[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:45

Only_Hellen schreef:
Jij bedoelt dat je je hypotheek wilt verhogen Avaluna?

Mmm, niet zo zeer, we hebben een overwaarde op ons huidige huis, dat hebben we laten taxeren, hiervoor en nu willen we deze overwaarde (gedeeltelijk) vooraf opnemen en dit geld steken in de verbouwing van de nieuwe woning.
Alle banken zijn accoord, maar het meest gunstige aanbod is van een (buitenlandse bank) en die gaf te kennen dat wij dat geld dus zelf moeten opvragen, geen idee hoe je dat doet :o ?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:28

Dus als ik het goed begrijp, hebben jullie nu 2 huizen, waarvan het 1e huis overwaarde heeft, en die overwaarde wil je gebruiken voor het 2e, nieuw aangekochte huis? Is het wel de bedoeling dat jullie huis 1 gaan verkopen? Als dat het geval is, waarom is er dan niet overbrugd?

Of willen jullie huis 1 aanhouden? En dan dus een 2e hypotheek. De 1e hypotheek hebben jullie al ergens lopen, waarom dan de 2e ook niet daar? Als er een bank al 1e in rang is, rekent een volgende bank altijd een opslag (op een enkele uitzondering na), omdat zij meer risico lopen.

Maar ik gok dat mijn 1e alinea de juiste is, en dat je dus beter zou kunnen overbruggen. Dus het voorfinancieren van de overwaarde op je huidige woning, tbv de nieuwe woning.

Welke bank is die buitenlandse bank als ik zo vrij mag zijn?

8nnemiek

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:07

Jeej, ik kreeg net telefoon, dat de dochter ook eindelijk het bod heeft geaccepteerd :D Deze week wordt het contract getekend :j En dan kunnen we in Augustus beginnen met de verbouwing :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:19

Gefeliciteerd! Wat leuk!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:46

Gefeliciteerd!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:10

Hee , dat is goed nieuws , gefeliciteerd !! +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:15

Van harte, goed nieuws op een mooie zomerdag ;-)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:19

Ik lees hier een hoop goed nieuws!!! Ik ben gisteren bij de makelaar geweest voor een gesprek. Wij maken nu nieuwe foto's van buiten.
Er stond zo'n dode foto op van de tuin. Huis is wel heel goed bekeken op funda. en de brochure is 13x gedownload. Maar geen kijkers. Nu dachten ze dat dat misschien kwam omdat er een schotel hing. dus die van de muur gehaald. Hopelijk nu meer geluk

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:22

zou zomaar kunnen owensmam. Iedereen gefeliciteerd met de biedingen. Wij gaan morgen tekenen :-).

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:23

Iedereen proficiat met de aankoop... Ik heb even een vraagje...
Donderdag zijn we wezen kijken bij een huisje en mijn vriend en ik zijn er helemaal verliefd op!! Alleen 1 puntje houd mij een beetje tegen en dat is de tuin... Deze ligt op het noord westen en nu hoor ik van veel mensen negatieve dingen hierover..Wie heeft er hier ook een tuin op het noord westen en hoe zit het met de zon e.d.?
Verder willen we eerst wachten met een bod todat het koopcontract is getekend dus we zitten nu echt in spanning...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:54

Dat over die tuinen vind ik altijd zo'n gezeur !

Het ligt maar net aan de preciese ligging van het geheel. Hoe hoog is je eigen huis , en dat van de buren , hoe staat het met bomen in de buurt , enz.

Vaak is een tuin die niet de hele dag pal in de zon ligt , veel fijner :)

In de ene tuin zit je de hele dag in de hitte , dat is niet leuk hoor :n
In de andere tuin heb je dan niet overdag die enorme hitte , maar op de ene plek zon , andere plek schaduw , en blijft het bvb. 's avonds weer veel langer licht dan bij de buren die zogenaamd een gunstige ligging van de tuin hebben :P

Ga gewoon een paar keer op verschillende tijden langs , dan krijg je al een indruk :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:56

Ik heb mijn dakterras pal op het zuiden. 0,0 schaduw, veels te warm om buiten te zitten en geen één plant overleeft het (ook al gaf ik ze elke avond water). Ik zou juist geen tuin (pal) op het zuiden willen!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:07

Mootje schreef:
Ik heb mijn dakterras pal op het zuiden. 0,0 schaduw, veels te warm om buiten te zitten en geen één plant overleeft het (ook al gaf ik ze elke avond water). Ik zou juist geen tuin (pal) op het zuiden willen!

Om die reden hebben wij ook heel bewust naar een tuin op het oosten gezocht. Ik wilde ook kiezen voor een stukje schaduw, zonder parasol. Heerlijk. Stoeltje in de zon, stoeltje in de schaduw. Net wat ik wil.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:34

Alvast erg bedankt voor deze antwoorden!! Mijn vriend heeft ook zonne allergie dus een tuin op het zuiden lijkt ons dan ook niet ideaal, maar omdat je zoveel verschillende verhalen hoort over die tuin liggingen wisten we niet meer zo wat we ervan moesten denken..

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:06

Als je vriend een zonne allergie heeff lijkt me idd niet fijn. Het ligt er wel een beetje aan hoe diep je tuin is en hoe hoog het huis is. Wij hebben een tuin heel bewust gekozen op het zuid/zuid-oosten. Daar tegenover stond dus een huis te koop met een tuin op het noord-wetsen. Voor ons was het een reden om het niet te kopen (ondanks dat het huis eigenlijk meer 'af' was). Ik wil zon in mijn tuin als ik thuis kom uit mijn werk. Als ik straks kindjes heb wil ik dat ze lekker in een badje in de achtertuin kunnen spelen. In een tuin op het zuid/westen of zuid/oosten is dat gewoon wat fijner.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:15

Wat een hoop goed nieuws, hier!
Gefeliciteerd met jullie aankopen!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:41

Mag ik me ook even komen melden hier? Lees al een tijdje met jullie mee, en deze week is het er bij mij dan ook van gekomen.

Ik had een paar maanden geleden al een bod gedaan op een geweldig huis, ver onder de vraagprijs, maar meer kon ik echt niet betalen. Dat bod werd natuurlijk afgeslagen. Vorige week vrijdag werd ik gebeld dat mijn bod nu wel wordt geaccepteerd! Ik was helemaal gelukkig natuurlijk, maar ik moet wel eerst mijn eigen huis verkopen voor ik dat huis koop.
Afgelopen maandag en woensdag heb ik serieuze hypotheek gesprekken gehad (paar maanden geleden al globaal gekeken of ik het zou redden) en woensdag is de makelaar ook geweest. De hypotheekgesprekken waren veel beter dan ik verwacht had, kan meer lenen en de maandlasten zijn belachelijk laag, de rente staat nu ook echt heel gunstig.
Donderdag belde de makelaar al dat hij waarschijnlijk geinteresseerden had voor mijn huis!! Het is voor mij heel belangrijk dat ik mijn huis snel verkoop, want als er mensen een hoger bedrag bieden voor het huis dat ik graag wil hebben heb ik weliswaar 48 uur bedenktijd, maarja, ik kan echt geen dubbele lasten betalen...

Als het goed is komt mijn huis maandag of dinsdag op funda en dan wordt het heel hard duimen!

Oja, ik heb mijn huis niet eerst te koop gezet, om een ander huis te kopen als het verkocht is omdat er hier in de buurt in mijn prijsklasse eigenlijk niks leuks te koop is (of je komt in zo'n jaren 80 nieuwbouwwijk met honderden dezelfde huizen). Ik wilde niet het risico lopen dat mijn huis verkocht werd en ik daarna een paar jaar bij mijn ouders moest zitten omdat er niks voor mij te vinden is.

Ik vind het erg leuk om met jullie mee te lezen en mooie huizen te bekijken, hoop dat ik jullie ook snel mijn nieuwe huis kan showen!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:29

Welkom,

Nou ik hoop voor jou dat je huis dan heeel snel verkocht wordt..wil je niet ontmoedigen maar mijn huis heeft te koop gestaan van oktober 2008 en hebben nu net pas een serieus bod gehad..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:17

Welkom :D

Hopelijk ben je snel van je huis af en anders kopen ovb verkoop van je eigen huis ;)

Wij zijn er geloof ik wel over uit :+
Hebben een soort van bod gedaan geloof ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:19

Hihi, weet je het niet zeker?
Wij krijgen over 2 weken de sleutels van ons nieuwe huis :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 07:40

Spannend ffortuna :D

Uhm nee..... dit heeft te maken met de zeer bizare mogelijke koop van dit huis :+ maar ik kan er verder niet teveel over vertellen, met de tijd waarschijnlijk wel :D

Tja het is vaag maar dat moet nog even zo blijven ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:11

Goeiemorgen!

Hoop dat ik ook gezellig mee mag komen kletsen hier :P

Mijn vriend en ik zijn voorzichtig begonnen met huisjes kijken. Na eerst bedenken wáár we wilden gaan wonen (vriend werkt aan de andere kant van het land en is alleen in het weekend thuis, luchtmacht) zijn we vrijdag bij een appartement in onze huidige woonplaats wezen kijken waar we zo gecharmeerd van zijn dat we hebben besloten dat we gaan kijken of we het kunnen kopen :)

Het gaat om dit appartement: http://www.funda.nl/koop/almere/apparte ... werhof-31/

Maar dan nu het volgende; zit nu al met mijn handen in het haar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie _O-
Rabobank is dicht op vrijdag na half 4 en zaterdag, en de site (en het telefoonnummer :+ ) van de Hypotheker liggen eruit :')

Ik heb echt geen kaas gegeten van hypotheken en huizen kopen, dus ben me maar gaan inlezen op van alles := Chaos :+

Hoop dat ik door met jullie mee te kletsen een beter beeld krijg van wat een huis kopen nu allemaal inhoudt :)

En vast een vraag, zijn er mensen die een aankoopmakelaar in de arm hebben genomen?? En hoe bevalt dat en raad je het aan??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:15

Wij hadden geen speciale aankoopmakelaar, maar de makelaar die ons oude huis heeft verkocht wilde wel gratis meegaan naar andere huizen als een soort van aankoopmakelaar :) Hij weet hoe de prijzen liggen, kan beter zien hoe bv de ligging enzo de prijs beïnvloed, hij heeft ook wat meer verstand van de bouw van een huis en de mogelijkheden qua verbouwing. Maar ik vind zoiets vooral belangrijk als je een wat ouder huis koopt. Bij nieuwbouw en appartementen zitten er meestal veel minder problemen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:17

Wij hebben nu weer een nieuw kavel op 't oog. :')
Alleen is het 2.000m² in Zuid-Holland voor een kleine 3 ton, dus er zit vast een addertje onder 't gras..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:18

Leuk appartementje, Patriciavt!