Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:40

Klopt, ga binnenkort weer een bezoekje brengen aan de Action om spul in te slaan :) - zit je ook al in het Action topic Courses?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:47

Courses schreef:
Action is wat betreft lekkere dingetjes ( koekjes, snoepjes etc ) ook ideaal vind ik. Kruidvat heeft ook vaak actie's daarmee!

Ik ben bij de Action altijd veel duurder uit wat betreft lekkere dingen, want dan gooi ik gewoon te veel in de kar :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:49

Action is bij de kassa inderdaad weinig voordelig omdat je de halve winkel in je wagen mikt en je je toch nog te pletter schrikt bij het afrekenen :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:07

Yep!
En ik kom altijd eigenlijk wel redelijk uit bij de Action, maar dat is eigenlijk hetzelfde als bij de PRIMARK. Omdat het zo goedkoop is vergissen veel mensen zich erin, maar ik let wel op dat ik alleen meeneem wat ik echt nodig heb zeg maar :) 't Scheelt toch wel aanzienlijk volgens mij ( ook op keukengerei, glazen etc ). Vind de Xenos ook fijn winkelen wat dat betreft :D

Yes, dat topic ken ik ook Blinnii! :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:21

Bij de Primark ben ik 1x geweest om tot de conclusie te komen dat het niets voor mij is....wat een mensenmassa zeg, kreeg er bepaalde neigingen van....

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:27

Maar als je je dan achteraf bedankt wát je allemaal voor bijvoorbeeld 25 euro gekocht hebt, dan is dat toch aanzienlijk meer dan wat je ervoor zou kopen in andere winkels :)

Wat ik me trouwens afvraag.. is het goedkoper om je eigen frituurpan te hebben en dan friet/snacks bij de super te kopen of is het goedkoper om het gewoon te halen bij de snackbar? - Bij mijn ouders hebben we een frituurpan en ik denk dat die gemiddeld 1 keer in de 2 weken aanstaat, ligt meestal wel iets in de vriezer aan snacks als we echt geen zin hebben om te koken. Straks op mezelf wordt een frituurpan geen optie, geen ruimte, maar vraag me sowieso af in welke situatie je goedkoper uit bent :) Je zou denken een eigen pan, maar is dat ook echt zo?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:30

Ik zou sowieso zeggen een eigen pan. Zo duur is frituurvet niet, en die zakken friet kosten nog geen 2 euro volgens mij en dan heb je een grote mik. Snacks, 20 frikandellen voor 1,80 eigen merk van de Dirk? Wat wij heel veel doen is friet gewoon in de oven, met olijfolie eronder. Gezond EN helemaal niet duur :) Frikandellen maak ik trouwens altijd in de koekenpan met wat olijfolie eronder, scheelt zoveel aan vet, en 't is alsnog veel goedkoper :D ( Collega van me, z'n oma speelt altijd bingo en die wint elke keer maar frituurpannen, dus ik heb m'n frituurpan al veilig gesteld hihi :+ )

Dat is waar hoor, al is Rotterdam PRIMARK wel echt om te janken. Toevallig woont mijn vriend dan in R'dam, dus kom er geregeld maar echt, ik vind 't altijd zo vervelend hoe mensen daar zijn terwijl bijvoorbeeld in London is het heel anders. Groot pand, meer als 40 kassa's, liep aan 1 stuk door. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:54

Wij hebben geen frituurpan en dat is echt aanzienlijk goedkoper voor ons, veel snacks kunnen gewoon in de oven en omdat we geen zin hebben om elke keer naar de friettent te gaan eten we nog maar 1 keer in de 2 a 3 maanden patat.
We hebben soms nog weleens ovenfrietjes maar die vind ik toch wel iets minder lekker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:42

Ik was net bij de Blokker, een set snijplanken van 19,95 voor 12,95 die bij Action 7,95 kost :')
Primark ben ik één keer geweest, en dat is niet mijn winkel!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:45

Bij de Primark moet je doordeweeks (ma t/m do) rond 18:00 gaan, ze zijn gelukkig elke dag geopend tot 19:00 en rond die tijd is het rustig en opgeruimd. Echt een aanrader

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:47

lovemyhorse1 schreef:
@pimmetje222
Is het leven nu in Duitsland zoveel goedkoper dan in Nederland?
Wij zijn aan het orrienteren om misschien in Duitsland te gaan wonen dus vandaar die vraag.

Ja, wij vinden het leven hier goedkoper. Sommige dingen zijn ´duurder dan in Ned. verzekeringen bijvoorbeeld, omdat veel verzekeringen verplicht zijn hier. Maar wegenbelasting is een schijntje en bijvoorbeeld toiletartikelen zijn hier voordeliger. En voor wat betreft boodschappen - brood is bijvoorbeeld duurder en niet zo lekker, dus bakken we ons eigen brood, dan hebben we twee broden voor nog geen euro.....
En dan de belangrijkste drijfveer voor de meesten om over de grens te gaan wonen de huizenprijzen zijn zo lekker laag.
Als je vragen hebt kun je me Pb sturen hoor.

Vandaag boodschappen gedaan was 31.25 kwijt aan
thee
6 bananen
ananas
bloemkool
bakje cherrytomaatjes
courgette
4 tomaten
peterselie plantje
Zure room
2 pakken melk
2 zakjes gemalen kaas
2 1/2 liter pakken karnemelk
4 1/2 liter pakken yoghurt
salami
bacon
stukje kaas
2 x bier
2x witte wijn
kruidenlikeur
bak ijs
courgettezaad (we hebben een moestuin - aanrader om te bezuinigen)
Oostindische kers zaad

Alleen bloemkool en courgette als groente, ik heb een vriezer vol groente uit de tuin en had nog een krop ijsbergsla en paprika liggen. O ja, mijn man eet helemaal geen vlees en ik maar weinig. We eten wel vis, maar dat had ik ook nog voldoende in de vriezer.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:54

zonnebloem18 schreef:
Dit is ook wel een mooie actie:
http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepag ... -tevreden/
Vriendin had een verrotte citroen gevonden en ging met 20 euro aan gratis groente en fruit naar huis.

Bedankt dat je die even opnieuw genoemd hebt! Ik had het wel gelezen, maar was het alweer vergeten. Vanmiddag even langs geweest en een beschimmelde minitomaat leverde een zak met tomaten, minitomaatjes, wortels, bananen en druiven op. Zeer mooie actie van Jumbo!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:29

Had het zelfde vandaag...
Rotte banaan, zegt de jongeman bij de groente en fruitafdeling: nou mevrouw dan moet u maar even een andere tros pakken...en dan op een toon dat je denkt...
Erg onklantvriendelijk dus...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:12

Die jongeman heeft het dus duidelijk nog niet begrepen...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:10

Die actie van de jumbo geldt tot de 24 april, daarna krijg je geen tas met groenten meer

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:24

Ik was blij verrast op de markt. Ik was 16 euro kwijt voor het volgende:
3 ons asperge
2 ons spinazie
2 grote stronken witlof
5 stengels rabarber
1 ons peultjes
3 grote Fiji appels
3 grote bananen
1 kropsla
1 avocado
1 bakje aardbeien

En dan nog 1 euro voor het parkeren.
De notenkraam was niet veel goedkoper, maar wel een stuk verser.

Ik ga nooit meer groente en fruit halen bij de supermarkt :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:28

het nadeel van groente en fruit van de markt vind ik altijd dat het veel rijper is dan van de supermarkt. ik kan altijd de helft weggooien op woensdag en dan is het alsnog duurkoop.

ga straks eens een rondje supermarkten doen. kijken of het nou echt loont om bij verschillende supermarkten langs te gaan ipv bij 1 de wagen vol te laden voor de hele week.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:30

Mn vader is dr van overtuigd dat ie dan wel goedkoper uit is, hij gaat vaak echt 3 supermarkten langs :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:32

Ben, als dat zo is wordt het gewoon weer supermarkt, of de lidl maar eens proberen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:40

Gewoon even goed kijken wat het eerste zou kunnen bederven en daar je week op aan passen :)
fruit kan altijd nog in de blender en kan dan als goed ontbijtje door :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:46

Ja, inderdaad. Wil morgen salade maken, want de sla is het minst vers. Sommig spul ziet er beter uit dan in de supermarkt. Tijd zal het leren :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:11

Hier loont het zeker om naar verschillende supermarkten te gaan, wij zijn zeker bij sommige supermarkten goedkoper uit. Ik kijk altijd bij de grote wat er waar in de aanbieding en waar het goedkoopst is. Groente/fruit komt standaard van de Lidl. Wij hebben hier in de buurt:
- 2x AH (5 min. lopen): enkel indien er iets in de bonus is
- Jumbo (5 min. lopen): daar halen wij de A merk producten, zijn goedkoper dan de AH
- 2x Lidl waarvan 1 verse broodjes ed. verkoopt (5 min. lopen): halen wij dus die broodjes/croissants enz., fruit/groente.
- Coop (5 min. met de auto)
- Aldi (5 min. met de auto): afbakbroodjes, nootjes, rozijn/krentenbollen en de paprika is daar het
- C1000 (5 min. met de auto): voor de aanbiedingen
- Plus (5 - 10 min. met de auto
- Attent (5 - 10 min. met de auto)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:43

Avelienvd schreef:
Had het zelfde vandaag...
Rotte banaan, zegt de jongeman bij de groente en fruitafdeling: nou mevrouw dan moet u maar even een andere tros pakken...en dan op een toon dat je denkt...
Erg onklantvriendelijk dus...

Dat is niet netjes, maar heb je ze zelf nog op de actie gewezen? Ze horen het wel te weten, maar ze bieden het misschien niet zelf aan. Ik heb gewoon gezegd dat ze zo'n fijne actie hadden lopen, en dat ik dacht dat dit daar wel onder viel. En toen was er totaal geen probleem :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:34

Dat is wel lekker als je alles zo dichtbij heb qua winkels. Wij hebben alleen de COOP of Plus in de buurt, de rest zijn al snel 18 km rijden :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:40

Ik heb ook enorm veel supermarkten (ah, c1000, dirk, aldi, lidl, hoogvliet, mct, Turkse supermarkt) op loopafstand of max. 5 minuten in de auto. Maar boodschappen doen is totaal niet mijn hobby, korte ritjes in de auto zijn ook niet goed voor de motor en kan ik wel wat leukers verzinnen om te doen op zaterdagochtend :+