Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:24

Phoe ....
Goeie vraag ....
Je zou evt ook de sleutelgaten in het 2e gedeelte kunnen doen

Hmmmm...
Het zou kunnen Ik zou zo zeggen probeer het even uit om het uit te plakken oid zo krijg je een idee hoe het er uit zal komen te zien

Evt zou je dan ook kunnen zeggen ik maak geen scheiding (dus niet de deuren apart) maar pak het hele oppervlak
Dat je dus spiegel in het midden door haalt

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:25

Nijn schreef:
Ik zou zeggen lekker over de sleutelgaten heen plakken en meer naar de rand toe een knopje plaatsen :j

Rommulus ik ook hoor, maar denk juist dat als je een extra rand om het behang heen doet het effect alleen maar drukker zal zijn.

Saskia dan moet je maar niet bij mij in mn huis komen, alles wit/grijs, 1 lichtgroen muurtje :=

Ik heb nu ook alle muren wit, behalve 1 in acacia groen. En mijn meubels zwart. Maar al snel werd de muur in de keuken zilver, kwamen er vage dingen binnen zoals een roze etagere, een roze bewerkte foto van mijn paard, paarse schalen, Bloemerige paneelgordijnen, glimmende vogels :')

Het is dus niets voor mij, zo strak.

Gelukkig ga ik bijna verhuizen en kan ik weer los gaan, maar nu wat 'georganiseerder' :+ hoop ik...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

:D

Het is wel grappig te lezen dat mensen verschillende smaken hebben maar toch veel overeenkomsten hebben :D
Ik heb ook lang tussen de witte muren geleeft :o

Vriendlief heeft een gele tint op de muren en dat is wel een stuk warmer
Oh god het word wat als we gaan verhuizen...

Ik wil dan eigenlijk wel wit op de muren maar eigenlijk ook niet
Dit gele vond ik ook wel mooi maar dit is me dan ook wel weer te....
hmmm.....

De pest is ik heb een boxer op leeftijd en die wil nog wel eens wat na het drinken en wandelen wat op de muren achterlaten :o ( beetje het hooch idee :o )
Moeilijk moeilijk :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:38

rommulus schreef:
De pest is ik heb een boxer op leeftijd en die wil nog wel eens wat na het drinken en wandelen wat op de muren achterlaten :o ( beetje het hooch idee :o )

Ik zeg: betegelen tot 1.50 hoog _O-

rommulus

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:40

:') Eigenlijk wel he......
Brrr zal ik dan maar gelijk een zut lab jassen bij de ingang hangen :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:41

Ja en van die haarnetjes en dingen voor om je schoenen :')

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:42

Of Van die plastic schrootjes :D nice haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:44

dems75 schreef:
voor de liefhebbers...ik heb een teakhouten *zadel*kast te koop...is officieel een tv kast maar hadden wij als zadelkast. Is echt mooi hout....zitten nog wel twee zadelsteunen in. Hij staat op de bokt markt, in en om de stal met fotos.....15o euri...

Is een verdomt mooie kast !
Helaas te klein voor een western zadel en heb geen ruimte

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:48

Ik las hier trouwens iets over magneetverf onder krijtverf. Weet niet meer wie...
Moet jemdam niet eindeloos veel lagen magneetverf gebruiken voor het echt werkt?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:48

_O-
Oh god ik zie de intree al voor me

Trouwens de franzozen hebben daar ook een mooie oplossing voor
Die plakken gewoon zeil op de muren :+ (dat spul wat je normaal alleen op de vloer plakt)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:49

Dat was ikke!
Je hebt wel meerdere lagen magneetverf nodig voor er een redelijke koelkastmagneetje op kan plakken hoor, dat is waar. Eindeloos veel lagen dan weer niet, maar hoe meer hoe beter :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:51

Hmmm. Maar eens kijken wat dat kost, lijkt me wel leuk een plaat zo te doen voor bij de keukentafel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:19

rommulus schreef:
_O-
Oh god ik zie de intree al voor me

Trouwens de franzozen hebben daar ook een mooie oplossing voor
Die plakken gewoon zeil op de muren :+ (dat spul wat je normaal alleen op de vloer plakt)

_O- Gelukkig nog geen huis tegen gekomen met dat op de muren, geloof niet dat ik dan mijn lachen in kan houden. (Fransen zijn ook gek op heel veel licht in huis 's avonds..... Gezellig :+ )

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:42

ik heb op zolder laminaat tegen de muur :D :D bosbehang over een megagrote muur was net te smal en dat heb ik opgelost met aan beide zijden een meter laminaat op de muur; is erg mooi al zeg ik het zelf)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:42

:= Sjim

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:53

Daar willen we een *-:) van zien!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:03

Ik heb nog een idee voor mijn kast! :P..
Ik maak de deuren een beetje dat whitewas achtig.. zodat de houtnerf er nog een beetje doorkomt, dan plak ik op beide deuren een spiegel, en van dat behang ga ik dan van de rest stukken de rozen uitknippen, en er dan een paar rondom de spiegels plakken! :)
Lijkt me ook erg leuk..

Dan lijkt het me ook leuk om dan 1 muur met dat behang te doen, en de rest een beetje ''licht'' te houden, en dan daar ook alleen de rozen terug te laten komen op het lichte behang :D

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:27

Wow, jullie gaan hard opeens!
Rinske schreef:
Ik houd van die oude groene kleur, dus ik zou er niks aan doen. Kastje komt uit ca. 1920.

Ik heb vandaag weer wat gave kastjes en tafeltjes gekocht op de veiling, alleen ze waren duur, maar ik moest ze hebben := :') .

Jij was het toch niet die maar bleef bieden op 'mijn' kastje he?! ;) Ik ben ook geweest en nu ik in je profiel kijk zie ik dat ik je ook wel heb zien lopen, maar wist niet dat jij het was... Wat heb je gekocht? Ik wilde heeel graag het halkastje, waar ze ook het scherm op hadden staan, maar ik had mijn eigen maximum op 100 gezet en hij begon al op 110 en daarna werd er nog geboden... Heb me dus ingehouden, maar vervolgens wel de rest van de dag tegen dat mooie kastje aan zitten kijken. Ik had mijn zinnen ook nog op een wandtafeltje en een kastje gezet (één kavel) waarvan ik dacht dat ze wel goedkoop weg zouden gaan, maar waar hij inzette op 60 euro. Maar wat ik echt moest hebben heb ik: een heel gaaf salonsetje. Ik was al heel lang op zoek naar twee leuke stoeltjes, nu heb ik er vier met twee tafeltjes. Was voor het eerst dat ik zelf iets op de veiling kocht, wel spannend hoor, dat bieden! Voelt het extra goed als je het dan toch binnen hebt, zeker omdat de prijs me uiteindelijk nog meeviel.
Afbeelding
Ga ze gewoon zo laten, alleen de tafeltjes moeten wat opgeknapt. Meubelwas voor gebruiken zeker? Inmiddelsheb ik mjn vorige veilingoogst, het hoekkastje, ook in huis. Die is in het echt wel best wel lelijk, maar er is wel wat van te maken.

Ik vind trouwens dat groene kastje een paar pagina's terug ook een hele mooi kleur! Ik zit er zelfs over te denken om mijn ladekast ook zo te maken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:38

Wat leuk, Margje!
Mijn zusje en zwager hebben zoiets dergelijks in een complete set incl bijbehorende bank; van zwager's oma geweest. Eigenlijk mooi van lelijkheid :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:45

Ah, jij hebt die set gekocht die ik niet mooi vond :P , maar je was er wel heel blij mee volgens mij :j , dus dan is het top toch :D ?! Welk kastje bedoel je? Ik heb alleen een wit wandtafeltje gekocht waar een oud kastje bij zat. Die andere die ik heb gekocht was dat cremekleurige tafeltje wat links op een kast stond aan de linkerkant van de veilingzaal.
Welk kavelnummer bedoel je :) ?

Margje schreef:
Ik had mijn zinnen ook nog op een wandtafeltje en een kastje gezet (één kavel) waarvan ik dacht dat ze wel goedkoop weg zouden gaan, maar waar hij inzette op 60 euro.

Volgens mij heb ik die gekocht ja, stonden vrijdag HEEL veel mensen naar de kijken. Vond hem eigenlijk ook wat aan de dure kant, maar wilde hem zo graag hebben. Ik wist al dat deze heel duur weg zou gaan.

Het kastje dat bij het wandtafeltje hoorde:
Afbeelding
Hij is echt oud, helemaal met zwaluwstaarten in elkaar gezet. Deze ga ik verkopen. Wandtafeltje houd ik zelf.

Afbeelding
Tafel met krukje dat ik heb gekocht, prachtig houtsnijwerk en een geweldige patine op het tafeltje. Krukje is origineel Art Deco.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:00

Cool, Rinske :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:22

Thanks :) , ik zal van de week eens en foto maken van het witte wandtafeltje :) .

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:52

rommulus schreef:

Oh dat heb ik ook.... Ik heb dat opgelost door zo'n plakplastic te plakken op de muur waar haar kommen langs staan. Zo kan je dat afwassen. Het geeft wel een kleurverschil, je krijgt als het ware een vlak, maar dat markeert dan ook een beetje het hondeneetplaatsje, dus het stoort niet echt vind ik.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:53

niemand een mooie teak kast???
Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:22

Ik vind je kast erg leuk, maar hij is iets te groot om mee te nemen (die andere wit met blauwe met glas erin moet echter wel lukken, en die kan mijn moeder ook wel even voor mij opslaan O:) )