E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:14

Thnx de twee bij mij ontbrekenden binnen :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:44

Slimmerik, heb jij Koud Hart al gelezen? :D Dat vond ik echt een heerlijk boek om te lezen :) . Maar goed, ik vind eigenlijk alles van Tess Gerritsen lekker lezen.

Kent iemand hier Erica Spindler toevallig? Daar heb ik ook ene bups ebooks van aangeschaft, maar ik heb er nog geen een gelezen... :)

Net ook Rizzoli & Isles maar even aangezet, ik ben benieuwd... Maar eh...Barry Frost??? Die hoort volgens Tess Gerritsen toch echt shabby blonde hair te hebben... :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:46

Koud hart? Neuh... .ben aan de Chirurg begonnen.... :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:59

Koud Hart is trouwens een op zichzelf staand boek en geen deel van de Rizzoli & Isles serie, dus voel je gerust vrij daar eerdaags ook aan te beginnen... O:) (Ik ben nl zo benieuwd wat anderen van dat boek vinden... := ) . Ik ben nu bezig in The Keepsake (deel 7 van de Rizzoli & Isles serie), ook al een ontzettend goed boek :D . Mevrouw Gerritsen mag wel wat harder door gaan schrijven, anders ben ik overal doorheen voor de volgende uit komt... :\

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:40

Zijn er hier mensen met een Sony Prs 600?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:41

Yep ... ikke :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:42

Oeh dat is snel! haha

Bevalt ie? kun je er iets over vertellen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:44

Hij bevalt prima. Tja, wat moet ik erover vertellen? De gebruiksaanwijzing spreekt voor zich. Maar de nieuwe uitgave is de 650.... die heeft meer grijstinten heb ik begrepen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:46

En ikke :D . Ik ben er heel tevreden over, leest prima :j . Toen ik mijn ereader kreeg, bestond de PRS650 nog niet, maar nu deze wel bestaat zou mijn voorkeur daar wel naar uit gaan denk ik. Dat is geloof ik min of meer een verbeterde versie van de 600 en de 650 spiegelt minder. Nu moet ik zeggen dat ik niet heel veel last heb van de spiegeling bij de 600, maar dat komt mede doordat het eigen wordt deze zo vast te houden dat het (beetje) spiegel effect helemaal weg is :D .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:50

Oke, ja die andere ging helaas niet door dus ben nu op zoek naar een andere ;)

Vandaar dat ik vroeg hoe het bevalt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:21

Ik heb de Sony 650.
Ik ben er erg tevreden over.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de 600 en de 650.
Maar toch besloten voor die paar euro meer de nieuwere 650 te kopen.

Sneeuwval van Tess Gerritsen is ook leuk.
Die heb ik in papieren versie gelezen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:36

Volgens mij schelen de prijzen niet zoveel tussen de 600 en de 650...
Ikzelf ben voor een 650 gegaan heerlijk ding!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:40

ik heb de 600
ben redelijk tevreden,
alleen vind ik wel dat ik goed licht nodig heb om goed te kunnen lezen en ik lees bijna alles met de M letters

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:08

Vraagje; ik wil een ebook voor gewone leesboeken, maar ik wil er ook eentje waar ik gewoon wordbestanden etc mee kan lezen (schoolboeken, spullen etc.)

Wat is aan te raden, of kan dit met elk merk?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:47

Je kunt wordbestanden heel makkelijk omzetten in pdf files (zijn gratis programma's voor te downloaden) en die kan je volgens mij met vrijwel elke reader lezen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:19

Kindle kan ook Word lezen. Maar met Calibre moet dat ook wel naar Epub en andere bestanden om te zetten zijn volgens mij, dus dan kan elke reader :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:45

Het enige wat moeilijker zal gaan is als je afbeeldingen in je Word bestanden staan hebt. Bijvoorbeeld uitgebreide tabellen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:17

india schreef:
ik heb de 600
ben redelijk tevreden,
alleen vind ik wel dat ik goed licht nodig heb om goed te kunnen lezen en ik lees bijna alles met de M letters

Dat is ook de grootste verbetering in de 650, ik heb zelf ook de 600 (was toen de enige in die maat van Sony) maar de 650 heeft veel meer contrast dus is met minder licht ook goed te lezen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:50

highwaykind schreef:
Kindle kan ook Word lezen. Maar met Calibre moet dat ook wel naar Epub en andere bestanden om te zetten zijn volgens mij, dus dan kan elke reader :)

ah, dank voor jullie snelle reacties!

Moet dus gewoon eentje die Word kan lezen en anders omzetten...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:41

Zijn er ook mensen met een Hanvon 516? Ik heb geen bal verstand van computers en krijg het ding niet eens opgestart. Als ik het data bestend open, geeft hij aan> ontkoppen d.m.v. de computer o schade aan bestanden te voorkomen. De helpdesk kan me ook niet echt op weg helpen, ik krijg iedere keer een ander aan de lijk en sommigen hebben er volgens mij geen bal verstand van, die lopen gewoon het lijstje met problemen af.

Ik had me erg op de e rader verheugd, maar dit is een enorme domper. Ik ben er al vanaf vrijdag mee bezig en nog geen klap opgeschoten. Ik heb onderhand zoiets van: ik stuur dat kreng maar terug........ _-:(

Is er iemand in de buurt van 0475 die me kan helpen? Ik wil er best een stukje voor rijden...... ;(

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:38

@Jamiroquai
In Windows Verkenner opzoeken waar je e-reader staat in het lijstje, rechts op klikken en dan 'eject / uitwerpen' of zo kiezen is de officiële ontkoppel manier.
Maar je kan ook gewoon de stekker die de computer en de reader verbindt er uit trekken. Dan is ie ook los. Moet je alleen NIET doen als hij nog ergens mee bezig is.

Als je hem op de computer aansluit kan je (denk ik) niet tegelijk lezen omdat hij dan in de 'bestanden overzet' stand gaat, en hij laadt ook op denk ik als je hem aansluit? Bij Kindle en iPod moet je eerst uitwerpen/eject voor je er weer wat mee kan.

Dus stekkers eruit, apparaat in je hand, aanzetten en dan moet je kunnen lezen :)
Als je er wel boeken opgezet hebt maar ze niet kan openen moet je even nagaan welke bestandsformaten je reader aankan..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:50

Bij media player vind ik wel de e- boeken die ik op een schijfje heb staan. Dus op de computer zie ik ze wel.
Maar Hanvon wil lijven ontkoppelen, dat kreng!

Ik kan windows verkenner nergens vinden, wel veel andere windows- programma's, waaronder media- player.
Zou het daaraan liggen. En hoe kom ik dan aan een verkenner? Stomme vraag hoor. Gelukkig heb ik iets meer verstand van paarden......

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:59

Roept het apparaat ook dat hij wil ontkoppelen als je hem niet meer op de computer aangesloten hebt?

Wat voor Windows versie heb je? Elke Windows heeft Windows Verkenner ;)
Ziet er zo uit.
Windows Vista en Win7 - Start, en dan in het zoekveldje "Windows Verkenner" typen en dan komt hij wel tevoorschijn.
Bij XP moet hij geloof ik onder bureauaccesoires of zo er wel bij staan, niet zeker..
Kan ook wel eens Mijn Documenten heten, maar als je daar op klikt kom je meteen in Documenen geloof ik, en dan ziet het er links anders uit (ik zet bij nieuwe Windows altijd eerst een snelkoppeling naar Verkenner op bureaublad dus weet niet goed hoe het standaard zit).

Afbeelding

Apparaat op computer aansluiten met USB stekkertje.
Rechtsklikken en op Uitwerpen/Eject
Afbeelding
En dan is hij losgekoppeld.

En anders in je gebruiksaanwijzing even opzoeken hoe je de reader resetten/opnieuw opstarten moet.

Kan je het apparaat wel aan en uit zetten met de powerknop?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:12

Hij geeft dan dat ontkoppelen niet meer aan. Je krijgt dan een soort menu met taal opties en zo. Ook een link naar de gebruiksaanwijzing. Maar daar staa dan weer niks in over opladen....

Ik moet nu eerst koken en eten met de kinderen, maar vanavond ga ik me nog eens vastbijten. Ik moet dus eerst op zoek naar Windows verkenner, begrijp ik. En van daaruit kan ik weer een stukje verder.

Alvast bedankt, en als ik vanavond huilend reageer weet ik het ook niet meer! Het is ook jammer als ik telkens andere mensen moet laten opladen, dat wil ik toch ook zelf kunnen....... Mijn man heeft er ook totaal geen verstand van, dus die is op dit gebied ook van weinig nut....

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:22

Ehm, je wilt hem dus gewoon opladen?
En hij geeft alleen aan dat hij ontkoppelen wil als je hem op de computer hebt aangesloten, en anders gewoon je menu en dan kan je ook lezen (als de batterij vol is)?

Dan kan je het hele Verkenner gedoe negeren ;) Ik dacht dat je, wat je ook deed, dat ontkoppel scherm kreeg.

(ik heb inmiddels je gebruiksaanwijzing online gevonden ;) )
http://www.hanvon.com/en/downloads/eboo ... 090915.pdf

Sluit hem op de computer aan met USB kabel en dan moet hij beginnen met opladen.
Er gaat dan een LED lampje aan en het batterij icoontje moet gaan bewegen (als hij aan staat, als hij uit staat laadt hij ook op).
Duurt ongeveer 4 uur voor hij helemaal vol is, en als hij vol is gaat het lampje ook uit.