Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:40

Het gaat om nieuwbouw. Er kan een “instapklaar” pakket bij, dat ontzorgt natuurlijk enorm…mss wel wat beperkter qua keuze maar geen stressss is ook wat waard, omdat zij dan alles regelen. Via een eigen aannemer kan het echter mss net ff goedkoper / flexibeler dan met een pakket.
Mooi Wendy! Fijn als je zulke voor- en nafoto’s hebt: dat betekend dat er weer iets af is :D . Succes!

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:47

Ik zou het momenteel niet te moeilijk maken
Iedereen zit ram vol dus je mag blij zijn als aannemer het gelijk mee kan pakken na bouw

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:51

Eens met Janne dan ja :j Scheelt een hoop gedoe en wachttijden! Als het naar je wens gemaakt kan worden, ideaal

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:45

Ik meld mij ook maar.. Gisteren gebeld voor een huis dat we graag wilden bezichtigen, kregen we te horen dat er zoveel mensen op de lijst stonden dat we op de reserve lijst zijn gezet ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:48

Je staat iig nog op de reservelijst, is soms ook al heel wat om te bereiken -O-

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:53

Ik was daar al bang voor inderdaad. Toen wij ons huidige huis kosten was het helemaal niet zo'n oorlog maar ik hoorde om me heen dat er huizenoorlog is.. We gaan ons er toch maar aan wagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:31

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:35

Zooo wat een complex! En van alle gemakken voorzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:42

Beter hebben ze de natuur vergunning voor die prijs ervoor ook op orde. Wat een lelijk gedrocht :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:43

Ah, denk dat die wel naar een buitenlandse investeerder gaat. Voormalig stal Arcadia nu stal Jede van Marcel en Jacqueline Schoo. Ze willen kleiner.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:03

bigone schreef:
Ah, denk dat die wel naar een buitenlandse investeerder gaat. Voormalig stal Arcadia nu stal Jede van Marcel en Jacqueline Schoo. Ze willen kleiner.

Zolang het er staat heeft er nog nooit echt iets in gezeten. Steeds delen verhuurd enz. Voor een investeerder is het niet aantrekkelijk. Het staat onhandig een smal weggetje waar je met een grote vrachtwagen niet kunt komen en toch 15 km van uitvalswegen. En voor grote concoursen kun je toch ook beter wat zuidelijk zitten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:05

Wat een complex en die prijs :brr: …soort halve sterren. Niet mooi van buiten maar hé, ‘t is de binnenkant die telt ;-)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:55

Narya schreef:
Succes met de verhuizing, Wendy! En mooie kleur heb je op de muur gedaan <3

Dank je wel!! Ook erg blij met het kleurtje!!

Ik ga verhuizen en neem mee:

Afbeelding

Afbeelding

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:02

Haha ieder zijn ding :o :o wat zit er in de doos linksonder ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:19

[***] schreef:
Dat stond echt al lang te koop
Wat een spuug lelijk ding
Gok voor rond 2 miljoen weg gegaan
Bouwkosten 10 x zo hoog schijnt
Centjes verdient bij NS :roll:

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/47851/ ... er-te-koop

Dat artikel is al 11 jaar oud. Staat sinds vorig jaar weer op funda.
Lelijk van buiten, maar wel mooi voor paarden van binnen.
Of het voor 2 miljoen is weg gegaan weet ik niet.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:20

Hier de offerte binnen om te tekenen. Was de laatste horde. **\O/** **\O/** .

We hadden geen problemen verwacht, maar je weet het maar nooit. Alles ook ruim op tijd. Dus blij meisje hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:48

Mindim schreef:
[***] schreef:
Dat stond echt al lang te koop
Wat een spuug lelijk ding
Gok voor rond 2 miljoen weg gegaan
Bouwkosten 10 x zo hoog schijnt
Centjes verdient bij NS :roll:

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/47851/ ... er-te-koop

Dat weet ik dat het oud artikel is. Het is voor vermogen gebouwd
Maar een jaar te koop staan is lang in deze tijd
Ze noemen het daar in de buurt wel het crematorium
Dat daar ooit een vergunning voor af is gegeven :(:)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:38

Wendy_Komen schreef:
Narya schreef:
Succes met de verhuizing, Wendy! En mooie kleur heb je op de muur gedaan <3

Dank je wel!! Ook erg blij met het kleurtje!!

Ik ga verhuizen en neem mee:

[ [url=m/tBkRx8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UcKSjv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier straks precies hetzelfde maar dan x3 :') In het nieuwe huis krijgen de reptielen 2 grote kamers. Deze gaan we vooraf al inrichten, dus gelukkig hoeven wij niet alles los te verhuizen en dan direct weer in te richten. Wij verhuizen de dieren een dag voor de rest. De terra die hier dan nog staan hebben we dan "over". Althans, voorlopig dan.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:48

Oh beestjes <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:52

[***] schreef:
Mindim schreef:

Haha ik durf bijna niet meer op te biechten dat mijn eerste indruk "wat apart ik geloof dat ik het mooi vind" was. Helemaal toen ik ook de binnenkant en groene buitenruimte zag :D

Ik denk dat een jaar te koop staan voor een object als dit en in deze prijsklasse niet heel gek is. Ook niet in deze tijd. Het is immers geen gewoon woonhuis maar een bedrijfsmatig object en het is uitzonderlijk kostbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:14

[***] schreef:

Klopt, het is een gruwel, van buiten dan. Gelukkig is het niet van heind en ver te zien. Ben benieuwd wie er in komt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:33

Hihi die beestenbende. Ik zou daar toch niet zo goed van kunnen slapen!

Wel leuk al die actie fotos van klussen enzo al hier. Nu kan ik helemaal niet wachten

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet gaan voorbereiden verder. Woningbouw ga ik pas opzeggen op moment dat alles getekend is. Dus afspraken plannen daarvoor kan nog niet. Wel wat mensen al aan het regelen voor o.a. verhuizen enzo. We willen een vrachtwagentje gaan huren. Stiefvader mag daarin rijden. Dus dan zal het wel rap gaan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:22

Pfff, mag ik even zeuren... := Gisteren hebben mijn vriend en ik een heel leuk huis bezichtigd. Voldoet aan al onze eisen, heeft karakter en we kunnen er nog onze eigen stempel op drukken (maar de belangrijkste klussen zijn al wel gedaan). Kortom: helemaal leuk, en eigenlijk waren we wel een beetje verliefd.

Maar... mijn ouders vinden het huis echt 3 keer niets. Er staan vrij veel sociale huurwoningen omheen, dus de buurt vinden ze 'slecht'. Ze zijn bang dat we veel overlast zullen hebben en dat we het huis, mocht de markt instorten, nooit meer kwijt zullen raken. Dat er ook koopwoningen omheen staan, vergeten ze voor het gemak. (En het feit dat aso's echt niet altijd in een sociale woning wonen ook.) Zojuist hebben ze min of meer iedere centimeter van het huis bij me lopen afkraken.

Ik baal daar enorm van, want wij vonden het huis juist zo leuk! En de buurt eigenlijk geen (groot) bezwaar. Maar deze reactie maakt voor mij wel dat ik het moeilijk vind om nu een bod op dit huis te doen. Natuurlijk hoeven mijn ouders er niet te wonen, maar ik vind het wel belangrijk dat ze achter de keuze voor ons eerste koophuis staan. En dat ze hier zo op tegen zijn, maakt me echt een beetje verdrietig...

Ben wel benieuwd wat jullie vinden van een buurt met een iets hoger percentage sociale huurwoningen. Vinden jullie dat bezwaarlijk, of let je er niet op? En waar ligt dan de grens? En als het wel bezwaarlijk is, waar vinden jullie dan al die huizen in pure koop-wijken? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen en dat stemt me weinig hoopvol dat we ooit een huis in een 'goede' buurt kunnen kopen... -O-

Sorry voor de egopost, maar zit er echt even doorheen. Ben het huizen zoeken en al het gedoe eromheen zó zat...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:52

Volgens mij zijn dat echt vooroordelen. In mijn buurt is denk ik ook de helft sociale huurwoningen, maar ik merk geen verschil hier tussen wie een koopwoning heeft en wie huurt hoor. Buurt staat wel bekend als een aandachtsgebied, maar zit zeker niet vol met aso's. De dame die naast mij woont huurt bijvoorbeeld ook, maar ik heb 0,0 last van haar. Ik heb hiervoor wel in een echte achterstandsbuurt gewoond, dat verschil voel je wel op straat.. dat is het verschil tussen mensen die afval overal dumpen en mensen die het in een container gooien bijvoorbeeld, of tussen mannen die thuis zitten vs. mannen die overal op straat hangen. Dat voel je echt vanzelf wel als je langsgaat.

En ja, ik snap precies wat je bedoeld hoor.. ik had hiervoor mijn oog laten vallen op een huis in een mindere buurt, maar daar waren mijn ouders ook echt tegen, terwijl ik niets vreemds aan de wijk heb ontdekt toen ik er langsging. Tegen de tijd dat ik ze eindelijk zover had dat ze zeiden 'vooruit dan maar, we gaan een keertje kijken' was het huis natuurlijk al lang en breed verkocht. Uiteindelijk een ton meer betaald voor een wijk die ze wel acceptabel vonden, maar die een stuk minder gunstig ligt :')