Een afwijsbrief die via je mail krijgt betekent dat we je in een portefeuille komt bij dat filiaal. Afwijzing is meestal leeftijd als je wat zoekt voor een weekendbaantje.
Sommige regio's waar moeilijk mensen te vinden zijn nemen nog weleens wat ouderen aan.
Ook moeten wij helaas veel jonge mensen aannemen.
We kiezen niet de leukste uit maar 1 die bij ons past en ook de dagen beschikbaar zijn als wij iemand nodig hebben. Maar van een kwartier tot half uur gesprek is het echt moeilijk om echt te weten hoe iemand is en hoe die werkt. Daar kom je pas achter als je ze in de winkel hebt lopen.
We krijgen denk ik wel tig sollicitaties per dag binnen en je kunt niet iedereen uitnodigen voor een gesprek. (Ook al denken veel mensen dat het niet echt werk is, is het behoorlijk hard werken en ook komen er veel andere dingen bij kijken dan alleen maar vullen enz)
Bij ons werken er ook van alle leeftijden. Maar weet niet wie het vroeg waarom 15 jarigen niet mogen wel bij een supermarkt. Supermarkt heeft schijt aan de regels die voor 15 jarigen geldt.
Een 15 jarige is nogal beschermd door de wet waar zij zich iet aan houden en de Action wel
Zo mogen ze niet meer dan 12 uur werken per week ( vakantie wel meer maar ook maar zoveel per jaar), niet na 7 uur s'avonds en mogen geen kassa draaien.
Ook 16 en 17 jarigen moeten 12 uur rusttijd hebben tussen werk en school. Dus dit betekent moeten ze om 8 uur op school zijn mogen ze niet tot 9 uur werken.
Sommige winkels, vooral kleine kunnen misschien chaoswinkels zijn maar grote nette Actions zijn dat zeker niet. Werk zelf ook in een grote en zoals jullie al zeggen met winkelen, Het is smoordruk. Probeer dan maar met zoveel klanten de winkel elke dag netjes te houden.
Wij werken nu vanaf 7 uur s'morgens tot 8 uur s'avonds om de vracht en de winkel maar netjes te houden. We krijgen gemiddeld 40 containers per dag binnen incl zaterdag. Dat staat gelijk aan ongeveer 1000 tot 1200 dozen die elke dag verwerkt moeten worden. Geloof me de dagen vliegen voorbij.
Ben zelf assistent bedrijfsleidster en bevalt me prima, hebben een leuk team en een leuke winkel die nooit rustig is. Een bijbaantje.....

Weet dat we er niet meer over mochten hebben maar denk dat er veel antwoorden voor mensen in staan dus hoop dat het ook blijft staan.