Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:30

Fokfanaat, wij wilden ook eerst gewoon laminaat met vloerverwarming doen, maar bij het zien van die PVC vloeren zijn we weer gaan twijfelen. En we hadden zo'n staal van Handyfloor die we eigenlijk helemaal goed vonden. Dus we zijn nog vol op aan het nadenken wat we willen qua vloer. Want Cando laminaat is allemaal goed voor vloerverwarming en bij vriendin hebben ze die ook en ze hebben toch veel profijn van de vloerverwarming.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:31

Oehhhh die kleurtjes! <3 <3 <3
Is dat duur, zoiets? Zou dat wel op klein formaat willen, ben gek op alles wat knalt :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:32

zou ik ook wel willen, maar dat moet verlijmt worden op een gladde strakke ondervloer en die hebben we niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:35

Maar kan je de vloer dan niet egaliseren? Bij handyfloor kan je namelijk ook speciaal van dat spul kopen als de vloer niet egaal is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:45

egaliseren misschien wel, maar er blijft denk ik een werking in zitten , het veert een beetje, denk dat dat met verlijmen niet goed gaat.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:46

Ik meld mij hier ook! Heb net een appartementje gekocht en kan wel wat tips en voorbeelden gebruiken :D
Ben gisteren al even op jacht geweest voor meubels.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:48

wat betreft vloerverwarming en laminaat, wij doen dat ook. Maar let heel goed op je ondervloer hiervoor!!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:37

Texas, wij hebben inderdaad de tip gekregen om een speciale ondervloer te gebruiken. Maar laminaat en vloerverwarming werkt dus ook wel goed? Ik vind het toch allemaal zo moeilijk he!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:42

in de link die ik plaatste staat idd ook hoe ze dat met ondervloer willen, met stabilisatie ed

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:50

Ik wist niet dat er vloerverwarming onder laminaat kon :o Of moet je dan echt heel speciaal laminaat hebben?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:55

Rowo, het kan ook niet onder ieder laminaat, maar je hebt wel laminaat die er geschikt voor is! Wat ik las op de site van Cando is al dat laminaat geschikt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:57

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:21

Volgens mij kan het wel hoor :j wij hebben iig onder de plavuizen vloerverwarming en ik dacht ook onder het laminaat?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:25

Er staat op de verpakking van laminaat met een bepaald icoon of het wel of niet geschikt is voor vloerverwarming. :j

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:36

Het ligt er ook weer aan of het bijverwarming is of je hoofdverwarming.... mbt je ondervloer. Bij ons is het bijverwarming, wij hebben een ondervloer geschikt voor vloerverwarming, maar ook redelijk dempend... anders wordt je gek van het geluid!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:09

Vloerverwarming kan slecht onder laminaat. Komt door de werking van hout en de directe warmte van de vloerverwarming. BIj de meeste houten vloeren krijg je ook geen garantie als het op vloerverwarming komt te liggen.

Fokfanaat zou het geen optie zijn de houten vloer eruit te slopen en een betonvloer te storten (desnoods op een broodjesvloer)? Wij hebben de (rotte) houten vloer eruit gehaald, zand bijgestort en daarop de betonvloer gestort. Bij Fama in Apeldoorn noord kan je een stalenboek lenen op a4 formaat van TFD. Kijkt een stuk makkelijker dan kleine staaltjes. Ik vond de staaltjes van handyfloor erg slecht van kwaliteit.

Wij hebben van het voorjaar een PVC vloer laten leggen en ben er erg blij mee. Weinig onderhoud en nog geen kras op ontdekt. Het leggen is niet zo moeilijk als de ondervloer maar goed egaal is. Als dat niet het geval is krijg je erg snel oneffenheden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:23

Ik heb hier al 5 jaar vloerverwarming onder laminaat hoor. Ligt allemaal nog recht.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:26

Wie heeft er hier zo een mooie foto van een PVC vloer? Ben er wel benieuwd naar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:25

Rowo, PB Noor anders even. Die heeft PVC liggen in haar nieuwe huis :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:55

LovingTweety schreef:
Ik heb hier al 5 jaar vloerverwarming onder laminaat hoor. Ligt allemaal nog recht.

verder geen rare dingen ermee verder tot nu toe dan?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:16

Heb even jullie advies nodig hoor.
We hebben 'eindelijk' een eigen huisje gekregen, dus nu druk bezig met het uitzoeken van verfjes, gordijnen en vloeren. En ik vind het lastig!
De woonkamer heeft aan één kant de hele wand hoge ramen (op het zuidzuidoosten) en is 4,5m diep.
Nou wilde ik 1 wand bruinig met een licht grijsje erin: http://www.kleurenwaaier.net/code-D2.10.50.html en de andere wanden wit.
We hebben een antraciet-kleurige bank, die tegen de gekleurde wand komt te staan. De andere meubelen moeten we nog kopen :+ maar worden waars. zwartbruin á la http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50177553/.

De ham-vraag: welke vloerkleur past hierbij?
Ik dacht aan antraciet, maar ik denk dat het dan erg donker wordt. Toen zat ik te denken aan http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/tapijt-/boucle/0110603, maar dat zou lelijk zijn }:0
Oja, we willen tapijt :)
En welke kleur gordijnen past er het beste bij? In de kleur van de wand of van de vloer?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:26

Mooi kleurtje voor op de muur!
Ik zou geen gordijnen zoeken in precies dezelfde kleur als de muren of vloer, omdat het het er waarschijnlijk net niet bij past. Vloer zou ik zelf niet antraciet nemen, ivm je donkere meubels. Ik zou die muurkleuren op een groot mee te nemen stuk verven en hiermee naar een winkel met vloerbedekking!

Voor de gordijnen zou ik donkerpaars nemen O:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:10

Lowara schreef:
LovingTweety schreef:

verder geen rare dingen ermee verder tot nu toe dan?

Nope, en ik heb zelfs vrij goedkoop laminaat van de gamma.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:17

Laminaat en vloerverwarming kan idd wel.

Ik wil liefst keramisch parket, maar ja €€€€€€ dus moeten nog ff kijken.
Pvc vind ik niet mooi.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:39

Rebel_Jits schreef:
Heb even jullie advies nodig hoor.
We hebben 'eindelijk' een eigen huisje gekregen, dus nu druk bezig met het uitzoeken van verfjes, gordijnen en vloeren. En ik vind het lastig!
De woonkamer heeft aan één kant de hele wand hoge ramen (op het zuidzuidoosten) en is 4,5m diep.
Nou wilde ik 1 wand bruinig met een licht grijsje erin: http://www.kleurenwaaier.net/code-D2.10.50.html en de andere wanden wit.
We hebben een antraciet-kleurige bank, die tegen de gekleurde wand komt te staan. De andere meubelen moeten we nog kopen :+ maar worden waars. zwartbruin á la http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50177553/.

De ham-vraag: welke vloerkleur past hierbij?
Ik dacht aan antraciet, maar ik denk dat het dan erg donker wordt. Toen zat ik te denken aan http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/tapijt-/boucle/0110603, maar dat zou lelijk zijn }:0
Oja, we willen tapijt :)
En welke kleur gordijnen past er het beste bij? In de kleur van de wand of van de vloer?

Zoiets hadden wij ook op de muren maar weer overgeverft met een andere verf (en dus ook andere kleur) ivm met vieze kinderhanden. De verf die ik nu heb kan ik afwassen

Afbeelding