Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:36

Je voelt je inderdaad k*t als je met de motor valt voor een stoplicht maar goed, ik denk dat heel veel mensen de motor wel eens laten vallen..

Mijne sloeg een kwartier voor mijn AVB examen af toen ik wegrijden uit een parkeervak oefende, en ik hing al naar links dus toen rolde ik ook eraf, en ja hoor tijdens mijn examen moest ik die opdracht ook linksom doen.. maar gelukkig goed gekomen :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:52

Jakkes Leo,inderdaad vervelend! Ik ben 1x gevallen,notabene met het achtje. Ik schrok ergens van en remde,en boem,daar ging ik.
Overkomt de meesten wel die lessen hoor! Maar voor het stoplicht is wel extra rot.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:57

Vervelend dat vallen echt balen.

Ik had Mn eerste gezakte dit jaar voor Avb, ze had zo'n druk op zichzelf gelegd en daardoor zo onwijs zenuwachtig dat ze 3 onvoldoendes had, was niet nodig geweest.. Maar het is niet anders

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:03

je kunt beter je lesmotor een keer op de grond leggen dan straks je eigen motor O:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:06

Hihi nou dat is helemaal waar Evelyne :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:28

Mee eens! Eerste keer op je eigen motor zal toch ook best spannend zijn

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:20

Haha weetje wat me helemaal spannend lijkt. Als je dan via marktplaats ofzo bij iemand thuis gaat kijken en je mag een proefrondje rijden... Op een vreemde motor, de 1e x zonder instructeur erbij :=

Dat lijkt me zo vreemd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:29

Lijkt me iig wel veel minder vreemd dan in de auto... Nu doe je het toch al alleen :=
Maar ik zal die 'donkerbruine' stem in m'n oor wel missen :')

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:36

ReJo schreef:
Haha weetje wat me helemaal spannend lijkt. Als je dan via marktplaats ofzo bij iemand thuis gaat kijken en je mag een proefrondje rijden... Op een vreemde motor, de 1e x zonder instructeur erbij :=

Dat lijkt me zo vreemd!

Ik had officieel mijn rijbewijs nog niet eens :o.
Was apart ja, maar wel erg leuk. Ik merkte meteen dat ik een stuk meer pit onder mijn kont had, dat was vooral even wennen :'). Gelijk poezelig rechterhandje gekregen!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:05

Ik vond het echt doodeng om mijn motor, hartstikke nieuw, uit de showroom naar buiten te rijden met een winkel vol mannen die staan te kijken!
Gelukkig krijg ik alleen maar leuke reacties op mijn motor :-D.

Ik vergeet nooit een dagje richting limburg met mijn ouders en oom. Moesten we tanken voor we terug gingen. Kwamen er hele groepen vanuit België/Luxemburg ook tanken daar. Nou mijn oom lag dus een gevouwen van het lachen. Er kwamen wel 10 gasten om mijn nummer vragen bij hem en mijn vader. Volgende keer moet ik mijn nummer maar op mijn rug zetten van mijn oom ;-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:09

Haha lachen toch :D

Ik vond het wel leuk dat laatst tijdens de les er naar me gezwaaid werd,haha

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:16

Ja is ook heel leuk hoor!

Ja dan hoor je er eindelijk bij hè ;-).

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:44

Ik zwaai ook altijd naar lessers :j ze zwaaien vaak niet terug -O-
Heb ook wel eens heel stoer een stoplicht sprint gehouden met een lesser (en instructeur) :D :o Helaas voor de lesser heeft mijn motor ietsje meer pk's dan een lesmotor maar wel leuk natuurlijk :D

Morgen maar eens even kijken of ik mijn soes nog gestart krijg.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:47

Ik kreeg gewoon op mijn kop als ik niet terug groette tijdens het lessen. Vind het ook echt leuk als je dat onderling doet. Zelfs een voetje op de snelweg is leuk, of even naast elkaar blijven voor gedag knikken. Ik hou er van! Hihi!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 04:01

Uiteraard heb ik terug gezwaaid! Wel zo netjes!

Ik vind stoplichtsprintjes zo lekker. Maar nog nooit gedaan met iemand anders dan mijn instructeur.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:52

Snoevie schreef:
Ik vind stoplichtsprintjes zo lekker. Maar nog nooit gedaan met iemand anders dan mijn instructeur.

Wanneer moet je weer O:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:08

Haha as dinsdagochtend half 9! Dan gaan we denk ik weer naar de schaatsbaan om nog mijn enalaatste les te oefenen voor het AVB examen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:23

Hihi ik zal eens kijken of ik dan in de buurt ben ;-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:02

Leuk,mini bokt/motor meeting :p

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:38

Klopt hoor dat ik beter de lesmotor kan laten vallen maar het deed toch wel even zeer. :+ zijn toch andermans spullen en als het dan ook nog nieuw is. :+

Het bewijs was in elk geval netjes weggepoetst, valbeugeltjes hadden even een likje verf gekregen.

Vanmorgen weer les, mijn vriend zou naar het buitenland dus weer een extra les op zaterdag gepland, maar ging niet door dus hij ging maar mee. :D in stijl achterop de motor naar les en tijdens de les is hij achter ons aangereden. Leuk :D
Ging stukken beter, de spanning van vorige keer was nu weg dus kon lekker sturen met de motor. Voegt meteen beter. :) wel weer wat slordigheden onderweg maar goed, op het moment dat het gebeurt denk ik wat dóm maar daar heb ik nu eenmaal les voor ;)

Weer verdergegaan met de verrichtingen. Halve draai links herhaald, ging met twee keer goed. Rechts er bij gepakt en was even helemaal in de war en was inderdaad heel raar. Maar uiteindelijk lukte die ook binnen de lijnen.
Weer mooi uitgelachen door instructeur en vriendlief over mijn gezicht (ik schijn in mijn concentratie enorme ogen op te zetten) :+ maar instructeur was tevreden en ik ook. Met fijn gevoel afgestapt, mooie opsteker weer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:51

Klinkt fijn Leo,komt ook allemaal wel goed!

Die halve draai rechts is raar he!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:58

Haha rechts is de halve draai inderdaad heel raar!
Wel leuk Leo dat je vriend mee gaat bij het lessen, de mijne zou dat niet doen gok ik >;)

Ik heb net 4-5 uurtjes gelest, dijkweggetjes gereden.. en mijn instructeur heeft alles gefilmd.
Dat word vanavond verplicht bankhangen en kijken wat ik fout doe :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:43

Ik heb morgenochtend weer les,de een na laatste les voor het examen.

Mijn instructeur heeft ook weleens gefilmd,zag direct een domme actie,haha

Ging je les goed ReJo?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:21

Hoe ging je les Snoevie?
Ik ben erg tevreden over vanochtend, m'n instructeur ook gelukkig :P
Plan was eerst om snel te doen, maar zaterdag rij ik met iemand anders en gaan we sowieso voor snel dus nu langzaam gedaan. Had ff moeite met de slalom omdat ik wat verkrampte. Toen hij me daar op wees ging het daarna weer goed. Achtje paar keer gedaan, wegrijden parkeervak links en rechts. Toen weer parkeren, pfff heb er elke keer weer een zware dobber aan :P Nog even de halve draaitjes links en rechts gedaan, ging prima. Nog even stapvoets rijden, na les 1/2 nooit meer gedaan :P
Weer lekker weggecrosst bij het stoplicht. Bij de rotonde kwam m'n instructeur ineens voorbij, haha hij vond dat t kon. Toen vet doorrijden om hem weer in te halen :') Het rijden moet nog wat agressiever. Verrichtingen allemaal voldoende, maar moeten nog naar een goed voor het examen. Even een buffer inbouwen voor de zenuwen :P
Bij de garage wou ik de motor weer opbokken, maar kwartje was op. Haha lukte echt niet meer :')

Daarna rondje gaan hardlopen en dan kon ik mooi even kijken bij m'n vriendinnetje :) En ja ik heb ook staan lachen om je ogen :P
Nu aan het nagenieten en aan het vooruitkijken naar zaterdag :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:47

Ja Snoevie ging het goed?

Was leuk dat je even kwam kijken Elies :D Mijn eerste keer achtje... Spannend en keihard werken, maar ging wel oké en waren allemaal tevreden :j
Stapvoets rijden heb ik vandaag diverse keren op de weg moeten doen. Allemaal drukke kleine straatjes ingestuurd. :')