[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:23

Mij zou toch wel de hoeveelheid werk afschrikken denk ik, badkamer/keuken/vloeren moeten eigenlijk allemaal gedaan worden. En dan vind ik het best een beetje prijzig voor de ruimte die je krijgt. Maar ik weet niet hoe de prijzen in jullie omgeving zitten, dus daar kan ik ook de plank volledig mis slaan haha

Klein dorpje hoeft opzich niet uit te maken, huis van mijn vriend staat in Almen, een klein dorpje tussen Zutphen en Lochem en dat was met 3 a 4 weken verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:40

vionnesem schreef:
Bij deze dan;
Het is gewoon een hoekhuis maar qua omgeving voor jonge gezinnen perfect. Op 500m een basisschool, een straat verder zit een café en het is een hele gezellige buurt waar ze veel organiseren voor kinderen (zwemmen, skieen, voetbaltoernooi, paaseitjes zoeken enzovoorys)
https://www.funda.nl/koop/elshout/huis- ... straat-21/

Ik vind het huis behoorlijk duur als je ziet hoeveel je aan moet pakken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:20

Zeker een huis met potentie maar er moet nog wel erg veel werk aan gebeuren. Niet alle slaapkamers zijn af, keuken, vloer, badkamer, achtertuin.
Daar moet nog veel geld bij voor het af is en ik denk dat dit mensen afschrikt.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:40

We kunnen qua prijs nog een hoop zakken, want hebben wat hoog in gezet.
Het staat natuurlijk pas 2 weken online, dus we wachten het nog even af

Het is volgens verschillende makelaars toch zo dat mensen uit het dorp vooral in het dorp blijven en van buitenaf er niet zoveel nieuwe mensen komen wonen

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:48

Ik vind het zeker ook een huis met potentie, maar zou ook wel afschrikken van het werk en de prijs. Ook vind ik de foto's soms een beetje storend omdat het zo vol en rommelig is. Lang niet iedereen kan daar doorheen kijken.

Verder is twee weken ook nog maar echt heel kort hoor. Er is nu huizengekte in Nederland, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof je huis verkopen in een week 'normaal' is. Dat moet een keer fout gaan. Ook is dat natuurlijk heel gebiedsafhankelijk. Ik weet te weinig over jouw omgeving om in te kunnen schatten wat de gemiddelde doorlooptijd daar is, maar ik zou mij nog geen zorgen maken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:55

Hmm nou voor dat geld krijg je hier nog geeneens een schoenendoos. Ik zou wel naar de foto’s kijken. Eerste foto lijkt of er een plat dak is. Foto van trap zou ik ook weg halen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:59

Marjan, ik vind het ook niet in absolute zin een hoog bedrag, maar in de omgeving staan er wel beter afgewerkte huizen te koop voor ongeveer even veel. Als vionne vraagt waarom het lang duurt voor er geïnteresseerde zijn, kan ik mij voorstellen dat de prijs/kwaliteit misschien niet slecht is, maar het ook niet op het eerste oog meteen een goede deal is.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:02

Ik vroeg het vooral om te kijken wat wij er zelf nog aan kunnen doen om het onder de man te brengen (naast delen op facebook bijvoorbeeld)

Maar de verschillende meningen is ook wel fijn te horen, gezien toch iedereen anders kijkt naar verschillende huizen. Fotos kan ik helaas niks aan veranderen, Ex woont nog in het huis en heeft dus alles qua foto's geregeld.

We kunnen qua prijs nog wat zakken dus biedingen worden ook zeker in overweging genomen! maar jullie tips zijn zeker iets om naar te kijken!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:05

Je zou nog kunnen overwegen om de keuken deurtjes wit te maken ofzo... kleur schrikt mensen altijd af tenzij het je smaak is (zelfs wanneer ze een nieuwe neer zetten)...

Soms weet je het toch niet.
Onze aankoop stond al 2 maanden te koop terwijl in de regio het best hard gaat. Maar mensen hebben niet altijd zin in een beetje werk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:31

Ik vind de prijs niet schrikbarend hoog. Maar het is denk ik ook welke regio je zelf woont.
In onze regio zou dit huis denk ik te koop staan voor 190.000. Maar ik woon veel verder naar het noorden toe.

Foto's hadden beter gekund zoals ook al gezegd word, maar daar kun je dus zelf niets aan doe las ik. Het huis is verder wel netjes opgeruimd, maar er staan wat overbodige spullen.

En ik vraag mij stiekem af wat dat voor stoel is :')

Toen er bij ons foto's werden gemaakt hebben we echt het hele huis zo ongeveer leeg gehaald en veel spullen (zoals een tweepersoonsbed, box) naar de zolder van m'n schoonouders gebracht. Alle keuken en badkamer spullen in kasten verstopt. Dit hebben we ook elke keer gedaan bij kijkers, de badkamer en keuken zijn namelijk redelijk klein maar met alle spullen er uit leek het nog wat.
Zie hier onze foto's:
https://www.jaap.nl/te-koop/overijssel/ ... /overzicht

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:22

Mjetterd schreef:

Volgens mij om te tatoeëren? Gezien de attributen die ik op de foto's zie.

Vionne, voor een snellere verkoop met een betere prijs zou ik het volgende aanraden (ook al moet je dan misschien even steggelen met je ex en de makelaar voor nieuwe foto's). Uiteindelijk hebben jullie er allemaal baat bij.

- Startfoto zou ik foto 2 voor nemen, ben het eens met de opmerking van plat dak, foto 2 is beter.
- Foto trap eruit
- Foto zolder eruit
- Foto wasapparatuur / koelkast etc eruit of alles opruimen en opnieuw
- Foto tuinberging weg, tenzij je hem even opnieuw gaat lakken. Je ziet als koper nu alleen nog maar weer extra werk.

- Keukenkastfrontjes naar autospuiter brengen en wit laten spuiten. Kost je misschien paar honderd euro, levert je zo 1000-2000 extra op.

- Opruimen opruimen opruimen.
> Huiskamer prima
> Keuken pak cornflakes weg, vloekt teveel met blauw van de keuken
> Slaapkamer: fotoding dat op de grond staat weghalen
> Indien mogelijk een neutraal (lichtere kleur) dekbedovertrek die netjes gestreken is
> Tatoeagekamer: zoveel mogelijk leegruimen. Stelling weg of echt netjes opruimen. Ventilator weg (je wil niet dat mensen gelijk al denken dat het er te heet is)
> Werkkamer kasten opruimen, werkblad opruimen. Rode ding weg (asbak?!) Geen dingen op de vloer die er niet horen zoals brievending. Plastic bakjes ding weghalen
> Badkamer douchespullen weghalen en mat bij toilet
> Tuin: Fiets weg, velgen weg, scooter weg. Deur berging schoonmaken aan onderkant. Bak van de hond weg.
> Tuin: zet wat planten in dat stuk aarde. Staat een stuk gezelliger en kost je ook de kop niet. Nogal/Te groot verschil met de voortuin.

Verder zou ik, als je toch ruimte hebt in de vraagprijs, het pand van funda laten afhalen en opnieuw laten aanmelden voor een prijs van € 199.500. Als je het er niet af laat halen, maar alleen de prijs verlaagd, dan komt dat op Funda te staan dat het verlaagd is. Als hij eraf en opnieuw erop gezet wordt, niet. Kost je misschien wel iets maar minder dan 10.000 euro. Dan val je namelijk in de Funda categorie tot 200.000 euro waar veel starters naar zoeken.

En inderdaad, er zit zo nog € 25.000 - 40.000 euro werk in, en dat moet je ook maar net hebben liggen / kunnen lenen. Zelfs als de koper een deel kan bijlenen, zal hij altijd nog ongeveer 30% van de verbouwing zelf moeten betalen.

Zou ook in advertentie laten zetten dat de Drunense duinen dichtbij zijn.

Niet beledigd zijn alsjeblieft. Dit zijn tips die ik ook aan onze eigen klanten die hun huis willen verkopen mee geef :)

Succes met de verkoop!

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:48

Zeker niet beledigd! Het is fijn als mensen die het wat vaker hebben gedaan mee denken. Ik ga het even rustig overleggen met ex. Misschien kunnen we er wat mee!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:56

Prairy schreef:
Mjetterd schreef:

Volgens mij om te tatoeëren? Gezien de attributen die ik op de foto's zie.

Vionne, voor een snellere verkoop met een betere prijs zou ik het volgende aanraden (ook al moet je dan misschien even steggelen met je ex en de makelaar voor nieuwe foto's). Uiteindelijk hebben jullie er allemaal baat bij.

- Startfoto zou ik foto 2 voor nemen, ben het eens met de opmerking van plat dak, foto 2 is beter.
- Foto trap eruit
- Foto zolder eruit
- Foto wasapparatuur / koelkast etc eruit of alles opruimen en opnieuw
- Foto tuinberging weg, tenzij je hem even opnieuw gaat lakken. Je ziet als koper nu alleen nog maar weer extra werk.

- Keukenkastfrontjes naar autospuiter brengen en wit laten spuiten. Kost je misschien paar honderd euro, levert je zo 1000-2000 extra op.

- Opruimen opruimen opruimen.
> Huiskamer prima
> Keuken pak cornflakes weg, vloekt teveel met blauw van de keuken
> Slaapkamer: fotoding dat op de grond staat weghalen
> Indien mogelijk een neutraal (lichtere kleur) dekbedovertrek die netjes gestreken is
> Tatoeagekamer: zoveel mogelijk leegruimen. Stelling weg of echt netjes opruimen. Ventilator weg (je wil niet dat mensen gelijk al denken dat het er te heet is)
> Werkkamer kasten opruimen, werkblad opruimen. Rode ding weg (asbak?!) Geen dingen op de vloer die er niet horen zoals brievending. Plastic bakjes ding weghalen
> Badkamer douchespullen weghalen en mat bij toilet
> Tuin: Fiets weg, velgen weg, scooter weg. Deur berging schoonmaken aan onderkant. Bak van de hond weg.
> Tuin: zet wat planten in dat stuk aarde. Staat een stuk gezelliger en kost je ook de kop niet. Nogal/Te groot verschil met de voortuin.

Verder zou ik, als je toch ruimte hebt in de vraagprijs, het pand van funda laten afhalen en opnieuw laten aanmelden voor een prijs van € 199.500. Als je het er niet af laat halen, maar alleen de prijs verlaagd, dan komt dat op Funda te staan dat het verlaagd is. Als hij eraf en opnieuw erop gezet wordt, niet. Kost je misschien wel iets maar minder dan 10.000 euro. Dan val je namelijk in de Funda categorie tot 200.000 euro waar veel starters naar zoeken.

En inderdaad, er zit zo nog € 25.000 - 40.000 euro werk in, en dat moet je ook maar net hebben liggen / kunnen lenen. Zelfs als de koper een deel kan bijlenen, zal hij altijd nog ongeveer 30% van de verbouwing zelf moeten betalen.

Zou ook in advertentie laten zetten dat de Drunense duinen dichtbij zijn.

Niet beledigd zijn alsjeblieft. Dit zijn tips die ik ook aan onze eigen klanten die hun huis willen verkopen mee geef :)

Succes met de verkoop!

Wauw, goede adviezen :j!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:01

Mjetterd schreef:
Prairy schreef:

Succes met de verkoop!

Wauw, goede adviezen :j!

Dank je wel :o

Overigens ook nog een tip voor iedereen die zijn huis verkoopt of laat taxeren voor het oversluiten van de financiering. Ruim. Het. Op.

Er worden tijdens de taxatie ook foto's gemaakt die in het rapport komen. Als het er netjes uit ziet, is het zo maar meer waard dan als het een bende is. Ook wij zijn mensen die objectief proberen te kijken maar als het een bende is, is het gevoelsmatig toch al snel minder waard en dat is zonde.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 12-07-18 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:04

Foto van de zolder zou ik er wel inhouden (maar dan misschien van een lege zolder maken).
Ik zou als potentiële koper wel willen weten hoe het er op de bovenste verdieping uit ziet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:11

Ik heb voor de foto’s inderdaad ook álles opgeruimd en in kasten gestouwd. Zelfs de kinderstoel nog weggezet omdat die niet mooi op de foto stond

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:14

Wij hebben voor de foto's ook werkelijk alles opgeruimd en de kasten volgepropt, zelfs wat meubels naar buiten gedaan. Alles voor de juiste foto. :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:56

Het gaat hier redelijk voorspoedig met de bank.
Afbeelding

Werkgeversverklaring is tot nu toe een probleem, maar daar ging de financieel adviseur het nog even over hebben met de bank. Ben benieuwd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:20

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:25

Ziet er goed uit!

Ik vroeg mij nog wat af.. Aangezien dit ons eerste huis is, weten we niet zeker wat er allemaal op ons af komt qua maandlasten. Nu woon ik gehuurd en kunnen wij beiden onze eigen vaste lasten wel bedenken. Maar ik was benieuwd of ik nog iets vergeet qua lasten die bij een huis erbij komen.
Tot nu toe heb ik:
-hypotheek
-GWE
-internet
-waterschap
-ozb
-huur CV-ketel
-inboedelverzekering

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:35

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:40

_Christina schreef:
Ziet er goed uit!

Ik vroeg mij nog wat af.. Aangezien dit ons eerste huis is, weten we niet zeker wat er allemaal op ons af komt qua maandlasten. Nu woon ik gehuurd en kunnen wij beiden onze eigen vaste lasten wel bedenken. Maar ik was benieuwd of ik nog iets vergeet qua lasten die bij een huis erbij komen.
Tot nu toe heb ik:
-hypotheek
-GWE
-internet
-waterschap
-ozb
-huur CV-ketel
-inboedelverzekering

Afvalstoffenheffing, opstal en glasverzekering, onderhoud kom ik zo nog even op.

Cv ketel zou ik als het even kan niet huren. Afkopen of nieuwe kopen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:53

Nieuwbouw wordt na de bouwvak eindelijk opgeleverd dus dan weer verder klussen indd. Nu evenaandje bijkomen (kuch kuch.. heb volgende projectje -nieuwe kast voor onze zoon kopen en pimpen- al bedacht maar dan moet dit huis verkocht zijn want kan 't eigenlijk niet kwijt hier)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:08

Prairy schreef:
_Christina schreef:
Ziet er goed uit!

Tot nu toe heb ik:
-hypotheek
-GWE
-internet
-waterschap
-ozb
-huur CV-ketel
-inboedelverzekering

Afvalstoffenheffing, opstal en glasverzekering, onderhoud kom ik zo nog even op.

Cv ketel zou ik als het even kan niet huren. Afkopen of nieuwe kopen.

En levensverzekering? Die is bij onze hypotheek in ieder geval verplicht.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:11

Nanna schreef:
En levensverzekering? Die is bij onze hypotheek in ieder geval verplicht.

Dat hangt in veel gevallen af van de verhouding tussen hypotheekhoogte en taxatiewaarde van de woning. Ik heb enkel een ORV om aan de voorwaarden van NHG te voldoen en de mijne is vanaf de aanschafdatum lineair aflopend in 5 jaar tot 0 terug vanaf 25k omdat ik daarmee voor NHG genoeg gedekt was.