Corelli schreef:Mag ik me hier ook melden?
Vriendlief en ik wonen ongeveer 2,5 jaar samen in een huur appartement en nu ik een "grote mensen baan" heb sinds 01-01-15 hebben we besloten om op zoek te gaan naar een koophuis. We zijn nu een week of 4 rustig aan het bezichtigen en hebben een gesprek gehad met 1 onafhankelijke hypotheek adviseur.
Afgelopen week hebben we een huis bekeken dat toch wel heel erg goed voeltTwee keer bekeken; tweede keer ook wat mensen meegenomen. Het huis staat nog niet lang te koop, is erg gunstig geprijsd en er zijn meer kapers op de kust, aldus de makelaar. Snel handelen is voor ons gevoel dus enigsinds handig maar we willen ons ook niet op laten jagen
Alleen...
Dit huis komt best wel snel! We zijn nog niet echt voorbereid om stappen te gaan zetten en moeten ineens nu over veel dingen na gaan denken. Twijfelen bijv over het wel of niet nemen van een aankoopmakelaar (en zo ja: die moeten we dan nog vinden), we willen eigenlijk nog naar een andere onafhankelijke adviseur en dan een keuze maken en ik heb geen beeld van wat nu de goeie volgende stap is. Daarnaast hadden we er eigenlijk op gerekend dat we langer zouden kunnen sparen; ons spaarvarken is op dit moment gewoon niet vet genoeg(achteraf misschien te zeggen dat het dom is om dan al te gaan bezichtigen, maar we hadden niet gedacht dat het zo snel zou kunnen gaan)
Vanavond gaan we om de tafel om eea uit te zoeken en koers te bepalen. Alle tips en meningen zijn welkom, want ik paniek stiekem wel een beetje hahaha
Ik ben absoluut geen expert, maar ik weet wel dat makelaars dat vaak zeggen juist zodat jij nu gaan stressen en snel gaat handelen. Zou ik dus zeker niet doen, vooral omdat jullie net pas zijn begonnen met kijken en eigenlijk nog geen dikke spaarpot hebben.
Heeft een van jullie een contract voor onbepaalde tijd? Anders kom je voor zover ik weet erg moeilijk aan een hypotheek...