ipv 1250, voor het psychologische effect).

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:03

Ik ga zo eerst de sleutel ophalen (ze belden net dat het accoord was) om er vanavond even goed door heen te gaan met die mensen en dan moeten we morgen toch echt eens tot een besluit komen. Het is inderdaad meer een psychologisch ding... Je voelt je toch beter als je er meer vanaf krijgt :')

Het is inderdaad een hele aanschaf en dus iets waar je echt goed over moet nadenken wat ook weer twijfels brengt. Of we er goed aan doen weet je pas denk ik als je er een tijdje woont. De plek waar ik nu woon word ik knettergek van het geluid. Ik ben gewoon gewend aan rust :o

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:44

Ik herken t ook Jeannaa, wij kwamen uit op 5000 verschil bij ons laatste bod. Uiteindelijk heeft de makelaar voorgesteld om dit verschil te delen en zo hebben wij dus nog 2500 bijgelegd. Hebben we wel even goed over nagedacht (je stelt je maximum niet voor niks), maar besloten dat dit het toch wel waard is. Nu is het alleen de vraag of je nu (voorlopig) bij je maximum wil blijven en wacht op reactie of dat je zelf het voorstel doet voor de helft (of iets in die richting).

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:37

Ik heb wel echt zin om er door heen te lopen vanavond en te kijken wat en hoe we het eea gaan doen. Dat zegt denk ik genoeg over een bepaald gevoel over een huis. Ik heb net de makelaar gesproken met het halen van de sleutel en we komen er vast wel uit (onder voorbehoud dan dat de architect geen grote moeilijkheden ziet vanavond).

Ik weet wat voor bod ik moet doen om het huis te krijgen. Tussen mijn laatste bod en die prijs zit 2.500 verschil en daar kan wel iets aan gedaan worden maar niet veel. Bij de eerste bezichtiging hadden we al vastgesteld dat die prijs een goede prijs zou zijn voor de verkoper maar ook geen slechte prijs voor een huis in deze buurt in dit dorp.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:56

Succes vanavond, ik hoop dat het gaat lukken.