Citaat:
Wat heerlijk als je 1800 plus 500 zo kan wegzetten. Word er bijna jaloers om. Dat is mijn volledige inkomen ongeveer.
Bij mij ook hoor. Ik heb wel maanden dat ik meer verdien maar dat is eerder regel dan uitzondering. En ik heb ook maanden dat ik minder verdien...
Citaat:
Ja, ik ben alleen. En heb een middeninkomen. En een dochter van bijna 16 die wil studeren na het VWO.
Dus ben aan het proberen wat te sparen en ook iets extra op de hypotheek af te lossen elk jaar. Maar dat gaat met veel kleinere stapjes dan ik hier lees.
Als je in je eentje bezig bent en ook nog een dochter van 16 die gaat studeren zit je echt niet makkelijk ook al heb je een middeninkomen. Dus persoonlijk vind ik alles wat je kunt sparen, wegzetten of laat ik het zo zeggen gewoon 'overleven' en beetje prettig hebben op dit moment voor jou al heel wat!
Ik vond het erg fijn toen mijn zoon op zichzelf ging wonen. Ik ondersteun hem nog wel iets maar dat is echt qua financiën veel beter te behappen dan toen hij nog bij mij woonde. Zeker niet als er ook nog vrienden langskwamen etc (ik bedoel, die wil je toch ook iets te eten / drinken geven en neem van mij aan, jij weet dat maar anderen misschien minder goed, die pubers eten echt enorm veel
).
Hij woont nu bijna 2 jaar op zichzelf (toen hij 19 was ging hij het huis uit). Plus dat ik het veel makkelijker vond te besparen toen hij weg was. Je zet eerder de verwarming lager, met eten vond ik het ook makkelijker. Alles gewoon.
Met z'n tweeën plus drie kinderen op 8 ton en dan geen inkomsten meer uit werk (begrijp ik dat goed?) vind ik ook wat weinig eerlijk gezegd... of je moet dan je huis ook helemaal vrij hebben? Maar dan nog hoor... als ik zie wat het kost om een kind te laten studeren... of überhaupt van eten / drinken/ kleding plus nog iets van gezelligheid te voorzien... dat wil je toch in ieder geval tot hun 18e / 19e doen en daarna wil je ze toch ook het liefst af en toe wat kunnen toestoppen of zoiets?
Jonge kinderen kosten geld maar als ze ouder worden... berg je maar...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-12-22 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt