Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:08

Janine1990 schreef:
[ [url=m/U0ayqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb GELUKKIG nog steeds geen nieuwe badkamerspiegel...
Want ik heb een nieuw idee... Ik wil een smalle spiegel, de elektrische aansluitingen boven wil ik één of twee contactdozen van maken. Aangezien ik op dit moment geen plek heb om mijn elektrische tandenborstel op te laden.
Daarom wil ik naast de smalle spiegel een klein open kastje hebben, waar de tandenborstel bovenop kan. En wat kleine dingetjes in kunnen. (dagverzorging etc.)

Wie heeft ideetjes voor wat betreft het kastje? (en de spiegel natuurlijk ook)
Graag kant en klaar :+ Maar ik zal wel weer een onmogelijk idee hebben dat pas in de toekomst in de winkel komt :+

Ikea, sanidirect.

Ik heb nu een spiegel met licht er in. Super chique en ideaal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:12

Judith_ schreef:
https://www.ikea.com/be/nl/producten/de ... egels/lillången-spiegelkast-1-deur-1-afsluitelement-zwartbruin-spr-19893991/

Hoe smal is smal? Dit is een kastje met smalle spiegel. Of wil je echt een spiegel en geen 'spiegeldeur'. Is het de bedoeling om de stopcontacten in de kast te voorzien? Of op dezelfde plaats als waar nu het licht zit?

Nou, ongeveer zoals op de foto aangegeven. Wil echt twee losse elementen :j

Stopcontacten komen op de plek van de spiegel nu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:13

vec schreef:
Janine1990 schreef:

Want ik heb een nieuw idee... Ik wil een smalle spiegel, de elektrische aansluitingen boven wil ik één of twee contactdozen van maken. Aangezien ik op dit moment geen plek heb om mijn elektrische tandenborstel op te laden.
Daarom wil ik naast de smalle spiegel een klein open kastje hebben, waar de tandenborstel bovenop kan. En wat kleine dingetjes in kunnen. (dagverzorging etc.)

Graag kant en klaar :+ Maar ik zal wel weer een onmogelijk idee hebben dat pas in de toekomst in de winkel komt :+

Ikea, sanidirect.

Ik heb nu een spiegel met licht er in. Super chique en ideaal!

Ikea heb ik donderdag nog gekeken, maar niet gevonden wat ik zocht.
Die spiegels met licht erin vind ik prachtig, maar zijn dan toch allemaal een stuk te groot helaas :(

Ik ga meteen even kijken bij sanidirect!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:17

Bij sanidirect kun je beter binnen lopen denk ik. Hadden best veel kleinere kasten.

Spiegel is idd 1 meter breed haha.

Gisteren stukadoors geweest. Nu alleen nog spotjes erin en klaaaar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:19

Dat vraagt om foto's vec!!!

Ik zal er aan denken als ik in de buurt van een ben, vec. Zolang we nog druk zijn met de bijkeuken zijn we daar niet zomaar... Heb vanaf dinsdag ook een nieuwe baan, dus ik zal wel niet meer elke dag om 3 uur vrij zijn. Maar ze zullen daar vast ook mooie tegels hebben :D :D Dus dan is het wel weer een reden om te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:32

Foto's heb ik wel maar zo moeilijk te maken in zo'n klein hokje haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:47

Janine1990 schreef:
Ik ga morgen EINDELIJK mijn paardenkleding kast op z'n plek zetten en inpakken! Gisteren in de vernis gezet, alleen de buitenkant. Binnenkant zal niet zo gevoelig zijn vermoed ik.
Verkeerd gedacht :D

Een kast die alleen aan de buitenkant is afgewerkt zal aan de binnenkant vocht kunnen aantrekken en dus krom gaan trekken. Hout moet altijd aan 2 kanten worden afgewerkt of helemaal niet :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:47

DubbelDun schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ga morgen EINDELIJK mijn paardenkleding kast op z'n plek zetten en inpakken! Gisteren in de vernis gezet, alleen de buitenkant. Binnenkant zal niet zo gevoelig zijn vermoed ik.
Verkeerd gedacht :D

Een kast die alleen aan de buitenkant is afgewerkt zal aan de binnenkant vocht kunnen aantrekken en dus krom gaan trekken. Hout moet altijd aan 2 kanten worden afgewerkt of helemaal niet :)

Dan gooi ik 'm tegen die tijd wel weg en koop ik een nieuw project :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:46

Om even terug te komen op Amyy; Ik zou zéker even pinterest afstruinen naar 'small studio apartment ideas'. Als je echt een apart bed wilt, dan zou ik zéker werken met een afscheiding in je kamer; gordijnen zijn een leuke niet-permanente oplossing waarmee je -wanneer nodig- toch voor een hele open studie kan zorgen.
Afbeelding

En een tafel van 180 is leuk, als dat echt nodig is, dan zou ik er niet van uit gaan dat het een 'vrijstaand meubelstuk' moet zijn. Je kan dat ook heel leuk oplossen door er een bank tegenaan te zetten. Dan bespaar je voor jezelf ruimte.. en mocht je nou een bups eters krijgen, dan kan je altijd nog het een en ander schuiven
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:50

Janine1990 schreef:

Ik heb gisteren bij de Xenos een stalen wandrek gekocht. Een simpele waar je bakjes aan kan hangen en andere dingen met een knijper kan vastzetten. Hij was wit. Mijn man heeft hem gisteren nog matzwart gespoten. Zoiets zou ik eerder dan naast je spiegel hangen om te voorkomen dat het zo’n volle wand wordt met spiegel, kastje en verwarming.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:09

Mag ik misschien wat tips vragen?
Ik krijg 1 mei de sleutel van mijn appartement en ben op zoek naar raamdecoratie. Ik heb 2 ramen van 175 cm breed bij 257 cm hoog waar niks op de kozijnen gemonteerd mag worden. Wat kan ik het beste nemen? Ik dacht zelf aan duo rolgordijnen. Maar wat zijn die dingen duur! Ik heb liever geen gordijnen want ik wil niet de hele dag met dichte gordijnen zitten. En als ik ze open doe heb ik inkijk. Er mag geen plak plastic op de ramen. Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:28

Plissé-gordijnen _O_.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:29

Wij krijgen Duettes in ons huis straks. Prachtig vind ik dat! En gewone gordijnen bij de schuifpui.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:30

_San87_ schreef:
Plissé-gordijnen _O_.

Die zijn over de 200 euro per raam -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:30

Mag je niks monteren omdat het kunstof kozijnen zijn? Want daar zijn weer anderen systemen voor. Ik zou alles even goed op de foto zetten en naar een goeie winkel gaan en je laten voorlichten. Ze zijn best groot bij je en dus behoorlijk sfeer bepalend. En aan de foto te zien wil je soms ook wel wat privacy. Wel een mooie plek als ik het zo zie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:33

Wesco schreef:
_San87_ schreef:
Plissé-gordijnen _O_.

Ja, net als duo-rolgordijnen en mooie shutters en/of houten jaloeziën... Dat is het nadeel van raambekleding, dat wat mooi is, is over het algemeen duur.

Als je slim koopt, dus in de aanbieding, dan scheelt dat al wel een hoop geld. Tenzij je op maat gemaakt moet hebben, dan is en blijft t duur.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:34

Doordat ze zo groot zijn word het maat werk en allemaal zo duur en ik wil geen honderden euro s uitgeven. Veel plisse gaan maar tot 250 cm of 260 cm.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:37

Wesco schreef:
_San87_ schreef:
Plissé-gordijnen _O_.

Vind maar eens goedkope raambekleding :Y)

Ik heb hier zelf gordijnen uitgezocht, zelf laten maken... Was alsnog 700 euro kwijt... Voor twee keer twee ramen.

Oh en mijn slaapkamer heb ik pvc jaloezien, die waren ook tegen de 200 euro geloof ik. Dus daar heb ik voor één raam dubbel betaald, jaloezien en gordijnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:38

Ja, dat wordt duur. Al heb je vaak bij Gamma ook het maatwerk in de aanbieding wanneer er kortingen zijn op raambekleding, dan wordt t interessanter.

Gordijnen zijn altijd de goedkoopste oplossing voor dit soort dingen, maar dat wil je niet (begrijpelijk ook).

En wat dacht je van een goede vitrage in combi met gordijnen? Dan zou je eventueel alleen 's avonds gordijnen moeten dichtdoen omdat je dan van vitrage wel inkijk hebt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:38

Maar dat hou je met grote ramen. Het is prachtig maar super kostbaar om er wat moois voor te hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:39

karijn schreef:
Ik heb gisteren bij de Xenos een stalen wandrek gekocht. Een simpele waar je bakjes aan kan hangen en andere dingen met een knijper kan vastzetten. Hij was wit. Mijn man heeft hem gisteren nog matzwart gespoten. Zoiets zou ik eerder dan naast je spiegel hangen om te voorkomen dat het zo’n volle wand wordt met spiegel, kastje en verwarming.

Ik kan het zo niet visualiseren... Heb je en foto?
Het moet namelijk wel echt smal zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:39

Precies, Jenny. En dat is best vervelend, maar als ik dan zie dat ik wel heel erg veel plezier van mijn plissé-gordijn heb, ben ik blij dat ik die investering gemaakt heb. Scheelt dat raamdecoratie zijn waarde ook aardig houdt, dus mocht je verhuizen en het weg willen doen kan je er vaak nog wel een leuk prijsje voor krijgen ook.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:44

Wesco hornbach heeft rolgordijnen die gaan passen. En volgens mij is dit systeem geschikt voor kunstof kozijnen. Misschien in de eerste instantie niet helemaal wat je zoekt maar wel een betaalbare oplossing tot je weet wat je wil. Of weer wat gespaard hebt.

https://www.hornbach.nl/shop/SOLUNA-Rol ... tikel.html

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:51

Vitrage met gordijn is mijn laatste optie. Ik zit te denken of ik zo veel geld aan duo rol gordijnen wil uitgeven... Ergens vind het zonde maar het oog wil ook wat :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:11

Waarom mag er geen plakfolie op de ramen?
Je hebt ook statisch folie, niet duur.... Kan er heel erg gemakkelijk weer af (ik wil eventueel wel een filmpje maken van hoe je raam er onder vandaan komt, bij mij laat een stukje los, dat zit ook zo weer vast)

Dan heb je in ieder geval eerst wat... Je moet niet uit besluiteloosheid dure uitgaven gaan doen, straks krijg je er weer spijt van.

Ik wist dat ik voor vitrages (het zijn geen gordijnen) wilde gaan, heb mooie stof gevonden (valt ook niet altijd mee!!!) en heb ze laten maken. Nog geen dag spijt van. En ga dat vermoedelijk ook niet krijgen. Omdat ik wist wat ik graag wilde...

Je hebt nog geen idee Wesco... Ik zou zeggen, haal lekker goedkope statische folie en ga er eerst lekker wonen. Besluiten en geld uitgeven kan nog wel! :)