Ja deze konden we overnemen van de buurman, even proberen hoe het deze zomer bevalt en anders gaan we weer op zoek naar wat anders.. We hebben de hele dag zon voor, dus moet wel iets hangen wat de zon een beetje tegenhoudt
Dat wordt mooi, relaxed! Waarom heb je aan de straatkant geen hoge schutting? Ik zou dit doodeng vinden met het oog op inbrekers
Naath86
Geplaatst: 28-03-12 22:53
Ziet er goed uit Relaxed! Nu weet ik ook ongeveer waar je woont!
Verder vind ik de tuin van Mootje ook erg mooi!! Vind die bestrating ook erg mooi, net aan vriendlief laten zien, maar die vind dat teveel werk..
Gister even bij de Praxis wezen kijken, maar viel me een beetje tegen...
merel_gomez
Geplaatst: 28-03-12 23:15
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 29-03-12 07:33
Mootje schreef:
Dat wordt mooi, relaxed! Waarom heb je aan de straatkant geen hoge schutting? Ik zou dit doodeng vinden met het oog op inbrekers
Inbrekers? Die laten zich toch door een schutting ook niet tegenhouden? Nee hoor, hier in het hoge noorden valt het nog wel mee en onze buren zijn allemaal de hele dag bij huis en houden álles in de gaten
Relaxed, daar zou ik echt niet tegen kunnem.. Is het echt zo erg Merel, dan hoop ik maar dat ze dichtbij wonen
Hoorde net op de radio dat de vlinderlavemdel bij de intratuin in de aanbieding is!
Blackje
Geplaatst: 29-03-12 08:23
Mooie verf!
Yucca, ik zou daar dan niet gaan kijken denk ik, misschien kan je juist dat 'saaie' op doek afdrukken als een lokkertje en dan mooi een ontwerp laten zien
ik heb nog niet gesproeid, alleen wel de planten in bakken wat water gegeven (ook net geplant)
Mooie grote tuin Nicole, daar kan je zeker wat van maken Wel apart idd met die voordeur!
Relaxed , ook mooie grote tuin, alleen jammer dat je niet afgeschermd kan zitten idd!
Thanks voor jullie reacties! Ik blijf bij mijn eerste idee, gras dat over een tafel en de wand loopt is ook wel bijzonder genoeg. Vandaag nog even op pad voor de laatste spullen en morgen opbouwen!
Anoniem
Geplaatst: 29-03-12 11:30
Blackje schreef:
Relaxed , ook mooie grote tuin, alleen jammer dat je niet afgeschermd kan zitten idd!
We hebben er nu wel iets voorlangs en dat laten we dichtgroeien met klimop, dus dan ziet niemand ons zitten
Nic
Geplaatst: 29-03-12 13:49
Ik kom uit een tijd dat iederéén nog van die lage hekjes in de tuin had, ik vond het zo vreemd dat er 'ineens' overal schuttingen stonden.... Afgeschermd zitten was niet echt aan de orde vroeger Mijn vriend had zelfs een slót op zijn schuttingdeur ik vond dat zó raar
Mijn ouders keken vroeger uit op een soort speelpleintje (met nog tig andere huizen rondom) en juist vanwege dat (toen, nu heeft iedereen schuttingen) open -en toch gesloten- karakter hadden inbrekers geen schijn van kans, je zag iedereen zó lopen in de tuinen...
Dat iedereen mekaar ook in de gaten zat te houden nam je maar op de koop toe. Vroeger vond ik het vreselijk maar ik besef nu dat het ook nodig kan zijn voor een veiligere buurt.
Ik vind mijn tuin niet zo heel groot maar ik ben verwend met de vorige tuin
Halllloo mag ik me hier ook melden?? Ben even snel door het topic gegaan...
Wij zijn eind vorig jaar ons huis ingetrokken en willen nu de voortuin aanpakken en volgend jaar waarschijnlijk de achtertuin...
In de voortuin willen we alleen de beplanting aanpassen, straatje etc ligt er prima bij. Ik kan misschien straks wat foto`s plaatsen die ik vd week van boven heb genomen. Van t weekend gaat de tuin leeg en gaan we alles schoonspuiten met de hoge drukreiniger.
Ik ben op zoek naar een leuk boompje (wil er 2 plaatsen) niet te hoog, maar wel met een kleurtje en blad... Iemand ideeen??
MyWishMax
Geplaatst: 29-03-12 14:49
Wij hebben dus een laag hek tussen de buren en ons. Vreselijk, vooral omdat het vriendlief zijn oma en oom zijn en daar de hele week familie over de vloer komt. Die kijken standaard naar binnen, maken de hond helemaal gek en het hek is nog lelijk ook. Gaan toch binnenkort schutting neerzetten, maar bovenop dat hekje staat plantenbak en die moet er eerst af, anders moeten wij de schutting 30cm op eigen grond zetten. Gaat niet makkelijk worden
Wij hebben ook tussen beide buren een laag hek... tenminste na een paar meter is hij een stuk laag en daarna weer hoog... Dit hoeft van mij ook niet, vind dat niet fijn. Maargoed moeten we eerst eens babbelen met de buren hoe en wat...
Ik kijk achter mijn tuin uit op een groen speelveld. Daarom heb ik een deel van de achtergrens semitransparant gehouden door een levende wilgenhaag. Deze zijn scheef geplant zodat je een soort ruiteffect hebt. In de zomer zit ie redelijk dicht door het blad, in de winter is ie meer open. Ik vind het heerlijk dat ik verder kan kijken en ik niet on dichte kamer heb!
Toen we bij dit huis gingen kijken stond er ook een hoge schutting rondom, ik vond het zo raar! Ik had het idee dat toen we door de schuttingdeur gingen, we al een soort van binnen waren en dan moet je nog naar de voordeur
Achter hebben we trouwens wel een grendel op de deur, achter is bij ons niks en daar kan juist iedereen ongestoord zijn gang gaan. Die grendel kan alleen van binnen losgemaakt worden. Dat vind ik wel een veilig idee
Laatst heb ik wel 2 jongens uit mijn tuin geschopt, die waren aan het voetballen tegen het schuurtje tegenover ons en stééds weer kwam die bal in onze tuin, terwijl wij daar ook gewoon bezig waren.. Na de 6e keer vriendelijk verzocht of ze ergens anders konden gaan ballen, want dat ik ze niet steeds in mijn tuin hoefde
merel_gomez
Geplaatst: 30-03-12 15:25
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt