Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:57

Dan is ie helemaal af! :D

SuSem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:01

Als we nou eens wisten wanneer ons huis opgeleverd wordt (en hoeveel budget we dus moeten uittrekken voor dubbele lasten), dan kunnen we eens meubels gaan bestellen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:05

Nieuwbouw?? De kosten voor muurbekleding/vloer/verf e.d. lopen ook de spuigaten uit... :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:06

ja, praat me er niet van :7, en vergeet de badkamer, keuken en tuin niet.. Oja, een nieuw bed was ook geen overbodige luxe, maar die staat al in de bestelling <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:14

De tuin laten wij nog even zitten. Maar dan inderdaad de keuken en de badkamer......... Nu heb ik ernstig spijt dat ik niet eerder ben begonnen met sparen.... :o :D
De vloer wil je toch ook in 1x goed doen en dat is ook een aardig kostenplaatje.
Simpele dingen meerwerk.... %)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:20

Nou precies, uitbouw van 1m20, bijna 10.000 euro, katjing.. wij zijn vorig jaar april begonnen met sparen en hebben nu de uitbouw bijelkaar (maar die gaat uit het bouwdepot), helaas moeten we een deel van de badkamer en keuken zelf financieren, omdat de regels voor een bouwdepot strenger zijn geworden.. Tuin doen we ook nog niet direct, we proberen wel met de buren een schutting te plaatsen..

is jullie huis al opgeleverd?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:25

Wat een koopie!! :D Onze uitbouw is bijna 30.000,........................
We hebben nog geen buren, dus moeten nog kijken hoe we het met de schutting doen. Moeten wel iets doen, anders zijn we de honden kwijt :P
het huis wordt als het goed is net na de bouwvak opgeleverd. is nog steeds geen duidelijkheid over ;(
Hebben ons huis nog niet verkocht, dus beginnen daar toch ook een beetje zenuwachtiger over te worden...
Dit vind ik een heel groot nadeel van nieuw kopen. Je moet zoveel in 1x doen (gaat niet een flut badkamertje doen en dan later weer alles eruit en opnieuw beginnen) en de cijfers tollen nog wel eens voor m'n ogen.. Als je bestaand koopt, weet je DAT kost het en daar komt waarschijnlijk nog verf e.d. bij. Mocht bijvoorbeeld de keuken je niet aan staan, kun je wachten met een nieuwe kopen tot de financieen het toelaten. Nu moet je het allemaal in 1x doen. Wat zal ik blij zijn als we er eenmaal zitten en alles gerealiseerd is!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:43

Susem, een uitbouw van 1.20m? Waarom zo'n geringe uitbouw? Just curious O:)
Nieuwbouw is inderdaad erg kostbaar.. nu moest ik ook nog al mijn meubels kopen, maar de stoffering alleen was al 13 mille %) ik ga het volgnde keer iig wel anders doen!

Ik ben er 2 weken niet, succes met winkelen, inrichten en schuiven van meubels!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:50

we hadden de keuze uit 1.20 of 2.40, budgettechnisch gezien gekozen voor 1.20, en daarbij blijft er dan ook nog een beetje tuin over.. zo gering is 1.20 toch niet?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:00

@ SuSem: Goeie keuze bank en meubels zeg! Zien er erg stoer uit!

Wij hebben vandaag onze laminaat uitgezocht en het gaat deze worden:
AfbeeldingAfbeelding

In het echt is ie nog veel mooier!

We willen graag ook 1 wand (bij de keuken) in een bruintint doen maar dat is nog moeilijker uitzoeken dan laminaat....
We zijn heel lang bezig geweest met verbouwen (hebben 11 juli 2011 de sleutel gekregen) en het hele huis gestript en opnieuw opgebouwd. Nu we met de afwerking bezig zijn, zijn de keuzes toch wel moeilijk hoor..
Hebben jullie dit ook?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:14

Mooie vloer, Cardy!
Keuzes maken vind ik absoluut niet lastig... Ik weet precies wat ik wil, het vinden ervan is iets lastiger :')
Susem, hangt natuurlijk af van de grootte van je woonkamer nu ;) (en de tuin natuurlijk). Buren van mijn ouders hebben 2.50m uitgebouwd. Woonkamer was al redelijk groot, maar de tuin is nu een postzegel. Zeker met 2 jonge kids kies ik dan liever voor een redelijke tuin en grote woonkamer ipv balzaal en postzegel!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:20

Dankje Mootje!
Aanbouw is inderdaad afhankelijk van je tuin/woonkamer en wat je overhoudt hihi. Bij ons was beneden al 2,5m uitgebouwd en hebben boven gelijk getrokken met beneden. Wij zijn er blij dat we het zo hebben gedaan. Maar je moet natuurlijk wel tuin overhouden (bij ons weinig keuzes, omdat het op de begane grond al gedaan was in 1990 hihi).

Ik weet meestal ook wel wat ik wil maar met verf.. Pfff.. Dan kijk ik op de verfstaaltjes en geen enkele kleur spreekt mij aan (ben ook bank dat de echte kleur veel afwijkt van wat je ziet op zo'n papiertje).
Heb tijdje terug in dit topic, of de vorige, een aantal mooie bruin(/grijzige?) muren voorbij zien komen die ik erg mooi vond.. Maar kan het niet meer terug vinden :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:24

Volgens mij was dat het vorige topic.... Heb je daar ook gekeken? Ik kan mij de kleuren kiezel & leem nog herinneren!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:32

Ik heb even gezocht in mijn eigen berichten en gevonden!!

Deze bedoelde ik van Marjolein:
Marjolein schreef:
[ Afbeelding ]
Dit is onze bank, op de muur zit Lei (uit het histor rijtje van Forel alleen dan een tint donkerder), op de muur naast de haard die aan 2 kanten zichtbaar is komt de tv te hangen en het tvmeubel is zelfgemaakt en nog steeds half af :-) Er komen lades onder en een bergplek voor een klein beetje openhaardhout. Het karton lag er om de maat van de salontafel te bepalen :-).

Vind em niet te extreem, mooie zachte kleur maar wel opvallend.
Nu eerst kijken of het mooi gaat worden met ons laminaat, keuken, meubels... :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:29

Mooooooie kleur Cardy, zou ik zelf ook gekozen kunnen hebben :j

Nou gelukkig kan k morgen een stukje vloer op halen bij de verkopers :D En dan morgen middag echt bestellen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:34

Mooie vloer Cardy :j

Woonkamer is incl. Uitbouw (en keuken) een kleine 50m2, tuin nu nog 10m diep..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:38

manzano schreef:
Ze hebben nu wel kortingsactie Kentaro. Geloof dat die tot ergens juni is ofzo. Vandaag en morgen wordt de korting verdubbeld als je het in de showroom in De Meern (dus voor mij om de hoek gelukkig) koopt. Daar hebben we dus maar ff op gewacht.

Ik weet niet of jullie het al besteld hebben?! Maar m'n vriend kwam met deze site en diverse velux artikelen zijn daar goedkoper!
http://www.installand.nl/

rowo, fijn dat het nog (op tijd) gelukt is om je stukje vloer op te gaan halen!!

cardy, érg mooie vloer!!

Ik weet op zich ook wel wat ik wil, maar wat is het soms moeilijk zeggen met kleuren en dan vooral vanaf kleine staaltjes! Zo hadden we het o.a. ook met ons aanrechtblad. We hebben een tijd terug een offerte laten maken voor onze keuken. We gaan hem waarschijnlijk volgende week definitief maken. Het aanrechtblad wat we van een staal zagen, had hij ook op een showroomkeuken liggen. Was in het echt ook super. Nu waren we er vorige week even. Lag er toch een mooi stukje van een ander blad! Had hij toevallig ook op een keuken. Wij er even heen gelopen. Mijn god, wat was ik blij dat ik hem zo gezien had..... Echt ZO kitsch.... 8-)
Wij willen de muren zo licht mogelijk en dan eentje met wat kleur. Ben er nog steeds niet uit wat voor 'n kleur dat precies moet gaan worden... Eigenlijk zou je het ergens op een muur moeten zien :D

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:51

mooie vloer cardy! welke is het?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:51

Ja, maar dan nog zijn we goedkoper uit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:52

Hele mooie vloer Cardy. Lijkt een beetje op die van ons, alleen heeft onze minder van die noesten. Dat vonden te druk. Maar super gaaf!!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:55

en welke heb jij en waarvandaan manzano?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:29

Het is de calgary oak. Ben blij dat we eindelijk een keuze hebben kunnen maken. Ook echt erg leuk jullie berichtjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:48

Moeilijk he?!! Heel herkenbaar. Zo fijn als je eruit bent. Top!!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:28

Moeilijk?! Welneeeee...... We zijn vanmorgen nog even bij de keukenzaak geweest om te kijken bij 2 koelkasten.
Nu hebben we toch ook maar 'even' voor een ander aanrechtblad gekozen............... (heel logisch toch?! :D )
Volgende week gaan we de keuken definitief maken, en is misschien maar goed ook :P
(keuken wordt velvet oak)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:04

Hahaha wij hebben zo vaak gewisseld met keukenonderdelen :=