Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:09

@Eliana: Ah, zie, dan pak je het een beetje op dezelfde manier aan als ik. Stukje per stukje en elk jaar een beetje meer. Dat wordt vast mooi.

Eliana

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:10

Ja de voortuin moeten we ook nog eens wat mee, zal van de week eens foto's posten, wie weet hebben jullie nog leuke ideeën:).
We doen inderdaad elke keer weer een stukje, het kost genoeg , we moesten alles omheinen, het eerste stuk staat al een Haag.
Volgend jaar komt er een grotere schuur, of deze zomer al even aankijken hoe het loopt dus genoeg te doen nog .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:57

Ik heb een heel klein huis en voor mij is m’n achtertuin gewoon een verlengstuk van m’n huiskamer.
Ik vind een groene tuin ook mooi. Maar voor mij niet zo praktisch en gezien ik twee katten heb is het ook beter als vogels ed niet in de tuin komen helaas. (Vind dat oprecht jammer maar gun m’n katten ook buitenlucht)
M’n voortuin is echter een jungle. Daar wil ik wel echt nog meer iets van maken voor de bijtjes enzo.
Ik heb in m’n borders ook alleen planten staan die niet giftig zijn voor katten. Dan ben je ook al wat beperkter.
Heb wel paar grote potten en potjes met kruiden.
Ondertussen hangen de lampjes ook.
Ík ben er iig blij mee zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:00

Ik vind je tuin echt wel een leuke uitstraling hebben :D.
Misschien kun je er juist voor je katten een (klein) stukje gras in leggen? Ik weet nog dat de binnen kat van mijn vriend helemaal verliefd was op het stukje gras in een IKEA kratje wat ik voor hem gemaakt had. Een paar m2 vinden ze vaak al fantastisch!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:23

Afbeelding
Afbeelding
-O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:28

Wat is het Marcella? En eindelijk geen slakken die er aan knagen?

Hier opnieuw in het moestuin gedeelte paprika en komkommer gepoot en van ellende er maar een korf van gaas omheen gemaakt, de eerste plantjes waren binnen een nacht kaal ;(
Slakken of konijnen, dat weet ik niet, maar nu gaat het hopelijk goed!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:33

Dat waren zelf gezaaide bloemen ooit nu verdwenen of kale steeltjes. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:37

Vjestagirl schreef:
Misschien kun je er juist voor je katten een (klein) stukje gras in leggen? Ik weet nog dat de binnen kat van mijn vriend helemaal verliefd was op het stukje gras in een IKEA kratje wat ik voor hem gemaakt had. Een paar m2 vinden ze vaak al fantastisch!

Ik wilde toch geen gras. Dat stond nl eerst wel in m'n ontwerp. Maar dan moet ik ook maaien en ik zit tussen de bomen die veel zooi geven dus wordt dat een grote bende vrees ik.
Maar ik heb uiteraard wel kastengras staan in een bak. En in de kleine border staat naast kattenkruid ook nog een gras waar ze graag aan knabbelen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:16

Marcella schreef:
Dat waren zelf gezaaide bloemen ooit nu verdwenen of kale steeltjes. :')

Slakken zijn ook natuur :x , zonde hoor!

Kolonie zanglijsters adopteren, die vinden ze heerlijk :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:41

Koolmeesjes zijn wel druk in de moestuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:20

Of mijn kudde mussen langs sturen. Die eten werkelijk alles. Zag ze vorig jaar zomer libelles van vleugels ontdoen, doodslaan en oppeuzelen en slakken zijn ook niet veilig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:28

Vandaag de voortuin een beetje aangeplant

De grasjes links had ik even geen tijd meer voor :')

Afbeelding
Afbeelding

Misschien dat ik ergens nog iets met een watertje wil, dat vind k ook wel leuk staan

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:30

Mijn voortuin is redelijk ontploft met alle regen. Net maar vast ff met een snoeischaar iets meer ruimte gecreëerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:10

Als je nog water toe wil voegen zou je dat hier kunnen doen. Dan houd je het ontwerp van de tuin intact.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:45

Morganlefay schreef:
Of mijn kudde mussen langs sturen. Die eten werkelijk alles. Zag ze vorig jaar zomer libelles van vleugels ontdoen, doodslaan en oppeuzelen en slakken zijn ook niet veilig.

Mussen zit hier ook genoeg en laatst landde er een in de ren bij de kippen. Was niet zo slimme actie kwamen gelijk 7x T-Rex aan rennen, maar gelukkig mus was sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:23

Kipjes hebben zo hun eigenaardigheden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:28

Vjestagirl schreef:

Hier vinden de katten het gras ook fantastisch. Ze kauwen op de sprieten, rollen door het gras en tegen de schemer jagen ze op de kleine vliegjes in het gras.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:54

Morganlefay schreef:
Kipjes hebben zo hun eigenaardigheden.

Dat zijn gewoon mini T-Rex. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:33

Hier ons stukje terras! Iemand nog leuke ideetjes om dit aan te kleden?
De kussens van de loungeset zijn groen. Ik wil sowieso leuke bloembakken/potten, maar wat is leuk? Ik hou niet echt van kleine potjes, dat valt dan zo weg.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:10

Ik vind plantenbakken erg nadelig... Je moet ze altijd veel watergeven....
Ik heb nog maar 5 bloempotten... 3 met siergrassen en 2 met engels gras en uhm iets anders erin.
En dat doet het al 5 jaar. Maar de rest is allemaal dood gegaan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:39

Ik zou in ieder geval een mooie klimmer tegen de schutting zetten. Je wil groen tussen jou en de muur en schutting. Ik raad altijd aan daar ruimte voor planten te laten. Denk je naar eens in waar je liever zit op een terras of bij het zwembad. Een plek omringt met planten of tegels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:51

Goede! Een klimmer tegen de schutting aan! Verder hebben we soort ‘borders’ aan beide kanten met vlinderstruik en nog allemaal andere planten. Misschien wat leuke lantaarns neerzetten nog op het terras.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:09

@Flying Angel: ik ben wel even benieuwd, hebben die steentjes tussen het huis en het terras een doel? Zie ze vaker namelijk! Ik denk dat lantaarns wel heel tof zijn en idd iets groens tegen de schutting :)

Ik kom even meelezen voor inspiratie :D. Zijn nu bezig met nieuwbouw en daar hoort ook een tuin bij, maar we hebben zelf niet zo veel inspiratie haha, en vrijwel 0 kennis van planten. Straks in het planten van het groen kan mijn schoonvader helpen, die is hovenier, maar hij heeft qua ontwerpen wel een handje van heel veel moeilijke plantjes planten en 50% met bloemetjes bedekken haha :))

Momenteel is dit het plan (lichtgroen zou iets van een perkje of plantjes zijn):
Afbeelding
(tuin op het oosten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:25

Het scheelde tegels snijden en het water loopt daar dan weg de grond in. Deze tegels zijn heel gevoelig voor breken. En ik geloof dat het water dan daar makkelijker de grond in kan dan bij de tegels.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:28

Flying_angel, ik denk dat als de tuin meer aangelegd is dat het al heel anders oogt. Wat komt voor het terras, gras? Een klimmer tegen de schutting is een goed idee, en je kunt ook denken aan andere ornamenten als planten voor aankleding. Soort waterplantenbak, of richting beelden. Zelf hebben we een metalen pauw staan met de prachtige pauwenkleur, fleurt enorm op.