Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:20

Hmm Wesco de opties worden bij jou steeds minder zo. Ik begrijp dat ze niet willen dat iedereen de boel vol gaat bouwen. Het is mooi 1 geheel zo, maar echt lekker buiten zitten wordt zo wel een ander verhaal. -O-

Ik ben wat rond gaan zoeken en kwam voor mijzelf terecht op een aantal buitenkleden. Zijn van plastic....

Wat zeggen jullie, zoiets op het balkon leggen? De rechte stukken van de bank (hoek niet meegerekend) zijn 190 cm. Ik heb dus een stukje zithoek zonder kleed in het geval van deze optie. groter dan 120 cm kom ik ze eigenlijk niet tegen -O-
https://www.plasticbuitenkleed.nl/blauw-tuintapijt.html

Afbeelding

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:00

Meestal ben je blij met een begane grond appartement, maar in dit geval kun je -geloof ik- beter een balkonnetje hebben...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:03

Vraagje, ik ben op zoek naar fijne hordeuren voor in de keukendeur. Deze staat dagelijks open nu t mooie weer eraan komt, maar dat zorgt ook voor vliegen en ander gespuis binnen.

Wie heeft tips voor een fijne en betaalbare hordeur? Detail: moet lompe hond-proof zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:10

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:34

Wesco, ik krijg steeds meer het beeld van een mooi verplaatsbaar kamerscherm voor jouw terrasdeuren. Als er niks aan het kozijn mag, dan maar ervoor ....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:05

Winged schreef:
Hmm Wesco de opties worden bij jou steeds minder zo. Ik begrijp dat ze niet willen dat iedereen de boel vol gaat bouwen. Het is mooi 1 geheel zo, maar echt lekker buiten zitten wordt zo wel een ander verhaal. -O-

Ik ben wat rond gaan zoeken en kwam voor mijzelf terecht op een aantal buitenkleden. Zijn van plastic....

Wat zeggen jullie, zoiets op het balkon leggen? De rechte stukken van de bank (hoek niet meegerekend) zijn 190 cm. Ik heb dus een stukje zithoek zonder kleed in het geval van deze optie. groter dan 120 cm kom ik ze eigenlijk niet tegen -O-

[ [url=m/rXTGvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

155/160 × 230 bij jysk of leenbakker.

bij jysk voor maar €50 nu. Ik heb er één onder de eettafel liggen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:08

karin1985 schreef:
Winged schreef:

[ [url=m/rXTGvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

155/160 × 230 bij jysk of leenbakker.

bij jysk voor maar €50 nu. Ik heb er één onder de eettafel liggen

Klopt, maar dat zijn geen buitenkleden. Het gaat dus om een (gerecycled) plastic kleed.

Inmiddels ook deze gevonden: https://www.merelinwonderland.nl/woonde ... &max=51.00

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:12

staat gewoon bij dat ze ook voor buiten zijn hoor.

In de leenbakker folder stond hij ook de pagina met een buitenopstelling. lijkt me bij jou op het balkon prima kunnen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:14

Maar is stof of polypropyleen toch? Zijn beide IMO geen materialen voor op het balkon, denk dat dat juist lastig is met schoonhouden :o Bedankt voor de tip in ieder geval.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:33

je schijnt er gewoon de hogedruk op te kunnen zetten als hij echt vies wordt. bij mij ligt hij nu 2 maand onder de eettafel en hij oogt nog als nieuw en dat wordt best wel wat gemorst. Gewoon stofzuiger of doekje bij vloeistoffen. Ik wil buiten onder de veranda ook wel één, maar twijfel nog ivm de kachel.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:01

Vandaag wordt een deel van onze badkamer betegeld! *\o/*

Verder zijn we vooral aan het wachten tot het stucwerk droog is, voor we verder kunnen... Heel irritant. Op sommige plekken zit ruim 3cm dus is wel wat droogtijd..
we hebben ondertussen maar vast een betonvloer gestort in de bijkeuken, daar lagen gewoon stoeptegels op zand :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:08

RoosG schreef:
Misschien lees ik er over heen maar ik had in een huurwoning van die goedkope badkamerstangen (10tje ofzo bij de praxis) die je kan klemmen tussen de kozijnen/muur. Ik denk niet dat er zo iets is te verzinnen voor rolgordijnen maar je als hanggordijnen wil is dat misschien geen slecht idee. Werkte echt prima.

Je hebt ook gordijn railsen (is dat een woord) die je tussen je kozijn/ muur kunt klemmen.

Evt. Met 3 kleine schroefjes in je muur vast kunt zetten, die hebben wij ook gehad en gebruikt als ophang gedeelte in een kledingkast.
Paar standaard praxis gordijnen eraan en klaar.

Edit.. lees dat je liever geen gordijnen wil.
Maar je kunt hier ook andere dingen aan bevestigen, vitrage oid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:13

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:21

Winged schreef:
Maar is stof of polypropyleen toch? Zijn beide IMO geen materialen voor op het balkon, denk dat dat juist lastig is met schoonhouden :o Bedankt voor de tip in ieder geval.

Polypropylene is echt wel buiten geschikt
Is gewoon Kunststof (worden zelfs hele waterleidingen van gemaakt )

Wesco

DubbelDun schreef:
Meestal ben je blij met een begane grond appartement, maar in dit geval kun je -geloof ik- beter een balkonnetje hebben...

Dit is 1 hoog :')

De tip van plantenbakken aan de binnenkant of een kamer scherm had ik niet aan gedacht.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 17-04-18 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

karin1985 schreef:
je schijnt er gewoon de hogedruk op te kunnen zetten als hij echt vies wordt. bij mij ligt hij nu 2 maand onder de eettafel en hij oogt nog als nieuw en dat wordt best wel wat gemorst. Gewoon stofzuiger of doekje bij vloeistoffen. Ik wil buiten onder de veranda ook wel één, maar twijfel nog ivm de kachel.

Hogedruk op een balkon is best wel een missie :D

Maar even induiken dan, wel wel iets met kleur namelijk...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:26

Winged schreef:
karin1985 schreef:

Hogedruk op een balkon is best wel een missie :D

Maar even induiken dan, wel wel iets met kleur namelijk...

Tapijt kun je oprollen en buiten op straat leggen voor het schoonmaken. Verwacht dat zoiets hooguit 1 per jaar nodig zal zijn. Misschien wel minder. Aangezien je balkon overdekt is en de bank er ook nog voor staat :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:27

@wesco: dus je zit één hoog, hebt een eigen balkon en je mag geen 'vaste' dingen op je balkon zetten?
Ik geloof niet dat ik in een huis met die restricties zou willen wonen ;(

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:28

Het balkon is dat hele houten ding voor iedereen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:32

karin1985 schreef:
Tapijt kun je oprollen en buiten op straat leggen voor het schoonmaken. Verwacht dat zoiets hooguit 1 per jaar nodig zal zijn. Misschien wel minder. Aangezien je balkon overdekt is en de bank er ook nog voor staat :)

Waar tover ik alsnog een hogedrukspuit vandaan dan? :+ Zwager en zus zien mij aankomen met een rol in de auto _O-

Zoals al gezegd: ik ga even puzzelen wat handig is. Overigens passen de kleden van jysk die buiten kunnen niet bij mijn smaak :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:35

Winged schreef:
karin1985 schreef:

Waar tover ik alsnog een hogedrukspuit vandaan dan? :+ Zwager en zus zien mij aankomen met een rol in de auto _O-

Zoals al gezegd: ik ga even puzzelen wat handig is. Overigens passen de kleden van jysk die buiten kunnen niet bij mijn smaak :o

Kan je huren bij o.a. de Gamma.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:29

Wesco ik denk dat je met behulp van planten een mooie natuurlijke afscheiding kunt creëren en je hebt meteen fijne decoratie in huis. Zou dan gaan voor tropische planten met een groot blad zodat de afscheiding niet te 'dicht' wordt. Bovendien kunnen tropische planten de plaatsing voor een raam goed hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of juist werken met hangers

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:40

Jaaa, heel gaaf!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:47

Of je neemt tapijt mee naar autowasbox (vaak bij tankstations)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:50

Mensen, ik ga niet blijven slepen met een tapijt. Ik woon in een appartementencomplex zonder lift :+ Dweil/schrobber erover en een bezem eronderdoor halen moet voldoende zijn ;) (ben best sportief en kan best wat tillen, maar het moet niet te lastig zijn. En een nat tapijt in mijn auto? No f*cking way :+ )

Maar ik geloof dat ik een leuke heb gevonden, nu nog even bedenken hoe het gaat passen :)