Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 07:56

tamary schreef:
Nu snap ik waarom ik geld van de belasting terug kreeg, lief dat ze dat uit zich zelf deden.

Dat doen ze nooit uit zichzelf. Enkel op verzoek. Je moet dan ook hele berekening indienen enzo.

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:48

ik heb het ook ooit eens op hun initiatief gehad :+ opeens geld op mijn rekening en een dag later een brief in de bus met het hoe en waarom...vond het erg apart , maar blijkbaar bestaat het .

ik ben nog aan het wachten op een uitslag van het UWV, wajong met een bijbaantje en ik heb waarschijnlijk te veel verdiend in een paar maanden in het lopende jaar .
helaas val ik niet binnen de standaard kaders, dus is het afwachten wat ze er van brouwen.
Wil wel na deze uitslag zwart op wit hebben wat ik mag bijverdienen maandelijks, want ik ben de onzekerheid iedere keer gruwelijk zat . ik heb in februari een wijziging doorgestuurd, vorige maand nogmaals want ik hoorde maar niks, en kreeg bericht dat ze nergens van wisten maar er nu mee aan de gang gingen . tis altijd maar weer afwachten of iets aankomt of niet . en wat de gevolgen zijn . en hoe lang dat het allemaal duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:57

Wij moeten ook flink terugbetalen aan de belasting. Heb in Juni mijn opleiding afgerond en fulltime gaan werken. Wij moeten ALLES terugbetalen (huurtoeslag en zorgtoeslag)
Lekkere motivatie om mensen aan het werk te krijgen joh.. Ook dat is een reden om te gaan bezuinigen. Vriendlief is gisteren boodschappen gaan doen maar bezuinigen is niet aan hem besteed

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:26

Citaat:
Dat doen ze nooit uit zichzelf. Enkel op verzoek. Je moet dan ook hele berekening indienen enzo.

Verleden jaar kreeg ik ook zomaar out of the blue geld terug van de BD.
En nu moet ik het weer teruggeven :+
Liefst met heffingsrente , maar daat protesteer ik tegen belachelijk toch dat ik over hun fouten
rente zal moeten betalen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:29

Lang leven de belasting ik mag over 2010 2011 2012 de zorgtoeslag terug betalen! Bij elkaar zon 1500 euro! Toch maar hopen dat ik volgend jaar geld terug krijg omdat ik minder heb gewerkt dit jaar zwangerschapsveqrlof heb gehad en ouderschapsverlof heb opgenomen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:10

Oh maar de BD stort op zich idd wel eens hoor. Maar niet voor middeling.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:11

Is mij nou nog nooit gebeurd dat ik zomaar geld kreeg van de BD.... moet alleen maar betalen -O-

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:52

Hey meiden! kom even snel binnen vallen.. met een vraag die waarschijnlijk al 1000 x is gevraagd. maar ik ga sonja bakkeren, en moet vaak groente eten. nu moet ik bijf in de supermarkt wit lof kopen per pakje van 5.

Hoe blanceer je je groente ook alweer? en is het dan nog echt lekker na het invriezen?

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:31

Bij ons in de buurt is er sinds kort een AH. Vind ik toch veel fijner winkelen dan C1000 of Lidl.. Vooral de aanbiedingen.. Vind de reclame van route 99 ook geweldig :D Prrrrr.. En leuke aanbiedingen vooral

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:03

Blancheren doe je in kokend water met zout.
Onze chef zei dat het water als zeewater moet proeven.
Dan ligt het eraan wat voor groente maar het kan eruit als het knapperig aan de buitenkant is en zacht aan de binnenkant.
Dan direct in ijswater ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:47

Hoi, ik lees nog steeds mee. Zoals ik in het vorig topic had aangegeven, ben ik eens goed in kaart gaan brengen wat we nou eigenlijk uitgeven. En ben met lijstjes gaan werken. In totaal komen we gemiddeld op 70 euro per week dat is incl. wasmiddelen, toiletartikelen, vlees van de slager, brood van de bakker ( :roll: ), groenten, fruit, 1-2 x per week vis, drinken, en wat lekkers. Eigenlijk alles dus.
Vind ik best netjes voor 2 personen :)

Lijstje deze week:
ma: sperziebonen met aardappelen in de schil en stukje vlees
di: witlofsalade met vis
wo: quiche met salade
do: zuurkoolstampot met linzen en kip
vr: vis met spinazie
za + zo: eten we niet thuis denk ik. Anders kliekjes ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:52

mén...ik wil ook weer een slager op het dorp...dat mis ik wel, we hebben een Albert Heijn en een bakker...ow en sinds net een Etos, want dat pand is van de AH eigenaar die het al sinds jaar en dag verhuurde , dus Ahold vond dat de drogist die er zat maar een Etos moest worden .

maar brood van de bakker en vlees van de slager en groente van de groenteboer blijft gewoon echt fijner dan dat van een supermarkt :j als ik ook toevallig ergens moet werken waar ze die kleine zelfstandigen nog wel hebben ga ik na mijn werk meestal ook daar langs voor de boodschappen .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:54

Ik heb het allemaal maar kom er nooit. Veel te duur. Alleen sommige aanbiedingen zijn wel echt goed. Dan loop ik wel eens binnen.

Vind €35 per week per persoon dan ook echt een berg geld. Ik kan het van 1/3de... Doe ik nu het niet meer hoeft ook niet meer, maar met €15 max €20 per week red ik me met gemak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:56

Deze week geen bezuinigen voor mij :( moet hele huis ontvlooien en nijntjes ook...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:57

Ik vind het ook allemaal een beetje decadent hoor, komt allemaal van vriendje af.
Maar nu ik gewend ben aan vlees van de slager, wil ik ook niet anders meer :n Maar reken toch zo'n 20,-- per 10 dagen af bij de slager en dat vind ik ook erg veel. Tis net wat je er voor over hebt.

Binnenkort opent er bij ons in de buurt een Jumbo, in dat winkelcentrum komen ook meer 'budget' winkels dus ga zeker kijken of ik daar goedkoper uit kan zijn.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:57

Soms kom ik wel bij de slager. Meestal in het weekend voor vleeswaren of een luxe stukje vlees. Onze slager wint vaak prijzen, heeft hele lekkere dingen, maar is ook erg duur :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:07

Hier ook niet heel zuinig weekje ... ze hebben bedacht dat we een practicum echografie gaan doen bij een koe ipv hond van een student. Dus stalkledij verplicht, alleen ik heb nog geen laarzen, want eigenlijk volgend semester pas nodig. En aangezien ze vorig jaar mijn maat niet hadden, had ik toen enkel een overall gekocht. Vandaag die winkel gesloten, dus morgenochtend even heel snel naar het centrum en hopen dat ze dit keer wel mijn maat hebben. Zal wel weer een euro of 30-40 zijn -O-

Dus zuinig aan doen met de boodschappen .. gelukkig heb ik vrij veel voorraad en een zeer volle vriezer.

Ma : gevulde pasta
Di : taco's
Woe : aardappels uit de oven, wokgroente en een hamburger
Do : iets van rijst + pompoen
Vrij : soep

Alles al van in huis, ook nog voldoende fruit, yoghurt, brood, beleg en beschuit in huis. Dus deze week geen supermarkt bezoek *\o/*

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:09

Ik kom zelden bij de slager.. vind het ook te duur, tenzij een leuke aanbieding!

Ik zal het blancheren en invriezen eens proberen.. als het dan toch niet lekker is kan ik het dan altijd nog weg gooien.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:13

Mijn buurvrouw heeft bij de slager gewerkt en nu bij een groenteboer, ze verklaart iedereen voor gek die daar komen, aangezien de kwaliteit vaak hetzelfde is maar veel duurder

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:14

Bij alle toeslagen moet je zo goed op je jaarinkomen letten ...ik stond ooit eens
gemeld met een jaar inkomen van 0 8)7 .Dan krijg je de volle pot zorgtoestag .
Met het gevolg dat je terug moet betalen ...
Krijg je salarisverhoging ? Meteen doorgeven dat je meer gaat verdienen ...
Ik heb ook al twee keer terug moeten betalen , gelukkig ging het niet om al te grote bedragen .
Voor dit jaar heb ik ook al mijn jaarinkomen aan laten passen , en toch reken ik erop dat ik iets terug moet betalen .

Ik heb hier ook een goede slager in het durp , daar haal ik ook geregeld vlees .
Het kost wel iets meer , maar ter compensatie eet ik dan eens een dag geen vlees .

Vandaag nog het e.e.a bij gehaald :
Fixet :
4 Microfaser doekjes 3,50

Kaufland : 16,47
6x 1,5 liter Cola
zakje geraspte kokos
3 zakjes speculaas kruiden
pakje gist
2,5 kg aardappels 1,25 :D
netje mandarijnen
2 zakken menthol snoepjes
bak langnese ijs :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:22

Ik krijg al een tijd geen enkele toeslag meer, ik betaal alleen maar

hier deze week de restjes opeten, we hebben afgelopen week een beetje raar gegeten en nogal wat besteld/afgehaald/bij ouders gegeten dus veel over.... denk dat we deze week alleen wat kleine dingetjes hoeven halen die op zijn (melk enz.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:23

Ik krijg gelukkig nog zorgtoeslag .. en omdat ik mijn eigen risico op maximaal heb staan kan ik daar ook precies heel de zorgverzekering van betalen. Erg prettig, want zou het anders eigenlijk niet kunnen betalen. Ja of nog meer van de IBG lening per maand al gebruiken, maar hoe minder hoe beter natuurlijk.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:29

Ik kijk altijd voor 1 april of ik recht heb op zorgtoeslag van het voorgaande jaar, vul de aanvraag dan zo in dat ik het minimale bedrag alvast krijg, en de rest krijg ik wel wanneer mn aangifte is verzonden. Zo zit ik vast voor dat jaar in de molen en krijg ik zeker niet te veel :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:33

Geen vlees eten is echt geen optie hier helaas := Pas at ik iets waar spekjes doorheen moesten, dus dacht dat dat ook wel door kon gaan als vlees. Nou, niet dus :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:35

Belastingdienst... breek me de bek niet open!
Ik ben eind 2010 ziek geworden en voor de vrijdagen in 2011 kreeg ik een ziektewetuitkering via het UWV (de overige 32 uur had ik godzijdank een contract gekregen toen ik in het ziekenhuis lag). Door die ziektewetuitkering ben ik 150 euro in dat jaar over het jaarlijks inkomen gekomen om recht te hebben op heffingskorting en hoppa... mag 1500 euro terug betalen. Vind het echt heel erg flauw. Moet voor maart.

Gisteravond lekker speculaaskoek gemaakt en nu staat de banaan-notencake af te koelen, ben benieuwd.