Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stel de rente is over 10 jaar 4% ofzo, en je gaat dan weer 10 jaar een hypo nemen voor 4% (dus samen weer 20 jaar), ben je dan wel meer dan € 10.000 kwijt? Sperziemone schreef:Nou jáKrijg net een sms van mijn vriend dat onze aanvraag bij Hypotrust is afgewezen zonder reden... Wat is dit nou weer voor iets raars?

Kirstenn schreef:Fijn gevoel hé!
Was bij ons ook echt een mijlpaaltje. Het bord is nu al weer ff uit de tuin, over 3 weken krijgen we de sleutel!
Tink89 schreef:Kirstenn schreef:Fijn gevoel hé!
Was bij ons ook echt een mijlpaaltje. Het bord is nu al weer ff uit de tuin, over 3 weken krijgen we de sleutel!
Njah, de financiering moet nog rond komen, maar daar maak ik me niet zo druk om. Dat is denk ik pas echt het moment dat het allemaal echt wordt. Gisteren wel al lekker gaan meten enzo en dat maakt dat het ook al wel 'eigen' voelt ofzo.
Verkoopster van het huis had de sleutel voor ons in de schuur verstopt omdat ze zelf weg was. Best een gek gevoel om zelf met de sleutel het lege huis binenn te stappen
Alsof je al thuis komt...
Zijn er verdorie élke dag mee bezig geweest, maar die verrekte starterslening is gewoon vreselijk traag, vooral gezien er eerst nog een taxatie gedaan moest worden wat al goed was voor 2 weken vertraging
Schiet lekker op dan. Maar vind het echt bizar dat inspanning alleen wordt getoetst op 2 afwijzingsbrieven van de bank, i.p.v. alles proberen maar onmacht door traagheid van instanties.
De overdrachtsdatum van 15 juli kan daardoor gewoon blijven staan
Nog maar 4,5 week!
Anoniem schreef:Hier hebben we besloten om te kijken of we toch maar alvast de volgende stap kunnen zetten.Met een beetje geluk kunnen we dan voor een huisje NHG gaan, als we een hypotheekofferte kunnen krijgen voor 1 juli. Indien dat zo is gaat het wel druk worden.
)? Zo nee, dan geef ik jullie vrij weinig kans dat het voor 1 juli nog lukt. Dat is namelijk al over twee weken en voor die tijd moet je een woning gevonden, gekocht én de hypotheek aangevraagd hebben. Dat is eigenlijk niet te doen.
Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel
? Moet het dan alsnog daar of via de gemeente waar ik ga wonen? 
Twee keer bekeken; tweede keer ook wat mensen meegenomen. Het huis staat nog niet lang te koop, is erg gunstig geprijsd en er zijn meer kapers op de kust, aldus de makelaar. Snel handelen is voor ons gevoel dus enigsinds handig maar we willen ons ook niet op laten jagen 
(achteraf misschien te zeggen dat het dom is om dan al te gaan bezichtigen, maar we hadden niet gedacht dat het zo snel zou kunnen gaan)