Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:21

Ik eet alleen in het weekend chips , verder koop ik gewoon boodschappen :+ . Maar ik eet elke avond bij ouders :)

Vlees sla ik in in aanbieding en groente ook

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:34

Wat heb je dan wel gekocht?

Wij kopen meestal het volgende met de weekboodschappen 6 pakken yoghurt, 2 pakken yoghurtdrank, 4 broden, boter, broodbeleg, 2 a 3 soorten fruit, groente (meestal 1 zakje gesneden groente en 2 andere soorten groente), kilo gehakt, 2 andere soorten vlees, 5 flessen fris, koekjes en in het weekend meestal wel chips of chocolade. Dan kom ik uit op zo'n 40 euro en dan heb ik nog ongeveer 10 euro nodig om wat vers spul bij te halen, gerekend voor 2 volwassenen en een dreumes van anderhalf jaar. Eens in de zoveel tijd een keer vuilniszakken, schoonmaakspul, maar meestal van de action of op is op achtige winkel.

Vlees koop ik meestal per 4 waarvan ik 2 stuks invries waardoor ik meestal wel een voorraadje heb aan vlees. Gesneden groente koop ik ook in de grootste zakken, die zijn het meest voordelig en wat ik dan niet nodig heb voor de maaltijd vries ik in porties in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:42

Wow, das niet duur..
Ik heb dit gekocht:

1 brood, hagelslag, chocopasta, leverkaas, kaas, boter.
1 pak koekjes, 1 pak koekjes voor school, koffie, koffievilters, koffiemelk, suiker.
Pakjes drinken voor school, fles ranja, pak fris. Fles cola, fles wijn, pak sinaasappelsap.
Zak chips, choconoten,braadboter, vuilniszakken, 5 kilo aardappels.
Zakje mandarijnen, 2 bananen, 4 eieren.
Afwasmiddel, bleek, keukenpapier en wc papier.

Dat was het wel, eigenlijk.
Ik moet even een beker kopen, dan hoef ik ook geen dure pakjes drinken meer te kopen...

_AB_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:47

Bij welke supermarkt ben je geweest? En koop je dan huismerk of juist a-merken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:49

amoj schreef:
Ik moet even een beker kopen, dan hoef ik ook geen dure pakjes drinken meer te kopen...

Haal ipv pakjes een verpakking kleine flesjes, iets duurder, maar meteen zat goed afsluitbare "bekers" voor een paar jaar en/of meerdere mensen. Even goed kijken naar de verpakking van wat je koopt kan ook een besparing opleveren als je die kan hergebruiken. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:50

Kaas, koffie, wijn.. Dat tikt hier meestal al flink aan als je geen goedkope huismerken neemt..
Heb nu eigen wijn in een gistingsfles zitten die gebotteld kan worden. Dat scheelt wel :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:52

Ik let op de aanbiedingen. Dan koop ik wat grotere hoeveelheden. En eigenlijk ben ik pas tevreden bij minstens 50% korting aanbiedingen :+ Anders vind ik het niet goed genoeg. Verder alles merkloos kopen. Brood koop ik bv altijd in de aanbieding 2x voor 1.50. Niet het super SUPER lekkerste brood, maar dat gaat direct de vriezer in en ik haal de plakjes eruit als ik ze nodig heb. Ik rooster veel brood.
Verder eet ik amper vlees. koop ik weinig tussendoortjes. Ik eet savonds laat wat helpt, dan heb ik minder behoefte aan Chips. Om mijn echte hunkering naar 'zoet' of 'lekkers' te stillen heb ik goedkope waterijsjes in mijn vriezer liggen :+ Verder drink ik geen frisdranken, alleen thee eigenlijk. Koop in de aanbieding vruchtensappen in. En ook frisdrank, maar die gaan alleen open als er visite komt. Net weer 5 pakken dubbelfris gekocht voor 3 euro. Dat zijn de leukere aanbieding en ben ik alvast voorzien als ik visite krijg.

Kaas eet ik wat minder, haal ik bij de lidl, of koop ik in de aanbieding. Laatst een leuke 1+1 weer, dus dan eet ik weer een tijdje wat meer kaas *omnomnom*

De eerste keer boodschappen zijn misschien ook wat duurder. Koffie en koffiefilters hoef je niet iedere week te kopen vaak, suiker ook niet. Afwasmiddel doe je ook al ruime tijd mee. En tegen de tijd dat die op gaat, kijk rond voor aanbiedingen (blokker heeft ook wel vaak dreft voor een euro of iets).

Pakjes drinken voor school zou ik idd voor een flesje of beter gaan, dat scheelt al.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 08-11-15 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:53

Ik heb wekelijks :

6 potjes havermout , alles gemengd en alleen water bij . (op zondag croisantjes) , 4 flessen bubbelwater met munt , 6 smoothies , 2 zakken voer en zak grit , kaas , aanbieding verse pasta , 2 pakken meuslirepen , chocolade reep , kruidnoten en nog aanbiedingen , wc papier , brood ,

Hmm denk dat dit het is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:56

Ik ben eerst bij de lidl geweest, waar ik de meeste schoonmaak spullen heb gehaald, broodbeleg, fruit, koekjes en pakjes drinken. Ook de aardappels komen daar weg.

Cola, ander drinken, wijn, chips en brood bij de jumbo.

Ik kijk vooral naar de prijs en kies dan het goedkoopste. Wel wil ik de cola van een merk, de rest maakt mij niet zo uit, ik kies dan het goedkoopste.

Goede tip tamary! Ik ga eens kijken de volgende keer!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:57

Wat koffie betreft.. Ik lust het niet, vriendlief wel maar gelukkig ook vrij weinig. Hebben we mooi kunnen bezuinigen door de dolce gusto van mijn ouders gratis te krijgen nadat ons eigen koffiebeestje overleden was.. maar pfoe wat zijn die cups duur zeg := Gelukkig worden ze alleen in het weekend gedronken, dus dat valt te overzien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:07

Ik lees al tijden mee maar reageer nooit. Ik haal iedere week eenvoudig onder de €50. Moet daarbij wel zeggen dat wij geen brood hoeven kopen daar mijn ouders een bakkerij hebben.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:09

8nnemiek schreef:
Wat koffie betreft.. Ik lust het niet, vriendlief wel maar gelukkig ook vrij weinig. Hebben we mooi kunnen bezuinigen door de dolce gusto van mijn ouders gratis te krijgen nadat ons eigen koffiebeestje overleden was.. maar pfoe wat zijn die cups duur zeg := Gelukkig worden ze alleen in het weekend gedronken, dus dat valt te overzien..

Ik neem ipv latte machiato de cortado (ofzo) en doe dan 6 streepjes ipv wat er aangegeven staat...heb een heerlijk bakkie en 16 stuks ipv 8 *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:45

Ik drink geen koffie! :)

Scoupy is wel mooi met die update. Leuk om te zien hoeveel je al hebt kunnen besparen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 07:35

De eerste keren boodschappen doen zijn meestal duurder, je haalt dingen waar je langere tijd mee kunt doen.

Wij zijn nog steeds teveel geld iedere maand kwijt aan boodschappen, moeten daar echt beter op gaan letten. Willen daarnaast ook nog eens vegetarisch gaan eten. Iemand tips voor minder dure vleesvervangers? :)'

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:53

Goed idee, kking :)

Marley, vorige week kreeg je 1+1 gratis op alle vivera bij Coop. Daar heb ik meteen 18 pakjes meegenomen en daarmee zo'n 20 euro korting :D Goed op aanbiedingen letten dus! Bij voordeelmuis.nl kun je voor een bepaald zoekwoord elke week een mail laten doorsturen met de aanbiedingen voor die week. Ideaal!
Maar het is ook leuk en makkelijk om zelf vleesvervangers te maken. Champignonburgers bijvoorbeeld. Heerlijk! En die heb je dan al voor 25 cent per burger dacht ik.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:22

Ik red het ook makkelijk met 50 euro in de week. Ben heeeel benieuwd hoeveel ik overhoud deze week aangezien MN vriezer een beetje leeg moet en daar nog 10 avond maaltijden in liggen. Heb nog 2 pakken yoghurt dus in principe niks nodig. Behalve voor het weekend wat chipjes oid.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:47

8nnemiek schreef:
Goed idee, kking :)

[***], vorige week kreeg je 1+1 gratis op alle vivera bij Coop. Daar heb ik meteen 18 pakjes meegenomen en daarmee zo'n 20 euro korting :D Goed op aanbiedingen letten dus! Bij voordeelmuis.nl kun je voor een bepaald zoekwoord elke week een mail laten doorsturen met de aanbiedingen voor die week. Ideaal!
Maar het is ook leuk en makkelijk om zelf vleesvervangers te maken. Champignonburgers bijvoorbeeld. Heerlijk! En die heb je dan al voor 25 cent per burger dacht ik.

Heb je een website met leuke vegetarische gerechten? We zijn echt nog nieuw hierin en ik wil niet steeds aardappelen met wat groente eten en een vegetarische burger :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:54

amoj schreef:
Wow, das niet duur..
Ik heb dit gekocht:

1 brood, hagelslag, chocopasta, leverkaas, kaas, boter.
1 pak koekjes, 1 pak koekjes voor school, koffie, koffievilters, koffiemelk, suiker.
Pakjes drinken voor school, fles ranja, pak fris. Fles cola, fles wijn, pak sinaasappelsap.
Zak chips, choconoten,braadboter, vuilniszakken, 5 kilo aardappels.
Zakje mandarijnen, 2 bananen, 4 eieren.
Afwasmiddel, bleek, keukenpapier en wc papier.

Dat was het wel, eigenlijk.

Maar jij bent net op jezelf gegaan toch? De eerste weken was ik ook fors meer kwijt omdat ik echt alles nog moest kopen. Nu verspreiden die aankopen zich wat meer.

Ik heb afgelopen zaterdag kruiden gehaald op de markt. Dat ga ik vaker doen, stúkken goedkoper! Had bijv 50g kaneel voor €1,40 :wow:. En dat zijn echt flinke hoeveelheden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:05

Marley schreef:
Heb je een website met leuke vegetarische gerechten? We zijn echt nog nieuw hierin en ik wil niet steeds aardappelen met wat groente eten en een vegetarische burger :))

In het veganistentopic op bokt komen een hoop leuke vegetarische en veganistische recepten voorbij, en ook handige sites. Een aantal bokkers willen samen een budget-vegan blog gaan beginnen met betaalbare recepten, dus dat is ook leuk om te volgen! Dit is het topic: [VT] Meer veganisten op Bokt?
Zelf zoek ik meestal gewoon met google naar recepten. Als ik zoete aardappel in huis heb bv zoek ik met google op 'zoete aardappel recept vegetarisch' en dan komen echt veel recepten voorbij.
De groene meisjes schijnt een heel goede site te zijn :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:16

De groene meisjes volg ik inderdaad op facebook, ik ga in dat topic even neuzen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:21

amoj schreef:
Ik ben eerst bij de lidl geweest, waar ik de meeste schoonmaak spullen heb gehaald, broodbeleg, fruit, koekjes en pakjes drinken. Ook de aardappels komen daar weg.

Cola, ander drinken, wijn, chips en brood bij de jumbo.

Ik kijk vooral naar de prijs en kies dan het goedkoopste. Wel wil ik de cola van een merk, de rest maakt mij niet zo uit, ik kies dan het goedkoopste.

Goede tip tamary! Ik ga eens kijken de volgende keer!

Weet je dat de lidl qua schoonmaakmiddelen niet extreem goedkoop is?
Heel veel dingen halen we bij de AH en zelfs de Wibra

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:24

Marley schreef:
Willen daarnaast ook nog eens vegetarisch gaan eten. Iemand tips voor minder dure vleesvervangers? :)'

Aldi heeft 'nepvlees' in de vriezer. De kipstukjes en gehakt zijn bovendien veganistisch. En echt heel erg lekker, goede structuur.
Onlangs had ik van Valess die filetstukjes (met Scoupy actie) en daar had ik 'hachee' mee gemaakt, vriendlief (gek op vlees) zei: 'óók lekker, zo met kalkoen erin!'. Heb hem in die waan gelaten.

Gisteren voor 43 euro boodschappen gedaan, maar had nog veel in huis.
De kleine man was mee en die mag dan zelf drinken kiezen voor 10 uur + overblijf + 10 uurtje tussendoortje + broodbeleg + toetjes voor de hele week. Die kiest altijd duurdere dingen dan ik :+
Al met al hoeven we deze week geen honger te lijden.

Wasmiddel + wasverzachter + schoonmaakmiddelen haal ik meestal bij Prijsmepper. Laatste keer betaalde ik 2,25 per fles Robijn wasmiddel, 1,50 per grote fles Lenor wasverzachter en 1 euro per fles Glorix (alles met 25% extra korting). Dan koop ik direct een fles of 15 van alles (en sleep ik me het ongans).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:50

Scoupy laat nu ook zien hoeveel je al bespaard heb :D ik zit al op €72,10

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:51

Ja dat bedoelde ik in m'n bericht op deze pagina! ;)
Heb € 15,80 maar doe pas twee maanden mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:10

Ben al lang een stille meelezer, maar zal nu maar eens een steentje bijdragen.

Niet spotgoedkoop, wel beter, 100% biologisch. je moet er alleen wel een diepvries voor hebben:
http://www.koopeenvarken.nl/
http://www.koopeenkoe.nl/

Kwaliteitsvlees, en wel goedkoper als het biologisch vlees in de supermarkt (aanbiedingen buiten beschouwing gelaten).